Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kävin tänään työterveystarkastuksessa ja siellä testattiin myös puristusvoima. Petin sit koko pakkiksen ja vedin pikkasen keskivertoa huonommat lukemat tohon ja tästä syystä lähete fysioterapeutille..

Ja sitten se kysymys mihin en saanu vastausta nurselta: Miten se vaikuttaa mun terveydentilaan millään tavalla, vaikka siihen härveliin tuli pari numeroa keskivertoa huonommat lukemat??????

Simuloidaanko tuulitunneleissa tasasen ilmavirran seassa pyörteitä ja puuskia? Kun eihän oikea tuulikaan ole koskaan täysin tasasta...

Öö...vaikka nimi onkin tuulitunneli, niin ei kai siellä mitään tuulta simuloida, vaan ilmavirtaa jonka esim auton kova nopeus aiheuttaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Semikaveri oli tehny energiakoulus kuulemma tuulitunnelin jossa ne kyllä oli jotenkin nuokin totetuttanu. Ja tuli mieleen kun mm. formuloissa ne suunnittelee kaikenlaista mitkä tuulitunnelis toimii mut ei välttämättä käytännössä...

Semikaveri oli tehny energiakoulus kuulemma tuulitunnelin jossa ne kyllä oli jotenkin nuokin totetuttanu. Ja tuli mieleen kun mm. formuloissa ne suunnittelee kaikenlaista mitkä tuulitunnelis toimii mut ei välttämättä käytännössä...

Koska insinöörit.

Muuttakaa vaikka pellon keskelle, jos ne kissat teitä noin paljon häiritsevät. Meidän kissat on aina ollut pihakissoja, ja ravannut juuri siellä missä haluaa, myös naapureiden pihalla. Eikä kukaan naapuri ole ikinä valittanut. Ainiin, mutta nämä naapurit asuvatkin maalla. Huomattavasti suvaitsevampaa ja fiksumpaa porukkaa, kuin junttikaupunkilaiset. Taitaa tämän palstan valittajat olla pahamaineisia rivitalokyttääjiä. :rolleyes:

Miksei ne kenellä ne kissat on vapaana voi muuttaa sinne pellon keskelle jotta ne voisivat olla siellä vapaana?
Enhän minäkään voi ottaa lehmiä ja antaa niiden pyöriä tuolla vapaana ja sanoa valittajille "joo, muuttakaa maalle niin ei nuo lehmät häiritse" :rolleyes:. Ei kenenkään ole pakko laskea muiden lemmikkejä sen kummemmin kuin muita ihmisiäkään omalle pihalle saatika autojen päälle makaamaan.

Ärsyttää kun ihmisillä on sama asenne kissojen kanssa kuin pienien koirien. Tekevät mitä tahansa = "ei haittaa kun ovat pieniä".

en usko, että parin kilon "silkkitassu" mun autoa kovin naarmuille saa.

En mäkään oikein ymmärrä, miten kissa saisi auton naarmuille. Onhan se lakka / maali nyt tosi paljon kovempaa kuin kynsi, jos sitäpaitsi on piilossa. Tassun jäliä saattaa jäädä, mutta nehän saa pesemällä pois.

Kävin tänään työterveystarkastuksessa ja siellä testattiin myös puristusvoima. Petin sit koko pakkiksen ja vedin pikkasen keskivertoa huonommat lukemat tohon ja tästä syystä lähete fysioterapeutille..

Ja sitten se kysymys mihin en saanu vastausta nurselta: Miten se vaikuttaa mun terveydentilaan millään tavalla, vaikka siihen härveliin tuli pari numeroa keskivertoa huonommat lukemat??????

Jospa nyt käyt vaan siellä fysioterapeutilla ja kysyt häneltä, täältä pakkiksen omatekoisilta lääkäreiltä tokko saat mitään pätevää vastausta. Korkeintaan menetät mielenrauhasi!

En mäkään oikein ymmärrä, miten kissa saisi auton naarmuille. Onhan se lakka / maali nyt tosi paljon kovempaa kuin kynsi, jos sitäpaitsi on piilossa. Tassun jäliä saattaa jäädä, mutta nehän saa pesemällä pois.
Joo mut niissä tassuissa voi olla hiekkaa ja se naarmuttaa kato. Jotkut ihmiset ovat käytettynä ostetun kymmenen vuotta vanhan Volvonsa maalipinnasta niin fanaattisia etteivät pyyhi siitä edes lumia pois ettei pinta naarmuunnu. Sille ei järkipuhe tehoa.

