Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Vielä pahempaa kuin tämä nykyinen "taantuma", vienti sakkaa ja työttömiä tulee lisää ja raha ei liiku ku pankit ei anna lainaa, sellaista lamaa. Mut olisi vielä yksi kysymyskin, miten Nordnetissä voi ostaa tai shortata omx? Siis jos veikkaan että Omx laskee tai nousee ni pystyykö sitä "pelaa" ? Yksittäisiä osakkeita jos ostaisi monta ja myis pois viikon tai kuukauden sisällä ni kauppakulut olisi helvetin kovat ni järkevämpi olisi yksi kauppa tehdä vain.

Saahan sitä Seligsonin ylläpitämää indeksiä ostettua, kai sitä lyhyksi saa myytyä siinä missä osakkeitakin. Kannattaa varmaan kysyä sieltä. Erillisen sopparin se vaatii jokatapauksessa että saa lyhyeksi myydä.

Eikös tuohon muuten ole joku Bulla ja Bear sertifikaattikin joka on valmiiksi vivutettu keroimin juuri näitä pelejä varten? Ainakin Tukholmaan näitä saa, mutta kai Helsinkiinkin?

Vielä pahempaa kuin tämä nykyinen "taantuma", vienti sakkaa ja työttömiä tulee lisää ja raha ei liiku ku pankit ei anna lainaa, sellaista lamaa. Mut olisi vielä yksi kysymyskin, miten Nordnetissä voi ostaa tai shortata omx? Siis jos veikkaan että Omx laskee tai nousee ni pystyykö sitä "pelaa" ? Yksittäisiä osakkeita jos ostaisi monta ja myis pois viikon tai kuukauden sisällä ni kauppakulut olisi helvetin kovat ni järkevämpi olisi yksi kauppa tehdä vain.
Siitähän se juhla varmaan alkaisi, kun työttömiä alkaisi tulemaan entistä enemmän ja kurjuus sen kuin kasvaisi!
Pääasia on, että Helsingin pörssi laskisi alle 3000 pinnan:hyper:
Saman tien voisi syttyä sota, niin saataisiin pörssi putoamaan alle 1000 pisteen!
Sitä me kaikki varmaan haluamme:D

Ei voi lähteä työpaikka alta ilman perustuslain muutosta. Asunto ei voi lähteä alta ku on kaksi ja minulla on pankkiholvissa omat asuntopaperini.

Ei voi lähteä työpaikka alta ilman perustuslain muutosta. Asunto ei voi lähteä alta ku on kaksi ja minulla on pankkiholvissa omat asuntopaperini.
Oletko varma pankkiholvin paksuudesta, kun tulee todella syvä lama mitä mahdollisestin toivot, että pääset ostamaan muutamalla tonnilla vaikka TrainerHousea:D

Jos haluaa pelailla niin eiköhän se kannata tehdä suoraan osakkeilla. Jos puhutaan shortaamisesta niin sitten mun pielestä puhutaan todella isojen poikien pelistä missa saa olla sitten miljoonia euroja takana ja sen verran luottoo etta saa lainattua miljoonien arvosta lappuja jolla voi oikeasti heiluttaa kurssia.
3 tai 5e kaupankäyntipalkkiolla ei ole mitään merkitystä jos pelailee edes muutaman tonnin potilla per firma. Kyllä nytkin on saanut aika helpolla monta sataa per viikko kun ostellu ja myyny sitäsun tätä vähän miten sattuu. Välillä menee tiätty vituikskin mutta yleensä kun ostaa laskupäivinä ja myy plussapäivänä semmosia firmoja mitkä on päivästä toiseen tuolla vaihdetuimpien listalla. Niin ei ihan kauheen pahasti voi ketuiks mennä.

Kurssilaskusta hyötyminen on vähän hankalaa osakkeilla.

