Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Maailmaa vähänkään enemmän nähneenä sitä vaan tietää, että on hyvin helppo huudella jostain suomen pusikosta. Olen itse ollut tilanteessa jossa minä olin se ainut "erivärinen", ja pakko myöntää, että ahdisti ihan helvetisti. Pahat arvostelevat katseet, ja ihmiset jotka tuomitsi sanomatta minulle sanaakaan.....ei se vaan hyvältä tuntunut. Hyvä,että vessaan uskalsi mennä yksin. Täällä lintukodossa sitä voi helposti tulla sellainen virheellinen kuvitelma, että me oltaisiin jotenkin muiden yläpuolella.

Ymmärrän maahanmuuttokriittisyyden, kaikilla saa olla mielipiteensä, mutta rasismiin kannustaminen on mun mielestä eri asia.

Missä lie olet itse kierrellyt, mutta suomessa maahanmuuttajia ei kyllä keskustassa tai muuallakaan katsota yhtään pahasti vaan ollaan erittäin suvaitsevaisia. En tiiä kuka keksi senkin, että suomi on rasistinen maa?!

Hei Ginger81, jos olet oikeasti maailmaa nähnyt ni kyllä sinun pitäisi tietää miten maailma pyörii! Tosiasiat on vain tosiasioita, toiset uskonnot ja toiset "rodut" on vain pahempia kuin toiset ja eläimellisimpiä, se ei ole rasismia, se on realismia. Taitaa tytöllä olla lämmin katto pään päällä ja masu täynnä hunajaa ku on noin ylevät aatteet, mitä veikkaat että sinulle kävisi esim Etelä-Afrikassa jos menisit timojen luokse? Mitä veikkaat että sinulle kävisi jos menisit vaikka hame päällä tai bikinit päällä tai meikattuna Saudi-Arabiaan ja alkaisit kertoa tasa-arvosta ?

Miksi sinne Saudi-Arabiaan pitäisi voida mennä bikinit tai hame päällä, jos siellä ei kerran tapana ole naisilla vetää yleisillä paikoilla bikinit tai hame päällä? Kuka sä olet sanomaan miten päin siellä pitäisi olla, mitä saa tehdä ja mitä ei? Jos Suomeen pitää tulla elämään maahan maan tavalla, niin miksi sinä haluat tuputtaa omaa kulttuuriasi vieraaseen maahan? Jos menet Saudi-Arabiaan, niin naisena maassa maana tavalla tarkoittaa, ettet vedä hame tai bikini päällä. Hyvin yksinkertaista.

Se on ihan sama miten ja millä tavalla eri maissa eletään. Brasilian viidakoissa, Afrikan savanneilla ja New Yorkin kaupungissa kaikki elää omien kaavojensa mukaan.. mutta eikö pääasia ole se, että kun noista paikoista tullaan tänne asumaan, niin kuka haluaakaan voi harjoittaa omaa kultturiaan myös täällä kunhan se ei aiheuta ongelmia kantaväestölle? Suurin osa mamuista on täällä duunissa, opiskelee ja elää yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Pieni osa valitettavasti perseilee ja aiheuttaa harmia, mutta minkäs sille teet? Ihmiset on erilaisia. Maahan tullessa ei pystytä erottelemaan etukäteen, että kukakohan näistä tulee olemaan se perseilijä ja näin ollen estää maahan tulo.

Miksi sinne Saudi-Arabiaan pitäisi voida mennä bikinit tai hame päällä, jos siellä ei kerran tapana ole naisilla vetää yleisillä paikoilla bikinit tai hame päällä? Kuka sä olet sanomaan miten päin siellä pitäisi olla, mitä saa tehdä ja mitä ei? Jos Suomeen pitää tulla elämään maahan maan tavalla, niin miksi sinä haluat tuputtaa omaa kulttuuriasi vieraaseen maahan? Jos menet Saudi-Arabiaan, niin naisena maassa maana tavalla tarkoittaa, ettet vedä hame tai bikini päällä. Hyvin yksinkertaista.

