Moottoripyörä?

Naisten takkeja on kyllä tosiaan yllättävän huonosti isojen valmistajienkin valikoimissa. Ihan hyvinhän sitä voi ostaa miestinkin takin, jos löytää tarpeeksi pienen ja tyköistyvän, sitten pitäis vielä tissienkin kohdalta saada vetskari kiinni:D

Ongelma on varmasti ennemmin tuossa takkien hartiaseudun leveydessä.. :D

Itse en ymmärrä näitten vehkeitten varjelemista, aina olen kavereille lainannut jos ovat kysyneet. Tietysti, kun olen kolmella eri pyörällä lipannut radalla niin että runko on vääntynyt, niin ehkä hieman minun käsitys varovaisuudesta on muutenkin vähän vääristynyt.

yks kaveri lainas pyörää viime kesänä toiselle.
kuski olikin sitten sairaalassa 3 viikkoa.

melkein lähti henki.

pitää vähän kattoa kelle lainaa.. :(

yks kaveri lainas pyörää viime kesänä toiselle.
kuski olikin sitten sairaalassa 3 viikkoa.

melkein lähti henki.

pitää vähän kattoa kelle lainaa.. :(
Nuo ovat kyllä harmillisia juttuja, mutta itse olen pitänyt ehtona vaan sitä että kortti löytyy. En ottaisi tuollaisesta omantunnon tuskia, järki pitää löytyä omasta takaa näissä hommissa ja onnettomuuksiahan voi sattua kenelle vaan.

Omat katupyörät ovat olleet katteettomia ja laiskoja, niin ei ole tarvinnut kaasun käytöstä varoitella. Ratapyöriäkin olen lainannut, mutta niitä ei ole aloittelijat kyselleetkään.

Jea kohta pääsee kikkailee,pysys vaa kerranki kortti taskusa koko kesän. Mahti homma kesä tulleee!!

Edit: näytti juttua olevan pyörän lainaamisesta, en minäkää kaikille kavereille antas mut jos es. itel kortti kuivumas ni ei tuottas ongelmaa antaa lainaan järkipää kaverille.Ilman korttiahan ei ajeta,eihän? ;)

Mikä olisi hyvä paikka alkaa kauppaamaan vanhaa mopoa? Isällä olisi joku 1950-luvun itäblokin mopedi, mistä nyt pitäisi päästä eroon. Mopo on hyvässä kunnossa ja käsittääkseni sillä on ihan kohtuullisesti arvoakin. Itse en tajua niiden päälle yhtään mitään, eikä ole mitään hajua mihin tuollaista kannattaisi lähteä kauppaamaan.

Mikä olisi hyvä paikka alkaa kauppaamaan vanhaa mopoa? Isällä olisi joku 1950-luvun itäblokin mopedi, mistä nyt pitäisi päästä eroon. Mopo on hyvässä kunnossa ja käsittääkseni sillä on ihan kohtuullisesti arvoakin. Itse en tajua niiden päälle yhtään mitään, eikä ole mitään hajua mihin tuollaista kannattaisi lähteä kauppaamaan.

Nettimotoon lyhyt ja ytimekäs ilmoitus hyvillä kuvilla. Jos arvosta ei ole tarkkaa tietoa niin kannattanee alan eri foorumeilta kysellä, josko joku osaisi sanoa suuntaa antavaa hinta-arviota. Nettimotoon ilmoitus vaikka ilman hintaakin, mikäli ei tiedä arvoa.

Tekisi mieli vaihtaa pärrä uudempaan nakuun, mutta tiedän että kilsoja ei tule vuodessa paljon.
Toisaalta olisi huomattavasti halvempi ajella esim enskalla pienempien vakuutusmaksujen takia.

