Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko minun mahdollista nähdä jokaisen Suomen kirjaston kirjat jostain tietokannasta? Eli samalla tavalla kun kaukolainatessa kirjaston täti voi katsoa koneelta, että missä kirjastossa kirja X on, niin voinko minä samalla tavalla hakea kotitietokoneella tälläistä tietoa?

Varmaan ihan normi-ilta, koska eihän tolla sirdaludilla nyt oo mitään vaikutusta...

31659_300.jpg

Kehtaako vielä tähän aikaan vuodesta ajaa auton katsastukseen nastarenkailla. Lahden seutu kyseessä. Tai kehtaahan sitä, mutta tuleeko rasti väärään ruutuun?

Mitä eroa on esim 50e ulosvetäjällä ja 250e ulosvetäjällä jos ne näyttää päältäpäin suht samalta? Materiaali? Väännönkestävyys?

Lähinnä se että ensiksi mainitulla homma ei onnistu ja jälkimmäisellä onnistuu. Eli ero on juurikin siinä materiaalissa/kestävyydessä.
Mitä meinasit ulosvetää?

Lähinnä se että ensiksi mainitulla homma ei onnistu ja jälkimmäisellä onnistuu. Eli ero on juurikin siinä materiaalissa/kestävyydessä.
Mitä meinasit ulosvetää?

No mä kattelin että leuoissakin on vähän eroa. Toi tosta kotelon edestä vittuun pitäis saada

image-2709224385.webp
E: siis ameriikan V-koneesta kyse. Ton jälkeen tietty tuolta kopan takaa ketju ja rattaat irti.

No mä kattelin että leuoissakin on vähän eroa. Toi tosta kotelon edestä vittuun pitäis saada

katso liitettä 98707
E: siis ameriikan V-koneesta kyse. Ton jälkeen tietty tuolta kopan takaa ketju ja rattaat irti.

Dampperihan se siinä möllöttää. Tiesit varmaan että sitä ei sitten saa ulkokehältä vetää, menee särki.

Teetin joskus kaverillani tuohon hommaan työkalun, materiaalina 16mm levy, kestää muuten nojata.
2013 001.webp

Toi toimii siis siten että kolmella hihnapyörän pultilla laitetaan se kiinni dampperiin ja sitten keskellä olevaa pulttia kiertämällä dampperi tulee todella smoothisti pois.

Onnistuu se toki jotenkin sillä normi ulosvetäjälläkin, kunhan saat viriteltyä sen viksusti siihen kiinni.

Nojuu tollasta meinasinki seuraavas vaihees ku epäilin että kestääkö ja onnistuuko edes niin näppärästi muunlaisilla. Mut sit vaa jäin miettii ku tutkiskelin noita netistä; hintahaarukkaa nii helvetisti... Tuskinpa noi kamalan tiukassa on (?)

^Riippuu ihan tuurista, joskus ne on tosi tiukassa ja joskus taas lähtee ilman suurempaa väkivaltaa. Etukäteen sitä ei oikein pysty sanomaan mistään.

No sori, toi sun juttus nyt oli vaan "vitsiks" niin paska, ettei ollu kyllä mitään syytä sitä vitsiks epäillä :D

tai sit ei vaa leikkaa :(

Suoritin ajokortin kakkosvaiheen ja nyt pitäs viiä se lappu poliisille. En töitten takia ite kerkee mitenkään, niin miten saan se poliisille? Asiasta ei voi ees kysyä s-postilla, koska poliisilla ei semmosta oo ja niihin numeroihin ei vastaa kukaan... Laitanko vaa suoraan postiin omalle asemalle ja selitän tilanteen kirjeessä? Miks suomen byrokratia on kehitysmaan tasolla....:hyper:

Jaa tyhmiä kysymyksiä? No täältä pesee.

Thaimaassa kerran yksi paikallinen kauppias huuteli "reilu meininki" ja kun syystä tai toisesta siihen pysähdyin ja selvisi että olen Suomesta, niin se kysyikin mitä tarkoittaa reilu meininki. Meni kyllä sormi suuhun ja kovasti koitin jotain selittää, mutta en tiedä menikö perille. Miten itse selittäisit tollasen fraasin mille ei taida olla edes kunnon käännöstä? Miten selität sen edes suomeksi?

Eräs ulkomaalainen kerran meidän seurassa kysäisi, kun jotain joku suomeksi sanoi, että miksi se sanoi "vähän", vaikka tossa on paljon. Ymmärtää siis muutaman sanan ja tajusi että sanottiin vähän vaikka oikeasti on paljon. En muista asiayhteyttä, mutta tiedätte kyllä. Tyhmä kysymys siis kuuluu, että miten ton selität muuten kuin että se on vaan sanonta ja mistä hitosta se on tullut?

Lisää selityksiä. Miten sokealle voi kuvailla mitä on näkeminen? Jos se ei ole ikinä nähnyt, niin voiko sille selittää asian niin että se saa siitä hyvän mielikuvan mistä on kyse? Selität valosta ja sen heijastuksista ja eri aallonpituuksista, niin ei siitäkään saa liian hyvää kuvaa, kun ei se tiedä mitä on valo.

Back
Ylös Bottom