Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kovasti porukkaa täällä tuntuu häiritsevän mun näkemykset asioihin, vaikka olen itse moneen kertaan maininnut esim. etten maahanmuuttoa tälläisenään ainakaan lisäisi Suomeen.

Jännä juttu, että suomalaisia häiritsee, ku muslimi tulee huutelemaan junttia, tukaria sun muuta. Aikamoinen arvoitus ratkastavaks, että mikähän siinä hiertäis.

Mitä pahaa juntit on tehnyt?eivät hienostele,eivät ole muodikkaita?
Juntit taitaa ol pieni ongelma tässä maailmassa.joo olen juntti,en asu stadis,enkä lue hesarii.

En huudellut kaikkia suomalaisia junteiksi enhän.. Vain niitä jotka on juntteja.

Minkä takia juntti on aina negatiivinen sana? Itselle juntti tarkoittaa kaveria joka on oma itsensä ja juuri sellainen kun haluaa olla, eikä välitä muiden sheeplejen mielipiteistä paskaakaan. Mielummin maalaisjuntti kun kaupunkilaishintti-leuseen allekirjoitan, vaikka pk-seudulla asunkin.

p.s taas ilmiannettu huivimuija lidlissä, tällä kertaa oli ainakin vihanneksia.

Jos olisitte lukenut tätä keskustelua taaksepäin niin tietäisitte, että liitin tohon sanaan juntti paljon muutakin. En puhunut vain junteista. Ei rääkkyläläisessä perus maanviljelijäjuntissa ole mitään vikaa. Mutta niissä ahdasmielisissä junttitukareissa, jotka ei ole eläessään edes koskaan vaihtanut kahta sanaa ulkomaalaisen kanssa ja silti vihaa / pelkää näitä.. on hyvinkin paljon vikaa (mun silmissä). Olin vain huolissani omasta kotimaastani, kun tämmöisiä juntteja vielä tänä päivänä löytyy..

Tarkoitatko nyt junteilla maalaisia, ei helsinkiläisiä, duunareita, korkeasti kouluttamattomia, työttömiä, pummeja, juoppoja, skinejä vai riittääkö se että suhtautuu varauksella muumeihin? Yleisimmin sanaa käytetään maalaisista. Suurin osa siitä porukasta tuhat kertaa hyödyllisempiä yhteiskunnalle, kuin ainutkaan somppu tulee koskaan olemaan :)

EDIT: jaa kerkesitkin jo vastata edelliseen.

Jos olisitte lukenut tätä keskustelua taaksepäin niin tietäisitte, että liitin tohon sanaan juntti paljon muutakin. En puhunut vain junteista. Ei rääkkyläläisessä perus maanviljelijäjuntissa ole mitään vikaa. Mutta niissä ahdasmielisissä junttitukareissa, jotka ei ole eläessään edes koskaan vaihtanut kahta sanaa ulkomaalaisen kanssa ja silti vihaa / pelkää näitä.. on hyvinkin paljon vikaa (mun silmissä). Olin vain huolissani omasta kotimaastani, kun tämmöisiä juntteja vielä tänä päivänä löytyy..

Kuvaamasi henkilö on rasisti, ahdasmielinen, mutta ei juntti IMO.

Mitä vikaa tukareissa on, mitä se ikinä tarkoittaakaan? Itse ilmiannoin junan ikkunaan raaputtajan ja myymälävarkaita ilmiannettu viimeksi tänään, ja olipahan romani taas vaihteeksi. Olenko tukari? Tukari = tukihenkilö? Ainakin fb:ssä yks vihervasemmistohaavistolainen jaksaa haukkua mua ihan tosissaan sillä samalla kun ilmiannan jonkun joka verorahoja koittaa kuluttaa ilkivallalla/varastelulla.

Se on jännä homma Disgust että olen asunut viidessä eri maassa ja jutellut todella paljon ulkomaalaisten kanssa ja sen perusteella olen muodostanut nämä minun käsitykseni tietyistä "roduista" ja ihmisryhmistä ja rauhan uskonnosta. Nämä eivät ole ennakkoluuloja vaan kokemuksia!

