Jos mahdollisuuteni päästä salille treenaamaan on viisi kertaa viikossa niin onko järkevintä ottaa millainen jako käyttöön? Taustasta sen verran, että aktiivista ja tavoitteellista treeniä n. 2 vuotta takana, joista suurin osa 3-jakoisella. Seuraavaksi 3kk pitäisi löytää jokin ohjelma, kun voisi panostaa kunnolla treenaamiseen.
1. Tällä hetkellä olen treenannut 3+1 jakoisella, jossa jakona ollut 1. Rinta/olkapää/ojentaja 2. Selkä/hauis 3. Jalat 4. Rinta/selkä eristävillä ja supersarjoilla. Tyyli on toiminut ihan hyvin ja varsinkin tämä viimeinen treeni tuonut vaihtelua ja uudenlaista ärsykettä totuttuun ''normaaliin''. Kuukauden jälkeen tuntuu kuitenkin, että tämä viimeinen treeni on ehkä vähän turhahko?
2. Parhaan kehityksen olen saanut aikaiseksi ylempää aiemmin toteutetulla jaolla 1.Rinta/selkä 2. Jalat 3. Olkapää/ kädet. Viis treeniä viikkoon. Tuleeko liian pian uudestaan jos otan sen kuukauden jälkeen taas käyttöön seuraavaksi 3kk?
3. 4-jakoinen, mitä en ole kokeillut vielä tai olen, mutta niin, että olisin oikeesti osannut syödä tarpeeksi. Huonot kokemukset 4-jakoisesta voivat siis johtua siitä, että olen syönyt silloin niiden aikana huonosti, joten voisiko nyt olla uusi mahdollisuus 4-jakoiselle? Pelkään kuitenkin, että osaanko treenata tarpeeksi kovaa ja vaaditulla tavalla
Priorisointia haluaisin käsiin ja selkään, joten pystyykö 3-jakoisessa keskittyä tarpeeksi niiden kehittämiseen samalla, kun tasapainoisesti treenaa muitakin lihasryhmiä?
Todella kiitollinen olen jos joku ohjaa ja opastaa, kiitos!