Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Päivää mökkiin!

Elikkäs nyt on 3 kuukautta kunnon reeniä takana ja tehnyt 2 jakosella (työntävä/vetävät)... Olen ajatellut vaihtaa useampi jakoiseen, koska kaipaan vaihtelua ja kehityskään ei ole loppuvaiheessa enää ollut mitään huomattavaa. Tykkään reenissä keskittyä tiettyyn lihakseen mahdollisimman paljon, mutta mitä olen lukenut niin ei aloittelijan kannattaisi reenata isojakoisella ohjelmalla. Myös olen ajatellut että jalkojen reenaaminen jäisi vähäisemmäksi, koska tällä hetkellä jalat ovat huomattavasti edellä muita lihaksia, tässä vähän specsejä.

Pituus 175cm
Paino 67kg
Sarjapainot:
Vinopenkki 25kg käsipaino 10 toistoa
Kyykky 110kg 10 toistoa
Ylätalja 70kg 8 toistoa
hauis scotissa käsipainolla 17.5kg 10 toistoa
Pystypunnerrus käsipainoilla 17.5kg 15 toistoa
Ranskalainen punnerrus 30kg 10 toistoa

Tuossa on jokaisen lihaksen sarjapaino ja toistojen määrä, joten onko järkeä vähentää jalkatreeniä vai jatkaa vain samaan malliin? ja minkälaista ohjelmaa suosittelisitte?

ps. saatto mennä väärään paikkaan :S

Päivää mökkiin!

Elikkäs nyt on 3 kuukautta kunnon reeniä takana ja tehnyt 2 jakosella (työntävä/vetävät)... Olen ajatellut vaihtaa useampi jakoiseen, koska kaipaan vaihtelua ja kehityskään ei ole loppuvaiheessa enää ollut mitään huomattavaa. Tykkään reenissä keskittyä tiettyyn lihakseen mahdollisimman paljon, mutta mitä olen lukenut niin ei aloittelijan kannattaisi reenata isojakoisella ohjelmalla. Myös olen ajatellut että jalkojen reenaaminen jäisi vähäisemmäksi, koska tällä hetkellä jalat ovat huomattavasti edellä muita lihaksia, tässä vähän specsejä.

Pituus 175cm
Paino 67kg
Sarjapainot:
Vinopenkki 25kg käsipaino 10 toistoa
Kyykky 110kg 10 toistoa
Ylätalja 70kg 8 toistoa