Tukari = siviilisankari ym muiden asioihin puuttuja. Kyttääjä, jonka elämä koostuu muiden asioihin puuttumisesta.

Ahdasmielinen rasisti tukari, joka välttelee kontaktia kaiken erilaisen kanssa ja potee suurta muukalaisvihaa -> on mun kirjoissa juntti, joka ei tiedä paremmasta..

Toivottavasti selkeni.

Juntteja on monenlaisia ja tämä oli sieltä pahimmasta päästä.

En huudellut kaikkia suomalaisia junteiksi enhän.. Vain niitä jotka on juntteja.

Enhän väittänyt sinun kaikkia suomalaisia huudelleenkaan, enhän.

- - - Updated - - -

Tukari = siviilisankari ym muiden asioihin puuttuja. Kyttääjä, jonka elämä koostuu muiden asioihin puuttumisesta.

Ahdasmielinen rasisti tukari, joka välttelee kontaktia kaiken erilaisen kanssa ja potee suurta muukalaisvihaa -> on mun kirjoissa juntti, joka ei tiedä paremmasta..

Toivottavasti selkeni.

Veikkaan, että näitä ahdasmielisiä rasisteja löytyy suuremmalla suhteellisella osuudella sun viiteryhmästä eli muslimeista kuin suomalaisista peruspekoista.

Toivottavasti selkeni.

Selkeni joo, mutta myös tukari saman kanssa kandee olla varovainen. Etkö muka itse ilmianna jos joku vaikka puukolla raaputtaa ikkunaa tai hakkaa kulman takana jengiä ja sattuu olemaan vartija/poliisi lähistöllä. Sekin on "muiden asioihin puuttumista" eli tukari mikä tukari :D

^

Ollut kuitenkin äänestyskopeissa aika yleinen nimi. Kansa taitaa tykätä..

Tykkäävät ne ku ne ei kaverista tiedä ku isot hampaat ja leveän hymyn ja triathlon-harrastuksen. Äänimäärä oli murto-osa tuosta jos lehdistö repostelis kaverin koulukiusaaja-menneisyyttä ja noita lausuntoja samalla tavalla ku persujen lausuntoja.

Media ohjaa ihmisiä kuin aivottomia zombeja. Vain murto-osa ihmisistä osaa/viitsii ajatella omilla aivoillaan ja luoda ihan omat mielipiteet ja käsitykset maailmanmenosta. Säälittävää mutta totta. Pullaposki muoviyhteiskunta tämä on missä me eletään jossa valtaväestöä ei kiinnosta kun oma napansa.
Lisäksi suomalaisten äänestyskäyttäytymiseen vaikuttavat hyvin vahvasti mm. koulutus, asuinpaikka, vanhempien/puolison/kavereiden mielipide jne. Vähän yleistettynä korkeasti koulutetut äänestävät kokoomusta ja maaseudulla, etenkin Pohjanmaalla ja Lapissa, asuvat äänestävät kepua. Eduskuntavaaleissa oman puolueen ehdokkaista valitaan itselle sopivin esim. median antaman kuvan, koulutuksen & työkokemuksen tai vaikkapa ulkonäön perusteella. Näin tehdään, koska on ennenkin tehty. Tapoja ei niin vain muuteta. Esimerkki: olet korkeasti koulutettu ja työskentelet vaikkapa ylempänä toimihenkilönä, mutta äänestät persuja -> olet automaattisesti rasisti.

Selvennän vielä ihan kuvallisesti.

Stereotyyppinen juntti.

260491.jpg

Stereotyyppinen muslimi.

MB.jpg

Mukavan oloista porukkaa sanoisin noista muumeista.

No ei kannata provosoitua kun provosoidaan, vaikka huono minä olen neuvomaan, eiköhän ahdasmielisiä rasisteja ja suvaitsemattomia ole kaikkialla.

Juntti on muuten myös sukunimi, mahtaa Juntteja harmittaa kun kutsutaan juntiksi.