Joka tapauksessa rahaa palaa, tekee mitä tahansa :P

Nooh, sulais lumet vaan niin pääsisi mutkateille. Siinä vaiheessa rahanmenolla ei ole mitään väliä. :rock:

Ei perhana tää on paha ketju lukee viel näillä keleillä ku tääl jo nostellaa ajatuksia esii ajokauden alotteluista... kutkuttaa heti taas nii prkl:esti että aijai ku pääsis vähä pöristelee :P

perkele ensin vaivalla lihaa kasvatettu talvi ja ny kauheella vaivalla poistaa turhat lihat/läskit et mahtus ajopukuu. jumalauta aina kikkailla eikä joka vuos viitsis ostaa uuttakaa pukua. :puntti:

Onko kaasari- ja ruiskukoneissa miten ratkaiseva ero käytännössä? Esim. Bladen kone vaihtuu käsittääkseni ruiskukoneeksi v. 2000, kovin isoja eroja ei taida v. 1999 malliin muuten olla...

Bladen koneissa ainaki tehoeroja reilu 20heppaa ruiskun hyväks, sisuskalut koneessa muuttunu sen verran. sen jo luulis tuntevan persdynossa käytännössä

Ruiskukoneita ei ainakaan tarvi pahemmin säädellä jos ei itse halua välttämättä sotkea kaiken maailman power commandereita sinne ja kyllähän tuo bensankulutus taitaa olla vähän pienempi ruiskulla. Kaasun annostelu hitaassa vauhissa hyvin säädetyllä kaasarivehkeellä ehkä hieman juoheampi kun ruiskulla. Tosin itsellä ei kokemusta mistään ihan uusista ruiskuista ja ainakin mopolehtien mukaan ovatkin jo todella hyviä.

Uudet ruiskut pystyy säätämään jo todella tarkasti ja on erittäin miellyttäviä ajaa. Ainakin uusissa ruiskugixxereissä on joka vaihteelle tehty omat kartat tarkasti kierroslukujen mukaan. Tästä johtuen monet käyttää noita powercommandereja ja vaihdenäyttöjä, saa tehorajotukset pois pieniltä vaihteilta käyttämällä 6 vaihteen karttaa joka vaihteella.

^
Tuossa mun valintatilanteessani, josta kyselin, vaihtoehdot olisi käytännössä viimeinen tai tokaviimeinen kaasarimalli tai sitten ensimmäinen tai toinen ruiskumalli. Eli lähinnä käytettävyys, luotettavuus, tehokäyrä, käytös moottorijarrutuksessa, jne. mietityttää, 20 heppaa suuntaan tai toiseen ei niin paljoa paina vaakakupissa.

Mie suosittelisin koeajamaan vaihtoehdot heti ku asfaltti alkaa pilkistämään lumen alta. Jotkut tykkää äidistä, toiset tyttärestä.

^
Tuossa mun valintatilanteessani, josta kyselin, vaihtoehdot olisi käytännössä viimeinen tai tokaviimeinen kaasarimalli tai sitten ensimmäinen tai toinen ruiskumalli. Eli lähinnä käytettävyys, luotettavuus, tehokäyrä, käytös moottorijarrutuksessa, jne. mietityttää, 20 heppaa suuntaan tai toiseen ei niin paljoa paina vaakakupissa.

Ruiskun plussana on tietty myös ettei tarvi kylmäkäynnistyksissä ryypyn kanssa leikkiä.

yks kaveri sai mun busaa lainata ja ei se silläkään meinannu uskaltaa kaasuttaa. piti yllyttää antamaan happea kunnolla.
tykkäs kovasti :wtf:
Toisen kerran, kun pääsi bussia testaamaan niin sillä piti koittaa huippuja :) Syksyllä talliin tuli paloteltavaksi oma bussi..

Ajohousuja tässä olen katselemassa ja netissä olisi tarjolla IXS:n siistikuntoiset henkselimalliset housut hintaan 30e, kokokin olisi sopiva. Polvissa ja oletettavasti lonkissa myös foam-suojat. Vähän epäilyttää tuollaisten suojaavuus? Toisena vaihtoehtona on, että investoisin 70e enemmän ja ostaisin mp-asun route-ajohousut. Kannattaako nuo foam-suojalliset unohtaa?

Back
Ylös Bottom