Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

tällaseen kaksjakoseen päädyin, huomenna alkaa.. Mielipiteitä?

MA

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
viparit maaten2x
niskantakaa3x
ojentaja ylätalja3x

TI

reidenkoukistus3x
ylätalja3x
alatalja3x
hauis suoratanko seisten3x
hauis KP3x
vatsa 3x

KE lepo

TO

prässi3x
reidenojennus3x
penkki3x
vinopenkki3x
viparit maaten 3x
pystypunnerrus3x
ojentaja narulla3x

PE

reidenkoukistus3x
leuat3xmax
kulmasoutu3x
hauis suoratanko3x
hauis KP3x
vatsa3x

Prässin vois vaihtaa (high bar) kyykyks ja vetoliikkeitten päivään ekaks liikkeeks SJMV tuon koukistuksen tilalle (tai voi sitäkin jonkun sarjan tehdä, jos ihan pakko on).

onks ne liikkeet suomennettu jonnekki?:O

- - - Updated - - -

eli teenkö noi huomenna jos Teen SS
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

- - - Updated - - -

eli teenkö noi huomenna jos Teen SS
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Joo. Keep it simple. Mavea yks varsinainen työsarja, mut sitä ennen lämmittelyjä jonkun verran ja jos ekaa kertaa teet ni tekniikan harjottelua ihan pienellä painolla paljon.

Niin kauan, ku kehitystä tulee. 3-5kk vaikka.

Joo. Keep it simple. Mavea yks varsinainen työsarja, mut sitä ennen lämmittelyjä jonkun verran ja jos ekaa kertaa teet ni tekniikan harjottelua ihan pienellä painolla paljon.

Niin kauan, ku kehitystä tulee. 3-5kk vaikka.

Oukei :) eli ens viikol voi sit lisätä painoja et tulee ens viikol 7,5kg painoi:D

- - - Updated - - -

Miten toi kyykky onks takakyykky? Ni eiks sitä voi tehä pienimmil painoil?:;D

Takakyykky vapaalla levytangolla. Alotat niin pienellä painolla kun tarve vaatii. Jos olet kouluajoilta oppinut jotain luetunymmärtämisestä, niin suosittelen selaamaan sen aiheen huolella läpi. Siellä selitetään kaikki kädestä pitäen. Lähtökohtasesti pitäs aina pyrkiä itse etsimään sitä tietoa artikkeleista tai videoista ennen kun tulee täältä kysymään.

Voisiko joku suositella minulle jotain kaksijakoista ohjelmaa? Olen vetänyt G6:sta ja SS:ää puolivakavasti 1½ vuotta reiluilla tauoilla, mutta ruokavalio (ja lepo) eivät ole olleet kunnossa. Oikeastaan minun on todella vaikeata syödä tarpeeksi että kasvaisin, varsinkin kun on opiskelija ja rahat on tiukassa. Nyt kun opintojen jatkuessa kun pitää käydä töissäkin niin käy usein silleen että en ehdi joka toinen päivä käydä salilla. 2-3 päviää viikossa voisi käydä, silleen että joskus joutuu käymään peräkkäisinä päivinä. Sen takia siis kaksijakoista, kun näissä yksijakoisissa pitää olla huilipäiviä.
Olen 186/77, mutta näytän aika kukkakepiltä, kädet ja varsinkin forkut ovat kuin afrikkalaisella pikkutytöllä. Jalat sen sijaan tällä hetkellä näyttävät "normaaleilta" ja voimatasokin on parempi kuin yläkropassa fudisken peluusta johtuen. Tavoitteena olisi siis kasvattaa yläkropan lihaksia silleen "normaalin näköisiksi", tämän jälkeen ihan vaan salilla käymistä ilman kummempaa päämäärää. En siis halua ruveta bodybuilderiksi. Ja jalkoja en toki ole jättämässä pois, ne eivät vain ole yhtä suuren treenaamisen tarpeessa mielestäni.

Pelaan ehkä kerran viikossa futista kavereitten kanssa ja syksyllä olen juoksemassa puolimaratonia, ensi vuonna ajattelin juosta täysmaratonin. Nämä haittaavat tietenkin saliharjoittelua, mutta en useinkaan käy kuin kerran viikossa lenkillä (toki melkein aina päälle kymmenen kilsan lenkkejä).

Back
Ylös Bottom