Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä olette yleensä saanut motivaation takaisin kun on tullut takapakkia? itseltäni on lähtenyt lihoja n. 7kg ja motivaatiot niin nollissa että vituttaa vaan treenata niitä takasin :D
Yleisesti ottaen nuo 6-12 sarjat kasvattaa lihasta ja lyhyemmät voimaa. Mutta vaikka teet lyhyempää sarjaa ja sittenku alkaa olemaan isot romut, niin saatat huomata, ettei vanhat pöksyt menekkään jalkaan.
Hei vaan kaikki, ensimmäinen viestini tänne..
Päätin siis aloittaa kuntosaliharrastukseni ensimmäistä kertaa viime viikolla, takana nyt viisi kuntosalikäyntiä ja tarkoituksena olisi jatkaa 3krt/vko. Pituutta on 162cm ja painoa 58kg eli aika pätkä ruipelo kyseessä.
Tähän asti olen noudattanut kuntosaliohjelma.fi- sivustolta löytämääni aloittelijoille suunnattua ohjelmaa joka menee näin:
1. päivä (kädet ja olkapäät)
* 3*12 Penkkipunnerrus kapealla otteella
* 3*12 Ojentajapunnerrus ylätaljassa
* 3*12 Hauiskääntö suoralla tangolla
* 3*12 Hauiskääntö istuvalteen penkissä vastaotteella
* 3*12 Niskantakaapunnerrus Smith-koneessa penkillä
2.päivä (jalat ja keskivartalo)
* 3*12 Jalkaprässi
* 3*15 Jalanojentajat laitteessa
* 3*15 Jalankoukistajat laitteessa
* 3*25 Pohjelihakset istuen laitteessa
* 3*15 Vatsalihasrutistus matolla (suora)
* 3*15 Selkäojennus
3. päivä (rinta ja selkä)
* 3*12 Ylätaljan vetoa eteen
* 3*12 Alataljalla vetoa
* 3*”niin monta kuin saa” Leuanveto
* 3*12 Penkkipunnerrus
* 3*12 Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla
Toistojen määrää en ole suoranaisesti noudattanut vaan testannut ensin raskaimman painon jolla saan 5-6 toistoa tehtyä ja tehnyt sillä sitten n.3-4 sarjaa. Viimeisellä sarjalla toistojen määrä on jäänyt usein vajaaksi kun voimat loppuneet kesken, mikä on kait ihan ok varsinkin näin alussa.
Miltä tuo ohjelma näyttää teidän kokeneempien silmissä?
"Heti treenin jälkeen ei tulisi syödä kiinteää ruokaa, sillä ruoansulatus ei onnistu liikunnan jälkeen, verenkierron keskittyessä lihaksistoon. Noin 1,5-2 h treenin jälkeen tulisi syödä ravitseva ateria. Sen tulisi olla monipuolinen, hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa sisältävä annos."
Pitääkö paikkansa? Itse käyn salilla klo 17-19 välissä et salin jälkeen normaalisti palautusjuoma ja noin 30min päästä kotona ruokaa. tätä olen noudattanut miltei joka reenin jälkee mut tänää tuli luettua tommonen väite? kannattaako siis toimia entiseen malliin vai jättää tosiaan se ruokailu vasta sinne n.1-2 tunnin päähän?
"Heti treenin jälkeen ei tulisi syödä kiinteää ruokaa, sillä ruoansulatus ei onnistu liikunnan jälkeen, verenkierron keskittyessä lihaksistoon. Noin 1,5-2 h treenin jälkeen tulisi syödä ravitseva ateria. Sen tulisi olla monipuolinen, hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa sisältävä annos."
Pitääkö paikkansa? Itse käyn salilla klo 17-19 välissä et salin jälkeen normaalisti palautusjuoma ja noin 30min päästä kotona ruokaa. tätä olen noudattanut miltei joka reenin jälkee mut tänää tuli luettua tommonen väite? kannattaako siis toimia entiseen malliin vai jättää tosiaan se ruokailu vasta sinne n.1-2 tunnin päähän?
Millä omalla painolla suoritettavalla liikkeellä korvata soutulevytangolla, jos leuanvetoa ei voi tehdä?
Muotoile kysymys uudelleen.
.....
Millä omalla painolla tehtävillä liikkeillä kehittää leveitä selkälihaksia, jos leuanvetoa ei voi tehdä.....
Koitetaas vielä kolmas kerta...
Millä omalla painolla tehtävillä liikkeillä kehittää leveitä selkälihaksia, jos leuanveto ei ole liikevalikoimassa.