Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän (John. 3:16)
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?". Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". (Apt. 16:30-31)
Ei kukaan muu voi pelastaa kuin Hän (Jeesus). Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla. (Apt.4:12)
Eli jos hindu valitsee silti oman uskontonsa vaikka on kuullut Jeesuksesta niin Raamattu opettaa ettei Hän voi pelastua.
Ja Raamattuko on mielestäsi hyvä referenssi siitä, mikä on Jumalan mielipide asiaan?
Kuten jo edellisessä viestissä totesin. Ihmisen tappaminen on vain esivallan (puollustusvoimat, polisii) viimeinen vaihtoehto sellaisessa tilanteessa, missä pystytään estämään suuremman pahan tapahtuminen. Esimerkiksi mitä olisi tapahtunut jos II maailmansodassa ei oltaisi pysäytetty natseja? Tai entä jos Suomi ei olisi puollustautunut NL vastaan?
Esivallalla on siis lupa tappaa ilman, että Jumala rankaisisi sitä ikuisella helvetillä. Entä jos ei kuulu esivaltaan? Jos on vain tavallinen ihminen, joka joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Onko silloin luvallista tappaa? Tarkoittaako tämä nyt sitä, että minun ei saa suunnitella tappamista, jottei siitä tulisi murhaamista, jolloin joutuisin helvettiin?
Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: ‘Tunne Herra’; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. (Hebr. 8:6-13)
Jeesus on Jumalan poika joka tuli kumoamaan Vanhan liiton ja luopui Jumaluudestaan tullakseen ihmiseksi ja kuollakseen meidän syntiemme puolesta ja palauttaakseen meidät takaisin Jumalan yhteyteen.
Miksi Jeesuksen piti tulla kumoamaan liitto? Miksei Jumala kyennyt tekemään ensimmäistä liittoa niin hyväksi, ettei sitä olisi tarvinnut kumota?
Ei seurakunta tai kristitty voi antaa varastamisesta mitään rangaistusta. Sen antaa valtio. Jos ihminen varastelee paljon, eikä usko Jumalaan niin jokainen voi miettiä hänen tilannettaan. Jos taas kristityksi itseään kutsuva henkilö jatkuvasti varastelee, voidaan miettiä onko hän oikeasti kristitty. Tietenkin jokainen voi joskus syylistyä varastamiseen, mutta silloin täytyy tehdä parannus (lopettaa varastaminen).
Tarkoitin, että mikä se rangaistus varastamisesta on Raamatun mielestä? Kai Raamatulla nyt on Uuden liiton aikanakin jokin rangaistussääntö, jotta ensimmäisen vuosisadan kristityt pystyivät soveltamaan varkauden tapahtuessa?
Tästä linkistä löytyy mielestäni aika kattava selitys tuolle Raamatun "orjuudelle" >
http://raapustus.net/?id=114#orjuus
En voisi olla enempää eri mieltä tuon kirjoituksen kanssa. Ohitetaan se tosiasia, että ihmisen omistaminen on väärin.
Pakko vielä vastata lisäksi seuraaviin:
Ja natseista sen verran viellä, että heidän toimissaan ei ollut, eikä ole yhtään mitään tekemistä oikean kristinuskon kanssa.
Todellinen kristinusko ei harjoita pedofiiliaa. Oikea usko harjoittaa lähimmäisen rakkautta.
Oikea kristinusko ei myöskään unohda uhria.
Kertoisitko, mikä on sitä oikeaa kristinuskoa? Millainen on oikea kristitty?
Niinhän tuota esiintyy kristinuskon piirissä, samoin kuin muitakin rikoksia, myös vankiloissa on suurempi prosentti ihmisistä uskovaisia kuin ateisteja kun verrataan kokonaisväestöön
Ihan varma en ole esimerkiksi Suomen tilanteesta, mutta Yhdysvalloissa näin juurikin on. Tosin tilastot eivät ole argumentti minkään asian puolesta. Tilastot saadaan näyttämään juuri sellaiselta, kuin itse halutaan.
Kannattaakin verrata raamatun opetuksia sellaiseen yhteisöön joka elää niiden mukaan, ainakin JT poppoo kunnostautuu tässä asiassa.
Kristikunta kun ei edusta Abrahamin ja Iisakin Jumalaa oikeastaan missään määrin, ovat pystyttäneet aivan oman opillisen instituutionsa joka sivuaa raamattua.
JT poppoo elää aika kaukana mistään hyveellisistä periaatteista.
Ihan pakko mainita tuosta
Kultaisesta säännöstä vielä. Itselleni on eräs helluntailainen sanonut, että Kultainen sääntö on hänen mielestään yksi suurimmista todisteista, että Jumala on ollut mukana Raamatun tekstien kirjoittamisessa. Kuulemma Kultainen sääntö on sellainen viisaus, "joka ei voi olla peräisin ihmisestä vaan sen on pakko olla Jumalalta". Se, että tämän saman säännön muunnelmia löytyy eri uskonnoista jo ennen Jeesuksen oletettua syntymää, ei näyttänyt haittaavan tätä veikkosta. Uuden testamentin tekstit eivät todellakaan ole ensimmäisiä, jossa Kultainen sääntö ilmenee.