Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eläkettähän Pexikin tuossa säästää ks. 500k€ salkku suunnitelma.

Itse laitan aimo osan ylimenevistä kahteen sijoitusasuntoon ja mökkiprojekteihin. Säästöjä tarvitaankin siinä kohtaa, jos työttömyys iskee, että saa tehtyä projektit valmiiksi. Työttömänä, kun tuota aikaa riittää mutta ilman rahaa ei tapahdu mitään :). Ja liitonrahan kanssa tulee aika iso pudotus normaaliin palkkatuloon, jos tulotaso menee yli 3000 euron.

Otan takaisin vähän aikaisemmasta ks. http://www.suomenmaa.fi/etusivu/isopalkkaisille_satasia_5832369.html

"Samaan aikaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta nostetaan 214 eurolla kuukaudessa, jos palkka on esimerkiksi 3 400 euroa kuussa. Hyvää palkkaa saavien työttömyyskorvaus nousee siis yli kolme kertaa sen, mitä pienituloisen.

– Näin Kataisen hallitus petti pienituloiset."

Hyvä homma keskituloisille.

Kuinkahan paljon sen varaan uskaltaa laskea, että suomessa olisi vaikkapa 30v päästä edelleen hyvä sosiaaliturva tai eläkettä maksussa? Eilen autoillessa sattui radiosta tulemaan amerikkalaisten eläkesalkuista ja siinä heitettiin ilmoille, että eläköityvällä pariskunnalla amerikassa pitäisi olla n. 250000$ säästössä pelkkien sairausvakuutusten ja terveyteen liittyvien asioiden hoitamiseen.

Kuinkahan paljon sen varaan uskaltaa laskea, että suomessa olisi vaikkapa 30v päästä edelleen hyvä sosiaaliturva tai eläkettä maksussa?

Tuon lisäksi olisi myös mukava tietää minkä ikäisinä edes voidaan jäädä eläkkeelle. Tätä menoa ei varmaan koskaan. Rahaa viskellään milloin mihinkin (Kreikka, maahanmuutto ym ym ym) ja pian ollaan niin kovissa veloissa ettei tosikaan. Eihän siinä mitään, nostetaan vaan eläkeikää niin säästetään sillä. No sehän onkin sitten kiva homma vuosikymmeniä töitä tehneelle, kun porkkanaa vedetään aina nokan edestä kun olet kiinni saamassa. Sopiva rajahan olisi siinä kohtaa kun ladataan metritolkulla multaa arkun päälle. Ei tarvi valtion maksella mitään (=rahoja mitä olet itse itsellesi säästänyt)

Jopa 15 prosenttia Suomenkin budjetista – 7 000 miljoonaa euroa – rahoitetaan velkarahalla tänä vuonna, ja velkaantuminen vain jatkuu. Maksu lankeaa seuraavalle sukupolvelle. Heidän tulee kyetä maksamaan nyt eläköityvien yli varojen eläminen ja eläkkeet.

http://www.laakarilehti.fi/kommentti/index.html?opcode=show/news_id=11674/type=7

Olen töissä myyntialalla, periaatteessa B2B hommia. Peruspalkka oli viime vuonna 2800e/kk ja provikoiden kanssa noin 3800e/kk.
Tänä vuonna peruspalkka 2930e/kk ja alkuvuonna kokonaispalkka provikat mukaan lukien 4400e/kk.

Kaikki summat luonnollisesti bruttona.

Vaikea verrata itseään johonkin keskiansioihin kun en tiedä mikä mä edes olen. Kai jonkin sortin metallisekatyöasentajavastustajavillottajamuurari.

Haha, olipa taas listausta! Kuka näitä ostaa? Meikäläisellä pitäis olla 150 egee isompi palkka ja ihan salettiin on kyllä tes:n mukainen nyt.

Haha, olipa taas listausta! Kuka näitä ostaa? Meikäläisellä pitäis olla 150 egee isompi palkka ja ihan salettiin on kyllä tes:n mukainen nyt.
No nuohan oli keskiarvoja. Ehkä sunkin hommissa ne vanhat jäärät nostaa keskiarvoa ikälisineen. Vähän huono lista kyllä, kun tungettu mitäänsanomattomien nimien taakse nuo liksat. Mitäs esim "Apumies" mahtaa tehdä :D

Mitäs esim "Apumies" mahtaa tehdä :D
Ei varmaan yhtä vaativia hommia kuin "ammattimies" :D

Nuo hämärät ammattinimikkeet on oikeastaan listan suola, en olisi muuten tiennyt Pinkomo-pohjaamotyöntekijän olemassaolosta.

"soolosellisti"? WTF?

Brutto 2850e/kk. Sähköinsinööri pohjanmaalla. Työkokemusta 5 vuotta enegia-alalla projekti-insinöörinä.
Muutaman satasen on alakanttiin toi palkka, keskusteluja on käyty joten kattoo ny jos sen sais kohdilleen ilman firman vaihtoa. Tosin bruttotulot koko viime vuodelta oli 42ke. Ylitöistä osa ja yhden kuukauden brutto bonusta. Lisäksi tulee tehtyä kotimaan reissuhommia 50-100 päivää vuodes josta kilometrikorvauksia yleensä 6-9 ke. Eivät toki palkaa oo, mutta kattaa niillä osan omistaki ajokustannuksista.

Normi toimistokuukautena netto on 2000e.

