Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Eilen yksi muilta mailta kotoisin oleva aiheutti pientä hilpeyttä tekemällä kuvan kaltaisella laitteella vatsoja, samalla kun puhui kännykkään toisella kädellä.
vatsalihaslaite_istuen.jpg

tuskin komediaa mutta enivei..

Samalla salilla (yllättäen) mun kanssa käy vaikka minkälaista veivaajaa.

Yks jannu tuli kerran metrin päähän tuijottamaan viereen kun tein alataljaa, kaveri myöhemmin kysäs että tuliko se juttelemaan vai mikä sillä oli..No ei se tosiaan tullu kuin tuijottamaan. Myöhemmin huomannut useasti kun menee muitakin tuijottelemaan lähietäisyydeltä. Kummasti menee sarjat vituiks kun kaveri toljottaa metrin päässä suoraan kasvoihin.

Sitten on tosiaan vihainen pappa joka kattoo kaikkia naispuoleisia vihaisesti ja haukkuu turhan kuuluvaan ääneen huoriks tai lutkiks.

On sit niitä pikkupoikia jotka käy tekemässä penkkiä pelkällä tangolla tanko huojuen ja kieppuen, "sarjan" jälkeen kootut selitykset.

Sit ehkä koomisin heppu on luultavasti anorexiaa sairastava nuorimies joka tekee pohkeita joko hack:ssa tai vastaavassa pohjelaitteessa (riippuu kunmpi vapaana), mutta kyseisen heppu siis rakastelee laitetta. Normaalisti kun nään siinä ihmisten tekevän pohkeita, niin kyllä se pohjetreeniltä näyttää, mutta spindelmannen rakastelee sitä vekotinta hitaasti ja hartaasti silmät kiinni.
Tyypillä on tietysti juoksutrikoot ja tiukka paita ja elopainoa ehkä se 50 kiloa.

Itse aiheutan salikomediaa treenamalla persettä millon milläkin liikkeellä. Aina yleensä joku toljottaa jos teen esim. http://www.youtube.com/watch?v=A8nFGuY77CE

On koomista, todellakin..Ettei kaikkien urpojen tarvitsisi erikseen kertoa kuinka hyvin tai huonosti lämmittelee, mitä jos katsottaisiin asiaa fysiologisten faktojen kannalta. Siellä sanotaan, että lämmin lihas toimii paremmin kuin kylmä lihas. Venytelty lämmin lihas toimii paremmin kuin venyttelemätön kylmä lihas. Näiden faktojen valossa siis paras penkkitulos syntyy venytellyllä lämmitetyllä rintalihaksella. Parhaan vasteen egon rakennukseen saa, kun vetää kylmiltään, liian isolla painolla, paskalla tekniikalla ja eilisillan promillet veressään. Kukin tehköön kuten haluaa.

Staattinen venyttely laskee voimatasoja. Ei sitä kannata tehdä ennen treeniä. Dynaamisen venyttelyn hyödyistä ei ole näyttöä, mutta siitä ei ole toisaalta haittaakaan. Mm Aalto sanoo Kuntoilijan käsikirjassa seuraavaa "Älä venytä lihasta voimakkaasti välittömästi ennen harjoittelua tai sen jälkeen (ennen tehtynä häiritsee koordinaatiota ja räjähtävää voimantuottoa, jälkeen tehtynä väsynyt lihas saattaa vaurioitua)"

Paras tulos syntyy lämmitetyllä venyttelemättömällä lihaksella.

Meidän salilla käy harvoin, mutta kuitenkin sillon tällöin sellainen "vanhanliitonhomo". Harmaat olkapäihin ylettyvät hiukset ja joku vanha adidaksen verkkatakki joka napaan asti auki+pitkät suorat tanssihousut.
Aina, kun herra astuu salille, niin ilmapiiri muuttuu täysin. Herralla on sellainen outo tapa, että hakee kaikista salilla olevista katsekontaktia. No tein eräs kerta istuen pystypunnerrusta käsipainoilla, peili oli siinä edessä ja suhteellisen keskittyneenä, niinkuin aina ja tarkailin omaa liikerataani peilin kautta. Erehdyksissäni sarjan loppuvaiheilla vilkaisin sivulle siitä omasta liikeradasta ja se vanha pieru kyttää sieltä peilin kautta, noin parin metrin päästä. No en omaa mitään kovin hyvää pokeri naamaa ja repesin oikein kunnolla lähes samantien. Hinttihän sen samantien huomasi ja täytyi keksiä jotain. Heitin siihen heti perään sitten, että "Ei perkele, kun on kevyttä, oikein naurattaa" ja otin väkisin pari hikistä pakkotoistoa siinä samalla. En tiedä menikö heittoni läpi, mutta onnekseni poistui kyttäämästä. :dance:

Eipä vissiin ole Pihkalan sali? :D Tuttu tyyppi.

