Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Kylkien treenaaminen kahvakuulan kanssa on varmaan ihan hyvä liike, mutta se että pitää molemmissa käsissä omaa kahvakuulaa ja kallistaa vuorotellen vasemmalle ja oikealle taitaa olla tulokseltaan melko +-0 :D

Se valkoinen jauhe mitä jalkohin laitetaan on TALKKIA ei mankkua... tai ainakin sen pitäisi olla talkkia eikä mankkua.
Ideana on että se tekee ihosta liukkaamman.
...tarpeellisuudesta 100kg (tai isommankaan raudan) kanssa en menisi takuuseen, mutta kyllähän monet ainakin voimanostokisoissa talkkia käyttää.

Ja kyllähän nyt suorien housujen kanssa henkselit pitää olla :)

No nyt selkis:thumbs:

Tuli mieleen tästä "meneeks sulla vielä kauan"-kysymyksestä yks pissis tuolla meidän salilla. Olin tekemässä prässiä ja ihmettelin kun kaikki ympärillä olevat tuijottaa, vilkasin peilin kautta niin siinä vieressä jonkun mimmin suu käy. Otin kuulokkeet korvilta ja kysyin mitä sillä oli asiaa. Ensimmäisenä se kiekas että "etkö yhtään kuuntele mitä mä sanon???" No, luonnollisesti napit korvilla en kuunnellut. Sen jälkeen alko tenttaus, että meneekö mulla vielä kauan. Ohjeistin että prässejähän löytyy viis kappaletta lisää muualta salilta. Vastaus tähän oli että "no mut kun MÄ tykkään olla täällä naisten puolella". Ensin otti päähän, sit alko naurattaa. Oli ainakin onnistunu löytään älykkyysosamääräänsäkin pienemmät reenikuteet.

Tuli mieleen tästä "meneeks sulla vielä kauan"-kysymyksestä yks pissis tuolla meidän salilla. Olin tekemässä prässiä ja ihmettelin kun kaikki ympärillä olevat tuijottaa, vilkasin peilin kautta niin siinä vieressä jonkun mimmin suu käy. Otin kuulokkeet korvilta ja kysyin mitä sillä oli asiaa. Ensimmäisenä se kiekas että "etkö yhtään kuuntele mitä mä sanon???" No, luonnollisesti napit korvilla en kuunnellut. Sen jälkeen alko tenttaus, että meneekö mulla vielä kauan. Ohjeistin että prässejähän löytyy viis kappaletta lisää muualta salilta. Vastaus tähän oli että "no mut kun MÄ tykkään olla täällä naisten puolella". Ensin otti päähän, sit alko naurattaa. Oli ainakin onnistunu löytään älykkyysosamääräänsäkin pienemmät reenikuteet.
Miksi sinä siellä naisten puolella teit?

Kylkien treenaaminen kahvakuulan kanssa on varmaan ihan hyvä liike, mutta se että pitää molemmissa käsissä omaa kahvakuulaa ja kallistaa vuorotellen vasemmalle ja oikealle taitaa olla tulokseltaan melko +-0 :D

Kyllä juuri noin :) Ei siis mitään hyötyä. Toisesta kädestä se paino pois niin alkaa kylkikin saadaa hiittiä.

Omalla salilla käy reilu 50 v. vähän erikoisempi nainen. Mustat hiukset sekaisin kuin jollain noidalla ja liikkeet ne sitten erikoisia onkin. En ole kertaakaan nähnyt hänen tekevän mitään "oikeaa" liikettä tai jossain laitteessa niin kuin pitäisi tehdä. Kerran hän oli salilla sukkahousut jalassa ja niissä oli varmaan 10cm kokoinen reikä perseessä josta sitten roikkui ulos vaippa :dance2: Tässä muutamia esimerkkejä näistä liikkeistä. Kuntopyörällä polkeminen ja samaan aikaan pystärit käsipainoilla, seisten käsipainot käsissä ja sitten heiluttaa niitä edes takaisin, kahva ylätaljaan ja sitten toinen jalka sinne ylös kiinni :D Sitten prässissä meni kerran väärinpäin siihen ja ikään kuin sen prässin alle jotenkin, en muista tarkkaan. Siinä selkälaitteessa missä seistään ja kumarrutaan alas otti taas käsipainot käsiin ja heilutteli sitten siinä. Kaikkia laitteita en nyt muista mutta todella moniin hän on onnistunut menemään väärin päin ja siinä sitten yrittämään jotain laitteen käyttötarkoituksesta melko paljon poikkeavaa. Varmasti vielä monia muita mitä en nyt muista tai ole nähnyt. Aika paljon katseita kerää ymmärrettävästi ja erityisen hauskaa on ettei hän yhtään oikeaa liikettä ole tehnyt vaan kaikki jotain omia.

