Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos käyn katsomassa jonkun fb kaverini kuvia, niin näkyykö se jälkeenpäin hänelle, että olen vieraillut hänen sivuillaan? Onko semmoista sovellusta tai ohjelmaa olemassa?

Itselläni ei ainakaan ole käytössä.

Onko pienoisbiljardista iloa?

En nyt tarkota mitään kyynärän mittaista muovilelua, vaan kokoluokkaa 5 jalkaa kenties. Siis palloissa sais olla massaa ja verka rullata eli aidon kaltaista haaveissa, mutta omaan kämppään sopivassa mittakaavassa.

Jos käyn katsomassa jonkun fb kaverini kuvia, niin näkyykö se jälkeenpäin hänelle, että olen vieraillut hänen sivuillaan? Onko semmoista sovellusta tai ohjelmaa olemassa?

Itselläni ei ainakaan ole käytössä.

Ei näy, ellei nyt sit ole tullut just hiljattain jotain päivitystä.

Voisko joku kertoa mulle, että mikä tää FB:ssä oleva juttu on, jossa voi tilata jonkun toisen FB-profiilin juttuja?

Tilataanko siinä jonkun julkkiksen juttuja ja katsotaan, mitä se sivuilleen päivittää? Vaikka ei ois ees kaveri... vai?

Vai voiko kuka tahansa antaa tilata omia päivityksiään? Näkyykö sille tyypille A, että joku henkilö B on tilannut sen juttuja? Voiko se henkilö A itse päättää, mitä juttuja tilaajat hänestä näkevät?

Mikä näissä päivityksissä on se pointti? Onko se vähän sitä, kuin FB:ssä olisi Seiskan sivut, josta jengi lukee jonkun ihmisen itsestään antamia juoruja?

Voisko joku kertoa mulle, että mikä tää FB:ssä oleva juttu on, jossa voi tilata jonkun toisen FB-profiilin juttuja?

Tilataanko siinä jonkun julkkiksen juttuja ja katsotaan, mitä se sivuilleen päivittää? Vaikka ei ois ees kaveri... vai?

Vai voiko kuka tahansa antaa tilata omia päivityksiään? Näkyykö sille tyypille A, että joku henkilö B on tilannut sen juttuja? Voiko se henkilö A itse päättää, mitä juttuja tilaajat hänestä näkevät?

Mikä näissä päivityksissä on se pointti? Onko se vähän sitä, kuin FB:ssä olisi Seiskan sivut, josta jengi lukee jonkun ihmisen itsestään antamia juoruja?

Juuri niin miten arvelitkin, eli tilaamalla jonkun jutut näet hänen julkisiksi asettamansa päivitykset, vaikka et olisi hänen kaverinsa. Voit itse määrittää yksityisasetuksistasi "salli tilaajat", jolloin ei-kaverisi voivat tilata sinun julkiset päivityksesi. Tilaajat eivät näe niitä juttuja, joiden yleisö on kaverit, kaverin kaverit tai muut määrittämäsi henkilöt. Ja sinä näet, ketkä ovat tilanneet sinut.

En osaa kuvailla tätä leffaa kovin hyvin (oon nähnyt sen monta vuotta sitten), mutta siinä oli 3 agenttia (tai poliisia), jotka kidnapataan ja heitä kidutetaan kunnes kertovat missä joku paikka on...2 agenttia kertoo sen ekoina päivinä ja kolmas kertoo vasta parin viikon kuluttua.Heille kerrotaan sitten, että koko juttu oli vain osa harjoitusta ja tää kolmas tyyppi pääsee kai johonkin erikoistehtäviin..

Muistaakseni tää kolmas agentti oli Nicholas Cage, mutta ei näytä olevan IMDB:n mukaan...

Muistaakseni kuulustelutreeni ja äijäily löytyy tästä leffasta http://www.imdb.com/title/tt0292506/

Miten tää uus avopuoliso laki nyt menee? Eli jos elää avosuhteessa ja eroo, niin lusikat jakoo? Kaveri väitti tällästa, kun oon oma kämppää hommaamassa ja varotti mua naisista.

Ruotsissa Boråsissa asuvalla henkilöllä on kaksi ruotsalaista puhelinnumeroa, joista toinen alkaa 073-7xxxxxx ja toinen 033-1xxxxx.

Ovatko nuo molemmat matkapuhelinnumeroita? Ja entä jos soitan tai lähetän tekstarin noihin numeroihin, niin mitäs numeroita siihen eteen piti laittaa vai pitikö jättää jotain pois vai pystyikö niihin ottamaan yhteyttä ihan noin vaan?

Ruotsissa Boråsissa asuvalla henkilöllä on kaksi ruotsalaista puhelinnumeroa, joista toinen alkaa 073-7xxxxxx ja toinen 033-1xxxxx.