Ei ole Pihkalan sali, 450km alempana etelässä on tämä sali, mutta voi olla, että käy molemmissa, joka selittäisi tuon harvoin täällä käymisen. :lol2:
Osanottoni, mikäli samanlainen sälli teidänkin salilla. :D
EDIT: Jaa toi onkin Hyvnikäällä vai missä toi pihkalan sali? Sitten on hyvinkin mahdollista, että on sama henkilö. Itse käyn täällä Hämeenlinnassa salilla.

afsg sanoi:
Tuosta tuli mieleen, että joku hentonen tyttö teki taljassa toisella kädellä jotain ojentaja punnerrusta ja toisessa kädessä oli käsipaino, jolla teki hauiskääntöjä.

Ehkä kyseessä oli vain totaalinen SUPERsetti käsille? :D

Tai sitten kyseessä oli vain Functional Training. Googlaamalla lisää. Itse en kyseistä harrasta, mutta varmasti tulee outoja katseita jos teet kyseistä treeniä :)

Mulla on vähän semmonen tunne että minä oon se joka aiheuttaa hilpeyttä muissa treenaajissa. Kun on vasta uudelleen alottanu nii meinaa olla vielä vähän jäykkä keho ja kun ei viitsi luovuttaa vaan tekee miten jaksaa..tosin mä käyn mieluiten ryhmäliikunnoissa, en sit tiedä miten muut kyttää mun suoritusta.

Oltiin yläasteella uima-hallin salilla tyttöjen liikuntatunnilla, mä en tajunnu heti mutta kaikki muut kyllä tajus kun siellä oli joku äijä jolla stondas samalla kun rautaa reuto, hävisin minäki siitä sitte aika äkkiä kun tajusin. Kaiken lisäks se tuijotteli ihan häpeilemättä. Hyi v***u..!

Personal trainer

:offtopic: Haluaisin vielä vähäsen takertua tuohon PT-aiheeseen.

Lähetään vaikka tuosta Orin postista liikkeelle, missä hän sanoi, että hänen mielestään välillä tuntuu, että personal trainerin tehtävä on olla vain asiakkaan kaveri.

Juttelin erään ystäväni kanssa, joka tällä hetkellä toimii Personal trainerina opiskelujen yhteydessä ja hänellä on ollut vähän laidasta laitaan asiakkaita.
Hän sanoi, että usein asiakkaalla voi mennä siviilissä sen verran huonosti, että esimerkiksi lämmittelyjen yhteydessä asiakas vain huomaamattaan alkaa avautumaan elämästänsä pt:lle ja ei siinä vaiheessa voi sanoa sinulle avautuvalle ASIAKKAALLE, että "turpa kiinni!".
Siinä kuunnellaan, mitä asiakkaalla on sanottavaa ja jos sillä kertaa ei jää aikaa reenaamiselle, niin sittenpähän ei jää. Pääasia, että asiakas on tyytyväinen tähän tapaamiseen ja ensi kerralla keskitytään siihen treeniin ihan tosissaan.
Toki jos nämä avautumiset käyvät liian henk. kohtaiseksi ja raskaaksi, niin sitten voi huomauttaa, että et ole välttämättä juuri se oikea ihminen, jolle näitä kannattaa kertoa.
Voisin alkaa jauhamaan tästä psykiatrin ja valmentajan häilyvästä rajasta pidempäänkin, mutta sitten alkaisi olemaan jo turhan syvällistä settiä.

Moni kuvittelee, että se PT:n homma on ihan H******N helppoa ja ihmettelevät, että miten siitä ei kukaan tunnu tietävän mitään, vaikka siitä kuuluisi tietää aivan kaikki. PT:n pitää hallita aika paljon muitakin osa-alueita, kuin ainoastaan se, että miten se Keke saa sitä hauista kasvatettua.
Ja ei kukaan ole mikään ylijumala missään ammatissa, ennen kuin on sitä tehnyt jo jonkin aikaa. Ja niinkin haastavassa ammatissa, kuin Personal trainer, siinä ei kenestäkään tule IKINÄ ylujumalaa.