Aika erikoinen maa tuo Iran sinänsä, että meille annettu kuva maasta on hyvin erilainen, mitä maa tuntuu sisältäpäin.
Itse olen tuolla keskellä Irania ollut työn merkeissä yhteensä kuutisen viikkoa, enkä ole havainnut minkäänlaista kiihkouskoilua missään. Naiset yrittävät pukeutua juuri niin niukkoihin vaatteisiin, kuin vain voi julkisesti ja maassa enemmän olleiden mukaan ovat kotonaan hyvinkin hottiksia ja yksityisbileissä melkoinen meno (ainakin näin varakkaiden piireissä ilmeisesti). Varakkaammat ihmiset eivät oikein uskalla varojansa julkisesti näyttää, mutta on kyllä tehtaanomistajilla yms. komiat kämpät sisältäpäin :-O

Itselleni on aina tarjottu alkoholia kun on vähän paremmin tutustuttu ja kun on kunnolla juttuihin päästy, niin on yleensä kerrottu, että ei tuo uskonto ja nykyinen politiikka oikein ole "normaalin" kansan mieleen.

Perhanan mukavia ihmisiä yleisesti. Tai ainakin kaikki englantia puhuvat tuntuvat oikein mukavilta ja sivistyneiltä.
Ehkäpä itselleni on käynyt vain hyvä tuuri ja tulen yleensäkin kaikkien kanssa toimeen. Olen kuitenkin työskennellyt reissuhommissa jo varmaan yli 20 maassa, niin jonkinlainen käsitys ihmisistä ja kulttuureista on päässyt syntymään.

Toivottavasti tuonne saataisiin järjestettyä vaikka ulkopuolisin voimin kunnon vallankumous, niin pääsisi normali kansa elämään ihmisiksi :-)

Mitä on Suomessa asuvia iranilaisia nähnyt, näyttävät olevan aika maallistuneita muslimeiksi. Työkaveri on Iranista, eikä elä perheineen mitenkään erityisen uskonnollisesti. Radiosta kun kuului Suomen koraanikouluista, niin sanoi vaan "saatana, Suomesta tulee islamilainen". Irakilaiset, somalit ja afganistanilaiset tuntuvat olevan sitä paskinta sakkia.

Missä onkaan se (vanhahko) kuva missä kuvataan ostaria jossain päin lähi-itää (täynnä "normaaleita" ihmisiä) ja jotain ghettoa euroopassa (?) (pelkkiä lakanoita)

IMO burkhan maahantuojan pitäisi luovuttaa se välittömästi valtiolle, josta se sitten ohjattaisiin johonkin julkiseen rakennukseen verhokankaaksi :lol2: Tai sitten suoraan saunan pesään.

Aika erikoinen maa tuo Iran sinänsä, että meille annettu kuva maasta on hyvin erilainen, mitä maa tuntuu sisältäpäin.

Juu, yleensä tavalliselle pulliaiselle tulee heti mieleen se länsimaiden tuhoa julistava änkyrämuslimitolvana, kun Iran mainitaan.

Mutta jos on seurannut aihetta enemmän, niin onhan Iranin islamilaisesta vallankumouksesta tullut paljonkin ohjelmaa ja asiaa eri medioista. Ennen teokratisoitumista Iran oli melko normaali yhteiskunta jossa naisetkin kulkivat kaduilla farkuissa. Voi vain kuvitella miten tavallisia ihmisiä on vituttanut (ja vituttaa edelleen) koko fiasko.

Yhdessä ohjelmassa haastateltiin kaapuun pukeutunutta opiskelijatyttöä jossain Teheranin opistossa.
Haastattelija: -Mitä islam merkitsee sinulle?
Opiskelija: -Mustaa kangasta.

Ja oli vielä hiton nuiva ilme kun sanoi tuon. Tavallaan huvittava juttu ensin, mutta sitten taas rupeaa vituttamaan kun normaalien ihmisten ympäri maailmaa pitää tanssia paskapäiden pillin mukaan.

Back
Ylös Bottom