Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle armolahjan Jeesuksessa ja Hän ei sitä keneltäkään pois ota, mutta ihminen voi itse sen tuhota, sillä, että paaduttaa sydämensä täydellä epäuskolla, eikä tunne minkäänlaista syylisyyttä ja katumusta Jumalan armon kadottamisesta.
Noista linkeistä sen verran, että ajattelin vaan laittaa koska niistä minun mielestäni saa paremmin sen pontin irti, kuin minun selituksistä. Minua nuo aina ihmetyttää kommentit siitä, että uskovaiset ovat aina outoa porokkukaa, voisin sanoa sen, että kyllä suurin osa uskovaisista on ihan tavallisia kaduntallaajia, joitain erikoistapauksia ja äärilahkoja lukuunottamatta. Itsekkin kuuntelen mm. kotiteollisuutta, elän normaalia elämää ja teen varmasti joka päivä syntiä ym.
Miken kommentiin haluaisin sen verran sanoa, jotta kyllä se Jumala tietää kuka näistä uskoon tulleista raiskaajista, pedofiileistä, murhaajista ym. katuu oikeasti tekojaan. Ja Japin kommentiin sen verran, että Taivaassa ei ole pahuutta, siellä on vain niin paljon hyvyyttä ettei ihminen sitä voi käsittää. Siellä myös Jumala on puhdistanut kaikkien ihmisten välit, joten siellä ei tunneta vihaa, katkeruutta, inhoa ym. Ateistit taas ovat hyläneet uskon Jeesukseen Kristukseen. Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle armolahjan Jeesuksessa ja Hän ei sitä keneltäkään pois ota, mutta ihminen voi itse sen tuhota, sillä, että paaduttaa sydämensä täydellä epäuskolla, eikä tunne minkäänlaista syylisyyttä ja katumusta Jumalan armon kadottamisesta.
Ei voi olla hyvää jos ei ole pahaa. Tajuatko, että kaikki uskovaisten mielestä helvettiin johtavat synnit ovat oikeasti elämän suola.Taivaassa ei ole pahuutta, siellä on vain niin paljon hyvyyttä ettei ihminen sitä voi käsittää.
En usko, että monikaan aidosti ateisti painii tällaisen kysymyksen kanssa. Joitakin agnostikkoja moinen ajatus saattaa ehkä riivata, mutta eiköhän tuo helvetinpelko ole kaikista yleisempää juurikin voimakkaasti uskonnollisten ihmisten keskuudessa. Onhan meillä Suomessa jokunen psykologikin, joka on erikoistunut hoitamaan juuri tällaista sairaalloista pelkoa, kun jotkut ihmiset saavat hädin tuskin nukuttuakaan, kun pelkäävät heräävänsä helvetistä. Lienee kohtalaisen yleistä joidenkin herätysliikkeiden, esim. vanhoillislestadiolaisten parissa.Sitten kysyisin sellaista pakkiksen ateisteilta. Voitteko sanoa rehellisesti, ettei teitä ikinä peloittaisi, että Jumala onkin olemassa ja koska, olette hyljänneet uskonne Jeesukseen Kristukseen joutuisitte Helvettiin?
Noista linkeistä sen verran, että ajattelin vaan laittaa koska niistä minun mielestäni saa paremmin sen pontin irti, kuin minun selituksistä. Minua nuo aina ihmetyttää kommentit siitä, että uskovaiset ovat aina outoa porokkukaa, voisin sanoa sen, että kyllä suurin osa uskovaisista on ihan tavallisia kaduntallaajia, joitain erikoistapauksia ja äärilahkoja lukuunottamatta. Itsekkin kuuntelen mm. kotiteollisuutta, elän normaalia elämää ja teen varmasti joka päivä syntiä ym.