-Vuokra 530
-Netti ja lehdet 40
-autoilu (vakuuutukset, dieselvero ja löpö) 400
-muut vakuutukset 30
-seisovat pöydät 180
-muu ruoka 200
-vaatteet 50
-harrastukset (hiihto, pyöräily, kalastus, metsästys ja veneily) aika karkealla arviolla 70
-ryyppääminen 200e
Eli yhteensä 1700e

Vuodes jää säästöön noin 5-10ke. Voi olla että osta pian oman kämpän tai sitte päivitän autoa. Ikinä mulla ei oo ideana ollu säästellä eläkepäiviä varte. Eli jos kämpän ostan niin en mitää kovin kallista niin ettei rahaa jää mihinkää muuhun.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
No nuohan oli keskiarvoja. Ehkä sunkin hommissa ne vanhat jäärät nostaa keskiarvoa ikälisineen.

Whoops sori, ajattelin minimejä..mihinkään muuhun tottunukaan prkl. No ei vaineskaan, ens vuonna alkaa ekat lisät juosta.

Brutto 2850e/kk. Sähköinsinööri pohjanmaalla. Työkokemusta 5 vuotta enegia-alalla projekti-insinöörinä.
Muutaman satasen on alakanttiin toi palkka, keskusteluja on käyty joten kattoo ny jos sen sais kohdilleen ilman firman vaihtoa. Tosin bruttotulot koko viime vuodelta oli 42ke. Ylitöistä osa ja yhden kuukauden brutto bonusta. Lisäksi tulee tehtyä kotimaan reissuhommia 50-100 päivää vuodes josta kilometrikorvauksia yleensä 6-9 ke. Eivät toki palkaa oo, mutta kattaa niillä osan omistaki ajokustannuksista.

Normi toimistokuukautena netto on 2000e.

-Vuokra 530
-Netti ja lehdet 40
-autoilu (vakuuutukset, dieselvero ja löpö) 400
-muut vakuutukset 30
-seisovat pöydät 180
-muu ruoka 200
-vaatteet 50
-harrastukset (hiihto, pyöräily, kalastus, metsästys ja veneily) aika karkealla arviolla 70
-ryyppääminen 200e
Eli yhteensä 1700e

Vuodes jää säästöön noin 5-10ke. Voi olla että osta pian oman kämpän tai sitte päivitän autoa. Ikinä mulla ei oo ideana ollu säästellä eläkepäiviä varte. Eli jos kämpän ostan niin en mitää kovin kallista niin ettei rahaa jää mihinkää muuhun.

Kyllä tohon neljä, viis hunttia jo pitäisi lisää saada helpostikkin. Tosin en tiedä Pohjanmaan palkoista.

Aika alhanen toi sun netto. Itellä jäi pari vuotta sitten samankokosesta liksasta handuun muutama lantti vajaa 2150, tosin Helsingissä.

Ei palkkaa voi laskea pomo noin vaan, jos positio ja vastuualuekaan ei muutu.

Pientä nousua liksassa nyt. Ensimmäinen päivä esimiehenä, tosin vain kesätuuraus. Syksyllä sitten pitäs sopia vielä loput liksankin suhteen kun alkaa vuorot ja tosikoitokset. Joku vuoropäällikkö tai vuorovastaava tai joku muu sellanen pitäisi olla sitten tuleva titteli. Aivan sama kunhan nyt saadaan hommat toimimaan ja palkkakehitystäkin aikaiseksi.

Haha, otin eilen päälle 500:n alennuksen palkkaani! Tuleva on 1495 brutto. Kostoksi tästä siirryn vuosityöaikaan, ihan vaan että saan loikoilla koko pitkän kesäloman niinku oppilaat ja opettajat, siirryn siis kkavustajaksi. Lisäksi työmatka tulee olemaan n. 10 minuuttia yhteensä. Tuleva pomokin on jo tuttu ja on aina jännä nähdä uusia kouluja. Ei tää elämä yhestä palkasta oo kiinni. Ja meikäläisellä helpottaa tuo naurettavan pieni vuokra = 280 € (keskustassa 32 neliötä)...

Haha, otin eilen päälle 500:n alennuksen palkkaani! Tuleva on 1495 brutto. Kostoksi tästä siirryn vuosityöaikaan, ihan vaan että saan loikoilla koko pitkän kesäloman niinku oppilaat ja opettajat, siirryn siis kkavustajaksi. Lisäksi työmatka tulee olemaan n. 10 minuuttia yhteensä. Tuleva pomokin on jo tuttu ja on aina jännä nähdä uusia kouluja. Ei tää elämä yhestä palkasta oo kiinni. Ja meikäläisellä helpottaa tuo naurettavan pieni vuokra = 280 € (keskustassa 32 neliötä)...

Mä niin diggaan tällaisesta elämänasenteesta. Olin valmis puolittamaan palkkani eli tekemään puolta päivää (tarkemmin sanottuna kuukausi kaks töitä ja sama vapaana), mutta TA ei oikein pitänyt mun ideasta :jahas:. Täällä työmaalla se elämä valuu hukkaan , kun vois tehdä kaikkea oikeasti kiinnotavaakin. Onnittelen hienosta "irtiotosta" :).

Mä niin diggaan tällaisesta elämänasenteesta. Olin valmis puolittamaan palkkani eli tekemään puolta päivää (tarkemmin sanottuna kuukausi kaks töitä ja sama vapaana), mutta TA ei oikein pitänyt mun ideasta :jahas:. Täällä työmaalla se elämä valuu hukkaan , kun vois tehdä kaikkea oikeasti kiinnotavaakin. Onnittelen hienosta "irtiotosta" :).

Olen niin samaa mieltä tietysti se johtuu siitä, että perustarpeet kyllä tyydyttyisi hyvinkin puolella palkalla. Mutta eihän sellaista työnantajaa hevin löydy missä tuollaista roolia voi vetää ja tienata vielä kohtuullisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom