Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jotenkin onnistuin ymmärtämään että loppuojennuksessa vihloo. (vaikka ei siinä missään niin luekkaan) Jos se venytyksessa vihloo niin voi olla perus lihasjumiakin. Venyttely kannattaa aina.

Mmm tuo kipuilu tulee siis ala-asennossa.

Saan tehtyä 5,10 ja 15 kilon lisäpainoilla kaikilla ekassa sarjassa +30 vatsaa ja lisäpaino verottaa vasta toisen ja kolmannen sarjan toistomääriä. Onko tää normaalia?

Kannattaako 16 vuotiaan käyttää treenilaturia esim. craze ?

Olen 16,5v ja 2 vuotta treeniä takana. Kovalla intensiteetillä ois tarkoitus jatkaa, mutta aikataulusyistä treenit pitäs vetää ennen koulua eli siinä 6 aamulla.
Pari kertaa oon aamutreenejä kokeillut, mutta eipä niissä oikeestaan oo yhtään fiilistä. Kahvi auttaa vähän, mutta silti tuntuu, ettei pysty lähellekkään täysillä tekemään.

Unta tulee arkisin se 6.5-8 tuntia, mutta ei siltikään oo aamutreenit mun juttu.

Sitten vielä nuista boostereista, crazen tuoteselosteessa on tuo: " saattaa aiheuttaa positiivisen vastauksen dopingtestissä" tms. Kaverit heti sano, että nää on jotain steroideja :kuola: Kertokaas mulle, kun en näistä niin tiedä! kiitos

Kannattaako 16 vuotiaan käyttää treenilaturia esim. craze ?

Olen 16,5v ja 2 vuotta treeniä takana. Kovalla intensiteetillä ois tarkoitus jatkaa, mutta aikataulusyistä treenit pitäs vetää ennen koulua eli siinä 6 aamulla.
Pari kertaa oon aamutreenejä kokeillut, mutta eipä niissä oikeestaan oo yhtään fiilistä. Kahvi auttaa vähän, mutta silti tuntuu, ettei pysty lähellekkään täysillä tekemään.

Unta tulee arkisin se 6.5-8 tuntia, mutta ei siltikään oo aamutreenit mun juttu.

Sitten vielä nuista boostereista, crazen tuoteselosteessa on tuo: " saattaa aiheuttaa positiivisen vastauksen dopingtestissä" tms. Kaverit heti sano, että nää on jotain steroideja :kuola: Kertokaas mulle, kun en näistä niin tiedä! kiitos

Vaikeeta kenenkään on sulle sanoa, että se olisi erityisen kannattavaa.. Kyllä sä sitä voit ottaa, jos selkeä tarve sille, mutta en käsitä mikä idea nukkua noin vähän ja saada buusterilla se väsymys pois päivästä toiseen. Se on kuitenkin vain treenilaturi eikä sisällä mitään steroideja (luuletko tosissas, että kaupoissa myytäisiin avoimesti steroideja), niin se ei tee mitään ihmeitä ja korvaa vähäistä lepoa. Lihaskasvu vaatii vähän muutakin kuin kovaa treeniä, jonka saatat saavuttaa buustereja käyttämällä vähäisellä unimäärällä.
Mahdollisesti aika sekava tekstinpätkä, koska näin myöhään kirjoittelen, päivällä voin koittaa selittää pointtini selvemmällä suomen kielellä, jos on tarve.

Kysyisin lisäravinteista/rasvanpolttajista, eli tarkoitus olisi aloittaa toukokuun1.päivä dieetti, joka kestäisi elokuun1.päivään asti. Voinko käyttää ennen aamulenkkiä rippediä ja vihreätee kapseleita vai onko yhdessä käytettynä jotain haittavaikutuksia? Ja myöhemmin iltapäivällä crazea ennen treeniä? Väliä tulisi lenkistä treeniin about. 5h

Omituisen asian huomasin kun poseilin peilin edessä... nostan kädet samaan tasoon ylös, nii vasen rinta on ylempänä kun oikea?

Johtuuko vaan jäylkyydestä että menisi venyttämällä?

Vanha ketju, mutta haittanneeko. Sellaista mietin, että riittääkö näin aluksi, kun syö ihan tavallista sapuskaa mutta isompia annoksia? Kuukauden päivät olen käynyt salilla, enkä vielä ole juuri kiinnittänyt huomiota ruokavalioon. Ajattelin korjailla asiaa nyt, kun olen ymmärtänyt ettei massa kasva, jos ei syö tarpeeksi hyvin. Eli lautaselle enemmän lihaa, yksi kananmuna enemmän, pari lasia maitoa lisää jne?

Eli lautaselle enemmän lihaa, yksi kananmuna enemmän, pari lasia maitoa lisää jne?
pääpiirteittäin juurikin noin. Munia vaikka kaksi, jogurtin tilalle ensin esim. 50-50 jogurtti-rahka-sekoitus, jonka voit pikkuhiljaa muuttaa 20-80 rahkapainotteiseksi.

Mikä on teidän mielestä paras tapa tehdä takaolkapäitä ? Mulla menee hermot tän lihasryhmän kanssa, kun ei oikeen luonnistu noi liikkeet... Kertokaapas nyt hyvä takaolkapääliike, ja mieluiten videon kanssa, arvostaisin!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mikä on teidän mielestä paras tapa tehdä takaolkapäitä ? Mulla menee hermot tän lihasryhmän kanssa, kun ei oikeen luonnistu noi liikkeet... Kertokaapas nyt hyvä takaolkapääliike, ja mieluiten videon kanssa, arvostaisin!

Ihan parhaan tuntuman ja pumpin takaolkapäihin mä oon saanu tällasella liikkeellä ihan normaalissa ristikkäistaljassa. http://www.youtube.com/watch?v=hEYLUNgxon0 Nykyään kylläkin teen lähinnä tota Paytonin esittelemää liikettä, koska se on hieman monipuolisempi. Tuntuma takaolkapäissä ei kuitenkaan oo millään tasolla samaa luokkaa ton ristikkäistaljaliikkeen kanssa.

Ja jos tuota face pullia alkaa tekemään, kannattaa keskittyä kunnolla siihen negatiiviseen vaiheeseen.

Tällä olen saanut helvetin hyvän tuntuman takaolkapäille. Kyynärpäitä vaan tarpeeksi ylhäällä pitäen niin hyvä tulee. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tällä olen saanut helvetin hyvän tuntuman takaolkapäille. Kyynärpäitä vaan tarpeeksi ylhäällä pitäen niin hyvä tulee. :)
Ihan vaan varmistuksena, eli tää liike siis tehdään alataljassa, vai missä ?

Back
Ylös Bottom