Ovatko nuo molemmat matkapuhelinnumeroita? Ja entä jos soitan tai lähetän tekstarin noihin numeroihin, niin mitäs numeroita siihen eteen piti laittaa vai pitikö jättää jotain pois vai pystyikö niihin ottamaan yhteyttä ihan noin vaan?

En tiedä onko matkapuhelinnumeroita, mutta nolla pois ja plussa ja suuntanumero eteen. Esim. jos mun puhelinnumero on 040 5xxx ja suomen suuntatunnus 358 niiin numero menisi +358405xxxx. Ruotsin suuntanumero näyttää olevan 46

Minulla on Osuuspankin asuntosäästötili (asp) ja erinäisten syiden takia se täytyisi nyt saada lopetettua. Pankkiin en ehdi aukioloaikoina, joten voiko sen sulkea tuolla nettipankista löytyvällä "Yleisvaltakirja pankkiasioihin" lomakkeella?

Minulla on Osuuspankin asuntosäästötili (asp) ja erinäisten syiden takia se täytyisi nyt saada lopetettua. Pankkiin en ehdi aukioloaikoina, joten voiko sen sulkea tuolla nettipankista löytyvällä "Yleisvaltakirja pankkiasioihin" lomakkeella?

Enpä usko. Valtakirjaa käytetään kun haluat jonkun muun hoitavan asioitasi sinun puolesta. Soita ja kysy täytyykö tulla paikalle (mun mielestä siinä ei papereita kirjotella siinä lopetusvaiheessa) tai jos pomo ei anna asiainhoitoa varten vapaata niin isket nyrkin silmään.

Enkö minä tuolla juuri valtuuta jonkun muun (=pankin) hoitamaan asioitani (tilin sulkemisen)? Jonkun "turhan" tilin joskus tuolta olen jollain lomakkeella sulkenut ja tuota parempaa vaihtoehtoa sieltä en tällä hakemalla löytänyt. Jos ei sitten jossain piilossa ole siellä sivuilla..

Pomo on nainen, joten onko tuo viimeinen vinkki silti voimassa? :D Kiitos ripeästä vastauksesta joka tapauksessa.

työntekijä on kirjoittanut uuden työsopimuksen, jossa irtisanomisajaksi on määritetty 2 kk. Työssäoloaikansa ja lain perusteella hänen irtisanomisaikansa olisi 2 vk. onko sopimuksen irtisanomisaika laiton, koska muistaakseni lakia työntekijän kannalta lakia huonommat ehdot ovat mitättömiä, vai onko voivoi jos työntekijä on sellaiseen sopimukseen nimensä laittanut?

työntekijä on kirjoittanut uuden työsopimuksen, jossa irtisanomisajaksi on määritetty 2 kk. Työssäoloaikansa ja lain perusteella hänen irtisanomisaikansa olisi 2 vk. onko sopimuksen irtisanomisaika laiton, koska muistaakseni lakia työntekijän kannalta lakia huonommat ehdot ovat mitättömiä, vai onko voivoi jos työntekijä on sellaiseen sopimukseen nimensä laittanut?

On laiton. Kahdessa viikossa pääsee lähtemään kyllä.
Monesti jotkut työnantajat kokeilevat kepillä jäätä että onnistuvatko pitämään jonkun tuolla tyylillä. Ja varmaan moni pysyykin kun ei tajua ettei tuollaista voi sopparissa olla.

On laiton. Kahdessa viikossa pääsee lähtemään kyllä.
Monesti jotkut työnantajat kokeilevat kepillä jäätä että onnistuvatko pitämään jonkun tuolla tyylillä. Ja varmaan moni pysyykin kun ei tajua ettei tuollaista voi sopparissa olla.

Voi sellainen olla sopparissa. Noista irtisanomisajoista voidaan poiketa sopimuksella;

Laissa on pakottavasti säädetty, että irtisanomisaikaa ei saa sopia kuutta kuukautta pidemmäksi.Työnantajan irtisanomisaika saa olla työntekijän irtisanomisaikaa pidempi, mutta työntekijän irtisanoutumiseen ei saa liittää pidempää irtisanomisaikaa kuin mitä työnantajan taholta on noudatettava.

http://www.laki24.fi/tyvi-tyosuhde-irtisanomisaika.html

^No niin juuri. Tuollainen irtisanomisaika EI sido TYÖNTEKIJÄÄ. Jos lain mukaan irtisanomisaika on 2vko, se ON 2vko eikä mitään muuta, vaikka sopparissa lukisi mitä.

Itelläkin kokemusta tuosta, 1kk ollut kirjoitettuna soppariin, vaan liitosta kun asiaa tarkistin, 2vko päti, koska työsuhteen kesto oli ollut alle 2v.

Back
Ylös Bottom