Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tohon mun aikaan ei siis kuulu alkulämpöä, yleensä oon juossu joku 10 min. Mutta siis Sixpack näkyy kokonaan, mutta huonommin alhaalta kuin ylhäältä.
Ts. on periaatteessa mahdotonta treenata samalla plussan puolella (eli syö enemmän kuin kuluttaa) ja samalla koittaa saada mahasta kilon kaks pois?
En tiedä jos sitä sitten malttais hetken olla alle kulutuksen tekee vaan tiukkaa kun on koko ajan nälkä :D

?? Tossa oli ainaki kirjattu kaikki mitä tänää tuli syötyy,
En muist otinko super gaineria 2-4mitallista:D miten nii puol kiloa?
Tais olla melkee 2h tauko siin välis:D

No jos kerrot että gainerista tuli 2000 Kcalia niin siitä laskin tuon about puolikiloa. 100g ko. tuotetta on 374 kcal, ja koska matematiikka ei näytä olevan vahvin osaalueesi niin noita tarvitaan rapiat viisi kappaletta että tulee se 2000 kcal, jolloin matemaattisella toimenpiteellä tuosta saadaan yhteensä rapiat 500g jauhetta. Jos et muista otitko kaksi vai neljä mitallista niin mitä järkeä laittaa ruokapäiväkirjaa esille? 3 mitallista on vendorin mukaan 130g joten aika kaukana ollaan tuosta sun kirjoittamasta lukemasta.

Samaten jos oikeasti edes HETKEN mietit niin 1900 kcal janssoninkiusaus tarkoittaa aivan järjettömän suurta annosta. Nopeasti kun katsoo niin tuossa saa syödä melkein kilon noita peruna-sipulisekoituksia, 200g anjovista, desin maitoa ja 2 dl kermaa (tässä siis ihan oikea 35% kerma eikä mikään keyvtversio kuten listallasi ja kyseessä on ihan perus janssoninkiusaus-resepti). Ja siis tuossa on syöty kaikki tuo, ruokapäiväkirjasi mukaan tunnin päästä siitä kun vedit 500g massin super gaineria.

Mikä pointi näillä sinun tarinoilla ja jutuilla oikein on?

rölliä. mitä ideaa olis 5000kcal ruokavaliosta aloittelijankaan kysyä, että tuleeko sillä massaa, totta vitussa tulee, ja pelkkää läskiä.

Siis se on mun pointti että kokenemmat kaverit voivat kertoa suoraan että syönkö liian vähän/Liikaa?
Ja tarkoitus olis saada massaa lihas muodossa ei läskinä;( Anteeksi jos meni offiksi.

- - - Updated - - -

rölliä. mitä ideaa olis 5000kcal ruokavaliosta aloittelijankaan kysyä, että tuleeko sillä massaa, totta vitussa tulee, ja pelkkää läskiä.
Miten saisin sitten ettei kylkilihakset näy? Ja paremmin tuloksia ihan siis lihaksina eikä läskinä:D

Siis se on mun pointti että kokenemmat kaverit voivat kertoa suoraan että syönkö liian vähän/Liikaa?
Ja tarkoitus olis saada massaa lihas muodossa ei läskinä;( Anteeksi jos meni offiksi.

- - - Updated - - -

Miten saisin sitten ettei kylkilihakset näy? Ja paremmin tuloksia ihan siis lihaksina eikä läskinä:D

Lopetat treenaamisen ja alat kerään postimerkkejä.

- - - Updated - - -

No siis jos tuo 5000kcal päivässä on totta, niin se on vähän vitusti liikaa ellet ole kehonrakentajan mitoissa luonnostaan. Katso kulutukses kalorilaskurista ja syöt päivässä sen verran +n.500-700kcal.

Onko aloittelijan järkeä siirtyä melkeimpä heti kolmijakoiseen? 4-5kk oon säännöllisesti 1 ja 2 jakosilla treenannut, mutta nyt useamman järkevän syyn takia minulle olisi helpoin treenata kolmijakoisella. Voikait sitä aloittelijakin kehittyä hyvin kolmijakoisella? Treeniohjelmaan laittaisin silti vain perusliikkeitä enkä mitään kovin spesiaalia.

Onko aloittelijan järkeä siirtyä melkeimpä heti kolmijakoiseen? 4-5kk oon säännöllisesti 1 ja 2 jakosilla treenannut, mutta nyt useamman järkevän syyn takia minulle olisi helpoin treenata kolmijakoisella. Voikait sitä aloittelijakin kehittyä hyvin kolmijakoisella? Treeniohjelmaan laittaisin silti vain perusliikkeitä enkä mitään kovin spesiaalia.

Totta kai sillä kehittyy, kuhan treenaa oikeen. Keskityt pääliikkeiden progressioon 100% ja jos jotain eristäviä on niin ne on toissijainen juttu.

Viparit taljassa sivuolkapäille.. edestä vai takaa? Kumpi tehokkaampi? Ottaako edestä tehtäessä ehkä ennemminki etuolkapäille?

Taljassa viparit menee helpommin etuolkapäille, mutta jos pystyt pitämään liikkeen sivulohkoilla niin etuna käsipainoihin nähden on jatkuva jännitys mikä taljassa säilyy. Alle 8 toistot vipareissa on sitten jo vaikeita taljassa kuorman takia.

Nyt taas aloitellut salillakäynnit 3 viikon selkävaivan parantumisen jälkeen. Aloitan samalla ensimmäistä kertaa elämässä bulkkauksen. Laskeskelin että tarvitsen noin 3500 kaloria (välipäivinä 3000 riittänee) päivittäin että jäisin tarpeeksi plussalle. Mikä olisi mahd. helppoa, edullista ja mahdollisimman puhdasta ruokaa millä tuon saisi vaivatta täyteen? Mulla on käytössä Star Nutrin Whey80 ja Gainer pro jauhoa mutta en ajatellut käyttäväni niitä kuin salipäivinä ennen ja jälkeen treenin.

PasiLLL: ei siihen ole sen kummempia erikoisuuksia. Syö aika perkeleen isoja annoksia ja nappaa ruokalusikallinen rypsiöljyä joka aterialla.

Tuolta aloittelijapuolelta FAQ:sta lainaan esimerkkibulkkia:

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Mä oon nyt jo kolmatta viikkoa miettiny, että mikä olikaan sen liikkeen nimi, joka on vähän ku facepull, mutta missä vedän narun päät tohon olkapäihin enkä korviin? Joka tapauksessa se on hauska liike, kun siinä saa kolme kärpästä yhdellä iskulla: takaolkapäät, lapojen välin lihakset ja yläepäkkäät. Lisänä tietty brachioradialis ja vähän jotain muuta.

Mä oon nyt jo kolmatta viikkoa miettiny, että mikä olikaan sen liikkeen nimi, joka on vähän ku facepull, mutta missä vedän narun päät tohon olkapäihin enkä korviin? Joka tapauksessa se on hauska liike, kun siinä saa kolme kärpästä yhdellä iskulla: takaolkapäät, lapojen välin lihakset ja yläepäkkäät. Lisänä tietty brachioradialis ja vähän jotain muuta.

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/cable-rope-rear-delt-rows

Onko tuo liike? Suomeksi ois kai sitten Takaolkapääsoutu köydellä tms.

onko liikaa sarjoja hauiksille:
Hauiskääntö tangolla 2x10
hammerkääntö 2x10
tuplahauis ristikkäistaljassa 2x10

onko ees ylipäätää hyvät liikkeet?

Back
Ylös Bottom