Miken kommentiin haluaisin sen verran sanoa, jotta kyllä se Jumala tietää kuka näistä uskoon tulleista raiskaajista, pedofiileistä, murhaajista ym. katuu oikeasti tekojaan. Ja Japin kommentiin sen verran, että Taivaassa ei ole pahuutta, siellä on vain niin paljon hyvyyttä ettei ihminen sitä voi käsittää. Siellä myös Jumala on puhdistanut kaikkien ihmisten välit, joten siellä ei tunneta vihaa, katkeruutta, inhoa ym. Ateistit taas ovat hyläneet uskon Jeesukseen Kristukseen. Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle armolahjan Jeesuksessa ja Hän ei sitä keneltäkään pois ota, mutta ihminen voi itse sen tuhota, sillä, että paaduttaa sydämensä täydellä epäuskolla, eikä tunne minkäänlaista syylisyyttä ja katumusta Jumalan armon kadottamisesta.
Eli se riittää, että katuu oikeasti tekojaan niin pääsee taivaaseen huolimatta siitä et on esim, murhannu pari viatonta lasta? Sairas on tuo ajatusmaailma.
Nuo asiat löytyvät Raamatusta, joka on Jumalan puhettä meille ihmisille.Tieteellisestä näkökulmasta voisin kysyä, että onko sinulla MITÄÄN todisteita tai evidenssiä tuossa esittämiesi uskomattomien argumenttien tueksi. ''Jumala tietää kuka oikeasti katuu'', ''Taivaassa on niin paljon hyvyyttä, ettei ihminen voi sitä käsittää''. Mistä sinä tiedät tämän? Olen aina ihmetellyt, kuinka uskovaisten mukaan Jumala on kaiken ihmisymmärryksen yläpuolella, mutta silti uskovaiset näyttävät olevan hyvin perillä hänen kaikista tarkoitusperistä ja motiiveista. Toisin sanoen kukaan ei tiedä mikä Jumala on, mutta kaikki ovat täysin vakuuttuneita siitä, että tietävät itse mitä Jumala haluaa.
Nuo asiat löytyvät Raamatusta, joka on Jumalan puhettä meille ihmisille.
Ei ole mustaa ilman valkoista. Ei voi olla täydellistä onnea jos ei ole epäonnea vastakohtana. Muutoin se on vain tila, jossa ollaan tietämättä mistään muusta, eli se on merkityksetöntä harmaata oloa, joka on juuri se neutraali helvetti. Ihminen ei kestä kuunnella monotonista säveltä pitkään, mutta jos siihen tuodaan vaihtuvuutta, siitä voikin nauttia. Siksi ihminen voi tuijottaa nuotiota pitkänkin aikaa rauhottuen ja nauttien siitä. Kaikki tasaisuus on perseestä, mutta että iänkaikkinen onni. Onni menettää merkityksensä jos se ei ole missään suhteessa mihinkään. Onni kaipaa aina epäonnea. Epäonnistuminen kaipaa onnistumista. Rakkaus kaipaa vihaa. Taivaaksi sanottu paikka, jossa kaikilla on upeaa kokoajan, kuulostaa ahdistavalta helvetiltä.Miken kommenttia en ymmärrä. Miten ikuinen ilo ja onni voisi olla helvetillistä? Tietenkään ihminen ei voi ymmärtää sitä onnea ja sielunrauhaa mitä Taivaassa koetaan. Mutta silti. Helvetti on täydellinen Taivaan vastakohta. Se on täydellistä tuhoa ja kidutusta, kun taas Taivas täyttä onnea. En myöskään käsitä miten ainut kadotukseen johtava synti, Pyhän hengen pilkka voisi olla elämän suola? Mitä hienoa on täydellisessä epäuskossa ja armon hylkäämisessä? Ei mitään.
En itsekkään millään lailla hyväksy lasten tappamista. Mutta jos joku näinkin sairaan teon tehnyt ihminen oikeasti katuu tekojaan ja ymmärtää niiden vakavuuden, en näe mitään syytä miksi Jumala ei häntä armahtaisi.
Tutkimattomat ovat herran tiet.Miksei Jumala armahda uhreja ja heidän omaisiaan ja pyyhi pois pahoja tekoja ?