Sitten tähän Robozin postiin
Olen itse sivusta seurannut kuinka laitteeseen jonka ergonomia de facto edellyttää vastaotetta, opastetaan heppua tekemään myötäotteella, vaikka se vie koko liikkeen ergonomian päin persettä. Olen seurannut miten newbietä opastetaan tekemään liikkeitä, joita kuka hyvänsä täysiälyinen karttaa, koska ne ovat suorastaan tuhoisia ja joiden hyöty on marginaalinen. Olen seurannut miten PT höpöttää treenimääristä, että on ihan hyvä treenata viidesti viikkoon salilla ja siihen aerobiset päälle aerobikissä vaikka kolmesti viikkoon + pilates pari kertaa viikossa, + judot ja tietysti hölkkää joka aamu, ja sitten seuraavassa lauseessaan hän kertoo miten saa nukutuksi vaan muutaman tunnin yössä ja se edellinen flunssakin jäi roikkumaan, tuli melkein viikon tauko treeniin...huoh.. Ilmeisesti ylikunto on hänelle täysin yhtä vieras, kuin liikkeiden ergonomia tai treenien syklitys aloittelijalle sopivaksi. Minulle tällä hetkellä parasta komediaa edustaakin nämä heput, jotka intopinkeänä opastaa muita, käsittämättä koko alasta yhtään mitään. Kertoo varmaan lamasta, kun parempaa komediaa ei edes itse saa aikaan

En tiedä, oliko tämä nyt vähän liioiteltua tekstiä vai mitä, mutta langetaan silti.
En lähtis arvostelemaan PT:tä ja tämän metodeja, ellen tietäisi tasan tarkkaan valmennettavan taustaa ja tavoitetta. (Ellei se nyt oikeesti mene päin V****A.)
Enkä vitti hirveesti jauhaa tuosta, että miten jonkin laitteen käyttö on opetettu, koska en tiedä mikä laite on kyseessä ja mitä funkiota sillä liikkeellä pitäisi olla.
Mutta en oikein usko tuota, että lisenssillä töitä tekevä Personal trainer jauhais jostakin parin tunnin yöunista ja aloittelijan heti ylikuntoon saattamista treeniohjelmista.
Niinkuin sitä sanotaan, että yksi pilaa kaikkien muiden maineen.

MUTTA mua jäi vähän kiehtomaan, että mitkä liikkeet Robozin mielestä on nyt noin tuhoisia ja joiden hyöty on mitätön. Ja lähinnä, että kenelle sen hyöty on mitätön.
Otetaan esimerkiksi nyt vaikka jokin ihan perus oman kehonpainolla tehtävä liike. Ei niillä välttämättä ole jollekkin kokeneelle adonikselle mitään merkittävää hyötyä, mutta ihmiselle, joka on ylipainoinen ja ei ole harrastanut minkäänlaista liikuntaa moneen vuoteen, ovat nuo kehonpainolla tehtävät liikkeet erittäin toimivia lähinnä siksi, että tämän henkilön nivelet eivät välttämättä kestä jos sen ylipainon päälle laitetaan vielä järkyttävä kasa rautaa.

Vaikka olen näin nuori ja vielä paljon opittavaa jäljellä, niin oikeasti välillä ihan hävettä lukea täältä näitä juttuja, että miten itteensä monta vuotta vanhemman henkilöt on kirjotelleet tänne (enkä tarkota tässä Oria tai Robozia, vaan yleisesti ottaen). Ihmiset oikeasti vähättelee aivan liikaa sellaisia asioita ja ammatteja, mistä eivät tiedä yhtään mitään.

Mutta se siitä. Nyt nukkumaan. :zzzz::offtopic:

Oltiin yläasteella uima-hallin salilla tyttöjen liikuntatunnilla, mä en tajunnu heti mutta kaikki muut kyllä tajus kun siellä oli joku äijä jolla stondas samalla kun rautaa reuto, hävisin minäki siitä sitte aika äkkiä kun tajusin. Kaiken lisäks se tuijotteli ihan häpeilemättä. Hyi v***u..!

Sori! Ei tuu toistumaan :rolleyes:

:offtopic: Haluaisin vielä vähäsen takertua tuohon PT-aiheeseen.

Lähetään vaikka tuosta Orin postista liikkeelle, missä hän sanoi, että hänen mielestään välillä tuntuu, että personal trainerin tehtävä on olla vain asiakkaan kaveri.

Kaipa se pitää jo puolustautua kun lähti paskamyrsky liikkeelle :)

Kyllä mäkin uskon että hyvä valkku/PT pystyy myös kuuntelemaan ongelmia ja olemaan kaveri.

Olen kai sairas ihminen kun on joskus huvittanut että joku keski-ikäinen pullaposkirouva maksaa isoa rahaa PT:stä jotta voisi jauhaa sille paskaa vaikkei selkeästi kiinnosta treenaaminen eikä parempaan kuntoon pääseminen ollenkaan.

