Niin? Sitten ehkä pääsee ostamaan edukkaasti. Seuraava kesä voi olla sitten helteinen ja hinta pomppaa. Olvin kanssa siis voit ostaa halvalla ja myydä kalliilla kun seuraat lämpimiä ja kylmiä kesiä. :jahas:
No siis itse omistan Olvia ja ostan lisää heti kun pystyn. Mielestäni erittäin ketterä ja kannattavasti kasvava yhtiö, jonka osaketta on ilo omistaa ja tuotteita kiva käyttää.
Ainut Nokiassa on se, että toistaiseksi maksaa kohtuu osinkoa
No mitä noita sijoittajatutkimuksia on lukenut viimeisen vuoden ja kahden aikana niin ostolistan top3:ssa ollut AINA Nokia ja Talvivaara. Laitoin jo johonkin Kauppalehden ketjuun että tuossa on kaksi todella isoriskistä osaketta ja jos niistä on omasta salkusta valtaosa ja perustelut lähinnä se että niitä ostaa muutkin, niin aika saatanan heikoilla ollaan. Ruletissa voisi pärjätä paremmin.
Itse en ymmärrä kummastakaan yhtiöistä ja niiden liiketoiminnasta yhtään mitään. Paikka tehdä rahaa varmasti (tai menettää jopa kaikki), mutta vaatisi aivan sikana duunia perehtyä noihin asioihin. Taasen jos yritykselle menee perushyvin, ei edes tarvi perehtyä joka kiemuraan kun voi LUOTTAA siihen että yhtiössä tiedetään miten rahaa tehdään. Ei nämä ole mitään lyhyen ajan kymmenkertaistujia, mutta en mä niitä haekkaan.
Yksi pinehkön rahan lottolappuni Greenvironment tuntuu menevän viemäristä alas. Tätäkin ostin muiden hyvien analyysien perusteella, itsellä ei ole oikein edes kielitaitoa seurata tätä kovin tarkasti. Mutta niin vähän tuosta on jäljellä, että lototaan nyt vielä ainakin pari vuotta sen kanssa. Mutta sen jälkeen saa olla sarjassamme viimeinen tapaus ja keskityn vain näihin oikeasti tulosta tekeviin ja osinkoa maksaviin yhtiöihin.