Ihme satuja nämäkin, kyllä täytyy olla ihan pikkasen päästään vialla että uskot noihin tarinoihin mitä tähän sepustat ja mitä olet muualta kuullut, ei noissa ole päätä eikä häntää.Noista linkeistä sen verran, että ajattelin vaan laittaa koska niistä minun mielestäni saa paremmin sen pontin irti, kuin minun selituksistä. Minua nuo aina ihmetyttää kommentit siitä, että uskovaiset ovat aina outoa porokkukaa, voisin sanoa sen, että kyllä suurin osa uskovaisista on ihan tavallisia kaduntallaajia, joitain erikoistapauksia ja äärilahkoja lukuunottamatta. Itsekkin kuuntelen mm. kotiteollisuutta, elän normaalia elämää ja teen varmasti joka päivä syntiä ym.
Ja Japin kommentiin sen verran, että Taivaassa ei ole pahuutta, siellä on vain niin paljon hyvyyttä ettei ihminen sitä voi käsittää. Siellä myös Jumala on puhdistanut kaikkien ihmisten välit, joten siellä ei tunneta vihaa, katkeruutta, inhoa ym. Ateistit taas ovat hyläneet uskon Jeesukseen Kristukseen. Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle armolahjan Jeesuksessa ja Hän ei sitä keneltäkään pois ota, mutta ihminen voi itse sen tuhota, sillä, että paaduttaa sydämensä täydellä epäuskolla, eikä tunne minkäänlaista syylisyyttä ja katumusta Jumalan armon kadottamisesta.
Sehän se vasta sairasta onkin että armahdetaan ikuisiksi ajoiksi vaikka uhri joutuu kärsimään lopun elämäänsä, tosin loogisuudestahan ei voi jumalaasi syyttää. Valehtelija ja huiputtaja mikäli on sellainen mitä raamattu sanoo.(tämä siis sillä jos olisi totta vaikka ei ole.)En itsekkään millään lailla hyväksy lasten tappamista. Mutta jos joku näinkin sairaan teon tehnyt ihminen oikeasti katuu tekojaan ja ymmärtää niiden vakavuuden, en näe mitään syytä miksi Jumala ei häntä armahtaisi. Tämä ei taas tarkoita sitä, että ihmisiä saa tappaa ja sitten vain pyytää anteeksi ja tappaa lisää, ei. Ihmisen täytyy oikeasti katua tekoaan ja muuttua.
Miken kommenttia en ymmärrä. Miten ikuinen ilo ja onni voisi olla helvetillistä? Tietenkään ihminen ei voi ymmärtää sitä onnea ja sielunrauhaa mitä Taivaassa koetaan. Mutta silti. Helvetti on täydellinen Taivaan vastakohta. Se on täydellistä tuhoa ja kidutusta, kun taas Taivas täyttä onnea. En myöskään käsitä miten ainut kadotukseen johtava synti, Pyhän hengen pilkka voisi olla elämän suola? Mitä hienoa on täydellisessä epäuskossa ja armon hylkäämisessä? Ei mitään.
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." Joh. 3:16. Minussa tuossa tulee se rakkaus ilmi mitä Jumala on ihmisille osoittanut, eikä sadistisuus.
Jaa tällaisten kavereidenko kanssa pitäisi joutua taivaaseen. Kiitos ei.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/s...aan-sisilialainen-laki/art-1288455951325.html
Eikö sinua pelota että olet lyönyt kortin väärän jumalan varaan? Niitä kun on tuhansia, voit miettiä sitä niin että sulla on korttipakka jossa on numerot 1-10000 ja valitset yhden numeron, ja jos se ei ole päälimmäinen niin joudut helvettiin.
Ja jos paavilla olisi luottamus jesseen kunnossa, niin miksi se pelkäisi jotain assasinaatiota? Jessehän hoitaisi tuollaiset ongelmat jos olisi todellinen.
Onko sulla esittää jotain todistetta siitä että Raamattu on jumalan puhetta ihmisille?