Se on ihan sama miten ja millä tavalla eri maissa eletään. Brasilian viidakoissa, Afrikan savanneilla ja New Yorkin kaupungissa kaikki elää omien kaavojensa mukaan.. mutta eikö pääasia ole se, että kun noista paikoista tullaan tänne asumaan, niin kuka haluaakaan voi harjoittaa omaa kultturiaan myös täällä kunhan se ei aiheuta ongelmia kantaväestölle? Suurin osa mamuista on täällä duunissa, opiskelee ja elää yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Pieni osa valitettavasti perseilee ja aiheuttaa harmia, mutta minkäs sille teet? Ihmiset on erilaisia. Maahan tullessa ei pystytä erottelemaan etukäteen, että kukakohan näistä tulee olemaan se perseilijä ja näin ollen estää maahan tulo.

Joo no onneksi kuitenkin suurin osa on töissä, opiskelee ja elää maan lakien mukaisesti...

Mikäs perustavaa laatua oleva ero on lakipykälässä joka kieltää bikinien ja hameen käytön tai pössyttelyn. Toinen on eri kulttuurien huomioimista, toinen turhaa kukkahattuilua ?!?

Maailmaa vähänkään enemmän nähneenä sitä vaan tietää, että on hyvin helppo huudella jostain suomen pusikosta.

Kumma kylla, niin itse asun jenkeissa ja kaverit ovat paaosin Kiinasta, Intiasta, Ranskasta, Brasiliasta, Iranista ja Venajalta. Erona tosin, etta jokaisella on tohtorin paperit. Maahanmuuttaja olen siis taalla itsekin. Paikallinen pakolaispolitiikka on muuten hyvin yksinkertainen. Kun tullaan maahan, niin tulee rahaa juuri sen verran, etta voi asua jossain paskaisessa luukussa, joka kuitenkin varmasti voittaa YK:n pakolaisleirin tai kotimaan olosuhteet, kun sielta kerran oli syyta lahtea karkuun. Lisaksi tarjotaan kielikursseja, joilla on parasta pitaa huoli siita, etta oppii kielen. Vahan ajan paasta loppuvat sitten kaytannossa melkein kaikki tuet, jolloin on mentava toihin. Kansalaisuuden saa ainoastaan mikali on ollut vahintaan 5 vuotta palkkatyossa eika ole nostanut sosiaalietuuksia.

Mika ero jenkkien poliitikassa on Suomen vastaavaan? Yksinkertainen selkea ero on siina, etta se pakottaa toihin. Maahan on taysin mahdotonta tulla elamaan muiden pussista ja nain sen pitaisikin olla. Hyva sosiaaliturva kuuluu omille kansalaisille eika se ole mikaan jarjestelma, jolla pitaisi yrittaa parantaa maailmaa. Suomen mamuille tarjoava turva pitaisi olla juuri niin hyva, etta paasevat olosuhteisiin, jotka voittavat kotimaan ja jossa ei ole fyysisen vakivallan uhkaa. Jos haluavat parempaa, niin joutuvat menemaan toihin, jos ei tyot huvita, niin pitaisi palauttaa takaisin heti kun kotimaan tilanne sen sallii.

EDIT: Suomen jarjestelman ongelma on muuten siina, etta sosiaalietuuksilla saa tekematta mitaan elintason, josta harva pystyy kotimaassa edes uneksimaan. Jos taman saa tekematta mitaan, niin innostus toita kohtaan on tuskin kovinkaan suuri.

