Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

mites perunan ja appelsiinimehun imeytyminen eroo toisistaan eli onko lihasmassan/voiman kannalta mitään eroo syönkö päivän aterian perunaa+jauhelihaa tai perunaa+mehua+jauhelihaa jos ravinne jakauma on sama??? niin ja kumpi on parempi?

mites perunan ja appelsiinimehun imeytyminen eroo toisistaan eli onko lihasmassan/voiman kannalta mitään eroo syönkö päivän aterian perunaa+jauhelihaa tai perunaa+mehua+jauhelihaa jos ravinne jakauma on sama??? niin ja kumpi on parempi?

Yleisestihän tollasta sokeripommia ja rasvaa ei suositella samal aterial. mä vetäisin mehua ainoastaa aamupalalla ja ennen/jälkee reenin. mut eipä tuol lihas massaa ja voimaan mitn negatiivistä oo. lähinnä liittyy siihen läskin kerääntymiseen toi homma mut jos ei läski pelota nii anna mennä vaa.

Rainbow:n 6% sulatejuustossa ei ole ollenkaan juustoa?
Ainesosat:
Juusto: vesi, herajauhe, maitoproteiini, emulgointiaineet (E 452, E 339, E 341), suola.

Mutta se on myös eri merkkistä ja näin ollen omien kokemuksien mukaan myös nuo star nutritionin kamat on vitun pahoja ja huonosti sekottuvia. Mieluummin maksan paremmasta.

Kyllä meikäläisellä ainaki toi Whey 80 sekottuu hyvin, maksokin vaan 10e / kilo.. :rolleyes: Ja pahaa toi ei todellakaan oo. Kannattaa tosiaan maistaa ennenku tuomitsee kuten voidi tossa ylempänä sanokin ;)

Rainbow:n 6% sulatejuustossa ei ole ollenkaan juustoa?
Ainesosat:
Juusto: vesi, herajauhe, maitoproteiini, emulgointiaineet (E 452, E 339, E 341), suola.

? Eihän minkään juuston ainesosissa ole juustoa. Katsoppa vaikka jääkaapistasi muiden juustojen ainesosat. Maidosta se tehdään, eli tossa tapauksessa herajauheesta ja maitoproteiinista.

Valion emmentaalissakaan ei ole juustoa, mua ob huijattu.

Termisoitu maito, hapate, suola

;)

Mass whey. tuli eilen 4kg pönttö vadelmaheraa ja voi vittu kun on paakkusta eikä sekotu sitten millään kunnolla veteen. Vaikka kuinka ravisteli niin sinne jäi semmosia limapalloja pyörimään. Ei oo kyllä enne massin heroissa ollu tätä ongelmaa, mites muilla? Fastin herassa ei moitittavaa esim.

? Eihän minkään juuston ainesosissa ole juustoa. Katsoppa vaikka jääkaapistasi muiden juustojen ainesosat. Maidosta se tehdään, eli tossa tapauksessa herajauheesta ja maitoproteiinista.

Valion emmentaalissakaan ei ole juustoa, mua ob huijattu.

Termisoitu maito, hapate, suola

;)
Tunnen itseni nyt tyhmältä, mutta eihän maitoproteiini ja maito ole sama asia?
Mutta joo tajusin nyt :david:

Maistuuko maustamattomat herat ihan paskalta vai pystyykö niitä juomaan irvistämättä? Pahanmakuisella en siis tarkoita mautonta. Ylipäätään, millä merkeillä on laadukkaimpia maustamattomia (lähinnä tarkoitan, ettei tarvi kaapia lusikalla sheikkeristä, sekä mahdollisimman vähän kaikkee muuta kuin heraa)?

Maistuuko maustamattomat herat ihan paskalta vai pystyykö niitä juomaan irvistämättä? Pahanmakuisella en siis tarkoita mautonta. Ylipäätään, millä merkeillä on laadukkaimpia maustamattomia (lähinnä tarkoitan, ettei tarvi kaapia lusikalla sheikkeristä, sekä mahdollisimman vähän kaikkee muuta kuin heraa)?

Pystyy juomaan. Itse ainakin olen viimeiset 4-vuotta juonut maustamatonta. Hengittämättä vaan huikalla kaikki alas. Tilaan aina 5 - 10 kiloa kerralla halpaa bulkkiheraa. Ei se herkkua ole, mutta ei noista maustetuistakaan mikään oikein herkun kriteerejä täytä.

