Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Miten testaan kyykyssä sen alotuspainon? Oon alottelia tässä hommassa, luin kyllä ton alkupostauksen mut aika epäselkeetä mun mielestä.

Ensin vaikka pelkällä tangolla harjottelet liikeradan oikeaksi, kannattaa kysyä joku kokeneempi vaikka kattoon. Sitten vaan lisäämään painoa niin, että pääset tavotteeseen, esim 3x10. Toivottavasti nyt jotenki käsitit, luultavasti taas hankalimman kautta koitan selittää.

E:hidas

Juu! Kiitosta paljon, tästä se sitten lähtee! :)

E: Mitä ton riven tilalle vois ottaa? Tuntuu aika hankalalta ku kokeilin tota tekniikkaa? Onkotoi soutu levytangolla vastaava tai oisko jotai muita ehdotuksia?

Viimeksi muokattu:
Terve! Nyt ku vuosi vaihtuu niin olis tarkotuksena aloittaa liikunta ja lopettaa pelaaminen. Olen 16v ja 179cm/91kg tällä hetkellä, eli masu löytyy. Oon ajatellu että aloitan ensiks perus kävelyä / juoksua, ja salille kun pari kiloa tippunut. Miten talvella tuo juoksu? Kävely varmaan sujuu kunnon talvivaatteissa?

Entäs tuo ruokapuoli? Äiti syö terveellisesti, mutta ei oo itte saanut itteensä liikkeelle, eli terveellistä ruokaa saan kotoa. Ja koulupäivät on pitkiä, joten miten sielä? Aamupala on toistaiseksi ollut leipää jossa päällä jotain ja maitoa. Koulussa tulee aina nälkä ennen ruokailua ja myös kun on pitkä päivä niin sielä 15-16 aikoihin, ja käyn koulua suhtkoht kaukana kotoa, joten matkat kestää jonkin aikaa. En viittis mitään rahkapurkkeja kantaa mukana koulussa, joten mikä olisi sopiva välipala kouluun?

Terve! Nyt ku vuosi vaihtuu niin olis tarkotuksena aloittaa liikunta ja lopettaa pelaaminen. Olen 16v ja 179cm/91kg tällä hetkellä, eli masu löytyy. Oon ajatellu että aloitan ensiks perus kävelyä / juoksua, ja salille kun pari kiloa tippunut. Miten talvella tuo juoksu? Kävely varmaan sujuu kunnon talvivaatteissa?

Entäs tuo ruokapuoli? Äiti syö terveellisesti, mutta ei oo itte saanut itteensä liikkeelle, eli terveellistä ruokaa saan kotoa. Ja koulupäivät on pitkiä, joten miten sielä? Aamupala on toistaiseksi ollut leipää jossa päällä jotain ja maitoa. Koulussa tulee aina nälkä ennen ruokailua ja myös kun on pitkä päivä niin sielä 15-16 aikoihin, ja käyn koulua suhtkoht kaukana kotoa, joten matkat kestää jonkin aikaa. En viittis mitään rahkapurkkeja kantaa mukana koulussa, joten mikä olisi sopiva välipala kouluun?
Salille vaan suoraan, ihan oikeasti. Ruoka puoli niin että mieluiten 1.5-2g proteiinia päivässä ainakin, ja www.kalorilaskuri.fi toimii sun ohjekirjana. Siintä masusta älä nyt huolehdi, treenaat sitä lihakseksi etkä nyt ala mitään diettaamaan, ellei se masu todellakin tarkoita liikalihavuutta. Tietenkin jos et mitään lihaksia tai voimaa halua, niin voithan alkaa harrastamaan kaikenlaista aerobista ja elämään niillä miinuskaloreilla. Muussa tapauksessa, valitset täältä jonku alottelija ystävällisen ohjelman kuten esim. Starting Strengthin ja alat sitä vääntämään. Ehdottomasti kannatan ja suosittelen sitä salikortin harkintaa, eikä mitään kotitreenejä. Jos koulussa tulee nälkä, niin ei kun evästä vaan reppuun. Sitten ei muutaku treenaamaan!

