Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Miten on paras ottaa lämmöt salilla? esim. kierros pienemmillä painoilla samoja liikkeitä kuin oikeassa treenissä?

vaikka kuntopyörää tai soutaen tai crosstrainerii 5-15min että saat lämmön päälle ja hiki saa jo tulla ja sit painojen kimppuu. Ennen työsarjoja vähintäänkin 1-2 sarjaa pienemmillä painoilla.

1. Kärsiikö gainssit jos syö lepopäivinä 3000 kcal ja treenipäivinä 3400kcal, eikä joka päivä sitä 3400kcal?
2. Vinopena ja normipena ei mee oikeen käsi kädessä. Tee vinopena ensin -> normipena laskee, vice versa. Kumpi olisi massan kannalta parempi saada aina nousemaan?
3. Vatsat taljassa? Meinaa ruveta jalat kippaamaan. Tekniikkavinkkejä siis
4. Jos pitäisi maven ja sjmv väliltä valita perseenkasvattaja niin kumpi ois parempi?
5. Paras liike takaolkapäille? Viparit taakse ja facepull kokeiltu.

mitenkäs voisi hyvin estää seuraavan päivän lihaskipu jos treenaa kovaa vai pitääkö joka lihas mitä on treenannut niin venytellä?

Itellä toimii hyvin kylmä-kuumasuihkut. Eli meet treenin jälkeen suihkuun ja ensin niin kuumalla kuin sietää olla n.1min sitten käännät suoraan niin kylmälle kuin vain uskallat ja siellä taas saman verran. Ja tätä siis niihin treenattuihin lihoihin.

1. Kärsiikö gainssit jos syö lepopäivinä 3000 kcal ja treenipäivinä 3400kcal, eikä joka päivä sitä 3400kcal?
2. Vinopena ja normipena ei mee oikeen käsi kädessä. Tee vinopena ensin -> normipena laskee, vice versa. Kumpi olisi massan kannalta parempi saada aina nousemaan?
3. Vatsat taljassa? Meinaa ruveta jalat kippaamaan. Tekniikkavinkkejä siis
4. Jos pitäisi maven ja sjmv väliltä valita perseenkasvattaja niin kumpi ois parempi?
5. Paras liike takaolkapäille? Viparit taakse ja facepull kokeiltu.

1. Ei kärsi ellet sitten lepopäivän kuluta sen verran, että pitäis syödä se 3400kcal. Eli katso vain, että olet +500kcal.
2. Vinopena ottaa enemmän ylärintaan, joten ehkä tuo normaali penkki olisi parempi, jos koko rintaa nyt tarkkaillaan. Äskettäin loppuneessa treeniohjelmassa tein kyllä vaihtelun vuoksi vinopenan kässäreillä ensin ja sitten vasta penkin ja kyllä se näinkin toimii, mutta aluksi ottaa egon päälle, kun joutus penkissä painoja pienentää.
3. Älä tee liian isoilla painoilla ja katso, että teet liikkeen vain vatsalihaksilla. http://www.youtube.com/watch?v=nqwFHHAQaL8
4. Tämän mukaan: http://www.simplyshredded.com/dead-...est-exercise-ever-invented—-the-deadlift.html olisivat noi Romain Deadliftit parhaimpia perseelle. Eli niitä tekemään, jos sinne haluat lihaa.
5. Noi taitaa olla ne parhaat eristävät. Tietenkin takaolkapäät ottavat osumaa myös soutuliikkeissä, joita tulee toivottavasti selkätreenissä.

Olis yksi akuutti kysymys kun lähen tossa tunnin päästä salille:

Eli ongelmana on, että leuanvetoja menee "liikaa". En jaksaisi rupee kiinnittelemään itseeni lisäpainoja niin käykö ylätalja raskailla painoilla tähän ? Taljassakin tekisin voimaa enkä mitää pumppailua.

