Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Matikka on hippien hommaa, tosinaiset ja -miehet pärjää äikässä.

Hitto kun meni tovi, että keksi miten toi vikan tehtävän a-kohta tosta tän vuoden kokeesta menee. Jouduin mietiskelemään melkeen koko puolen tunnin lenkin sitä. Vähän noi perus geometrian homman unohtunu :D

Opiskeleekos MassaVaje matematiikkaa jossain?

Ingenjör-tieteitä.

Matikka on hippien hommaa, tosinaiset ja -miehet pärjää äikässä.

Se lienee totta, ite ainakin kadehdin sun kirjallista ulosantia. :D

Lontoon matkat varattu! :hyper: Alkaispa jo kesäloma. :D Risteilyynkään ei ole enää kuin vajaa kaksi kuukautta! :dance2:

Minä en aikanaan kirjottanu matikkaa ollenkaan. Paskoja vihanneksia meikäläiselle.

En minäkään. Ei ollut vaikea valita ruotsin ja matikan väliltä, kirjoitin ruotsin. Siinä oli mahdollisuuksia jopa ihan kohtalaiseen tulokseen, jos matikka olisi pitänyt kirjoittaa, niin en olisi päässyt lukiosta varmaan ikinä pois.

En minäkään. Ei ollut vaikea valita ruotsin ja matikan väliltä, kirjoitin ruotsin. Siinä oli mahdollisuuksia jopa ihan kohtalaiseen tulokseen, jos matikka olisi pitänyt kirjoittaa, niin en olisi päässyt lukiosta varmaan ikinä pois.

Typerää semmonen valitseminen niiden välillä, parasta oli kirjottaa molemmat pitkänä.

Typerää semmonen valitseminen niiden välillä, parasta oli kirjottaa molemmat pitkänä.

Nostan hattua.

Olisin minä varmasti kirjoittanut ruotsin joka tapauksessa, ihan vapaaehtoisesti. Lyhyenä kylläkin. Plussaa silti siitä, että sen ansiosta ei tarvinnut matikkaa kirjoittaa ollenkaan.

Tuo pitkä ruotsi oli semmonen pieni bonusjuttu, sillä sen lukemiseen ei kuitenkaan ollu mahdollisuutta. Tai olihan meillä yks semmonen ylimääränen kertauskurssi, mikä oli tarkotettu niille, jotka halus pitkänä sen kirjottaa. Kannatti kuitenkin niin tehdä.

Tuossa on varmaan ulkomaalaiselle vain se ongelma, että jos espanjaa ei osaa, niin saattaa olla aika hankalaa kysyä neuvoa, kun espanjalaisten englannintaidot ovat niin ja näin.

Mua muuten yllätti Barcelonassa se miten ihmiset ei oikeasti puhunu englantia, edes nuoret! Olin kuvitellut että kyllähän ne nyt sen verran osaa, että turistia osaavat auttaa. Kyllä mä espanjaakin vähän osaan, mutta suomalaiselle tyypilliseen tyyliin olen liian arka sitä hyödyntämäään :D

Mä luin 2 vuotta lukiossa pitkää matikkaa, ja luojan kiitos 3.luokan alussa vaihdoin lyhyelle, kun alkoi mennä niin yli hilseen ne jutut. Kirjoitin lyhyestä sitten E:n, pitkää en olisi varmaan päässyt läpi. Muutenkin tuo matikka oli mulle ihan turhaa ajanhaaskausta. Kielistä olin ilmoittautunut kirjoittamaan enkun ja ruotsin lisäksi ranskan, italian ja saksan, mutta lopulta piirsin siihen saksan kokeeseen vaan meidän mummon kuvan :D Ihan ei menny läpi se sitte.

Tänään alkaa viikonloppu ja ens keskiviikkona alkaa talvilomaaaaa... tiidi tiidi tiiiii :dance:

Talvilomat on aivan yliarvostettua kamaa. En arvosta.

:D

Hihi. Saan kyydin. Ei tarvii jännätä metroa. :) Mä en tosiaan ikinä taida muuttaa Helsinkiin.

Etelä-Korean tietotekniikka vaikeudet aiheuttaa itselle taas jälleen täysin työttömän työpäivän..

Jospa vaan hymyilisi työtovereille kauniisti tänään ja vihjailisi :D

Back
Ylös Bottom