Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Alkaa mennä jo naurettavaks tää painon kohottaminen. Koitan vedellä niin paljo ku mahtuu ja tulee ~6 ateriaa päivään, eikä vieläkään paino nouse. Joka kunnon aterialla ihan ähky, ja en tän enempää vois syödä. Nyt tekee mieli oikeasti kääntyä sinne massanlisääjän puoleen, mikä on laadukkain ?

Kyllähän se aikaa vaatii että tulokset on havaittavissa puntarilla tai peilissä.

Ei näköjään tarpeeksi kun ei kerran paino nouse, mutta pointti tässä nyt oli se että syödä en voi enempää kun ei anna myötä aika, vatsa eikä lompakko. Elikkäs laadukkain massanlisääjä = ?

Ei ne massanlisääjätkään kovin lompakkoystävällisiä ole :D Itse olen tehnyt omia massajuomia kun kalorit ovat olleet tiukassa. 25g heraa, 100g maltoa ja 500ml maitoa ja tulee kaloreita reilut 120 kcal / 100g. Yhdestä tällaisesta tulee ~680kcal. :) Kannattaa kokeilla, maku on aika imelä ja makea kun on maltoa niin paljon suhteessa protskuun mutta tuleepahan kaloreita.

Kyllähän se aikaa vaatii että tulokset on havaittavissa puntarilla tai peilissä.
Tottakai mut jos jo monetta kuukautta mennään ja ei ole yhtään painoa tullut nii ei vaan tule kaloreita yksinkertasesti tarpeeksi. Onko siis mutant mass se mitä kannattaa ostaa, kun ei muuta näköjään ole ehdotettu ? + 74.90 € mutant mass ja tulee ~30 annosta, elikkäs 1 annos ~2.50€ ja +1000kcal, jos jaettu kahteen osaan niin 1.25€/+500kcal ei nyt niin hirveä hinta.

Ootko kokeillut pähkinöitä tai kaurahiutaleita? Kaurahiutaleita kun sekoitat esimerkiksi maitoon, syntyy helppo ja kohtuu kalorikas välipala.

No jos nyt on kertakaikkiaan ettei perussafkasta / kiinteästä saa millään tarpeeksi syötyä kaloreita niin sillon massanlisääjä on kohdillaan, joko valmissekotus tai mikken tapaan tekee ite. Mutta joo pähkinöistäki tulee kaloreit hyvin, eli kourallinen tai pari sinne tänne päivää niin helpottaa jo vähän, cashewit on viel omasta mielestä hyvänmakusiakin.

Tai teet jonkun pirtelön blenderillä, heraa, maitoo, kaurahiutaleita, ananasta ja öljyä sekaan nii saa helposti vaikka tuhanne kalorin litkun tehtyä eikä maistu pahalle ku heittää fun lightia vaikka sekaan

Ootko kokeillut pähkinöitä tai kaurahiutaleita? Kaurahiutaleita kun sekoitat esimerkiksi maitoon, syntyy helppo ja kohtuu kalorikas välipala.
Pähkinöit yrittäny vetää mut ei niitäkää sitä desii saa todellakaa helpolla alas. Kaurahiutaleetki on ku kaarnanpaloi söis.

Näköjään oot, kun sanoin juuri että aika ja vatsa ei anna periksi. Kyllä mäkin syödä osaan yllätys, yllätys :face:
Et näköjään tarpeeksi. Ei oo tarkotus aloittaa mitään tappelua. Olen pahoillani, jos suutuit siitä, että kerroin oman mielipiteeni tuosta asiasta.

Sellanen pikku vinkki vielä, että käy koulupäivän aikana kahdesti syömässä. Juo paljon maitoa koulussa, sillä ne koulun ruuat nyt on mitä on. Litra maitoa ruokailun aikana ei ainakaan mulle tuota suuria vaikeuksia. Ja muista ottaa kevytmaitoa, ei rasvatonta.;)

Et näköjään tarpeeksi. Ei oo tarkotus aloittaa mitään tappelua. Olen pahoillani, jos suutuit siitä, että kerroin oman mielipiteeni tuosta asiasta.