Viimeisen kuukauden aikana on tullut treenattua n. 5 eri kuntosalilla. 3 näistä saleista joka kerta joku on ladannut itselleen voimiinsa nähden liian suuret raudat penkkipunnerrukseen. Tanko on jäänyt rinnalle ja olen joutunut auttamaan treenaria mäessä. Tarjouduin viimeksi vielä varmistamaan koska näin jo etukäteen että ei jaksa, mutta piti väkisin todistaa jotain. Erikoinen yhteensattuma kuitenkin, että 3 krt käynyt jo sama juttu eri saleilla tai sitten tämä on tavan yleistä, että tanko jää rintaan :)

Parempi olisi pyytää oikeasti joku varmistamaan. Tuossa, kun sätkii sen tangon kanssa niin voi olla, että loukkaa vaikka itseään. Ei kovin turvallista treenaamista.

Parempi olisi pyytää oikeasti joku varmistamaan. Tuossa, kun sätkii sen tangon kanssa niin voi olla, että loukkaa vaikka itseään. Ei kovin turvallista treenaamista.
Vähän offtopiccina, mutta miksi te ihmiset ette käytä turvarautoja jos penkkaatte yksin? Meidänkin salilla ihmiset tekevät monesti häkissä penkkiä, mutta eivät silti älyä laittaa niitä pinnejä paikalleen. Edellisellä salilla oli jokaisella penkkipunneruspaikalla ne turvarautasysteemit, ja silti aina maanantaisin siellä joku tampio sätki tangon alla kuin selälleen kaatunut torakka. Itse en ainakaan saa mitään lisämotivaatiota siitä vaaran tunteesta, vaan lähinnä pystyy keskittymään paremmin kun tietää ettei kuole nöyryyttävästi KUN voimat loppuvat ennen aikojaan.

Tämä voisi myös mennä vitutus-ketjuun. Salilla oli eilen n.30v jätkä, Heti ku huomasi minut tuli selittämään salilla käymättömyyttään/kuntoaan olleensa Egyptissä josta saatu 1 kuukauden vatsatauti joka vei 8 kiloa puhdasta! lihaa. Selitys jatkui että näin kesällä pumppailee vain sen verran että pysyy rantakondiksessa(teki tunnin pelkkää hauista). Edelleen selitteli syksyllä alkaa kova treenaaminen(tätä samaa paskaa jauhanut aina kun olen kaveriin törmännyt, treenaus alkaa syksyllä, joulun jälkeen, huomenna, jne.). Vaikkei kuulemma ilman roinaa kunnon tuloksia tulekaan. Itsensä takiako ihmiset selittelee vai luuleeko ne oikeasti että mua kiinnostaa niiden salilla käymiset/käymättä jättämiset?

Lopuksi vielä tokaisi että meikälaisen kehityskin näyttää hiipuneen.

^Vähän sama kun viime viikolla joku ihan randomi sälli tuli mulle selittään, että ennen oli tosi kovassa kondiksessa ja nyt vaan kartoittelee, että mitä laitteita täällä salilla on, miten niitä käytetään ettei tuu tehtyä väärin ja aloittaa sitten treenaamisen jossain vaiheessa. Kiinnostaa kiviäkin :face:

Salilla oli eilen n.30v jätkä, Heti ku huomasi minut tuli selittämään salilla käymättömyyttään/kuntoaan olleensa Egyptissä josta saatu 1 kuukauden vatsatauti joka vei 8 kiloa puhdasta! lihaa. Selitys jatkui..

