Olen kahden viikon ajan treenannut 3-jakoisella ohjelmalla, jossa viikon aikana kaikille lihasryhmille treenataan sekä voimaa että volyymiä. Voima- ja volyymitreenejä ei suoriteta samoille lihasryhmille samana päivänä, vaan jako on seuraavanlainen:
Päivä 1: Jalat VOIMA, selkä ja olkapäät VOLYYMI
Päivä 2: Kädet ja rinta VOLYYMI
Päivä 3: lepo
Päivä 4: Jalat VOLYYMI, selkä ja olkapäät VOIMA
Päivä 5: Kädet ja rinta VOIMA, takaolat VOLYYMI
1-2 lepopäivää ja uusi kierto
Progressio volyymitreeneissä tapahtuu kasvattamalla sarjamääriä, voimatreeneissä taas kasvattamalla sarjapainoja. Voimatreenit ovat kaikki 3x5, volyymitreeneissä teen tällä hetkellä liikkeestä riippuen 2-4x10-25. Olen todennut, että harjoittelu on tuottanut tulosta ja asianmukaisella lihashuollolla olen aina ehtinyt palautua seuraavaan treeniin/treenikiertoon. Treenaan nyt plussakaloreilla ja (naturaali)kehonrakennustavoittein.
Onko muilla kokemuksia vastaanvanlaisesta treenijaosta tai tiedättekö, onko tällaisen jaksotuksen toimivuutta peräti tutkittu? Mitä yleisesti olette mieltä kyseisen kaltaisesta treenistä?
Päivä 1: Jalat VOIMA, selkä ja olkapäät VOLYYMI
Päivä 2: Kädet ja rinta VOLYYMI
Päivä 3: lepo
Päivä 4: Jalat VOLYYMI, selkä ja olkapäät VOIMA
Päivä 5: Kädet ja rinta VOIMA, takaolat VOLYYMI
1-2 lepopäivää ja uusi kierto
Progressio volyymitreeneissä tapahtuu kasvattamalla sarjamääriä, voimatreeneissä taas kasvattamalla sarjapainoja. Voimatreenit ovat kaikki 3x5, volyymitreeneissä teen tällä hetkellä liikkeestä riippuen 2-4x10-25. Olen todennut, että harjoittelu on tuottanut tulosta ja asianmukaisella lihashuollolla olen aina ehtinyt palautua seuraavaan treeniin/treenikiertoon. Treenaan nyt plussakaloreilla ja (naturaali)kehonrakennustavoittein.
Onko muilla kokemuksia vastaanvanlaisesta treenijaosta tai tiedättekö, onko tällaisen jaksotuksen toimivuutta peräti tutkittu? Mitä yleisesti olette mieltä kyseisen kaltaisesta treenistä?