Mä siirryin Madcown 5x5 intermediateen. En tosin vetänyt SS:llä tappiin asti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä ovat ihmiset tehneet tämän ohjelman jälkeen?
Ite vaihtaisin noiden viparien tilalla kanssa pystypunnerruksen jos sitä lihasmassaa haluut.
Ite vaihtaisin noiden viparien tilalla kanssa pystypunnerruksen jos sitä lihasmassaa haluut.
Menee se pystäri myös sivuolkapäälle...Viparit sivulle menee sivudeltseille ja pystäri etuolkapäälle, toki on yleishyödyllisempi moninivelliike kuin viparit mutta etuolka ottaa jo iskua penassa joten sivuviparit parempi kuin pystäri.
Tällä logiikalla koko keho kannattaisi eristää eikä moninivelliikkeitä voisi tehdä yhtään.Viparit sivulle menee sivudeltseille ja pystäri etuolkapäälle, toki on yleishyödyllisempi moninivelliike kuin viparit mutta etuolka ottaa jo iskua penassa joten sivuviparit parempi kuin pystäri.
Yleensä jako kuitenkin menee näin: aloittelijalle SS, keskitasolle Madcow/TM ja vielä kehittyneemmälle sitten 5/3/1.Jim Wendlerin 5/3/1 toimii hiton hyvin. Maailman yksi tunnetuimmista treeniohjelmista. On muutenkin yksinkertaisuudessaan aivan loistava. Pakkikselta löytyy menetelmästä oma ketjunsakin Treeniosiossa.
Yleensä jako kuitenkin menee näin: aloittelijalle SS, keskitasolle Madcow/TM ja vielä kehittyneemmälle sitten 5/3/1.
Huomioitavaa on myös tuo sinun painosi. Olet suhteellisen kevyt kaveri, varsinkin kun huomioidaan, että tässä ohjelmassa tulisi tosiaan syödä todella paljon, jolloin sitä painoa alkaisi tulla suhteellisen hyvää vauhtia. Toivon ettet ole näitä tapauksia, jotka pelkäävät sitä paria ylimääräistä painokiloa, eivätkä syö tarpeeksi. Ohjelma on rankka niin lihaksille, hermostolle kuin pääkopallekin, joten muista syödä ja diettaa tarvittaessa/halutessasi ne ylimääräiset kilot pois myöhemmin. Jack of all trades - master of nothing, eli et voi saada lihasta, voimaa ja pysyä laihana kunnolla samaan aikaan. valitse mitä tahdot ja pidä tavoite mielessäsi.
Yleensä jako kuitenkin menee näin: aloittelijalle SS, keskitasolle Madcow/TM ja vielä kehittyneemmälle sitten 5/3/1.
Tällä logiikalla koko keho kannattaisi eristää eikä moninivelliikkeitä voisi tehdä yhtään.
OHP+Pena-yhdistelmä on toki vaikea myös ojentajien suhteen, mielestäni järkeviä vaihtoehtoja on kaksi: vuorottelee niiden järjestystä joka toinen kerta tai tekee yksinkertaisesti eri päivinä (esim. Starting Strength).
Menee se pystäri myös sivuolkapäälle...
Joo, no tää on ongelma. Eli en pelkää ollenkaan ylimääräisiä painokiloja, vaaka ei merkkaa mulle yhtään mitään, mutta ulkonäkö. Jos se massa tulisi edes mahaan tai käsiin tai jonnekin muualle, mutta ei perseeseen : D Perse on päässy jo leviimään, ja se ois kiva saada näin alkuun kuosiin.. Ja sen takia oikeastaan syön sen mitä kulutan, aikalailla ei tuu miinusta eikä plussaa päivän kaloreihin..
Tsemppiä ja yksi päämäärä kerralla mielessä.Se pystäri menee sivuolille jonkinverran vasta siinä vaiheessa jos tehdään se tarpeeksi leveellä otteella/"neutraalilla" otteella. Sillä liikkeellä mitä yleisimmin näkee niin en lähtisi laskemaan että kyllä ne sivuolatkin siinä kehittyy. Lortto sen jo sanokin ihan oikein..
Olen itse vielä SS-tasolla, tuollaista oon vaan kuullut isommilta pojilta enkä noita ohjelmia itse tunne. Jos oikein muistan niin 5/3/1 on tosiaan mukautuva mutta progressio on hitusen hidastempoista vasta SS:n suorittaneelle - SS:ssä kun painoja lisätään joka treeniin ja Texas Methodissa ja Madcowissa viikottain niin 5/3/1:ssa lisäillään luokkaa kuukausittain (saa korjata jos olen väärässä). Maalaisjärjellä ongelmana on siis pikemminkin ohjelman keveys eikä raskaus ;)Onko sulla Annikki millaista kokemusta henkilökohtaisesti noista ohjelmista? Millaista tulosta esim ja mikä oli lähtötaso?
Aika harvassa kehutussa treeniohjelmassa, varsinkaan 1-jakoisessa ei kyllä mitään sivu-/takaolkaräpellyksiä ole eikä mielestäni kellään niillä treenanneella ole moisia surkastumia. Takaolat ottavat hittiä leuoissa ja souduissa. Itsekin teen kyllä (lähinnä kiertäjäkalvosinjumppana) facepulleja, mutta en sen takia jätä soutuja tahi leukoja pois.Ei tässä sellaisesta ole kysymys. Perusliikkeet tietysti pohjaksi mutta ne ei yksinään riitä. Avustavia tarvitaan paikkaamaan niitä aukkoja joita perusliikkeet jättää vajaaksi. mm.takaolat, vatsat, jne.. Etuolka harvoin jää kenelläkään surkastuneeksi toisin kuin sivuolat tai takadeltsit.. Noh, jokainen tyylillään tietty.