Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Millasta ois olla ulkona kun on 70-80 astetta pakkasta? Jäätyykö siinä silmät päähän, ei pysty hengittämään yms.?
Kokemusta ei ole kuin -37 C eikä siinäkään kylmyydessä ole mitään järkeä

(en ole lähössä Vostokiin, tuli muuten vaan mieleen)

Villi veikkaus, että keuhkorakkulat jäätys aika nopeasti jos sitä ilmaa raakana hengittelis.

Eikös ne jonkun minuutin ole noissa pakkashuoneissa missä on yli -100 astetta. Mutta kait tuollaiset lukemat vaatii erikoisvermeet pidempiaikaiseen oleskeluun. -30 nyt on vielä normi varustein ja riittävällä liikkumisella hoidettavissa.

Limapussitulehdus kyynärpäässä!

Miten hemmetti pääsen eroon tosta bursiitista kyynärpäässä? Se tulehtu ja turpos ja joulukuun alussa. Siitä on otettu 3 kertaa pois nestettä ja nyt viimeisimmällä kerralla lääkäri laittoi siihen kortisoni piikin (eilen). Samalla hän määräsi kefexin 750 mg antibioottikuurin aamuin illoin yks tabletti. En ole vielä raaskinut kuuria käydä noutamassa sillä söin juuri 10 pv kuurin mykoplasmaan doximed 150 mg. Muuten kyynärpää ei ole kipeä, eikä ole aiheuttanut muita oireita, mutta siellä tuntuu se neste ja haitta on lähinnä kosmeettinen. Bursiitti oli ilmeisesti infektion aiheuttama sillä neste on ollut aina kirkasta ja viimesimmällä kerralla tuli verta. Mitenkä pääsen tästä eroon sillä haluaisin jo pikkuhiljaa jatkaa normaalia elämää eli aloittaa treenaamisen ym. urheilun :/? Kyynärpää ei ole yhtään kipeä ja kestää leuanvedot ym., mutta sitä ei kehtaisi rasittaa sillä haluan, että se paranee, enkä, että kyynärpäähäni jää tommoinen patti. Mitenkä helposti lähtevät kunnallisella puolella pois leikkaamaan limapussia? Kylmäpussia olen pidellyt n. 4 kertaa päivässä aina semmosen 5-10 min kerrallaan ja jo sieltä joulukuun alusta.

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Tarvitseeko yksitysen antama parkkisakko maksaa? Olin kokeilemassa Elixiaa, enkä tajunnut, että tarttee olla joku Elixian parkkilupa =/

Vaikuttaako pyhäpäivä opintolainan nostamiseen? Pitäis olla nostettavissa tammikuun 1. päivä, mutta tuleeko ne pyhän takia aiemmin vai myöhemmin tilille?

Vaikuttaako pyhäpäivä opintolainan nostamiseen? Pitäis olla nostettavissa tammikuun 1. päivä, mutta tuleeko ne pyhän takia aiemmin vai myöhemmin tilille?

En osaa vastata. Normi palkka maksetaan edellisenä arkipäivänä, jos "virallinen" maksupäivä on pyhäpäivä.

Kelan sivuilla lukee näin: http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/111202144506RS?OpenDocument

Aah, sä puhutkin opintoLAINASTA. Sorge, en huomannut.

Täällä veikataan maanantaita: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1898418-koska-opintolaina-tulee-tilille/

Kelan sivuilla sanotaan, että voi nostaa AIKAISINTAAN 1.1.2012, joten pitääkö tuosta vetää johtopäätös, että ne olsivat tilillä vasta 2.1.2012? http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150801132049IL

Sorry, en osaa auttaa.

En osaa vastata. Normi palkka maksetaan edellisenä arkipäivänä, jos "virallinen" maksupäivä on pyhäpäivä.

Kelan sivuilla lukee näin: http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/111202144506RS?OpenDocument

Aah, sä puhutkin opintoLAINASTA. Sorge, en huomannut.

Täällä veikataan maanantaita: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1898418-koska-opintolaina-tulee-tilille/

Kelan sivuilla sanotaan, että voi nostaa AIKAISINTAAN 1.1.2012, joten pitääkö tuosta vetää johtopäätös, että ne olsivat tilillä vasta 2.1.2012? http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150801132049IL

Sorry, en osaa auttaa.

Jees, kiitti. Ilmeisesti 2.1 2013 tilillä ;)

T-paidassa (musta) olisi etupuolella teksti, jonka haluaisin säästää ja takapuolella teksti, jota en haluaisi. Onko mahdollista jotenkin värjätä (paidan) takapuoli mustaksi vahingoittamatta etupuolta?

Jees, kiitti. Ilmeisesti 2.1 2013 tilillä ;)
En tiedä, että onko käytännöt muuttuneet vuosien saatossa, ja onko pankkien välillä suuria eroja, mutta pitäähän niiden käsitellä se lainahakemus. Oliskohan mun aikanani ollut jotain muutamaa pankkipäivää (2-3), kun rahat olivat konkreettisesti tilillä. Mulla nyt oli ne tuetkin aina ihan miten sattuu pätkissä myönnettyjä, että on voinut hidastaa, mutta on mennyt nopeaksi toiminta, jos pyhäpäivänä jätettyyn opintolainahakemukseen keretään reagoimaan seuraavana arkipäivänä.

