Aika erikoinen maa tuo Iran sinänsä, että meille annettu kuva maasta on hyvin erilainen, mitä maa tuntuu sisältäpäin.
Itse olen tuolla keskellä Irania ollut työn merkeissä yhteensä kuutisen viikkoa, enkä ole havainnut minkäänlaista kiihkouskoilua missään. Naiset yrittävät pukeutua juuri niin niukkoihin vaatteisiin, kuin vain voi julkisesti ja maassa enemmän olleiden mukaan ovat kotonaan hyvinkin hottiksia ja yksityisbileissä melkoinen meno (ainakin näin varakkaiden piireissä ilmeisesti). Varakkaammat ihmiset eivät oikein uskalla varojansa julkisesti näyttää, mutta on kyllä tehtaanomistajilla yms. komiat kämpät sisältäpäin :-O
Itselleni on aina tarjottu alkoholia kun on vähän paremmin tutustuttu ja kun on kunnolla juttuihin päästy, niin on yleensä kerrottu, että ei tuo uskonto ja nykyinen politiikka oikein ole "normaalin" kansan mieleen.
Perhanan mukavia ihmisiä yleisesti. Tai ainakin kaikki englantia puhuvat tuntuvat oikein mukavilta ja sivistyneiltä.
Ehkäpä itselleni on käynyt vain hyvä tuuri ja tulen yleensäkin kaikkien kanssa toimeen. Olen kuitenkin työskennellyt reissuhommissa jo varmaan yli 20 maassa, niin jonkinlainen käsitys ihmisistä ja kulttuureista on päässyt syntymään.
Toivottavasti tuonne saataisiin järjestettyä vaikka ulkopuolisin voimin kunnon vallankumous, niin pääsisi normali kansa elämään ihmisiksi :-)