Moro kaikille!
Muutama täysin aloittelijan kysymys. Ehkä tosin kohteliasta uutena tulokkaana esitellä hieman ensin itsensä.
Olen nyt n. 4 vk käynnyt salilla ja minulla on PT:n tekemä ohjelma (1 vk jäi välistä maukkaan vatsataudin takia). Pt kävi näyttämässä systeemit alkuun, sekä teki ruokavalio ja saliohjelman. Olen 37 v mies joka viettänyt täysin urheilematonta elämää viimeisen n.20 v. "Ammattini" työsuhde etuihin kuulunut lähinnä suhteellisen epäterveelliset elämäntavat, epäsäännölliset vrk rytmit, juhliminen esimerkiksi ollut sääntö kuin poikkeus "työ" hommissa, tapaamisissa tai oikeastaan ihan kaikessa mikä niihin liittynyt.
Nyt menossa suht totaalinen elämäntapa muutos kaikinpuolin, kun olisi kiva olla kuosissa vielä vaikka 50v. Tämä on myös henkisesti ollut iso piristys muutaman hieman kaaottisen vuoden jälkeen. Oli todella paikallaan saada elämään jotain uutta

Sali hommiin olen tykästynyt kovasti tässä lyhyessä ajassa ja yllättänyt itseni jopa tutkimassa aihetta suurella mielenkiinnolla. Nyt on tarkoitus kasvattaa siis massaa 3 jakoisella ohjelmalla. Painoa nyt n.82kg/191cm ja tarkoitus olisi saada painoa ja toivottavasti niitä lihaksia etupäässä seuraavan 6kk aikana 5-> kg . Vahvasti myös tuntuu jo nyt, että tämä harrastus jatkuu, koska koukuttaa jo nyt. Olen tästä koko touhusta todella positiivisesti yllättynyt, en olisi,en ikinä uskonut innostuvani moisesta

Rasittavista selkäkivuistakin mukava päästä eroon, mitkä ilmeisesti johtunut tästä hujoppeudesta ilman lihaksia
Niin se itse kysymys nr. 1 :
Olen huomannut, että usein salin jälkeen on lähes koko päivän on pikkuisen hengästynyt olo. (edit. ehkä hengitys on hieman raskaamman oloista kuin muuten) Prosessoiko pikkuruiset lihakseni jotain vai teenköhän liian "lujaa" (tähän vaikea uskoa, koska koko touhu on opettelua edelleen kaikessa. Yritän silti tehdä asiat niin oikein ja hyvin kun vain täysin ummikkona pystyn) Vai onko tämä vain merkki yleisesti surkeasta yleiskunnostani?
Nr. 2:
Onko snadi yleinen "heikotus" ja ehkä ihan lievä huimaus sarjojen jälkeen mahdollisesti syy ja seuraus liian pienestä aamupalasta. Menen aamupäivisin salille. Tämä tuli lähinnä mieleen, kun tunne hieman sama, jos voimaton olo sekä ei ole syönnyt ja touhuaa jotain. Vettäkin juon mielestäni tarpeeksi, n. litran sen tunnin- puolentoista aikana mitä salilla touhuan.
Pahoittelut jos kysymykset täysin dorkia ja usein käsiteltyjä. Näitä varmasti tulee tulevaisuudessa myös lisää tänne, jos se vain on jeppis, niinkuin olen ymmärtänyt. Osittain nämä myös sen takia, että tässä samalla pääsee messiin tähän aloittelijoiden keskusteluun. Hyvä palsta ja ollut mukava lueskella hommia täältä.