Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Minä en ainakaan lähde enää kenenkään suosituksesta sijoittamaan yhtään mihinkään ulkomaiseen pajaan. Tuo vitun Greenvironmentkin vaikutti lupaavalta ja näyttää menevän viemäristä alas. Onneksi ei siihen paljon tullut laitettua, mutta ihan liikaa kuitenkin hävittäväksi.

Parempi vaan että MINÄ pysyn näissä Fortum, TS, NRE tyyppisissä firmoissa.

Mutta luulisi sun sijoittajaprofiiliin sopivan kuitenkin Mcdonalds, Cocacola, Pepsi, Philip Morris, Wal-Mart yms. firmat eli tarkoittanet lähinnä noita ulkomaisia kokoluokassa "nyrkkipajoja"?

Näissä isoissa jenkkifirmoissa himottaisi tuo hieno osingonjakopolitiikka, että vuodesta toiseen osinko kasvaa hitaasti mutta varmasti. Mennythän ei siltikään ole tae tulevasta (toim. huom.).

Minä en ainakaan lähde enää kenenkään suosituksesta sijoittamaan yhtään mihinkään ulkomaiseen pajaan. Tuo vitun Greenvironmentkin vaikutti lupaavalta ja näyttää menevän viemäristä alas. Onneksi ei siihen paljon tullut laitettua, mutta ihan liikaa kuitenkin hävittäväksi.

Parempi vaan että MINÄ pysyn näissä Fortum, TS, NRE tyyppisissä firmoissa.
Itsehän toki tiedät parhaiten mihin kannattaa sijoittaa, mutta suosittelen myös, että tarkastelet noita IVa:n mainitsemia yhtiöitä. Tulee maantieteellistä hajautusta vaikka suomalaiset firmat toimiikin ulkomailla mutta niissäkin on poliittinen riski.

Kuten jo sanottu näiden etuna on tiheä osingonjako, jolloin myös osingot uudelleen sijoittamalla saa nopeammin korkoa korolle efektin rullaamaan.

Eipä paljon kannata asuntovelallisen ostella ulkomaisia osinkoyhtiöitä kun noiden kanssa häviää verotuksessa. TS on mulla ainut.

Mutta muuten kyllä kiinnostavia, mutta en silti niihin nyt ekana ryhdy kun en jaksa alkaa tavaamaan niiden vuosikertomuksia lontooksi. Että ennemmin sitten vaikka Seligsonin jenkkirahastoa.

Nokia sukeltaa taas, onneks ei oo osakkeita vielä ostettu, odotan että tippuu alle 5000 pisteen ja sit rupean miettimään tosissaan.

Pörssit laskee taas, niin kauan laskee ku Kreikka pelleilee. Soinin on ollut alusta lähtien oikeassa, sanokaa mitä sanotte ja uskokaa mihin uskotte.

Pörssit laskee taas, niin kauan laskee ku Kreikka pelleilee. Soinin on ollut alusta lähtien oikeassa, sanokaa mitä sanotte ja uskokaa mihin uskotte.

Joku on aina oikeassa kun jälkikäteen katellaan.

Minä sanon että pitääkä näppinne irti Nokiasta, Talvivaarasta ja Outokummusta. Jos kaikki osuu vuoden päästä tarkastellen nappiin, voitt nostaa minut maan suurimmaksi ennustajaguruksi. ;) Ennustetaan kaikki noista jokin rivi, niin joku on väkisinkin suuri tietäjä jälkikäteen.

Joku on aina oikeassa kun jälkikäteen katellaan.

Minä sanon että pitääkä näppinne irti Nokiasta, Talvivaarasta ja Outokummusta. Jos kaikki osuu vuoden päästä tarkastellen nappiin, voitt nostaa minut maan suurimmaksi ennustajaguruksi. ;) Ennustetaan kaikki noista jokin rivi, niin joku on väkisinkin suuri tietäjä jälkikäteen.

Veikkaan että Nokia nousee ainakin vähän mutta Outokumpu ja Talvivaara voivat olla kovissa ongelmissa jos talous jarruttaa.

