Unohdit itsaihetetuista vammoista niitä aiheuttavat huumeet, alkoholi, tupakka, hormonit, jotkut lääkkeet, urheiluvammat, harrastusten takia syntyneet vammat, varomattomuudesta liikenteessä ( ylinopeus, liikennesääntöjen noudattamatta jättäminen ), työtapaturmat jotka johtuvat omasta törppöilystä jne. Mistä syystä aiheutauvat sairaudet tai vammat kuulusi korvata itse mihin vedät rajan? Potilaan oikeusturva?Näistä osa on sairaita ja työkyvyttömiä omasta syystään (itseaiheutettu ylipaino, itseaiheutettu syrjäytyminen). Niille, ketkä sitä oikeasti tarvitsisivat, riittäisi rahaa vallan mainiosti, kun edellä mainitut saataisiin karsittua pois.
No ulkomaalaisten muuta kuin akuuttia sairaanhoitoa ja koulutusta ei kyllä kai suomalaisten veronmaksajien kuuluisi maksaa.
Suomen yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa on vajaa 20000 ulkomaalaista opiskelijaa joiden koulutuksen, terveydenhoidon ja asumisen Mike, minä ja muut veronmaksajat maksamme. Lisäksi lehdissä on ollut, että "sairaalaturisimi" on lisääntynyt Suomeen ilmaisen sairaalahoidon takia, samalla kun suomalaiset joutuvat jonottamaan leikkauksiin, mamuille on ilmainen sairaan- ja hammashoito, minä työssäkäyvänä maksan taas hammaslääkärilaskuni itse, no muuhun on toki työterveyenhuolto.
Itselle nyt on aivan sama onko se 12% vai 24% vai 30% se alvi siinä tuotteen/palvelun hinnassa josta maksan. Maksan sen mukaan paljonko on juuroja taskussa. Tosiasiassa ainut mikä ihmisten kuluttamiseen sitten vaikuttaa on se, missä ilmassa media tätä aihetta käsittelee.