Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko tää enemmän massa vai voima ohjelma? Oon nyt 7vko käyny salilla ja peilikuva ei kyl hirveesti oo muuttunu mut tulokset nousee koko ajan..

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
pystypunnerrus3x
ojentaja ylätalja3x

TI

reidenkoukistus3x
ylätalja3x
alatalja3x
hauis suoratanko seisten3x
vatsa3x

KE lepo

TO

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
pystypunnerrus3x
ojentaja narulla3x

PE

reidenkoukistus3x
leuat3xmax
kulmasoutu3x
hauis suoratanko3x
vatsa 3x

:d:d Miten niin en tajua ? Ihan vitun perätönt lähtee tollee sanomaan :(
Olet joutunut esittämään tässä aloittelijoille tarkoitetussa ketjussa jo kymmeniä toinen toistaan yksinkertaisempia kysymyksiä. Eiköhän tästä voi jo vetää johtopäätöksen, ettei tietotaitosi ole sillä tasolla että kannattaisi alkaa tekemään muutoksia ammattilaisten rakentamiin ja käyttäjien keskuudessa hyviksi todettuihin perusohjelmiin.

Lisäksi jokaiseen kysymykseesi olisi löytynyt vastaus lukemalla foorumia hetken aikaa. Ole siis hyvä ja poistu trollaamasta tätä keskustelua.

Onko tää enemmän massa vai voima ohjelma? Oon nyt 7vko käyny salilla ja peilikuva ei kyl hirveesti oo muuttunu mut tulokset nousee koko ajan..

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
Viparit sivulle/pystysoutu 3x
ojentaja ylätalja3x

TI

Mave/sjmv
ylätalja3x
alatalja3x
hauis suoratanko seisten3x
vatsa3x

KE lepo

TO

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
pystypunnerrus3x
ojentaja narulla3x

PE

reidenkoukistus3x
leuat3xmax
kulmasoutu3x
hauis suoratanko3x
vatsa 3x
Aika perus 2-jakoiselta bodyohjelmalta tuo näyttää. Jos tulokset nousevat koko ajan, muttei peilikuva parissa kuukaudessakaan muutu suuntaan eikä toiseen, on ongelmakohta silloin selvästi ruokavaliossa.

Myös itse ohjelmaan tekisin muutoksia. Sivuolkapäät puuttuvat kokonaan, eikä pelkästään 6 sarjaa reidenkoukistusta viikossa riitä takareisille. Lisää siis mave/sjmv. Samoin ainakin toinen prässi kannattaisi vaihtaa kyykkyyn.

Okeij:) Eli heti ei kannata viellä lisätä tohon
mtn ylimääräisiä liikkeitä??

Tuossa yllä sulle jo vastattiin, mutta kysyt kuitenkin seuraavassa postissa uudelleen, joten vastaan jo ennakkoon: Et vittu lisää sinne mitään paitsi ruokaa saa lisätä lautaselle, jos ei oma paino nouse ja lihakset/tulokset kasva. Et lisää hauiskääntöä, et viippareita, et ojentajapunnerrusta, et yhtään mitään.

Polvet on hieman ruvenneet kipuilemaan, tai ei oikeastaan kipuilemaan, vaan polvessa on sellainen tunne, että koko ajan olis veto päällä johonkin suuntaan. Johtuuko tämä kireistä etu/takareisistä?

Mikäs tuon rintaliikkeen nimi oli, missä nostetaan penkillä selällä maaten käsipainoa niskan takaa ylös? Eli siis ranskiksen tapaan kahdella kädellä.

Ok.

Katselin tuota Nyyssölän Mikan 89 projectia niin siinä vain olin kuulevinani että kun ollaan dieetillä niin tulee juotua paljon enemmän nestettä(vettä?) kuin normaalisti ja tämän takia paino tippuu helpommin...

Miksi näin?
Dieetin loppuvaiheissa aineenvaihdunta hidastuu melkoisesti, runsaalla vedenjuonnilla pidetään kone käynnissä. Joku viisaampi voi täydentää jos tuossa jotain muutakin on, itse en ole koskaan dieetannut niin paljoa että aineenvaihdunta olisi hidastunut.
Joka tapauksessa sitä vettä pitää juoda reippaanlaisesti jos halajaa tuloksia, oli tavoitteet sitten mitkä tahansa. Jos englanti taittuu niin tässä hyvä linkki tuosta veden merkityksestä kehareille.. eikun kehonrakentajille, ja tietysti ihmisille yleensäkin.

Mietin tässä ohjelman vaihtamista kaksijakoisesta nelijakoiseen. Syy tähän on se, että olen innostunut varsinkin noista isoista perusliikkeistä niin kovin, ettei reeneissä sitten meinaa aika riittää esim. ojentajien ja olkapäiden yms. tekemiseen. Palautuminen ei kyllä tunnu olevan ongelma, vaikka on tullut nyt jonkin aikaa reenattua aika kovaa neljä kertaa viikossa, eli kaksi kertaa kroppa läpi. Ajattelin kuitenkin että nelijakoinen olisi järkevämpi, että voisi kunnolla keskittyä jokaiseen lihasryhmään-

Jos ohjelma vaihtuu, jako on tod. näk. tämä:

1. Kädet
2. Jalat
3. Rinta, olkapäät
4. Selkä

Eli kysymys kuuluu, kannattaako vaihto? Mietin vaan sen takia kun aika aloittelija olen, aktiivista reenausta takana about 8kk.

Eli kysymys kuuluu, kannattaako vaihto? Mietin vaan sen takia kun aika aloittelija olen, aktiivista reenausta takana about 8kk.

Itekkin aikanaan tietämättömänä treenasin jonkin aikaa nelijakoisella, ja minulle sanottiin että ehdottomasti 1- tai 2-jakoinen jos tulosta haluaa saada. Ja suosittelisin sinullekin pysymään tuossa nykyisessä. :) Odotetaan vielä viisamman sanaa mutta näin itse tekisin. :)

Jep, juuri tuon takis tulin täältä kysymäänkin :) jos pitäydyn 2-jakoisessa, niin kannattaakohan sitten tehdä joka reenissä vaan täysillä niinkuin ennenkin jos palautumisen kanssa ei tunnu olevan ongelmia? nykyinen ohjelma kyllä sopii minulle hyvin (käytän siis tuolta treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen... topikista otettua 2-jakoista), mutta tosiaan välillä kyykyn ja penkin jälkeen voimat on tosiaan vähissä ja vielä olisi tehtävä olkapäät ja ojentajat sekä mahdollisesti vatsat. Tää on se ongelma johon pitäisi ratkaisu löytää, eikä se välttämättä vaadi ohjelman vaihtoa, mutta jonkun järkevän ratkaisun. Että ehdotuksia tulemaan jos löytyy!

Kyllähän ne tulokset nousee, mutta tässä ei alunperinkään ollut kyse siitä ettei nousisi. Mutta kuitenkin se kaksijakoinen tuntuu olevan aika varma valinta ja toimiva, niin sitä taidan jatkaa ja kehitellä sitten jotain miten saisi jokaisen lihasryhmän tehtyä kunnolla.

Paljonkohan mun penkkimaksimi tangolla olisi hyvällä tekniikalla kun:

vinopenkki kässäreillä 3x10x20kg (=40kg)
ikä 15
paino 65kg

En oo penkkiä tangolla tehny 9kk kertaakaan, koska olkapäät suht heikot ja harrastukseni kannalta se ei ole kovin olennainen.

Back
Ylös Bottom