Minusta Nokian Lumiat ovat persoonallisen ja kauniin näköisiä kännyköitä ja jos sieltä tulisi vielä jokin Lumia Pureview tms samaan aikaan kun Apple toisi jonkin iPhonen jossa olisi taas vain jokin marginaalinen parannus, niin tilanne voisi muuttua nopeallakin tahdilla. Toisaalta taas jos Apple toisikin jonkin killerin ja Nokialta tulisi jokin buginen viritys..

Veikkaan että Nokia nousee ainakin vähän mutta Outokumpu ja Talvivaara voivat olla kovissa ongelmissa jos talous jarruttaa.

Minusta Nokian Lumiat ovat persoonallisen ja kauniin näköisiä kännyköitä ja jos sieltä tulisi vielä jokin Lumia Pureview tms samaan aikaan kun Apple toisi jonkin iPhonen jossa olisi taas vain jokin marginaalinen parannus, niin tilanne voisi muuttua nopeallakin tahdilla. Toisaalta taas jos Apple toisikin jonkin killerin ja Nokialta tulisi jokin buginen viritys..

Eli sun veikkaus on Nokia ylös ja Talvivaara ja Outokumpu alas. Katotaan sitten kumpi meistä on guru.

Itse en luota tosiaan noista yhteenkään. Toivon toki että menestyisivät. Oukokumpu tais haukata vähän kalliin palan, Talvivaarasta en ymmärrä juuri mitään, mutta ei vissiin ihan niin nätti kakku mitä annettu ymmärtää ja Nokiata luulen että jää tuonne jonnekin keskikastiin.

Eli sun veikkaus on Nokia ylös ja Talvivaara ja Outokumpu alas. Katotaan sitten kumpi meistä on guru.

Itse en luota tosiaan noista yhteenkään. Toivon toki että menestyisivät. Oukokumpu tais haukata vähän kalliin palan, Talvivaarasta en ymmärrä juuri mitään, mutta ei vissiin ihan niin nätti kakku mitä annettu ymmärtää ja Nokiata luulen että jää tuonne jonnekin keskikastiin.

Minulla on rahaa kiinni noissa kahdessa viimeisessä ja luotto on kovin tällä hetkellä Talvivaaraan. Jos (ja tämä on iso jos) Talvivaara saa prosessin toimimaan ongelmitta ja Nikkelin hinta nousee tuonne vajaan vuoden takaiseen, on Talvivaara paremmassa kunnossa vuoden kuluttua. Outokumpu ja sen tekemät muutokset eivät tule näkymään vielä vähään aikaan, mutta luotan siihen, että muutaman vuoden sisään alkaa tulosta taas tulemaan. Noista molemmista ostot oli pitkän tähtäimen ostoja, jotka tein mentaliteetillä että katsellaan parin vuoden päästä. Silloin voi olla että kädessä on kasa sontaa tai sitten ei.

Nokia noista on minusta suurin kysymysmerkki. Jos Lumiat breikkaa läpi, niin miksei Nokiakin voisi vuodessa nousta suostaan. Tätä on hyvä toivoa, mutta rahaa minulla ei noissa ole kiinni, vaikka halpa hinta houkuttelikin vähän aikaa sitten.

Minulla on rahaa kiinni noissa kahdessa viimeisessä ja luotto on kovin tällä hetkellä Talvivaaraan. Jos (ja tämä on iso jos) Talvivaara saa prosessin toimimaan ongelmitta ja Nikkelin hinta nousee tuonne vajaan vuoden takaiseen, on Talvivaara paremmassa kunnossa vuoden kuluttua. Outokumpu ja sen tekemät muutokset eivät tule näkymään vielä vähään aikaan, mutta luotan siihen, että muutaman vuoden sisään alkaa tulosta taas tulemaan. Noista molemmista ostot oli pitkän tähtäimen ostoja, jotka tein mentaliteetillä että katsellaan parin vuoden päästä. Silloin voi olla että kädessä on kasa sontaa tai sitten ei.