Jos myyn Nokiat pois 3e hintaan ja ostan takaisin 2,8€ hinnassa niin esim. 1000 osakkeen potilla tienasin 200€ ilman että omistukseni ko firmassa olisi laimentunut... Eikö tuokin jollain tavalla ole hyötymistä kurssin laskusta?

Jos myyn Nokiat pois 3e hintaan ja ostan takaisin 2,8€ hinnassa niin esim. 1000 osakkeen potilla tienasin 200€ ilman että omistukseni ko firmassa olisi laimentunut... Eikö tuokin jollain tavalla ole hyötymistä kurssin laskusta?

Sulla oli alussa 3000e osakkeissa. Lopussa sulla oli 2800e osakkeissa ja 200e käteistä josta vähennetään vielä kaupankäyntikulut.

Niinkö? Eikö ne halvalla ostavat ja kalliilla myyvät juuri siitä kurssilaskusta hyödy?

Kurssinousustahan ne hyötyy. Jos osakkeen kurssi laskee vaikka arvosta 100 arvoon 50, niin sillä välillä ei kukaan tee voittoa osakkeita ostamalla. Miten voi myydä kalliilla jos kurssi laskee?

Kurssinousustahan ne hyötyy. Jos osakkeen kurssi laskee vaikka arvosta 100 arvoon 50, niin sillä välillä ei kukaan tee voittoa osakkeita ostamalla. Miten voi myydä kallilla jos kurssi laskee?

Hyötyvät molemmista. Ei niitä markkinoita ennen turhaan manipuloitu laskun aikaansaamiseksi. Arvosta 100 arvoon 50 laskiessa ei tehdä voittoa, mutta kun ostat arvossa 50 ja myyt seuraavan nousun jälkeen arvossa 150 niin teit paljon enemmän kuin jos kuviona olisi ollut vain tasainen 100-> 150 kurssinousu. Tunnut ajattelevan asiaa vain hetkellisenä tapahtumana, joka päättyy laskuun.

Hyötyvät molemmista. Ei niitä markkinoita ennen turhaan manipuloitu laskun aikaansaamiseksi. Arvosta 100 arvoon 50 laskiessa ei tehdä voittoa, mutta kun ostat arvossa 50 ja myyt seuraavan nousun jälkeen arvossa 150 niin teit paljon enemmän kuin jos kuviona olisi ollut vain tasainen 100-> 150 kurssinousu. Tunnut ajattelevan asiaa vain hetkellisenä tapahtumana, joka päättyy laskuun.

Hyödyt kuitenkin tulee vasta kurssinousussa. Itse kurssilaskusta ei hyödy ostamalla. Jos kurssi laskee seuraavat 15vuotta. Kannattaako odottaa pohjia ja hyötyä kurssinoususta vai myydä lyhyeksi?

Osinkoihin tähtäävä, lisää ostoja tekevä, ikiholdari tietty hyötyy kurssilaskusta jos muita muutoksia ei tapahdu.

Ajattelen asiaa tosiaan "hetkellisenä" (jonkun hetkellinen on toisen ikuisuus) tapahtumana. Siitähän tässä nyt oli kyse, kurssien laskusta. Eikä kurssien laskusta ja noususta. Se joka myy huipulla ja shorttaa matkalla pohjille tienaa enemmän kuin se joka vain myy huipulla.

Ongelma on siinä, että et voi tietää tarkalleen, että milloin kannattaa ostaa ja milloin myydä. Paras on vain ostaa tasaisella tahdilla ja luottaa siihen, että pitkällä tähtäimellä tulee sitten tuottoa. Amatöörin ei kannata edes yrittää voittaa indeksiä.

Hyödyt kuitenkin tulee vasta kurssinousussa. Itse kurssilaskusta ei hyödy ostamalla. Jos kurssi laskee seuraavat 15vuotta. Kannattaako odottaa pohjia ja hyötyä kurssinoususta vai myydä lyhyeksi?

