Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Oli mulla palkka mikä tahansa niin kaikki menis aina. Paremmalla palkalla olisi vaan astetta hienompi asunto ja auto. Mutta kuun lopussa ois tili kuitenkin aina nolla. Koska ei osaa säästää. Oiskin mielenkiintoista tietää millanen summa porukalla jää käteen kuukaudessa, verojen, lyhennyksien ja pakollisten laskujen (netti, sähkö, vakuutukset ym) jälkeen? Itsellä jää tällä hetkellä n. 700e elämiseen ja se nyt tietenkin menee kaikki aina. Tosta ei nyt ole laittaa säästöön euroakaan. :D

Ruokaan ja vapaa-aikaan/harrastuksiin ilman suurempaa pröystäilyä saa kyllä hukattua 400-500€ helposti.

About juuri noin. Käyt kerran baarissa ja ostat vaikka uudet farkut ni tili onkin siltä istumalta tyhjä.

Oli mulla palkka mikä tahansa niin kaikki menis aina. Paremmalla palkalla olisi vaan astetta hienompi asunto ja auto. Mutta kuun lopussa ois tili kuitenkin aina nolla. Koska ei osaa säästää. Oiskin mielenkiintoista tietää millanen summa porukalla jää käteen kuukaudessa, verojen, lyhennyksien ja pakollisten laskujen (netti, sähkö, vakuutukset ym) jälkeen? Itsellä jää tällä hetkellä n. 700e elämiseen ja se nyt tietenkin menee kaikki aina. Tosta ei nyt ole laittaa säästöön euroakaan. :D
.

Mulla kanssa jää joku 600-1000 riippuen kuukaudesta ja miten paljon laskuja. No tuosta pystyn aika kohtuudella säästämään aina sen 100-200kk. Mulla on sellainen suunnitelma ja taulukko pankkikansiossa jossa on nouseva säästö taulukko. Sitten kun aina joku raja tulee täyteen niin teen suurempia ostoksia. Tai jos tulee jotain yllättäviä kuluja esim kun autosta piti uusia pakoputkisto 800€niin oli helppoa ottaa säästöstä tuo ja sitten taas vaan laskea taulokossa uusi tavoite. Mulla ei ole koskaan ollut niin että käyttötili olisi täysin tyhjä tai että olisi ennen tilipäivää saldo alle 100€
Sekä jos joudun esim. ulkomailta tilaamaan jotain ja maksamaan visalla niin heti maksan säästöistä sen pois tai teen suurempien ostosten kanssa että taas taulukko ja suunnitelma että miten maksan sen pois. Visaa tai muutakaan luottoa en käytä Suomessa normaaliin elämiseen.

Mä en sanonut, että se on mahdotonta, mutta kohtuullisen vaikeaa kyllä. Jos nyt laskee ihan ruuan, liikkumiset, vapaa-ajan, vakuutukset, netti, puhelin, kotitalouskamat, vaatteet yms. niin kyllä sitä tavallisen tiukalle saa vetää.

Ruokaan ja vapaa-aikaan/harrastuksiin ilman suurempaa pröystäilyä saa kyllä hukattua 400-500€ helposti.

No sitä mä ajattelin, 1000e säästöön 2300e:n netoista on aika tuulesta temmattu asuntolainalla jos ei ole nyt jou ihan hippi :)

nettotulot varmaan 1400-1600e kuussa riippuen kuukaudesta ja osa-aikaisista työvuoroista. Ruokaan menee 400e/kk ja säästöön jää silti joitakin satasia kuukaudessa. Viimme viikolla tilasin juuri uuden tietokoneen eikä tili käynyt siltikkään lähellä nollaa. Viimme kuussa ostin lennot toiselle puolelle maapalloa. Joskus oma piheys vituttaa jo itseäkin mutta kun se tulee luonnostaan niin minkäs tälle voi.

Näköjään viimeisen viiden vuoden aikana on jäänyt säästöön noin 63 tuhatta euroa.
(On ne rahat sentään varsin hajautetusti sijoitettu eikä sentään käyttötilillä makaamassa.)

Harjottelijan hommia teen ja palkka on 1800€ ja tuosta jää verojen jälkeen vähän päälle 1400€. Nettopalkan päälle tulee sitte vielä matkakorvaukset, mitkä pyörii siinä 500 - 1000€/kk välillä. Tuosta jää nyt ihan mukavasti säästöön, kun kulut ovat aika minimissä, mutta kesällä tienatulla rahalla pitäisi sitten elää talven opiskeluaika. Tuona aikana kuukaudessa menee 500 - 1000€ välillä. Jotain satunnaisia hommia tulee tehtyä millä saa sitten jonkun viikon budjetin vedettyä ''nollille'', mutta kyllä sitä keväisin rupeaa se pankkitilin pohja näkymään.