Nokia noista on minusta suurin kysymysmerkki. Jos Lumiat breikkaa läpi, niin miksei Nokiakin voisi vuodessa nousta suostaan. Tätä on hyvä toivoa, mutta rahaa minulla ei noissa ole kiinni, vaikka halpa hinta houkuttelikin vähän aikaa sitten.

Mikäs sun rivi on? Talvis ja Outsa + ja Nokia - ?? Katotaan vuoden päästä kuka meistä on suurin guru. ;)

Itse luotan noista jokaiseen, pudonnut niin huolella ja eiköhän asiat viel entiselleen palaudu, ja vanhat huiput rikkoudu. Nokiat tuplasin 2vk sit ja talvikset eilen. Outsaa tuli osakeannista tankattua ihan tarpeeksi :)

Talvivaarakin oli seiskassa vielä vähän aikaa sitten, nyt arvo alle 30% siitä, joten nousupotenntiaalia on kyllä ja näihin hintoihin pettymys jos toinenkin ladattu. Kyllähän sitä M-realiakin parjattiin 2009 alussa, mutta kuinkas kävikään. Ei näyttänyt tilanne silloin hyvältä, mutta kannattaa muistaa KÄÄNNE. Se kun on tapahtunut, voi olla jo talviksenkin hinta tuplat ;)

Mikäs sun rivi on? Talvis ja Outsa + ja Nokia - ?? Katotaan vuoden päästä kuka meistä on suurin guru. ;)

Talvis +, Outsa heikko + ja Nokia +-0.

Pistetään ne päivän kurssit vielä tähän, niin helpottaa vuoden päästä vertailua:

Talvis: 1,839
Outokumpu: 0,93
Nokia: 2,236

Pörssit senku tippuu, kohta on ostajan markkinat. Perkele ku ei oo löysää rahaa tällä hetkellä, ei viitsi pähkinöillä pelata pörssiä, pitäis laittaa lisää asuntoja myyntiin. Tän hetkinen strategiani olisi että odottaisin niin kauan että Kreikka eroaa EMU:sta, ja kattoisin sen jälkeen ne shokkipäivät että kuinka alas pörssi voi laskea ja sitten rupeaisin tankkailee hajautettua salkkua, ja varmasti uhkapelaisin pienillä panoksilla Nokiaa ja Talvivaaraa, esim kumpaakin pari tuhatta osaketta.

SirMax sanoi:
Pörssit senku tippuu, kohta on ostajan markkinat. Perkele ku ei oo löysää rahaa tällä hetkellä, ei viitsi pähkinöillä pelata pörssiä, pitäis laittaa lisää asuntoja myyntiin. Tän hetkinen strategiani olisi että odottaisin niin kauan että Kreikka eroaa EMU:sta, ja kattoisin sen jälkeen ne shokkipäivät että kuinka alas pörssi voi laskea ja sitten rupeaisin tankkailee hajautettua salkkua, ja varmasti uhkapelaisin pienillä panoksilla Nokiaa ja Talvivaaraa, esim kumpaakin pari tuhatta osaketta.

Muuten ihan hyvä, mutta miksi hemmetissä noita osakkeita. Odottelee kunnes kunnolla kolisee ja sitten ostaa laatukonepajaa polkuhintaan. Jotain Konecranesia tankkailee 13 euron hintaan niin euron osingolla osinkotuotto on 7.7%. Kun ostaa halvalla laatufirmaa, joka menestyy niin ei se kurssin kyykkääminenkään haittaa kun osinkotuotto on kovalla tasolla niin ei tartte alkaa myymään, eikä tartte pelätä että firmasta tulisi ihan arvoton kun ei arpalappuja ostele.

Timba79 sanoi:
Mikäs sun rivi on? Talvis ja Outsa + ja Nokia - ?? Katotaan vuoden päästä kuka meistä on suurin guru
Jos aikavälinä on vuosi niin paha sanoa. Jos aika välinä katsotaan 2-3 vuotta niin sanoisin:
Talvivaara: +++
Outokumpu: -
Nokia: 0

Back
Ylös Bottom