Osinkoihin tähtäävä, lisää ostoja tekevä, ikiholdari tietty hyötyy kurssilaskusta jos muita muutoksia ei tapahdu.

Ajattelen asiaa tosiaan "hetkellisenä" (jonkun hetkellinen on toisen ikuisuus) tapahtumana. Siitähän tässä nyt oli kyse, kurssien laskusta. Eikä kurssien laskusta ja noususta. Se joka myy huipulla ja
shorttaa matkalla pohjille tienaa enemmän kuin se joka vain myy huipulla.

Nyt on varmaan sinulla tai minulla väärä käsitys shorttauksesta. Itse olen ymmärtänyt sen näin. Shorttaaja lainaa vaikkapa miljoona lappua nokiaa, pistää parit negahuhut liikkeelle ja alkaa myymään aina vaan halvemmalla saaden kurssin laskemaan. Tippuva kurssi monesti ruokkii itse itsensä laskuun kunnes osake on niin kiinnostavassa hinnassa että markkina alkaa taas haalimaan sitä ja kurssi lähtee nouseen.

Kurssin laskun ruokkimiseen vaaditaan se että myydään itse tappiolla mutta lopulta kurssi menee niin alas että laput ostetaan pohjalta takaisin halvemmalla tai samalla rahalla mutta enemmän. Markkina kyllä korjaa kurssin viimeistään siinä vaiheessa kun osingon irtoaminen lähestyy. On totta että kurssin laskusta ei ole mitään hyötyä ilman nousua joten mihinkään uppoavaan laivaan ei kannata kajota. Vaikea keksiä mitään muuta pohjaa kurssilaskusta hyötymiseen. Eiköhän ne kaikki karhuvivutkin jotenkin pohjaudu tähän.

Mikäli jollakulla on oikeampaa tietoa niin oikaiskaa ihmeessa. Itse en todellakaan tunne tätä shorttausta koska nappikauppiaiden on helvetin vaikea yrittää liikuttaa firmoja joden arvo mitataan miljardeissa.

Nyt on varmaan sinulla tai minulla väärä käsitys shorttauksesta. Itse olen ymmärtänyt sen näin. Shorttaaja lainaa vaikkapa miljoona lappua nokiaa, pistää parit negahuhut liikkeelle ja alkaa myymään aina vaan halvemmalla saaden kurssin laskemaan. Tippuva kurssi monesti ruokkii itse itsensä laskuun kunnes osake on niin kiinnostavassa hinnassa että markkina alkaa taas haalimaan sitä ja kurssi lähtee nouseen.

Kurssin laskun ruokkimiseen vaaditaan se että myydään itse tappiolla mutta lopulta kurssi menee niin alas että laput ostetaan pohjalta takaisin halvemmalla tai samalla rahalla mutta enemmän. Markkina kyllä korjaa kurssin viimeistään siinä vaiheessa kun osingon irtoaminen lähestyy. On totta että kurssin laskusta ei ole mitään hyötyä ilman nousua joten mihinkään uppoavaan laivaan ei kannata kajota. Vaikea keksiä mitään muuta pohjaa kurssilaskusta hyötymiseen. Eiköhän ne kaikki karhuvivutkin jotenkin pohjaudu tähän.

Mikäli jollakulla on oikeampaa tietoa niin oikaiskaa ihmeessa. Itse en todellakaan tunne tätä shorttausta koska nappikauppiaiden on helvetin vaikea yrittää liikuttaa firmoja joden arvo mitataan miljardeissa.
Osittain oot oikeassa tuossa shorttauksessa.
Lyhyestin sanottuna myyt lappuja, mitä et omista on shorttausta!
Oletuksena on se, että myyt laput(mitä sulla ei ole) esim aamulla 3,00€ ja illalla kurssi on laskussa ja nyt ostat laput 2,80€!
Teet tällä 0,20€ voittoa per lappu, vaikka et ole omistanut yhtään osaketta=käyttänyt omaa rahaa osakkeiden ostoon!
Helppoa kuin heinänteko ja Sirmaxille sen verran, että tätä sun kannattaisi käyttää, jos et sitä romahdusta jaksa odottaa:D
Tosin kaikki pankit ei käsittääkseni anna shortata ja se koskee tiettyjä osakkeita millä on tarpeeksi vaihtoa.
Ai niin unohtui sanoa, että jos osake nousee, niin laput pitää tosiaan ostaa saman päivän aikana ja jos ei ole rahaa, niin kalliiksi käy!