Nykypäivänä elämä pyörii paljon siinä oman navan ympärillä. Minä keskeisyys korostuu. Minä, Minä, Minä ja minä.. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että elämä ja ihmiset pyörivät heidän ympärillään. (Tavallaan narsismiakin).

Sitten tietysti vielä, kun salille sattuu samanaikaisesti joku kovaa treenannut joka kehittynytkin niin tälläinen joka ei ole taas käynyt hetkeen treenaamassa, potee tästä jotain itsetunnon syyllisyyttä. Kokee tarpeekseen puolustella, selitellä omaa saamattomuuttaan sitten toisille yrittäen kerätä ymmärrystä siihen miksi se hauis on kutistunut rusinaksi.

Tänään saapui salille kaksi aivan uunituoretta kuntoilemaan innostunutta nelikymppistä naista. Hyvä tähän asti. Opastajan roolin itselleen napannut leidi painoi arviolta n.120-130 kg, perässä hiljaisena hiipinyt Seuraan-sua-kuin-hai-laivaa -nainen puolestaan vähän enemmänkin. Alkavat salialueelle päästyään pälyilemään tarkkana porkkanana salilaitteita, opastajaleidi selkeästi jossain kohden elämäänsä käynyt kuntoilemassa:

Opastajaleidi: "Hmmm...joo, hyvä täällon noi juoksumatot. Vedetään niillä vaikka ensteks kymmenen kilsaa lämppäriks. Sä meet tohon oikeenpuolimmaiseen."
Hai-nainen: "Mutta kun mä en oo juossut oikeestaan ikin..."
Opastajaleidi: "Joo ei se mitään haittaa, alotetaan ny kunnolla. Tai jaa katotaan ensin noi laitteet täältä. Onkohan täällä siis X, X tai X-laite, katotaas."
Hai-nainen: "Jjjoo-oooh..." (epäröivästi)
Opastajaleidi: "Aha kato joo, täällon toi loitontajakone, hyvä homma. Siitä me aloitetaankin!"
Hai-leidi: "Niin tuo on hyvä, että siinä voi sitten istua."
Opastajaleidi: "Ihan juurikin näin."
Hai-leidi: "Mitäs... onko täällä nyt sitten kaikki semmoiset 'Pirkko', että me täällä pärjätään sitten?"
Opastajaleidi: "Joo kyllä täällä on! Mutta ei hei hetkinen, hetkinen..." (zoomailee ympäristöön) "Voi eiiii!!! Kuule tiäkkö mitä 'Leena', täältä puuttuu nyt juuri se, mikä ehkä nyt ratkaisee tän jutun. Voi hitsi. Arvaas mikä puuttuu?"
Hai-leidi: "En kyllä yhtään nyt tiedä. Mikä?"
Opastajaleidi: "LEUANVETOTANKO!"

Nih. :)

Tänään saapui salille kaksi aivan uunituoretta kuntoilemaan innostunutta nelikymppistä naista. Hyvä tähän asti. Opastajan roolin itselleen napannut leidi painoi arviolta n.120-130 kg, perässä hiljaisena hiipinyt Seuraan-sua-kuin-hai-laivaa -nainen puolestaan vähän enemmänkin. Alkavat salialueelle päästyään pälyilemään tarkkana porkkanana salilaitteita, opastajaleidi selkeästi jossain kohden elämäänsä käynyt kuntoilemassa:

