Rasvanpolttajan idea on polttaa rasvaa, mutta massalla tulee väkisinkin ylimääräistä fläsää ja kun olet plus kaloreilla, niin rasvanpolttaja on niinsanotusti turha.
Dietillä lihaksenkasvattaminen ja samalla kiristyminen on äärimmäisen vaikeaa, suosittelen, että kasvata ensiksi lihat, sitten kiristele läskit pois lihan päältä.
"Kasvata ensin lihat" määrittele sinä sitten, että mikä on tarpeeksi? :D Kun bulkkaa aina vaan, tulee siitä tosi nopeasti ikibulkki, jonka seurauksena potilas on kohta englannin sanoin "kuolettavan lihava" niin, ettei maastavetoa pysty suorittamaan nostamatta samalla muutamaa kymmentä lisäkiloa maharasvaa. Hyvänä sääntönä olen itse pitänyt, että IKINÄ ei saa tehdä vaan jotakin, ei dieetata eikä bulkata, vaan täytyy tehdä suunnitelma vähintään yhden muutoksen päähän asti. Itse bulkkaan aina pari viikkoa ja sitten aloitan dieetin, joka kestää nyt kiristelytarkoituksessa 2-4 viikkoa, ja sen jälkeen tiedän taas bulkkaavani, mutta bulkkikauden pituuden päätän vasta sen alkaessa, kun katson peiliin ja arvioin, miltä näytän nyt ja paljonko syklille olisi hyvä tulla pituutta. Eli siis läskiä on toosi helppo hankkia ja se on kiristelyn sijaan jopa huisin kivaa ja nautinnollista, kun saa syödä kaikenlaista namia ja nannaa yllin kyllin, mutta sitten kun koittaa se kohtalon päivä, että pitäisi aloittaa dieetti, niin jos peilistä irvistää karvainen kaljatynnyri, niin kyllä siinä herkemmällä pojulla voi päästä tippa linssiin.
Kiristely nimenomaan tapahtuu dieetatessa. Lihasten kasvatus ei ole mahdotonta, mutta sen tehokkuus on jotain ihan toista kuin bulkilla, vaikka ruokailua yrittäisi syklitellä tarkkaan vielä mikroskaalassakin (päivän sisällä). Läskeillä ihmisillä myös hormonitasot heittävät häränpyllyä, tiukassa kunnossa olevalla on kovemmat testot ja vähemmän estroja kuin kaljatynnyrillä, ja bulkkikauden jälkeen tulleesta "vällystä" pääsee eroon kuukauden kiristelyllä.