Jatkossa lupaan olla varovaisempi mitä kirjoitan tähän haudanvakavaan ketjuun. Jos vaikka näkis hihattoman paidan, mamun, cheattinoston tai jotain muuta oikeasti hauskaa.

Ei ole Pihkalan sali, 450km alempana etelässä on tämä sali, mutta voi olla, että käy molemmissa, joka selittäisi tuon harvoin täällä käymisen. :lol2:
Osanottoni, mikäli samanlainen sälli teidänkin salilla. :D
EDIT: Jaa toi onkin Hyvnikäällä vai missä toi pihkalan sali? Sitten on hyvinkin mahdollista, että on sama henkilö. Itse käyn täällä Hämeenlinnassa salilla.

Joo Pihkalan sali Hyvinkäällä, olin aivan varma että sama jamppa ja sali kyseessä. Mutta eipä liene mahdoton ajatus että se hän käy välillä Hämeenlinnassakin punttailemassa.

Joo Pihkalan sali Hyvinkäällä, olin aivan varma että sama jamppa ja sali kyseessä. Mutta eipä liene mahdoton ajatus että se hän käy välillä Hämeenlinnassakin punttailemassa.

Kyllä tämä kuulosti AIVAN mustalta surmalta ;) Hauska kun sen 20v nuorempi toyboy reenaa mukamas yksinään niissä sen pyöräilyhousuissa ja kiharassa tukassa eikä ne puhu keskenään mitään salilla.
Kuitenkin oon ne nähny monesti kävelevän yhdessä salilta :P
Musta surma itessään on kyllä koominen aukinaisen takkinsa ja rintakarvojensa kanssa, heh.

Samalla salilla käy toisinaan säätämässä yks kundi joka tekee "takakyykkyä" valehtelematta 2:n sentin liikeradalla rackissä, varmistusraudat olkapäiden korkeudella ja siinä sitte nytkyttää pohjenousukyykkyjään. Painoa usein toistasataa kiloa, pari päivää sitten treenikaveri oli tehnyt boxkyykkyä semmoselle vähän alle kisasyvysellä boksille sadalla kilolla ja tää kaveri oli halunnut tehdä välissä; eka toisto ja hyyty sinne pohjaan eikä päässyt omin avuin ylös. "Aika raskasta" oli kuulemma todennut ja lähti takas tekemään nytkytystä räkkiin jollain 180:lla kilolla. Kysyi joskus multa, että "eikö tule polvet kipeäksi kun kyykkäät noin syvälle?"

Tänään toi kaveri aiheutta selvää hämmennystä voimanostajien vuoron aikaan, oli hauskaa kun yks näistä vahvoista miehistä meni kysymään siltä, että joko lopetit tässä räkissä, mä tulisin tekemään kyykkyä. Valitettavasti en nähnyt tän nytkyttäjän ilmettä kun voimanostaja teki oikeassa kyykyssä sarjaa jollain 220:lla kilolla.

Ja tän kaverin penkki tapahtuu mitä mahtavimmalla runkkutyylillä, kuinkas muutenkaan.

Tällä viikolla yleisellä tatamilla koettua. Mentiin kaverin kanssa tekemään sparritreenit ja siinä samalla matolla treenasi kaksi jätkää. Molemmat olivat täysiä noviiseja, muttaa toinen yritti opettaa toiselle vapaaottelua. Eleistä ja vaatetuksesta päätellen luuli olevansas suurikin guru ilmeisesti. Viimeiseksi tekniikaksi sanoi näin "Nyt näytän sinulle vapaaottelun vaarallisimman ja tehoikkaimman tekniikan, Anakondan." Kaveri nappasi sitten toisesta RNC:n o__O

Pisti hymyilyttämään :)

eilen pisti hymyilyttämään kun joku kaveri teki jotain ojentaja liikettä nurkassa ja pieras aika kimakasti kukaan muu ei asiaa noteerannu kun heppu itse:hyvä: reenamme aika brutaalilla painonnosto salilla jossa töräyksiä kuuluu aikaajoin.oli vaan hauskaa ku kaveri aikansa hekotteli ja jatko narujen kiskomista.

eilen pisti hymyilyttämään kun joku kaveri teki jotain ojentaja liikettä nurkassa ja pieras aika kimakasti kukaan muu ei asiaa noteerannu kun heppu itse:hyvä: reenamme aika brutaalilla painonnosto salilla jossa töräyksiä kuuluu aikaajoin.oli vaan hauskaa ku kaveri aikansa hekotteli ja jatko narujen kiskomista.

hah, oisit aivan yhtä hyvin voinut käydä meidän salilla, sen verran tutulta kuulostaa :D

Back
Ylös Bottom