Kun sanoin että Suomen pusikoista on helppo huudella, niin tarkoitin, että täällä helposti unohtaa sen, että valkoihoiset eivät ole valtaväestö joka paikassa, ja myös meitä kohtaan on rasismia. Eli alkuperäinen ajatukseni oli, että oli ihminen sitten miten maahanmuuttokriittinen tahansa, niin rasismin esiintyvyydestä ei koskaan pitäisi olla iloinen, eikä siihen pitäisi ketään kannustaa. Koska rasismi on muutakin kuin ns. sosiaalipummeiksi tulleiden maahanmuuttajien vihaamista. Mieluummin sitten erittelee tarkemmin sen mitä ja ketä vihaa/vieroksuu.

Olen itsekin sitä mieltä, että sosiaalietuuksien ei pitäisi olla niin hyviä, että työnteko ei kannata. Ja tämä koskee niin ulkomaalaisia kuin suomalaisia sosiaalipummeja. Olen myös sitä mieltä, että rikolliset pitäisi pystyä palauttamaan samantien sinne mistä tulivat, ihan vaikka kerrasta poikki. Ja tätä voisi ihan samalla tavalla soveltaa suomalaisiin, jotka sortuvat rikoksiin ulkomailla.

SirMax, ei tarvi tytötellä, olen ihan aikuinen nainen. Ja sen verran älykäskin, että tiedän minne mennä ja missä vaatetuksessa ;) Rasismin vastustaminen ei tarkoita, etten usko maailmassa tapahtuvan pahoja asioita, joissain paikoissa enemmän kuin toisissa.
Realismia mielestäni on kuitenkin enemmän se, että ihmiset matkustaa, kansallisuudet sekoittuu, ja "suomalainen" ei enää tarkoita sinisilmäistä blondia.

Meeppäs Disgust käymään jollain ostarilla iltäpäivällä kahden korvilla. Töistäkö ne tulee suoraan notkumaan ja iskemään teinityttöjä? Vai yötöissäkö kaikki käyvät?

Moniko sun pizzaa vääntävistä kavereista maksaa veroja eikä nosta tukia? Kuinka moni yrittäjä jatkaa vielä korotetun starttirahan loppumisen jälkeen, eikä siirrä nimellistä vastuuta esin. serkulleen? Jos vastaat kerrankin suoraan, saat yhden kunnioituspisteen.

Voi taas miettiä miksi mulla vituttaa nämä loiset. Viimeisen neljän viikonlopun aikana on sattunut 5 sattumusta töissä. 4 viikkoa sitten soitin ambulanssin tippoja saaneelle kaverille. Tuli selvän
näköisenä sisälle, ja yhtäkkiä lähti jalat alta. Sen kaveri kertoi että joivat molemmat 3 kaljaa eräässä baarissa, jossa on aikaisemmin ollut sisäänpääsyn esteenä tietty ihonväri, koska tippoja ilmestyi melkein joka viikonloppu asiakkaiden laseihin. Myöhemmin kaveri kertoi, että muutama muukin lähti erittäin huonossa kunnossa. En älyä mikä huvi toi tipattaminen voi olla, eikä nyt puhuta yhdestä tai kahdesta kerrasta.
2 viikkoa sitten hiekanväriset olivat myymässä pilveä alaikäisille, kuten jo kävinkin täällä kertomassa.
Viime viikonloppuna eräs asiakas tuli naama veressä sisälle, kun oli 2 ählyä päättänyt ensin kävellä tahallaan päin. Tämän jälkeen tämä tönäisty oli huutanut heille "älkää vittu tönikö!". Sanaakaan sanomatta pieksivät sen ja juoksivat karkuun.
Siinä 3, pari muuta ei oo yhtä pahoja. En älyä ollenkaan että mikä saatana näitä voi vaivata. Nämäkin varmasti kuuluvat Disgustin kuuluisiin "niihin muihin", joita on sen yksi prosentti kaikista.