Sellanen pikku vinkki vielä, että käy koulupäivän aikana kahdesti syömässä. Juo paljon maitoa koulussa, sillä ne koulun ruuat nyt on mitä on. Litra maitoa ruokailun aikana ei ainakaan mulle tuota suuria vaikeuksia. Ja muista ottaa kevytmaitoa, ei rasvatonta.;)
Emmä mikään ihan kuitenkaan täysin alotteleva ole kyllä tiedän mistä niitä kaloreita saa ei se ole ongelma. Ja en suuttunu siintä että kerroit mielipitees, vaan ku ei pysty sen vertaa lukasta että tajuaa mikä se ongelma on, ku tarrauduit siihen kaikista mitättömään seikkaan mitä sanoin. Koulupäivän aikana kahdesti syöminen ei onnistu ku menee ruokailuajat silleen. Litra maitoa ruokailun yhteydessä ei nyt kuitenkaan oo niin järkevää, emmä niitä kaloreita ala pelkällä maidolla vetämään, alkaa jo tulemaan liikaa proteiinia.

Emmä mikään ihan kuitenkaan täysin alotteleva ole kyllä tiedän mistä niitä kaloreita saa ei se ole ongelma. Ja en suuttunu siintä että kerroit mielipitees, vaan ku ei pysty sen vertaa lukasta että tajuaa mikä se ongelma on, ku tarrauduit siihen kaikista mitättömään seikkaan mitä sanoin. Koulupäivän aikana kahdesti syöminen ei onnistu ku menee ruokailuajat silleen. Litra maitoa ruokailun yhteydessä ei nyt kuitenkaan oo niin järkevää, emmä niitä kaloreita ala pelkällä maidolla vetämään, alkaa jo tulemaan liikaa proteiinia.
Liikaa proteiinia? En usko. :D
Kyllä ainaki meidän lukiossa onnistuu silleen, että ekaks käy toisen tunnin jälkeen normiruokailussa syömässä ja sitten 3. ja 4. tunnin välissä olevan välitunnin aikana toisen kerran nopeesti. Ainaki kerkeää juoda sitä maitoa, jos ei kunnolla kerkeä ruokaa ottaan.

Liikaa proteiinia? En usko. :D
Mikset muka uskoisi ? Nytkin tulee proteiinia se 2g/painokilo ja joutuu ihan rajottamaan ettei mene turhan paljo yli. Oikeeta safkaa mä vedän, ei se siintä kiinni ole. Ja teidän lukiossa tuollain, meidän lukiossa toisin. Kiitos taas kerran sullekki raine :thumbs:

Otetaanpa alusta. Uskoisin että olet jo tutustunut kalorilaskuriin? Yleensä juuri ne joilla on painon nousu esteenä syövät liian vähän - kylmä totuus. Kuinka paljon kaloreita saat treenipäivänä?

Otetaanpa alusta. Uskoisin että olet jo tutustunut kalorilaskuriin? Yleensä juuri ne joilla on painon nousu esteenä syövät liian vähän - kylmä totuus. Kuinka paljon kaloreita saat treenipäivänä?
Olen, olen, ja EDELLEENKIN yritän sulle sanoa että kun en voi syödä enempää ajan/vatsan takia. Jos nyt välttämättä haluat tietää nii luultavasti ~2000-2500kcal, mutta ei se nyt ole ongelma etten tietäisi paljonko mun pitäisi kaloreita saada, vaan se kun en normiruuan kautta sitä kykene sitä saamaan vaikka kuinka ahmin.

