Ympärysmitat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Big P
  • Aloitettu Aloitettu
Itseäni kiinnostaa lähinnä CBB kisaajien ympärysmitat. Monesti sanotaan, että ei niillä mitoilla ole väliä vaan sillä miltä lavalla näyttää. Mutta jos nyt mietitään klassikki-kisaajien mittoja, niin kuinka monta senttiä pitää olla olkavarsi, reisi, vyötärö yms. että lavalla ei näytä holokaustissa nälkää nähneeltä juutalaiselta?

Bodauksessa on niin monta muuttujaa sen kunnon suhteen (lihasten geneettinen muoto, pituus, nivelten paksuus, symmetria...), että jotain olkavarren tai reiden minimiympärysmittoja on aika turha miettiä.

No jos mietitään klassikin eliittiä. Hulkki, Filatoff, Tikka, Kuronen, Heikkinen... Niin olis todella mielenkiintoista tietää näiden herrojen mittoja. Toki muuttujia on paljon, mutta kyllä nyt jotain yleistä voi IMO noista mitoista sanoa. Pitkässä ja lyhyessä sarjassa varmasti eroja. Suosaaren Voitolla ei hauiksen ympärys varmasti ylitä edes 40 senttiä, mutta pieneltähän se näyttääkin.

Kunhan vedät vyötäron jonnekkin 140cm huitteille, vyötäro alle 80, hanskan 50cm päälle ja reisi 75-80cm niin eiköhän mitalia pauku jos poset on kunnossa ja noista jää jotain dietin jälkeen :D

Tietysti kylmänä...

Tarkotat varmaan tolla 140 sentillä rintaa? Aika paksu vyötärö ;D rinta saa olla jo yli 200 cm että näyttää joltain ja muutkin mitat aika jäätävät :D

Ja veikkaisin et harvalla classicis on rinta 140cm ja vyötärö alle 80cm? Voin tietysti olla väärässäki, mutta jo painorajotuksen takia voi olla helvetin vaikee kerätä tommoset mitat jos jaloissaki on jotain tavaraa...

Ja veikkaisin et harvalla classicis on rinta 140cm ja vyötärö alle 80cm? Voin tietysti olla väärässäki, mutta jo painorajotuksen takia voi olla helvetin vaikee kerätä tommoset mitat jos jaloissaki on jotain tavaraa...

Ei taida kenenkään rinta olla läheskään tuota luokkaa. Jay Cutlerilla 147cm.

Ei hitossa. Serge Nubretilla oli rinta n..140cm ja 50cm hanska aikanaan(vyötärö 70-75 väliin). Ja ne on aivan varmasti pumpissa mitattu niinkun kehoilijat yleensä tekee. Ja oli Nubretkin jo lihasmassaltaan ihan eri planeetalta mitä classicit, tietysti syykin on selvä.

Tältä sivustolta Voitto Suosaaren kuvaketjusta löytyi seuraavaa:

Ikä 40
Paino 80
Pohje 40
Hauis 40
Nisk 40
Reisi 60
Vyötärö 80
Rasvat 4.0

Toki niinkuin sanottu niin Wileniuksella ja kumppaneilla varmasti mitat eriluokkaa. Mut taitaa SM-tason kovimmilla classiceilla olla hanska 45-50cm väliin offseasonilla jollain 10% rasvoilla? Luulisi ainakin. Kisassa sitte hiukan vähemmän.

Ei tuollaista supernaturaalia ollakaan jolla olisi alta 80cm vyötäröllä 50cm hanska ja 140cm rinta kylmänä(eli tarkottaisi pumpissa lähes 55cm kättä ja 145 rintaa, jos ne on siis lihasta, rasvakudoshan ei mene pumppiin). Noilla on moni ollut Olympiassakin korkeella.

Kunhan vedät vyötäron jonnekkin 140cm huitteille, vyötäro alle 80, hanskan 50cm päälle ja reisi 75-80cm niin eiköhän mitalia pauku jos poset on kunnossa ja noista jää jotain dietin jälkeen :D

Tietysti kylmänä...

No tää tais olla Archeylta joku todella hauska vitsi. Nauratti melkeen koko illan.

Itse kyllä sanoisin sen, että oli rakenne, lihasten geneettinen muoto tai symmetria mikä tahansa, niin klassikkiin en lavalle nousis ilman 42 senttisiä käsiä. Suosaarihan on Suomen mestari, mutta kädetön sellainen. Ja pitkän sarjan kisaajalla reidet jotain 67-69 sentin luokkaa. Siis kisakunnossa. Myönnettäköön, että vähä turha triidi. Onhan noita muuttujia...

Ei hitossa. Serge Nubretilla oli rinta n..140cm ja 50cm hanska aikanaan(vyötärö 70-75 väliin). Ja ne on aivan varmasti pumpissa mitattu niinkun kehoilijat yleensä tekee. Ja oli Nubretkin jo lihasmassaltaan ihan eri planeetalta mitä classicit, tietysti syykin on selvä.

