Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt kun limonadia kutsutaan yleisesti limuksi ja sitä ennen limskaksi, niin onko tuo sana limska vaipunut täysin unholaan, niin että sana limska on jäänyt meidän yli neljäkymppisten karpaasien käyttöön ja nuorten leijonien mielestä, heh, ihan antiikki sana?
Minä ainakin kutsun aina limonadijuomia limskaksi kun olen näin tehnyt viimeiset 25-vuotta, häh?

Olen jäävi vastaamaan, mutta Limska tai Limppari ovat muksujen nimityksiä.---->Se on Limu..Koitappa muistaa.:D

Olen jäävi vastaamaan, mutta Limska tai Limppari ovat muksujen nimityksiä.---->Se on Limu..Koitappa muistaa.:D

Jaa, mutta mun muistaakseni limska oli käytössä paljon enemmin kuin limu.
Tai sitten alan käyttämään limonadista sanaa limpakka, jota käytti mun 20-vuotta kuopassa ollut mummoni, se on ainakin vanha nimitys, ku jotenkin toi limu kuulostaa taas mun korvaan liian pikkusievältä, no täytyy ottaa sun mielipidekin harkintaan, ennen kuin päätän miksi kutsun limonadia - Tai sitten alan käyttämään ihan tuota limonadi sanaa.
Tää on tärkeä asia. Menee mietintää.

Jaa, mutta mun muistaakseni limska oli käytössä paljon enemmin kuin limu.
Tai sitten alan käyttämään limonadista sanaa limpakka, jota käytti mun 20-vuotta kuopassa ollut mummoni, se on ainakin vanha nimitys, ku jotenkin toi limu kuulostaa taas mun korvaan liian pikkusievältä, no täytyy ottaa sun mielipidekin harkintaan, ennen kuin päätän miksi kutsun limonadia - Tai sitten alan käyttämään ihan tuota limonadi sanaa.
Tää on tärkeä asia. Menee mietintää.

Limpakka on hyvä ja vähän käytetty. Vanhankansan limonaati, olisi myös hyvä...Onnea valintaan, helppoa ei tule olemaan.:D

edit: Meillä limu on aina ollu limu. Ihan skidistä asti. Koko ikäni Stadissa asuneena, ei ole muuta tullut vastaan. Naperona Iskän kanssa, toki juotiin saunan jälkeen limpsat, limskat tai limpparit. Iskällä oli aina aikuisten limppari, joka oli ruskeassa pullossa ja mulla keltanen Jaffa.:)

Mun ukilla se oli semmonen kirkas pullo, jossa oli nimenä joku numero.. Oisko alkanu 0:lla tai jotain ;)
Ukit olikin kovia ton 013.n kanssa. Sehän oli vaan, ukin mukaan: Koskisen korvalääkettä.:D

Miksi Vappu Pimiä on vähäväliä jossain lööpeissä. Se on ärsyttävä, ruma eikä tietääkseni juonna edes mitään kummoisia ohjelmia...

e: Proteokselle suosittelen kohtaa neljä...

Vappu on vitun hot, vaikka olenkin melkein puolet nuorempi :D

Ei se kyllä mitään ihmeellistä tee, mutta kai toi Korkojen kera on jossaki päi nii suosittu sitte että ratsastas sillä ja juontohommilla. Jotaki noita B- tason gaalahommiaha se välillä näkyy juontavan.

Tänää rauta tuntu helvetin painavalta salilla ja koko treeni meni vituiks. Voiko tähän olla syynä se että alotin pari päivää sitte käyttämään norflex nimistä lihasrelaxanttia selkäkipuihin? Voiko siis lihasta rentouttava lääke vetää lihakset nii rennoiks että rauta ei nouse millää?

Onko Kotkan keskustassa missään luontaistuotekauppaa? Vai mistä porukka ostaa Kotkassa protskunsa?

Onko Kotkan keskustassa missään luontaistuotekauppaa? Vai mistä porukka ostaa Kotkassa protskunsa?
En nyt kotkassa ole koskaan käynyt, mutta eiköhän sieltäkin löydy ruokakauppoja, jotka myyvät kyseisiä tuotteita. Luulisin myös, että posti kuljettaa netistä tilatut tuotteet kotkaankin.

