Touche. Kommenttisi innoittamana listaan muutaman syyn, miksi en itse viitsi keskustelua aiheesta ylläpitää.
1) Minua ei kiinnosta. Toki Suomen nykyisen maahanmuuttopolitiikan lieveilmiöt ovat kaikkea muuta kuin toivottavia, mutta koska ongelmat eivät kosketa minua henkilökohtaisesti juuri lainkaan, en jaksa asiasta kiihtyä. Nykyisen maahanmuuttopolitiikan puolestapuhujien sisäisiin ristiriitaisuuksiin kaatuvat argumentit ja valheet sen sijaan saavat minut raivon partaalle, mutta tässä onkin osittain kyseessä myös sisäinen vihani vasemmistoa (ja yleistä epäloogisuutta) kohtaan.
Lisäksi sydämeltäni libertaarina havaitsen diktatuuria kaikkialla, missä mielipiteen- ja ilmaisunvapaus ei nauti absoluuttista koskemattomuutta. Kun kommunismin aatteen romahdettua fanaattisen monikultturismin uudeksi sylilapsekseen adoptoinut vasemmisto käyttää mielipiteen vaimentamisen välineenään tällä hetkellä maahanmuuttoa, voi vain arvailla, minkä kritisointi kielletään seuraavaksi. Vainoharhostani johtuen vihani kohdentuu siis vasemmistoon yleisesti, ei ainoastaan maahanmuuttopolitiikkamme ongelmiin.
2) Aina kun keskustelua yrittää herättää, "vastapuolen" edustajat ampuvat loogisesti täysin koherentit argumentit alas faktoihin perustumattomilla väitteillä ja ristiriitaisilla kommenteilla, sekä tietysti rasisti/fasistileimoilla. Esimerkiksi islaminuskoisten afrikkalaisten huono työllistyminen selitetään rasismilla jättäen huomiotta Kenian ja Etiopian vastaavat lukemat ja juuri pari päivää sitten Vasemmistoliitto kutsui Euroopan ulkopuolisten opiskelijoiden koulutuksesta laskuttamista rasismiksi riippumatta siitä, ettei ihonvärillä ollut mitään tekemistä koko asian kanssa.
3) Koko käsite "maahanmuuttokriittisyys" on saanut käsittämättömän negatiivisen leiman (myönnettäköön, osan tästä kunniasta lunastavat perinteiset, kunnostautuneet rasistit, mutta vähintään yhtä suuri osuus vastuusta kuuluu medialle, etupäässä Sanoma-konsernille). Mistä lähtien minkään asian kriittinen takastelu on ollut huono asia? Kun maahamuuttopolitiikkaa kritisoi, saa välittömästi varsinkin median toimesta "äärioikeistolaisen" leiman, mikä kertoo lähinnä siitä kuinka tuntematon kyseinen käsite keskivertotoimittajalle on. Yhdessä nämä tekijät tekevät järkevän keskustelun käytännössä mahdottomaksi, minkä johdosta olen luovuttanut pitkän aikaa sitten.
Näistä seikoista huolimatta aion jatkaa myös tulevaisuudessa naljailua keskustelun hetkittäin naurettavasta tasosta. Onhan se sananvapauslain turvaama oikeuteni!
EDIT: Ja kuten itse jo mainitsitkin, argumentit on jo moneen kertaan tänne kirjoitettu. Kunnes joku ne katsoo asiakseen kumota, on turha keskustelua omalta taholtani jatkaa.