Elikkä olisiko tälläinen 3- jakoinen ohjelma hyvä, tarkoitus olisi saada voimaa ja massaa:

1.RINTA,OJENTAJAT:
penkki 3x5
vinopenkki 3x10
peck deck 3x10
ojentajat taljassa 3x10
ranskalainen punnerrus 3x8-10
kapeapenkki 3x10

2.JALAT,OLKAPÄÄT:
takakyykky 3x5
jalkaprässi 3x10
etureidenojennus 3x10
pohkeet 3x
viparit sivuille 3x10
pystypunnerrus 3x8
takaolkapää soutu 3x10
Epäkkäät 3x10 käsip.

3.SELKÄ,HAUIS:
MaVe 3x5
ylätalja eteen 3x10
alatalja 3x10
kulmasoutu käsip. 3x8
hauiskääntö tangolla 3x10
hammerkääntö käsip. 3x10

Pitäisikö jotakin muuttaa? neuvot olisi paikallaan :)

Juu siis tarkoitus olisi saada lihasta ja päästä mahasta eroon. Painoindeksi sano että "lievä lihavuus". Tuosta salista tuli mieleen että onko salilla niin paljon väliä vai täytyykö olla sellainen missä kaikki laitteet? Kun muutin Tampereelle kuukausi sitten enkä tiedä missä täällä on kuntosaleja. Ja käykö välipalaksi näin alkuun vaikka hedelmä? Kun en tosiaankaan viitsisi mitään rahkoja kannella mukana jotka ei säily lämpimässä? Kiva alkaa syödä jotian rahkaa välitunnilla, kaikki vaan nauraa ja kommentteina "ei "piip" ". Voitko jostain lisätä mut kaveriks tai jtn että ei täälä tarvitsisi keskustella?

Tämä oli siis allkindsofgains:ille

Juu siis tarkoitus olisi saada lihasta ja päästä mahasta eroon. Painoindeksi sano että "lievä lihavuus". Tuosta salista tuli mieleen että onko salilla niin paljon väliä vai täytyykö olla sellainen missä kaikki laitteet? Kun muutin Tampereelle kuukausi sitten enkä tiedä missä täällä on kuntosaleja. Ja käykö välipalaksi näin alkuun vaikka hedelmä? Kun en tosiaankaan viitsisi mitään rahkoja kannella mukana jotka ei säily lämpimässä? Kiva alkaa syödä jotian rahkaa välitunnilla, kaikki vaan nauraa ja kommentteina "ei "piip" ". Voitko jostain lisätä mut kaveriks tai jtn että ei täälä tarvitsisi keskustella?

Tämä oli siis allkindsofgains:ille
email: allkindsofgains@pakkotoisto.com
Vierasviesteissä voidaan myös jatkaa ->

Smolovin kyykkyohjelmaa haluttais testata, mutta on vähän epäselvää, miten muiden lihasryhmien treenit olisi järkevintä sijoittaa. Ohjelmassahan tulee 3 kyykkypäivää viikossa.
Olen suunnitellut että yläkropalle ottaisin vaikka kolmijakoisen ohjelman (nelijakoinen ilman jalkapäivää) ja vetäisin sen läpi kyykkypäivien välissä viikon kierrolla. Olen tähänkin asti treenannut 5-6 kertaa viikossa, mutta ajattelin vain kysyä, mitä mieltä muut tällaisestä ohjelmasta ovat.

mitäs tässä kannattaa muuten tehdä, kun haluaisin (rankan treenin kautta kummiskin) leveämmät ja isommat hartiat, samankokoiset nykyään kun jollain 10vuotiaalla ipanalla, ja sitte myös haluaisin lisää massaa..

pituus 172cm
paino 61kg...

mitäs tässä kannattaa muuten tehdä, kun haluaisin (rankan treenin kautta kummiskin) leveämmät ja isommat hartiat, samankokoiset nykyään kun jollain 10vuotiaalla ipanalla, ja sitte myös haluaisin lisää massaa..

pituus 172cm
paino 61kg...
Syö ja treenaa.

Back
Ylös Bottom