Joo olihan tuo osaksi täysin turha semiprovo viesti koska asun opiskelija-asunnossa ja vuokra vain 300e/kk ja nettisähkövesi kuuluu samaan.

3100€. Perus asiantuntijahommaa metallteollisuudessa Tampereella. DI ja 4 vuotta työkokemusta. Ei tuo ihmeellinen ole mutta toimeen tulee. En oikein tiedä mitä tällaisista hommista tavallisesti maksetaan.

3100€. Perus asiantuntijahommaa metallteollisuudessa Tampereella. DI ja 4 vuotta työkokemusta. Ei tuo ihmeellinen ole mutta toimeen tulee. En oikein tiedä mitä tällaisista hommista tavallisesti maksetaan.

Tuntus olevan vähän alakantissa toi sun palkkaus...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mulla ei ole koskaan ollut niin että käyttötili olisi täysin tyhjä tai että olisi ennen tilipäivää saldo alle 100€

Mulla ei ole koskaan (siis ei yhtä ainutta kertaa) ollut tilillä yli 20e siinä vaiheessa kun tilille tipahtaa uusi palkka. Koskaan ei ole ollut suurempia ongelmia. Vakituista kuukausipalkkaa olen kuitenkin nostanut kohta 13 vuotta. Ulkomaanreissaamista varten tulee sitten aina säästettyä muutama kuukaus etukäteen. Muuten en oikeen jaksa panttailla rahojani missään. Täältä lähtiessä ei paljon mitään mukaansa kuitenkaan viedä.

Minulla ei pää kestäisi kädestä suuhun elämistä. Siksi mulla on hätärahasto säästössä työttömyyden varalle(asuntovelkaa on hieman). Sen koko on noin 3kk palkka. Sieltä ei oteta muuten kuin äärimmäisessä hädässä.

Palkkani on noin 2200€ netto/kk. Siitä jää säästöön 200-500€/kk.

Sohvasoturilla on kyllä lujat hermot. Itselläni ei ole ollut vuosiin käyttötilillä vähempää kuin 1000€ palkkapäivänä. Mulla tosin tulee palkka kahden viikon välein.

Netto 3000-4000e/kk. Kesät hommia ja talvet mitä milloinkin, eli hommia kanssa.
Kai tuosta pitäis jotain alkaa yrittää säästämäänkin, kun vuokraan menee 250e ja autolainaan ~300e..

Heh, no eihän tälleen kädesta suuhun eläminen ilman hätävarasäästöjä ihan fiksuinta ole. Jossain vaiheessa pitäs kyllä avata säästötili, vaikka vähän isompaa eläkettä varten. Tosin aika huolettomasti olen aina elänyt, kai siihen tottuu :D

Nyt mullekin alkaa valkenemaan miksi mulla ei jää palkasta säästöön latiakaan. Oon laskenut viikkoon ruokarahaa + yleistä kulutusrahaa 300 €/viikko = 1.200€ kk.
Tästä rahasta ei makseta laskuja tms. Mitäköhän ihmiset syö kun ruokaan ei tuon enempää mene?

Mun tapauksessa selittävä tekijä matalampiin ruokamenoihin on se, että käyn kotona syömässä(työautolla ajelen päivät pitkät, ja saan näin tehdä). Mulla on aina safka valmiina kotona. Mikron kautta ääntä kohti. :D

Kaikilla ei toki tätä mahista oo, mutta voihan sinne duuninkin omat safkat tuoda. Vaatii viitseliäisyyttä, ekä oo niin hohdokasta kuin työpaikkaruokala, jossa pääsee ikäänkuin "irti" hetkeksi työpisteeltä. Pääsääntöisesti se oma safka on kyllä parempaa, kuin ne suurtalouskeittiöiden jauhomössöt.

Kaupassa käyn Lidlissä ja lähi K-kaupassa tarjouksista riippuen. Ei se vaikeeta oo...

Ite en kotona paljoa kerkeä edes syömään. Töissä 9-14h/pv ni pakko syödä jossain ulkona. Ei oo mikroja ym. lämmitysmahollisuuksiakaan, eikä viittis kylmää ruokaa vetää koko päivää.

Minäkin safkasin ennen pääsääntöisesti jossain lounaspaikassa, kunnen joskus laskin kuukausimenot siitä huvista. Jumalauta, että se oli muuten paljon! Siitä lähtien oon safkaillu himassa, ku mahis on.
Poikkeuksena jotkut perjantait, kun mennään työkavereiden kanssa johonkin ahmimaan. :D

Mr Niceguyn tapauksessa mahikset on kyllä mahdollisimman vähissä. :( Kyllähä sitä kuitenkin lämmin ruoka pitää saada!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom