Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kuulostaa omituiselta. Poliquinilta tulee nykyään aika useinkin aika kyseenalaisia, perusteettomia väitteitä. En sillä, että ettei tossa voisi olla totuuttakin mukana, mutten ymmärrä, miksi noin edes tapahtuisi omalla ihmiskehon tietämykselläni :) (joka nyt ei kovin hyvä ole, netistä lähinnä olen kahlaillut, ja varsinkin alussa uskoin aivan sokeasti jokaisen karppausgurun sanoihin)

Leusiini ainakin edistää proteiinisynteesiä.

Taas hyvä esimerkki miten mollataan Poliquinia pelkästään nimen takia. Ja glutamiini tietenkin, siitä on jo aikasempi keskustelu mikä mollattiin ilman minkäänlaista perusteluja paskapuheeksi.

Treenaan 3-kertaa viikossa ja jokaisen treenin jälkeen paistan 6-kananmunaa, vaikuttaako pahasti kolestrolitasoihin? En siis ole vähähiilihydraattisella.

Osaako joku sanoa, montako kuukautta rasvanpolttopillereitä voi käyttää? Onko hyvä pitää jossain välissä taukoa?
Entä mitä muita ravintolisiä suosittelette kun tarkoituksena on -5kg ja lihasten kasvatus? Tällä hetkellä käytössä rasvanpolttajat ja treenin jälkeinen proteiinipaukku.:puntti:

^kerrotko vähän mistä pillereistä on kyse... Oli ne mitä ihmepillereitä tahansa niin samaan aikaan ei onnistu laihdutus ja lihotus (lihasten kasvatus), sanoohan sen järkikin

Nyt tuli kunnon aivopieru:D Tuli tässä mieleen kun luen paljon nuita ulkomaalaisia treenisivustoja ja kattelin nuita ravinto-osioita, kun massakausi pukkaa taas 6viikon ajaksi päälle ja piti vähän oikeita makroja lukea.

Miten nyt sitten kun sanotaan että esim. "Proteiinia 2gr jokaista kilogrammaa/puntia kohden". Eikös se ole Kilogrammoissa esim. 2x72kg(omapaino)=144gr proteiinia TAI 2x158(punniksi muutettuna)=316gr proteeinia.

Näissähän on vissi ero :D Miten ne nyt sitten menee... Periaatteessa sama luku kun vain painomitta vaihtuu, mutta silti ei nyt mene omaan päähän jakeluun!

mittayksikkö taitaa olla paunaa. Paunat muutetaan kilogrammoiksi kertoimella 0,453. pauna (lb). Toisinsanoen jos painat kiloissa 72 olet paunoissa sen 158, kuten laskussa näkee. Se mitä sun tarvitsee tuossa tehdä, niin kertoa tuo 2grammaa (2 grammaa on 2/1000 kiloa) 0,453.

Eli 2*0,453=0,9
0,906x158=143 (grammaa proteiinia)

0,906x158=72x2

Käytännössä siis. Tarvittaisiin tarkemmat desimaalit, jotta tulos olisi aidosti yhtä pitävä, mutta gramman heitto tuskin ketään tappaa tässä tilanteessa, toivottavasti ajatus välittyi.

Nyt tuli kunnon aivopieru:D Tuli tässä mieleen kun luen paljon nuita ulkomaalaisia treenisivustoja ja kattelin nuita ravinto-osioita, kun massakausi pukkaa taas 6viikon ajaksi päälle ja piti vähän oikeita makroja lukea.

Miten nyt sitten kun sanotaan että esim. "Proteiinia 2gr jokaista kilogrammaa/puntia kohden". Eikös se ole Kilogrammoissa esim. 2x72kg(omapaino)=144gr proteiinia TAI 2x158(punniksi muutettuna)=316gr proteeinia.

Näissähän on vissi ero :D Miten ne nyt sitten menee... Periaatteessa sama luku kun vain painomitta vaihtuu, mutta silti ei nyt mene omaan päähän jakeluun!

Haluaisin että mun tuntipalkka olis 1punta/painokilo.

Taidat puhua paunoista? Paunojen kanssa varmaan puhutaan 2g/rasvaton paino paunoissa.

Onko mikroravinteiden yms muiden imeytymis nopeuksien kannalta eroa syökä kaurahiutaleet raakana vai keitettynä? Hifistelyksihän tämäkin loppujen lopuksi johtaa, mutta onko jollain tarkempaa tietoa?

Onko mikroravinteiden yms muiden imeytymis nopeuksien kannalta eroa syökä kaurahiutaleet raakana vai keitettynä? Hifistelyksihän tämäkin loppujen lopuksi johtaa, mutta onko jollain tarkempaa tietoa?

Kyllä tuo menee jo niin hifistelyksi, että edes pakkiksen hifistelykuninkaat eivät ole noin hifejä.
...miksi kenelläkään pitäisi olla tarkempaa tietoa tästä asiasta :confused:

^no, mulla ei oo tarkempaa tietoa tosta, mutta
-meneekö samaan kategoriaan?? -> mulle on sanottu että hiilaritankkaus kannattaa tehdä KYLMILLÄ ruuilla esim. jäähdytetty/jäkaappikylmä kaurapuuro ja perunat jne... - mut en oo noudattanut, koska mun mielestä aika touhuu - eikä ollenkaan hyvänmakuista.

paljonko tällasen 115kg painavan 23v miehen keskikulutus on noin suurinpiirtein? treenaan kolmesti viikkossa ja lihasta löytyy melko paljon. muuta liikuntaa en juuri harrasta eikä työnikään ole fyysisesti raskasta...

paljonko tällasen 115kg painavan 23v miehen keskikulutus on noin suurinpiirtein? treenaan kolmesti viikkossa ja lihasta löytyy melko paljon. muuta liikuntaa en juuri harrasta eikä työnikään ole fyysisesti raskasta...

jotain 8.6l/100km yhdistetty.

" :D ". no tosiaan, aika vaikee tota on sanoa, kun on niin yksilöllistä, mutta veikkaisin että 3000kcal +-300kca

Siinä jossain keskimäärin 3500-3600kcal/vrk... yksilöllisyys vaikuttaa todella paljon mutta jos se unohdetaan niin ei tuo arvio ihan metsään mene.

edit: Kuuntelisin ennemmin itseäni kuin Vilua, niin saa syödä enemmän :)

-meneekö samaan kategoriaan?? -> mulle on sanottu että hiilaritankkaus kannattaa tehdä KYLMILLÄ ruuilla esim. jäähdytetty/jäkaappikylmä kaurapuuro ja perunat jne... - mut en oo noudattanut, koska mun mielestä aika touhuu - eikä ollenkaan hyvänmakuista.

En oo koskaan lukenu mitään vastaavaa, eli hyvin todennäköisesti ei ole totta.

...vastasiko kysymykseen?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ihan turhaa tietoa, koska ero on mitätön, mutta pakko nyt sanoa kun satun tietämään eli raa´at hiutaleet imeytyvät hitaammin.

Back
Ylös Bottom