Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miks ihmeessä perus maustamaton broilerin fileesuikalepaketti (esim rainbow ja pirkka) sisältää 2-4 E-koodia? Säilyvyyden ymmärrän, koska päiväykset noissa on pitkiä nykyään... mutta tarvitaanko siihen fileesuikaleeseen noin montaa koodia?

Sisältääkö broilerin fileepaketti myös näin paljon E-koodeja? Tai esim. naudan paistijauheliha? Ei ainakaan atrian paistijauhelihassa lukenut mitään E-koodeista.
kannattaa vähän kattoo mitä osta noissa halpis broilereissä on se noin 20% nesteitä eu-direktiivien mukaan kanaan saa turvottaa 49% nesteitä eli 51% kananfilettä saa vielä myydä

Yritän ensin täältä saada vastautsa, enne ku laitan oman ketjun. Onko olemassa LAKTOOSITTOMIA palautusjuomia? Lääkäri määräsi täysin laktoosittoman ruokavalion ja nuo mihin minä oon törmänny, ovat kaikki vaan vähälaktoosisia.....auttakee

Yritän ensin täältä saada vastautsa, enne ku laitan oman ketjun. Onko olemassa LAKTOOSITTOMIA palautusjuomia? Lääkäri määräsi täysin laktoosittoman ruokavalion ja nuo mihin minä oon törmänny, ovat kaikki vaan vähälaktoosisia.....auttakee

Soijaproteiinia tai riisiproteiinia vaan kaupasta. Siihen lyöt sitten maltoa sekaan niin sulla on palkkari ilman laktoosia.

Mulla on tommonen starnutritionin bcaa purkki. Niin kuinka paljon sitä pitäisi ottaa? Kun otan kumminkin ennen treeniä crackia ja treenin jälkee 2 kauhaa massin wheytä?

Mites on, kannattaako lisäravinteiden (palautusjuoman) käyttö? Olen 15v poika, 182cm/84kg, salia tulee 3-4krt viikkoon. Varsinaista treeniohjelmaa ei ole, mutta oman mielen mukaan liikkeet 1-jakoisen tapaan. Tämän päälle koululiikuntaa 3-5h viikossa ja jääkiekkoa about 8h viikossa. Syömisistä ei tule kirjaa pidettyä, mutta suht. terveellisesti syön, kotiruokaa pääasiassa.

Olen miettinyt tuota Fastin Muscle+ ostamista, olisiko siitä hyötyä? Syömään en pääse heti salin jälkeen, joten tähän katsottuna ainakin vaikuttaisi järkevältä. Mielipiteitä ja ehdotuksia saa esittää :)

Jos et pääse suoraan salin jälkeen syömään niin kuulostaa ihan hyvältä. Ei se mikään ihme aine ole muista se.

Millasta bulkki ravintoo tollaset mikro pizzat olis siis jos energiaa voi olla hankala saada plussalle
Välillä?? Iha huvikseen ku kotona lukasin saarioisen meetvursti pizzan ravintoarvot nii näyttäis olevan 19g proteiinia per pizza. Ja kai ne proteiinit tulee silloin kai lihasta mitä siinä on eli laadultaa proteiinit kai ihan ok?? Toki sit ne hiilarit ja sun muut ei oo kamalan hyvii mut niitte päälle en tajuu mitää :D. En ny tietekää ala syömää joka päivä mut ehk välil jos iha ok ruokaa olis.

En suosittele valmisaterioita tai mikropizzoja, missään vaiheessa elämää, en yhdellekkään ikäluokalle tai etniselle ryhmälle. Energiaa mieluummin oliiviöljystä tai pähkinöistä, jos ei nyt mistään muusta meinaa tulla.