Kuinkahan vaarallista on jos ottaa vahingossa tupla-annoksen tommosta tuulix 10mg antihistamiini valmistetta? Kun tähän siitelypaskaan syön reseptillä tuota niin joskus (harvoin) otan tabletin ja vähän ajan päästä alan miettimään, että perhana joko mä otin sen, noh otetaan nyt niin ei ainakaan jää annos ottamatta.
Tuskin kuitenkaan jostain antimistamiinista kauheasti haittaa jos ottaa kaks tablettia illassa yksittäistapauksina?

Jos otat Tuulixia enemmän kuin Sinun pitäisi
Jos Sinä tai joku muu nielee tabletteja paljon yhdellä kertaa tai epäilet, että lapsi on niellyt tabletin, ota välittömästi yhteyttä lääkäriin, sairaalaan tai Myrkytystietokeskukseen, puh. 09-471977.

:wtf:

Meinataanko tossa nyt pelkästään sitä, jos niitä tabuja ottaa kourallisen kerralla?

Olenko tehnyt vakuutuspetoksen, kun rikoin puhelimeni näytön, ja tarkistin netistä paljonko korjaus maksaisi. Katselin muutamalta sivulta ja sitä 200e siellä yleisesti ilmoiteltiin..tämän pistin sitten vakuutusyhtiöön lähtevään ilmoitukseen kustannusarvioksi. Sieltäpä tulikin sitten 160e korvausta puhelimesta. Kuitenkin sain korjauksen kampanjahintaan 80e, mikä tarkoittaa että olen 80e voiton puolella koska rikoin oman kännykkäni..eipä nämä nyt mitään suuria summia ole, kunhan vain pohdiskelin..:rolleyes:

Samaa ihmettelin itsekkin. Omankin auton konepellillä makoilee kissa usein, mutta ei se ole saanut aikaan mitään naarmuja.

Ja onhan ulkokissoista myös hyötyä, kun ne saalistavat mm. hiiriä ja rottia.

Olenko tehnyt vakuutuspetoksen, kun rikoin puhelimeni näytön, ja tarkistin netistä paljonko korjaus maksaisi. Katselin muutamalta sivulta ja sitä 200e siellä yleisesti ilmoiteltiin..tämän pistin sitten vakuutusyhtiöön lähtevään ilmoitukseen kustannusarvioksi. Sieltäpä tulikin sitten 160e korvausta puhelimesta. Kuitenkin sain korjauksen kampanjahintaan 80e, mikä tarkoittaa että olen 80e voiton puolella koska rikoin oman kännykkäni..eipä nämä nyt mitään suuria summia ole, kunhan vain pohdiskelin..:rolleyes:

Jep, se on linnareissun arvoinen suoritus.

No joo, voithan sä oman mielenrauhan saamiseksi vaikka maksaa sen erotuksen sinne.

Pikaisesti lueskelin finlexistä rikoslakia. Vakuutuspetoksen kohdalla mainitaan vain oikeudettoman vakuutuskorvauksen hankkiminen sytyttämällä tuleen palovakuutettua omaisuutta. Yleisesti petos on mm. "oikeudettoman taloudellisen hyödyn hankkimista" tai "taloudellisen vahingon aiheuttamista erehdyttämällä". Jos puhelin on hajonnut esim. putoamisen tai muun vahingon seurauksena, ja korvaus on saatu rehellisesti vakuutusehtojen mukaisesti, niin miksi se olisi petos?

Mutta jos olet rikkonut puhelimen tahallaan ja uunottanut vakuutusyhtiötä, niin asia voi ollakin toisin. Ja riippuu ihan vakuutusehdoista, korvaako vakuutus esim. huolimattomuudesta johtuvat vahingot.

No eihän tossa siitä ole kyse, vaan on laitettu ilmeisesti vahinko, puhelin, malli yms., ja siellä vakuutuslafkassa katotaan taulukosta mikä se summa on.

Noin minä ymmärsin.

Että se itse vahinko on ollu ihan rehellinen vahinko.

No eihän tossa siitä ole kyse, vaan on laitettu ilmeisesti vahinko, puhelin, malli yms., ja siellä vakuutuslafkassa katotaan taulukosta mikä se summa on.

Noin minä ymmärsin.

Että se itse vahinko on ollu ihan rehellinen vahinko.

Niin minäkin asian ymmärsin, että vahinko olisi kyseessä. Kysyjä vaan kirjoitti, että "rikoin puhelimeni näytön", ja siksi otin vastauksessani huomioon myös tahallisuusnäkökulman. Taulukkojen mukaanhan nuo korvaukset taitaa mennä. Ja kyllähän esim. autojen pikkuvaurioista voi saada nelinumeroisen summan korvauksena, vaikka ehjä puskuri maksaisi AVK:lla muutaman satasen ja itse vaihdettuna työstäkään ei tarvitse maksaa pennin jeniä.

Back
Ylös Bottom