Oon miettinyt sellaista asiaa kun puhutaan maahanmuuttokriittisyydestä ja rasistikorttia heilutellaan nykyään avoimesti ja melko hääppösin perustein niin missä vaiheessa on oikeutettua olla julkisesti ja ääneen sitä mieltä että joku tietty porukka, ihmisryhmä tai tietystä maasta tulevat ihmiset on perseilevämpää sakkia kuin muut? Koska sitähän rasismi on, erotellaan ihmisiä jollain perusteella = kaikki ei olekkaan samasta puusta veistettyjä. Pitääkö sen tietyn porukan perseilyprosentti olla tasan 100%, ennenkuin se on millään tasolla oikeutettua (edes ajatuksen)? Vai eikö sitä mieltä saa olla koskaan, eikä esim sen porukan maahanmuuttoa voi mitenkään tähän nojaten kiristää? Vastaus on, että ei voi. Koska se olisi rasismia.

Eiks se vähän niinku oo tyhmien tehtävä kysellä tyhmiä?

Ja mä ite pyörin olosuhteiden pakosta nuorempana tuolla Rovaniemen suunnilla, enkä mä sillo ainakaan kauheasti sieltä tummempia kavereita bongannu. Mutta pitää sanoa, Korkalovaara on kyllä helvetin kaunis idylli.

Ei mul muuta sit.

[venom];3924100 sanoi:
Ehdotus: humanitäärisen maahanmuuton laatua tulisi parantaa
Perustelu: kun tilastojen valossa tietyt väestöryhmät syyllistyvät jatkuvasti vakaviin rikoksiin, niin miksi otamme kyseistä väestöä tänne rasittamaan yhteiskuntaa. Miksi turvapaikan hakijat ovat pääosin nuoria miehiä ongelma-alueilta, kun maailma on täynnä myös hätää kärsiviä lapsia ja naisia. Ei ne somalimiehet kärsi yhtään sen enempää kuin 20-tuntista työpäivää raatavat kiinalaislapset. Jälleen kerran tuloksena olisi vähemmän rasismia ja vähemmän kuluja. Kuka tästä kärsii?

Jep, tätä minäkään en tajua, että minkä takia maahanmuuttajista niin iso osa on nuoria miehiä. Kaksi Somalia tunnen 22- ja 24-vuotiaat miehet molemmat käyvät töissä ja elävät kuin keskivertosuomalaiset, mutta molemmat ovatkin olleet aikalailla koko ikänsä Suomessa. Käyneet koulut ja armeijan Suomessa kuten tavallinen suomalainen mies. Toinen näistä on oma duunipaikassa ja pyörii lähinnä "kantasuomalaisten" kanssa. Muutenkin täälläpäin on vähemmän ulkomaalaisia ja ei juurikaan somaleita, koska suurin osa niistä on pakkautunut vähän eteläänpäin Helsinkiin. Onhan se selvää, että jos tuollainen kakskymppisten joutilaiden jätkien porukka nivoutuu yhteen norkoilemaan, niin ei sitä heti ensimmäisenä työelämään rynnätä kansalaisuuteen katsomatta.

. Olen itse ollut tilanteessa jossa minä olin se ainut "erivärinen", ja pakko myöntää, että ahdisti ihan helvetisti. Pahat arvostelevat katseet, ja ihmiset jotka tuomitsi sanomatta minulle sanaakaan....

Tästä ei ole montaakaan viikkoa, kun olin viimeksi paikassa, jossa olin ainoa "erivärinen" Monet ihmiset, varsinkin lapset, katsoivat minua hämmästellen, kun värin lisäksi olin myös aika toista kokoluokkaa kuin paikalliset. Minun mielestäni tuo oli vain hauskaa ja koitin olla mahdollisimman kohtelias ja antaa ihmisille hyvän kuvan meistä suomalaisista.

Maahan tullessa ei pystytä erottelemaan etukäteen, että kukakohan näistä tulee olemaan se perseilijä ja näin ollen estää maahan tulo.

Kaksi hyvää lähtökohtaa olisi, että...

1) Rikostausta maahantulijalle = ei maahantulo-oikeutta
2) Syyllistyy rikolliseen toimintaan Suomessa=karkoitetaan lähtömaahansa.

Back
Ylös Bottom