Opastajaleidi: "Hmmm...joo, hyvä täällon noi juoksumatot. Vedetään niillä vaikka ensteks kymmenen kilsaa lämppäriks. Sä meet tohon oikeenpuolimmaiseen."
Hai-nainen: "Mutta kun mä en oo juossut oikeestaan ikin..."
Opastajaleidi: "Joo ei se mitään haittaa, alotetaan ny kunnolla. Tai jaa katotaan ensin noi laitteet täältä. Onkohan täällä siis X, X tai X-laite, katotaas."
Hai-nainen: "Jjjoo-oooh..." (epäröivästi)
Opastajaleidi: "Aha kato joo, täällon toi loitontajakone, hyvä homma. Siitä me aloitetaankin!"
Hai-leidi: "Niin tuo on hyvä, että siinä voi sitten istua."
Opastajaleidi: "Ihan juurikin näin."
Hai-leidi: "Mitäs... onko täällä nyt sitten kaikki semmoiset 'Pirkko', että me täällä pärjätään sitten?"
Opastajaleidi: "Joo kyllä täällä on! Mutta ei hei hetkinen, hetkinen..." (zoomailee ympäristöön) "Voi eiiii!!! Kuule tiäkkö mitä 'Leena', täältä puuttuu nyt juuri se, mikä ehkä nyt ratkaisee tän jutun. Voi hitsi. Arvaas mikä puuttuu?"
Hai-leidi: "En kyllä yhtään nyt tiedä. Mikä?"
Opastajaleidi: "LEUANVETOTANKO!"

Nih. :)

Hyvä että puuttui, sit vasta olis vituttanu kun prinsessat olis vetäny semmoset 15 ultrapuhdasta leukaa :)

Jaa onks!

Täällä päin on kaksi salia joissa käyn treenaamassa. On sellainen vanhan liiton kuppanen sali jossa vehkeet on 80-luvulta. Siellä käy vaan urheilijoita ja minä :)
Sitten on sellainen paikallinen liikuntakeskus jossa käyn satunnaisesti kun haluan tehdä muutakin kuin kyykkyä ja penkkiä.

Tämä ei ihan heti unohdu. Tein siellä hifisalilla istuen pystypunnerruksia käsipainoilla kun viereeni tuli seisomaan varsinainen kreikkalainen veistos. Liki kaksimetrinen puolihampaaton mies beigen väriset pomarit jalassa! Valkoiset tennissukat oli vedetty puolipolviin ja niissä oli kolme raitaa! Leikatut farkkushortsit, vyölaukku ja vihreä hihaton paita päällä! Ukko astui lähemmäs peiliä ja työnsi naamansa lähes kiinni peiliin ja alkoi tuijottamaan itseään. Siinä vaiheessa katselin ympärille että WTF onko tää joku piilokamera vai mistä on kyse. No varsinainen hauskuus oli vasta edessä. Ukko otti 35kg:n käsipainot ja alkoi roikottaan niitä. Katsoi itseään vihaisesti peilistä, veti hengeä ja alkoi pidättelemään hengitystä. Mies tuli ihan punaiseksi ja ehkä min jälkeen vähän ennen kuin siltä olisi varmaan lähtenyt taju se puhalsi kaikki ilmat ulos. Sitten nopeasti 3 kertaa olan kohatukset sellaisella ilmeellä mihin ei Mr Beanikään pysty. Ukko näytti siltä kuin sitä olisi norsu nussinu ja paskat tulee kohta suun kautta ulos. Vaikea selittää. Sitten painot pois ja peilin eteen ja taas 5min tuijotus. Tässä vaiheessa siirryin 10 metriä kauemmas vaan ihan katsomaan että mihin tämä päättyy. Ja ei muutakuin pomarit lintassa uusiksi. Hengityspidätys-puhallus ja kolme kohautusta. Ei saatana. No kliimaksi oli vielä edessä...
Tämä äijä rupesi tekemään peilin edessä "bodaus" liikkeitä, ette usko mikä näky se oli. Vartin pullistelut ja poistuminen. :) Siinä tyypissä oli mielestäni jotain Borat-maista. Ja oli se sen verta huvittava juttu, että siellä meni monelta kaverilta naurusulake paskas ja treenit ihan poskelleen. Tänäpäivänkin vielä mietin että oliko kyseessä piilokamera, polttarit vai oliko joku hullu vaan yhtäkkiä päättäny ruveta "bodaamaan" vai olikoos se karannut jostakin!?

On niitä muitakin mutta tämä on sieltä hulluimmasta päästä.

Back
Ylös Bottom