Crossfit

Meta title: 💥 CrossFit – Kovaa, kovempaa, kokonaisvaltainen 💥

Meta description: Räjähtävää voimaa, sykettä kohottavia metconeja ja toiminnallista treeniä, joka haastaa koko kropan joka kerta.

Sun kommentissasi ei ollut yhtään mitään järkeä. "Suorituskyvyn kehityksen sivutuotteena". Väitätkä että fitness ym sankarit eivät ole voimakkaita?
Ehkä kyse on enemmänkin tavoitteista ja niiden mukaisista treeneistä. Fitness ym. sankareiden kilpailut arvostellaan käsittääkseni ainoastaan ulkonäön perusteella, valistakaa toki jos olen väärässä. CF:ssä kilpailevien urheilijioiden ainoa tavoite on suorituskyvyssä, ulkonäkö tulee sitten siinä ohessa. Mielestäni kaikki kilpailut jotka voitetaan kauneudella tai ulkonäöllä ovat aina hieman vinksahtaneita ja jonkun kieroutuneen mielen tuotosta. Oli kyse sitten fitnesskisoista, koiranäyttelyistä, autojen tuunauksesta tai mr. olympia skabat. Toiminnallisuus on kaunista.

Ehkä kyse on enemmänkin tavoitteista ja niiden mukaisista treeneistä. Fitness ym. sankareiden kilpailut arvostellaan käsittääkseni ainoastaan ulkonäön perusteella, valistakaa toki jos olen väärässä. CF:ssä kilpailevien urheilijioiden ainoa tavoite on suorituskyvyssä, ulkonäkö tulee sitten siinä ohessa. Mielestäni kaikki kilpailut jotka voitetaan kauneudella tai ulkonäöllä ovat aina hieman vinksahtaneita ja jonkun kieroutuneen mielen tuotosta. Oli kyse sitten fitnesskisoista, koiranäyttelyistä, autojen tuunauksesta tai mr. olympia skabat. Toiminnallisuus on kaunista.
Kehonrakennuksessa ja crossfitissa kilpaillaan eri asioista mutta tekeekö se sitten kehonrakentajista yhtään sen huonompia ihmisiä tai suorituskyvyltään heikompia?

Mitä eroa on crosfitillä ja kuntopiirillä vai onko kyse taas vain taitavasta markkinoinnista? ;)

tossa on mun mielestä kiteytetty cf:n ja bb:n erot aika hyvin

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oliko tää crossfitti nyt sitä, missä heilutaan sellasilla sirkuksen leikkipainoilla?

5543829797_cd3ccab156_m.jpg

Kieltämättä tämmönen probodari oli sitten mies tai nainen ole minun mielestäni kovin esteettinen otus. Lähinnä tulee mieleen ylijalostettu lihakarja.

Aloitin harjoittelun crossfitmetodeilla lokakuun lopussa. Nyt viiden kuukauden jälkeen on aika katsoa tuloksia. Taustalla on 10 vuoden kehonrakennustyylinen harjoittelu.

Täytyy sanoa että ottais päähän jos kymmenen vuoden salikorteilla ei saisi juuri mitään aikaan.
Itse tein askettäin massaohjelman kaverille joka oli treenannut salilla viisi vuotta saamatta alun jälkeen paljonkaan aikaiseksi, voisin sanoa että kehitys lähti raketin lailla nousuun, mutta se saattaisi kuulostaa yhtä naurettavalta kuin aloituspostin "Reebok" mainos.

Oliko tää crossfitti nyt sitä, missä heilutaan sellasilla sirkuksen leikkipainoilla?

5543829797_cd3ccab156_m.jpg

Heiluttele nyt sinä sitten vaikka malliksi noi 2012 karsintojen pari ekaa treeniä niin katsotaan miltä tuntuu.
Diane: 21-15-9 reps for time of:
Deadlift 100kg
handstand push-ups

Kun oot saanu lämmiteltyä tällä treenillä itses niin tee vaikka vartin päästä tämä individual event 2
For time:
Row 2000m
50 one-legged squats, alternating
30 hang cleans 100kg (rive riipusta)

Lämmittele noilla ja tuu kertoon että miten meni. Voit laittaa lisää jos on liian sirkuspainot.

Nauratti noi videot.... crosfittauksesta tulee kyllä ekana mieleen lelupainoilla, paskalla tekniikalla rimpuilevat kyNikset. Koskahan Crosfiitti tulee painonnoston tilalle olympialajiksi?

Nauratti noi videot.... crosfittauksesta tulee kyllä ekana mieleen lelupainoilla, paskalla tekniikalla rimpuilevat kyNikset. Koskahan Crosfiitti tulee painonnoston tilalle olympialajiksi?

Eiköhän se ennen bodausta kuitenkin olympialajiksi tule.

Itselle tulee crossfitistä ekana mieleen:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kehonrakennuksessa ja crossfitissa kilpaillaan eri asioista mutta tekeekö se sitten kehonrakentajista yhtään sen huonompia ihmisiä tai suorituskyvyltään heikompia?
Suorituskyvyltään mahdollisesti, jopa todennäköisesti. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä pro-bodaajia kilpailemassa pro-crossfittaajia vastaan, ihan sama missä lajissa. Uskon että ainakin voimailussa joillakin bodareilla voisi olla saumoja, heillä kun paino voi olla huomattavasti suurempi kuin crossfittaajalla, jonka ihannepaino lienee alle 90kg. Mutta ainakin Gamesissä tämä kilpailu onnistuisi helposti, sinne kun saa kuka tahansa osallistua. Ihan mielenkiintoinen tapaus on entinen voimanoston ME tuloksen heppu AJ Roberts, joka kyllästyi yksipuoliseen (ja jopa epäterveelliseen) voimailuun ja alkoi crossfittaamaan.

http://library.crossfit.com/free/pdf/CFJ_Stronger_Achauer_Replacement_10_2012.pdf

Ainakaan vielä ei menestystä tarvitse odottaa, sillä Openeiden tämän hetken sijoitus maailmanlistalla on 26539. Mutta erittäin mielenkiinnolla kaverin kehitystä ja tuloksia seurailen!

Ihmisen hyvyys tai huonous taas on mielestäni sen verran subjektiivinen ja monitahoinen kysymys, että sitä ei pelkällä lajivalinnalla määritetä. Kovakin crossfittaaja saattaa olla täys mulkku ja eettisiltä arvoiltaan täysin vastakkainen kuin minä, eli mielestäni jopa huono ihminen. Mutta lajina itse ainakin arvostan enemmän sellaista, jossa kilpaillaan suorituskyvyllä, oli se sitten CF tai vaikkapa yleisurheilu.

Popparit esiin ja huominen päivä vapaata. Mielenkiintoinen ilta siis luvassa tätä threadia seuratessa.

Back
Ylös Bottom