Eli ongelmana on, että leuanvetoja menee "liikaa". En jaksaisi rupee kiinnittelemään itseeni lisäpainoja niin käykö ylätalja raskailla painoilla tähän ? Taljassakin tekisin voimaa enkä mitää pumppailua.

eikäy.. laitat net lisäpainot vain, tai vedä myötäotteella jos sillä menee vähemmän tai toisinpäin.. oteleveyksiä vaihtelemalla ym.. Teet vielä helvetin hitaasti negatiivisen vaiheen ja kunnon liikerata

Paljonko niitä leukoja sitten menee? Kyllä mie lähtisin kiinnittelemään niitä lisäpainoja ihan nöyrästi itteeni. Ylätalja on toki ihan hyvä liike, muttei kuitenkaan täysin korvaa leuanvetoa. Kattelin tossa treenikirjoista, että oon ite ottanu 5kg limpun kyytiin sillon kun on menny leukoja 12,12,10. Tommosen vitosen kiekon nyt työntää vaikka nenään siks aikaa.

eikäy.. laitat net lisäpainot vain, tai vedä myötäotteella jos sillä menee vähemmän tai toisinpäin.. oteleveyksiä vaihtelemalla ym

Leveällä myötäotteella menee ihan melkein saman verran. Eikö kulmasoutu+ylätalja kombolla + leuat omalla painolla saa selkää kehitettyä yhtä hyvin kuin pelkillä leuanvedoilla+lisäpainot ruhoon kiinni. Niin ja oma paino 73 kg jos sillä jotain merkitystä.

Sen verran laiska olen, etten millään jaksais kiinnittää joka sarjalle painoja kiinni.

Sit ei voi mitää, tee kuten lystäät. Miks edes tuut kysymään neuvoja, jos et jaksa niitä noudattaa?

Joko en ilmaissut itseäni tarpeeksi selkeästi tai sulla luetunymmärtämisessä häikkää.

Pointti on tämä: koska olen sen verta laiska niin en jaksa "turhaa" rupee säätämään jos esim. toi kulmasoutu+ylätalja combo natsais. <---siinähän se itse (vähän fiksattu originalista) kysymys on.

Sen verran laiska olen, etten millään jaksais kiinnittää joka sarjalle painoja kiinni.

Uskon, että sun saliura ei tule olemaan kauhean pitkä tai tuloksekas.

Uskon, että sun saliura ei tule olemaan kauhean pitkä tai tuloksekas.

Tässähän onkin koko jutun idea pähkinän kuoressa. Mulla ei ole mitään "saliuraa" eikä takuu varmasti tulekkaan. Painojen nostelu vain tukee minun harrastustani samanlailla kuin vaikka juoksulenkit...

Tässähän onkin koko jutun idea pähkinän kuoressa. Mulla ei ole mitään "saliuraa" eikä takuu varmasti tulekkaan. Painojen nostelu vain tukee minun harrastustani samanlailla kuin vaikka juoksulenkit...

No silti.. "En jaksaisi rupee kiinnittelemään itseeni lisäpainoja niin käykö ylätalja raskailla painoilla tähän ?"
Vastus oli: Ei käy :)

...ja vastausta kysymykseen hait.

Tämä nyt ei varmaan ole aloittelijan peruskysymys, mutta menkööt kun en halua uutta ketjuakaan turhaan avata. Siis, osaisiko joku arvioida paljon kuvan kropassa olevan henkilön rasvaprosentti on? Mitat 182/82 ja sukupuoli mies :D

http://aijaa.com/001929893801

Tiedän hyvin, että kovin tarkkaa arvioita on yhden kuvan perusteella mahdoton antaa, mutta jos nyt edes sinne päin olevan arvon saisin. Ja edelleen disclaimerinä, että kysyn ihan psykologisista syistä :) (joskus annoin itselleni tavoitteen päästä n. kympin rasvoihin)

Thänks!

Back
Ylös Bottom