- - - Updated - - -

Ei siitä mitään haittaa ole, vaikka tulee vähän enemmän kuin se minimimäärä...
- Liian suuri määrä ravinnon mukana saatua proteiinia pilkkoutuu ensin aminohapoiksi, ja sitten se muuttuu sokeriksi tai glykogeeniksi. Ylimääräinen sokeri varastoituu aina viime kädessä rasvana.
- Edelleen ruoan liiallinen proteiinimäärä rasittaa puolustusjärjestelmää ja altistaa autoimmuunisairauksille sekä allergioille. Jos syödään paljon proteiinin, saattaa hiilihydraatti jäädä vaillinaiseksi ja aivot alkavat käyttämään energianaan lihasmassaa. Liiallisen proteiinin syöminen saattaa ilmetä turvotuksena, kuukautishäiriönä, ummetuksena, närästys- ja röyhtäilytaipumuksena, levottomuutena, ruokailun jälkeisenä väsymyksenä, ruoka- aineherkistyminä, kestokyvyn alenemisena, sienija virtsarakon tulehduksina, jäsenien ja nivelten särkyinä sekä reumaoireina. Nimenomaa proteiiniylimäärä voi johtaa riskiin sairastua munuais- ja maksasairauksiin, veren kolestrolitason nousuun la luiden kalsiumkatoon ja sitä kautta edistää osteoporoosia ja hammassairauksia,

- Alan asiantuntija Isomäki

Olen, olen, ja EDELLEENKIN yritän sulle sanoa että kun en voi syödä enempää ajan/vatsan takia. Jos nyt välttämättä haluat tietää nii luultavasti ~2000-2500kcal, mutta ei se nyt ole ongelma etten tietäisi paljonko mun pitäisi kaloreita saada, vaan se kun en normiruuan kautta sitä kykene sitä saamaan vaikka kuinka ahmin.

Olin juuri aikeissa editoida viestiini että ongelmasihan olikin juuri ajan ja mahan sietokyvyn puute. Pahoittelut.

Osta sitä mutant massia vaikka onkin kallista tavaraa - halvempia sekä parempia vaihtoehtoja löytyy mutta jos ei ole rahasta pulaa niin ostoon vaan.

Mullakin aikoinaan kun keräsin painoa lähemmäs satakiloiseksi, oli keinona juuri juoda gaineria pari kertaa päivässä normiaterian päälle. Todella helposti sai noista sen päälle 300kcal per juoma. Sitten kun sama oli vielä palkkarinakin käytössä, niin 1000kcal pelkästä nestemäisestä oli ihan tarpeeksi että sai kalorit sinne 4000.

Olin juuri aikeissa editoida viestiini että ongelmasihan olikin juuri ajan ja mahan sietokyvyn puute. Pahoittelut.

Osta sitä mutant massia vaikka onkin kallista tavaraa - halvempia sekä parempia vaihtoehtoja löytyy mutta jos ei ole rahasta pulaa niin ostoon vaan.
Jep pitää harkita, ongelmahan mulla ei pelkästään ole myöskään toi ajan ja vatsan sietokyvyn puute, myös pakki menee kovaksi kun liikaa lappaa kiinteää ruokaa, ei kiva sekään. Pitääpä harkita tota mutant massin tilailua. Hyvä kun jaksat aina vastailla raine :thumbs:

Jep pitää harkita, ongelmahan mulla ei pelkästään ole myöskään toi ajan ja vatsan sietokyvyn puute, myös pakki menee kovaksi kun liikaa lappaa kiinteää ruokaa, ei kiva sekään. Pitääpä harkita tota mutant massin tilailua. Hyvä kun jaksat aina vastailla raine :thumbs:

Älä lapa kiinteää ruokaa, vaan juo sitä maitoa... :D
No ei, hanki vaan massanlisääjiä jos haluut, sillä sun rahojahan ne on. Vähän vaan ihmetyttää tollanen, ettei ees sitä 2500-3000 kaloria saa normiruuilla alas.

Back
Ylös Bottom