En jaksa millään nyt ruveta selaamaan verkkopankkia, että tää nyt oli siis ihan turhaa lässytystä ajankuluksi.

Päätös opintolainan myöntämisestä on siis tullut mulle aikoja sitten ja lapussa seisoo että nostettavissa 1. päivä.

Eikös siinä aina mene pari päivää siitä kun "nostat" lainan verkkopankissa että ne rahat tupsahtavat sinne? Vai muistanko päin persettä. Meet 1. päivä verkkopankkiin ihmettelemään, ei se sinne ilmesty ilman erillisiä toimenpiteitä kuitenkaan, koskapa opintolainatakaus voi olla ja sen voi nostaa sitten kun tarvitsee. Moni nostaa vasta loppukeväällä, jos ei esim. saa kesäksi töitä.

Mistä johtuu kun sammutan selaimen (Mozillan) niin kaikki asetukset jotka olen laittanut ovat poistuneet, menee aina Mozillan aloitus sivulle

Eikös siinä aina mene pari päivää siitä kun "nostat" lainan verkkopankissa että ne rahat tupsahtavat sinne? Vai muistanko päin persettä. Meet 1. päivä verkkopankkiin ihmettelemään, ei se sinne ilmesty ilman erillisiä toimenpiteitä kuitenkaan, koskapa opintolainatakaus voi olla ja sen voi nostaa sitten kun tarvitsee. Moni nostaa vasta loppukeväällä, jos ei esim. saa kesäksi töitä.
Tokkopa muistat, mulla on ihan samoja muistikuvia.

Tossa yllä nyt varmaan sekoitetaan Kelan opintotuen yhteydessä myöntämä takauspäätös ja se, että pankkikin tekee varmaan jonkinlaisen lainapäätöksen ton takauksen perusteella ennen kuin rahat on konkreettisesti tilillä. En tiedä tehdäänkö tuossa pankin puolesta muuta, kuin tarkistetaan ton valtiontakauksen olemassa oleminen, mutta sen pari päivää tai jotain sinne päin siinä on joka kerta kestänyt, kun minä niitä nostelin aikanaan.

Mulla oli opintolainan kanssa sellainen homma, että se tuli automaattisesti tuona päivänä kun on ensimmäinen nostopäivä. Eli tein sen automaattisen siirron. Toki voi tehdä niitäkin, että oman tarpeen mukaan tekee nostosopimuksen, tuolloin lainantulo tilille kesti 1-2 päivää, mutta tuolla sopimuksella jonka mukaan koko puolen vuoden laina on heti nostettavissa, oli rahat tilillä aina ensimmäisenä mahdollisena nostopäivänä (eli 1.8. ja 1.1.)

kysymys: mitä mieltä olette soijaproteiinista? kannattaako ostaa ja onko hyvänmakuista? ainakin on halvempaa. eli lähinnä onko huonompi/parempi vaihtoehto normaalille heralle?

kysymys: mitä mieltä olette soijaproteiinista? kannattaako ostaa ja onko hyvänmakuista? ainakin on halvempaa. eli lähinnä onko huonompi/parempi vaihtoehto normaalille heralle?
Hirveää kuraa. Sekoittuu huonosti ja maistuu kehnolta. Meneehän se nyt alas ainakin itselläni, mutta ei se mikään makuelämys ole. Eikä niin paljon maustamatonta heraa halvempaa, että sitä kannattaisi ostaa, imo ehram. Nostaahan se estrogeenitasojakin, joten tissinkasvu ja peniksen tippuminen on todennäköistä.

Ravintopuolella on enemmän asiaa soijasta, kannattaa käyttää hakua. Ja vaikka googleakin.

Tyttöystävän kanssa ollaan tekemässä huomenna karjalanpaistia, niin olen katsonut netistä ohjeita siihen.
Kuitenkin en ole saanut vastausta siihen, että kannattaako lihat ruskistaa kevyesti ennen vuokaan laittoa?

Tai no, saanko udella teiltä jotain hyvää reseptiä karjalan paistiin?

Tyttöystävän kanssa ollaan tekemässä huomenna karjalanpaistia, niin olen katsonut netistä ohjeita siihen.
Kuitenkin en ole saanut vastausta siihen, että kannattaako lihat ruskistaa kevyesti ennen vuokaan laittoa?

Tai no, saanko udella teiltä jotain hyvää reseptiä karjalan paistiin?
Juu ruskistat helvetin kuumalla pannulla pienissä erissä. Jos lykkäät kaikki kerralla siihen, pannu jäähtyy ja lihoista valahtaa nesteet ulos. Se taas ei ole hyvä juttu jos haluaa mureaa lihaa. Eikä siihen mitään ihme reseptejä mun mielestä tarvita kun hyvä perinteinen syntyy ihan vain karjalanpaistilihasta, porkkanasta, sipulista ja vedestä. Mausteeksi mustapippureita ja suolaa, mitä saa muuten laittaa aika reippaasti, kun se hukkuu yllättävästi tonne joukkoon. Ja kai sinne laakerilehdenkin voi heittää. Sit vaan uuniin. Joskus olen laittanut 200 astetta ja pari tuntia ja ihan hyvä on tullut, mutta vielä parempaa saa kun tiputtaa lämmön vaikka 150 asteeseen ja antaa olla neljä tuntia tai enemmänkin.

Back
Ylös Bottom