Osittain oot oikeassa tuossa shorttauksessa.
Lyhyestin sanottuna myyt lappuja, mitä et omista on shorttausta!
Oletuksena on se, että myyt laput(mitä sulla ei ole) esim aamulla 3,00€ ja illalla kurssi on laskussa ja nyt ostat laput 2,80€!
Teet tällä 0,20€ voittoa per lappu, vaikka et ole omistanut yhtään osaketta=käyttänyt omaa rahaa osakkeiden ostoon!
Helppoa kuin heinänteko ja Sirmaxille sen verran, että tätä sun kannattaisi käyttää, jos et sitä romahdusta jaksa odottaa:D
Tosin kaikki pankit ei käsittääkseni anna shortata ja se koskee tiettyjä osakkeita millä on tarpeeksi vaihtoa.
Ai niin unohtui sanoa, että jos osake nousee, niin laput pitää tosiaan ostaa saman päivän aikana ja jos ei ole rahaa, niin kalliiksi käy!

Mutta tuossahan koko homman syvin olemus jää vieläkin aukaisematta. Tuossahan se osakkeiden lainaaja on herra ja shorttaaja se renki. Mitä hyötyy se joka ne osakkeet lainaa jossei kurssi nouse???

Mutta tuossahan koko homman syvin olemus jää vieläkin aukaisematta. Tuossahan se osakkeiden lainaaja on herra ja shorttaaja se renki. Mitä hyötyy se joka ne osakkeet lainaa jossei kurssi nouse???

Jos puhutaan instikoista niin saattavat ottaa jonkun pienen maksun lainaamisesta. Plus, jos ovat aikeissa tankata osaketta myöhemmin, niin saavat halvemmalla kun shorttarit painavat hinnan alas.

Kurssin laskun ruokkimiseen vaaditaan se että myydään itse tappiolla mutta lopulta kurssi menee niin alas että laput ostetaan pohjalta takaisin halvemmalla tai samalla rahalla mutta enemmän.

Lainattua osaketta ei voi myydä tappiolla, sen takaisinostossa vasta ne tappiot/voitot tulee. Piensijoittaja ei pysty pienimmänkään pörssifirman kurssia heiluttamaan shorttaamalla. Shorttauksessa on helposti kusessa jos ei ole kunnolla vakuuksia. Shortsqueeze kun tapahtuu niin yhtäkkiä vakuudet ei riitäkkään ja välittäjä ostaa automaattisesti sun laput sen hetkisellä hinnalla ja oot tappiolla.

Ongelma on siinä, että et voi tietää tarkalleen, että milloin kannattaa ostaa ja milloin myydä. Paras on vain ostaa tasaisella tahdilla ja luottaa siihen, että pitkällä tähtäimellä tulee sitten tuottoa. Amatöörin ei kannata edes yrittää voittaa indeksiä.

Eli amatöörin kannttaa sijoittaa vain indeksiin? Miksi pitäis edes tietää tarkalleen millon on pohjat tai huiput, riittää että myy korkeammalla kuin ostaa. Mä voin ihan hyvillä mielin ostaa jotakin vaikka kurssi olisi ostohetkellä korkeimmillaan, riittää että se jatkaa nousuaan.

Puolet shorttaajista voittaa, puolet häviää. Lainaaja saa kuitenkin häviäjiltä ja voittajilta lainauskulut.

Back
Ylös Bottom