Tältä sivustolta Voitto Suosaaren kuvaketjusta löytyi seuraavaa:

Ikä 40
Paino 80
Pohje 40
Hauis 40
Nisk 40
Reisi 60
Vyötärö 80
Rasvat 4.0

Toki niinkuin sanottu niin Wileniuksella ja kumppaneilla varmasti mitat eriluokkaa. Mut taitaa SM-tason kovimmilla classiceilla olla hanska 45-50cm väliin offseasonilla jollain 10% rasvoilla? Luulisi ainakin. Kisassa sitte hiukan vähemmän.

Ei tuollaista supernaturaalia ollakaan jolla olisi alta 80cm vyötäröllä 50cm hanska ja 140cm rinta kylmänä(eli tarkottaisi pumpissa lähes 55cm kättä ja 145 rintaa, jos ne on siis lihasta, rasvakudoshan ei mene pumppiin). Noilla on moni ollut Olympiassakin korkeella.

Nubret painoi 91kg joten ei äjä kovin paljon yli classic mitoista ollut.
Itsellä on ainakin tavoitteena nuo edellä mainitut mitat 10% rasvoilla, vyötärö on vielä 85cm huitteilla ja reisi vain 68cm mutta muut mitat ovat aika lähellä noita tavoitemittoja ja ihan natutreenillä.
Mainittakoon vielä että varsinkin rinnanympärysmittaan vaikuttaa aika paljon luuston rakenne.

No tää tais olla Archeylta joku todella hauska vitsi. Nauratti melkeen koko illan.

Heh, tuo vyötäro 140cm vähän lipsahti, mutta muuten jos rakenne sallii ei mitään ihme mittoja.

Jos Nubretilla on ollut 140cm rinta niin minä olen joulupukki. 140cm rintaan tarvitaan sitä massaa nyt kyllä ihan helvetisti yli 100kg vaikka ukko olis 170 pitkä. Ja 50 sentin kiree hanskakin on kyllä jollekin 90 kiloselle aika utopiaa, ellei nyt ole 150 senttiä sulkahattu päässä.

Jos Nubretilla on ollut 140cm rinta niin minä olen joulupukki. 140cm rintaan tarvitaan sitä massaa nyt kyllä ihan helvetisti yli 100kg vaikka ukko olis 170 pitkä. Ja 50 sentin kiree hanskakin on kyllä jollekin 90 kiloselle aika utopiaa, ellei nyt ole 150 senttiä sulkahattu päässä.

En itse pidä sitä mahdottomana, ottaen huomioon että vyötäro oli 70-75cm ja eivät ne Nubretin jalat ja perse mitkäät tykit olleet, joten yläkropassa oli painoa/massaa.

Ite olen pikkasen päälle satakiloinen ja noin 15% läskeillä, mutta hanska ja rinnanympärys vetävät kyllä lähelle noita lukemia, hanskassa ei hirveästi ole läskiä, jonkun verran suonetkin pinnassa.

Joissain lähteissä tuo Nubretin kisapaino on mainittu n.100kg. Jolloin kyllä olisi ihan mahdollista pituuteen nähden. Varsinkin niinkuin edelläkin mainittu niin yläkroppahan oli hänellä dominoiva.

Ite olen pikkasen päälle satakiloinen ja noin 15% läskeillä, mutta hanska ja rinnanympärys vetävät kyllä lähelle noita lukemia, hanskassa ei hirveästi ole läskiä, jonkun verran suonetkin pinnassa.

Pistäs nyt se mittanauha siihen rinnan kohdalle ja kato paljonko se 140cm on. Eli sun rinnanympärys on vähän yli 100 kilosena ja 15% rasvoilla (eli sixpack näkyy ok)?? samaa luokkaa Jay Cutlerin kanssa? Just. Tuolta netistä kun kaivelee niin Jay Cutlerin rinnan ympärykseksi ilmoitetaan 55-58". Ja Sergellekin joillain saiteilla toi 57". Eli tuonhan pitäis tarkoittaa että Serge, joka kilpaili yli 180cm pituisena hieman yli 90 kiloisena (Mr. O 1975), omaisi yhtä kovan rinnanympäryksen miehen kanssa joka on lyhyempi, kireämpi ja monta kymmentä kiloa painavampi.

Kyllä moni sais sydänkohtauksen kun näkis kuinka paljon pienempiä kehonrakentajat on verrattuna mielikuviin. Kehonrakentajat on lihaksikkaita, ne ei ole lähelläkään ihmisen absoluuttista kokopotentiaalia (kuva [ehkä huono esimerkki but you get the idea]). Serge Nubrella varmaan 120-125 cm rintakehä.

andreconanwilt.jpg

Nyt on mielenkiintoinen triidi. Kiehtoisi itseänikin tietää varsinkin noiden cbb-kisaajien mittoja. Tuli hetki sitten mittailtua vähän omia paikkoja, reeni taustaa alle vuosi natuna.

Hanska, ilman ojentajapumppia 47,2cm
Reiden ympärymitta, ilman pumppia 73cm
Rinnan ympärys ,ilman pumppia latsit levitettynä 127cm
Pohje , ilman pumppia 47cm

Tässä joitakin.

Back
Ylös Bottom