E: Ja jatkan omalla kysymyksellä. Katsoin tuossa vanhaa treenipäiväkirjaa ja vertasin nykyiseen. Olen kumpaankin merkannut syömiäni kaloreita ylös ja on tullut tässä sellaset n. 6kg lisää, mutta kalorit ovat kasvaneet 3330kcal ---> 3400kcal. Onko tuo nyt liian vähäinen kalorimäärän kasvatus, jos lihasta pitäisi saada rakennettua? Nyt on vähän yli kaksi viikkoa paino pyörinyt aikas samoissa lukemissa. Pitäisikö nostaa johonkin 3500kcal?

Ja voiko bulkin vimpan päivän kruunata jollain järjettömällä mässyllä? Esim. 11 000kcal, niin sitten jaksais dietata vai onko se vain turhaa?

Ohjelmana nyt arnoldin kuusikko taas vaihteeksi. Elikkäs massakausi niin sanotusti niin silloin syödään oikein urakalla !
Sitä vaa meinasin onko rasvanpolttajista nyt mitään hyötyä kun syödään paljon ?
Olisi kiva kasvattaa lihasta ja kiristää vähän jotta näkyisi paremmin.

Vai voiko sen tehdä noin "helpoksi" ? :D

E: Ja jatkan omalla kysymyksellä. Katsoin tuossa vanhaa treenipäiväkirjaa ja vertasin nykyiseen. Olen kumpaankin merkannut syömiäni kaloreita ylös ja on tullut tässä sellaset n. 6kg lisää, mutta kalorit ovat kasvaneet 3330kcal ---> 3400kcal. Onko tuo nyt liian vähäinen kalorimäärän kasvatus, jos lihasta pitäisi saada rakennettua? Nyt on vähän yli kaksi viikkoa paino pyörinyt aikas samoissa lukemissa. Pitäisikö nostaa johonkin 3500kcal?

Paljo painat ja pituus? Kato Kalorilaskuri.fi päivittäinen kulutus ja siihen päälle 500-1000 kcal päivässä, ettei tule liikaa ylimääräistä fläsää. Kiinnitä myös huomiota riittävän proteiinin saantiin. Noin 3 g per painokilo.

Ja voiko bulkin vimpan päivän kruunata jollain järjettömällä mässyllä? Esim. 11 000kcal, niin sitten jaksais dietata vai onko se vain turhaa?

Miksipä ei tai miksipä joo, jos haluat, niin anna mennä :)

Ohjelmana nyt arnoldin kuusikko taas vaihteeksi. Elikkäs massakausi niin sanotusti niin silloin syödään oikein urakalla !
Sitä vaa meinasin onko rasvanpolttajista nyt mitään hyötyä kun syödään paljon ?
Olisi kiva kasvattaa lihasta ja kiristää vähän jotta näkyisi paremmin.
Vai voiko sen tehdä noin "helpoksi" ?

Rasvanpolttajan idea on polttaa rasvaa, mutta massalla tulee väkisinkin ylimääräistä fläsää ja kun olet plus kaloreilla, niin rasvanpolttaja on niinsanotusti turha.
Dietillä lihaksenkasvattaminen ja samalla kiristyminen on äärimmäisen vaikeaa, suosittelen, että kasvata ensiksi lihat, sitten kiristele läskit pois lihan päältä.

Monessa ketjussa kuulee puhuttavan, kuinka maito muodostaa jonkinlaisen kalvon vatsaan (/suolistoon?) ja sitä kautta hidastaa muiden ravintoaineiden imeytymistä (vähän samaan tapaan kuin rasva). Kiinnostaisi todella paljon nähdä aiheesta jonkinlaisia tutkimuksia.

Tässä viimeisen tunnin käytin pakkiksen hakukoneen höyläämiseen ja googlailuun, mutta suurin osa jutuista keskittyi vain kaseiinin hitauteen maidossa, eikä ollenkaan tähän mystiseen "kalvoon". Käytännössä tämä ei varmaan juuri mihinkään vaikuta, mutta puhtaasta mielenkiinnosta haluaisin nähdä mustaa valkoisella. Tai jos vaihtoehtoisesti joku pakkiksen profeetta avaisi hieman sanaista arkkuaan.

Back
Ylös Bottom