Meillä tavoite ollut 1000€/neliö. 2krs/200m2 harkkorunkoinen talo. Nyt näyttää siltä että tosta tavoitteesta vähän jäädään, eli 1050-1100€/neliö on lähellä todellisuutta. Hintaa on nostanut oikeastaa suunnitelmamuutokset eli laitettiin konesaumakatto, takka, arvokkaammat portaat, parempi lämmitysjärjestelmä ym.. Hinnassa mukana myös liittymät ja ylimääräisenä mitä ei kaikille tule paineviemäripumppaamo (3k€), tontin raivaukset ja tien (150m) rakentaminen. Mulla hommaa on jeesannut se että hyvä kaveri on sähkärinä ja ottaa minimiliksaa.. Saan materiaalit kohtuu hyvillä ehdoilla. Pihoihin mulla on varattu rahaa vain muutama tonni, joka laskee kokonaisbudjettia..
Tuttava tekee puutaloa pohjanmaalle kohtuu helpolle tontille ja se tekee samaan tyyliin kuin me, eli lähes kaiken itse. Hän on päässyt 700-800€ neliöhintaan vaikkei mitenkään ole halvistellut materiaaleissa. Tuota olen kyllä ihmetellyt, koska itekin olen aika pilkuntarkkaan miettinyt kaikki ratkaisut budjetin kannalta järkeviksi..