Anteeksi tyhmyyteni jo heti aluksi
Morjes! Olen 18-vuotias nuori mies ja olen 180cm pitkä ja painan n. 85kg. Tavoitteena olisi saada lihakset näkymään tuolta läski kerroksen alta vähän jokapaikasta,sillä sitä kyllä sielä tuntuu olevan,mut pitäis kiinteyttää,kuitenkin eniten rinta,vatsa,selkä ja hartia alueelta.
Fyysisesti raskasta työtä tulee tehtyä sillointällöin ja esim.kesälomalla lapio heilui 8h päivässä joten luulisi sitä kuntoakin olevan ja voimaa. Jotain luin että olisi vaikea saada lihasta ja päästä läskistä eroon samalla,mutta koitan nyt kuitenkin reenata paljon ja laihduttaa vaikka se ei sitä lihasta varmaan tuo,kertoisitteko,että lähteekö sitten sitä lihasmassaa paljon jos laihdutan,vai miten kannattaisi toimia.
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/13927-laihduttaminen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/ tuon olen siis lukenut laihduttamisesta.Sitten vielä kysyisin teiltä,tästä ohjelmastani:
kaverilta tuli hankittua 4kg proteiinia ja 4 kg palautusjuomaa + kreatiinia
(Käsipainot (20kg) löytyy kotoa, ja siksi teen kaikki käsipainoilla tehtävät liikkeet kotona)
salilla tullut tähänmennessä käytyä sellaiset 2kk
Elikä tarkoitus olis että tämä tehtäisiin joka viikko.
3x salille.
3x 30-60 min lenkille (5-10km) tuossa ajassa.
3x kotiharjoittelu treeni.
-Salilla käydessäni teen yleensä 3x8-10 toistoa per liike,sellasilla painoilla että jaksan tuon määrän.Salilla olen 45-60 min. Koska sali on suhteellisen pieni ja laitteita vähän ( esim. vaan 3 jalkalaitetta) niin en harjoittele millään ohjelmalla vaan kierrän salin laitteet ja koitan tehdä kuitenkin esim yhtenä päivänä vaikka keskivartaloa pelkästään. Jos on vielä paljon aikaa teen muiden alueiden liikkeitä.Sitten kun olen kiertänyt kaikki laitteet aloitan taas alusta niiden kiertämisen.Palautusjuoman + desi proteiinia ja vähän kreaa siemaisen salin jälkeen.Salilla teen ylä-ja alataljaa,kulmasoutua,penkkiä,jalkaprässiä,jalanojentajia,jalankoukistajia,selkäojennusta,vatsarutistuksia,rintarutistuksia.
Kotona harjoittelen näin: (en tiedä kaikkien liikkeiden nimiä,joten olen vain selostanut mitä siinä tehdään)
1.pv Ylävartalo (Olkapäät,hauis,niska,ojentajat,ranteet) + vatsat
-2x8 pystypunnerrus käsipainoilla
-3x10 vipunostot eteen,3x8 vipunostot sivulle,3x8 vipunostot taakse(kickback)
-3x12(Burpees)=kyykistys+punnerrus+hyppy
-3x8 hauiskääntöä vuorotellen ja 3x8 hauiskääntöä istualteen
-2x15 punnerrusta+10 spartalaista+10 hindupunnerrusta(tehokkaita ja vaikeita tehdä)
-3x8 dippi 2 penkin välissä
-3x10 käänteinen hauiskääntö
-3x10 ojentajapunnerrus käsipainoilla
-2x15 hartioiden nostoa
-3xrannekkäännöt myötä ja vastaotteella
+ 8 min kestävä monipuolinen ja erittäin uuvuttava vatsalihastreeni <-- kauheinta mitä tiedän
2.pv. Keskivartalo (Rinta,Vatsat,Selkä)
-2x15 punnerrusta+10 spartalaista+10 hindupunnerrusta(tehokkaita ja vaikeita tehdä)
-2x15 istumaan nousuja
-3x12(Burpees)=kyykistys+punnerrus+hyppy
-3x10 vinopenkkipunnerrus käsipainoilla
-3x10 ("polvi penkillä selkä kumarassa eteen nostetaan käsipaino maasta koukistaen kättä taakse" anteeksi etten tiedä liikkeiden nimityksiä)
+ 8min vatsalihastreeni
3.pv. Alavartalo (Perse,reidet,pohkeet) + vatsat
-3x15 kyykkyä
-3x10 selkäojennus
-3x12 askelkyykky
-3x20 pohjenousu painojenkanssa
+ 8 min vatsalihastreeni
Mitä tuumaatte,mitä pitäisi muuttaa,pitäisikö jotain lisätä tai vähentää. tavoitteena olis et kesäks ois kroppa suht ok.
Olen erittäin kiitollinen jokaiselle joka minulle vastaa ja neuvoo. En tiedä miten voin kiittää tarpeeksi vastanneille.