Miten tämä on mahdollista:

Multa löytyy salitaustaa suht vähän, mutta kuitenkin sen verran, että löytyy erottuvat ojentajat ja olkapäätkin ihan kivat näin naiseksi, MUTTA, kiinnitin tänään ensimmäistä kertaa huomiota siihen, että teen ilmeisen pienillä painoilla, kun sellaset 45 kg elopainoa omaavat, minua nuoremmatkin tekee lähes tulkoon samoilla tai jopa samoilla painoilla kuin minä! :wtf: Joo, olen oppinut, ettei ne painot vaan se tuntuma, mutta silti en ymmärrä, miten vähemmän salitaustaa omaavat ´siimat´ vääntää melkein yhtä 'isoilla' painoilla kuin minä, joka on kuitenkin kauemmin aikaa käynyt salilla monta kertaa viikkoon valmiilla ohjelmalla, ja tarkennukseksi, että vaikka olen nainen, en tee "100 toistoa 1 kg:la" :D Ja näin omaan silmään tekniikkakin näyttää ihan ok:lta, ei pahempaa cheettausta. Yritin ratkaista tämän yhtälön tekemällä itse isommilla painoilla, mutta menee riuhtomiseksi, ja tuskin saan edes sitä 8 toistoa, en ainakaan puhtaasti. (yleensä teen itse kymppejä)

Eli hä, osalla kasvaa painot, minulla lihas? Mikä yhtälö tämä on?!? :wtf: (kyllä toki mullakin sarjapainot nousee, mutta aika hitaanlaisesti, eikä mulla niille painoille ole väliä, en sillä)

Miten tämä on mahdollista:

Multa löytyy salitaustaa suht vähän, mutta kuitenkin sen verran, että löytyy erottuvat ojentajat ja olkapäätkin ihan kivat näin naiseksi, MUTTA, kiinnitin tänään ensimmäistä kertaa huomiota siihen, että teen ilmeisen pienillä painoilla, kun sellaset 45 kg elopainoa omaavat, minua nuoremmatkin tekee lähes tulkoon samoilla tai jopa samoilla painoilla kuin minä! :wtf: Joo, olen oppinut, ettei ne painot vaan se tuntuma, mutta silti en ymmärrä, miten vähemmän salitaustaa omaavat ´siimat´ vääntää melkein yhtä 'isoilla' painoilla kuin minä, joka on kuitenkin kauemmin aikaa käynyt salilla monta kertaa viikkoon valmiilla ohjelmalla, ja tarkennukseksi, että vaikka olen nainen, en tee "100 toistoa 1 kg:la" :D Ja näin omaan silmään tekniikkakin näyttää ihan ok:lta, ei pahempaa cheettausta. Yritin ratkaista tämän yhtälön tekemällä itse isommilla painoilla, mutta menee riuhtomiseksi, ja tuskin saan edes sitä 8 toistoa, en ainakaan puhtaasti. (yleensä teen itse kymppejä)

Eli hä, osalla kasvaa painot, minulla lihas? Mikä yhtälö tämä on?!? :wtf: (kyllä toki mullakin sarjapainot nousee, mutta aika hitaanlaisesti, eikä mulla niille painoille ole väliä, en sillä)

Dear "huolestunut"

-En olisi tuosta lihasten kasvusta kovinkaan huolissani...

Onneksi täällä ei voi sanoa että 'tyhmä kysymys':D nimittäin mikä silloin käryää kun auto jää pitkäksi aikaa sutimaan kinokseen ja sisätiloissa alkaa haista voimakkaasti palaneelle? Kytkinkö se siellä hirttää kiinni vai mikä? Pitäiskö siitä huolestua?

Rengas tai kytkin. Jossakin tapauksessa kone kuumenee ja siitä käry, mutta lähtisin eka renkaista ja kytkimestä. Elä luiatata sitä prkl! :)

Rengas tai kytkin. Jossakin tapauksessa kone kuumenee ja siitä käry, mutta lähtisin eka renkaista ja kytkimestä. Elä luiatata sitä prkl! :)

Mut onko se vaarallista? Mä jouduin nääs äkilliseen paniikkiin, koska en huomannut että vastaantuleva auto olikin jäänyt jumiin ja oli tulossa täysiä päin ja peruutin penkkaan enkä päässyt irti kovin helposti....

Mut onko se vaarallista? Mä jouduin nääs äkilliseen paniikkiin, koska en huomannut että vastaantuleva auto olikin jäänyt jumiin ja oli tulossa täysiä päin ja peruutin penkkaan enkä päässyt irti kovin helposti....
Kytkimen vaihtaminen ei yleensä ole ihan halpaa lystiä, ei kannata polttaa sitä pilalle. Kuinka muuten vastaantuleva jumiin jäänyt auto voi tulla täysiä päin?

Back
Ylös Bottom