Eiks noi vaniljan ja minttusuklaan makuiset ole kuitenkin vähän homoo? :)

Yleisestihän tollasta sokeripommia ja rasvaa ei suositella samal aterial. mä vetäisin mehua ainoastaa aamupalalla ja ennen/jälkee reenin. mut eipä tuol lihas massaa ja voimaan mitn negatiivistä oo. lähinnä liittyy siihen läskin kerääntymiseen toi homma mut jos ei läski pelota nii anna mennä vaa.
eikös kuitenkin oo hyvä pitää insuliinit ja glykogeenit korkeella koko päivän jos haetaan maksimaalista lihaskasvua mut siis edelleen kumpi on parempi keino juoda hiilarit mehusta vai syödä perunasta

eikös kuitenkin oo hyvä pitää insuliinit ja glykogeenit korkeella koko päivän jos haetaan maksimaalista lihaskasvua mut siis edelleen kumpi on parempi keino juoda hiilarit mehusta vai syödä perunasta

Bodauksen kannalta peruna. Fruktoosia eli hedelmäsokeria kannattaa koittaa vähän vältellä..

E. Tosin en tärkkelystäkään hehkuta..

Bodauksen kannalta peruna. Fruktoosia eli hedelmäsokeria kannattaa koittaa vähän vältellä..

E. Tosin en tärkkelystäkään hehkuta..

Kertokaa jokin hyvälaatuinen hiilihydraatti, jota saa suurissa määrin perusruuasta. Ehkä mä olen vähän yksinkertainen, koska en keksi.

ruskea riisi ja muut tummat matalan glykemiaindeksin tuotteet :) kyl noi "hyvät hiilarit" ihan perus ruuasta saa kunhan vaan syö yleisesti ottaen terveellisesti, ja nyrkkisääntönä se että makealta maistuvat herkut on niitä "huonoja" hiilareita :D paitti että niitäkin on ihan suotavaa ottaa ennen ja jälkeen treenin.

Noniin kertokaa joku viisas mitä tapahtuu kun jättää hiilarit vetämättä salireenin jälkeen? Polttaako se keho sitä omaa rasvaa vaiko ei (after-burn)

Miks ihmeessä perus maustamaton broilerin fileesuikalepaketti (esim rainbow ja pirkka) sisältää 2-4 E-koodia? Säilyvyyden ymmärrän, koska päiväykset noissa on pitkiä nykyään... mutta tarvitaanko siihen fileesuikaleeseen noin montaa koodia?

Sisältääkö broilerin fileepaketti myös näin paljon E-koodeja? Tai esim. naudan paistijauheliha? Ei ainakaan atrian paistijauhelihassa lukenut mitään E-koodeista.

Noniin kertokaa joku viisas mitä tapahtuu kun jättää hiilarit vetämättä salireenin jälkeen? Polttaako se keho sitä omaa rasvaa vaiko ei (after-burn)

Itse ketoosilla muinoin treenatessa testasin empiirisesti, että lähes täysin hiilarittomalla ja jopa miinuskalorisella ruokavaliolla on mahdollista kasvattaa lihaksia, aloittelija kun olin tuolloin. Ajan mittaan kaloreita on kyllä pakko lisätä, mutta treenin jälkeisten hiilarien funktio on se, että ne menevät lihasten glykogeenivarastoihin, eli ne eivät kerry läskiksi tai vähennä läskinpolton määrää tai oikeastaan mitään muutakaan. Eli lihasten palautuminen ja lihaskasvu voi hidastua, jos palkkarista jättää hiilarit veks. Rasvanpolttoon ei syöminen käytännössä vaikuta mitenkään, päinvastoin, jos ennen treeniä tai treenin jälkeen on pitkään syömättä, niin lihakset voivat jopa palaa kasvamisen sijaan (hajonneita lihassäikeitä helpompi pilkkoa ravinnoksi kuin korjata, jos korjaamiseen tarvittavia aminohappoja ja energiaa ei ole tarjolla).

Miks ihmeessä perus maustamaton broilerin fileesuikalepaketti (esim rainbow ja pirkka) sisältää 2-4 E-koodia? Säilyvyyden ymmärrän, koska päiväykset noissa on pitkiä nykyään... mutta tarvitaanko siihen fileesuikaleeseen noin montaa koodia?

Sisältääkö broilerin fileepaketti myös näin paljon E-koodeja? Tai esim. naudan paistijauheliha? Ei ainakaan atrian paistijauhelihassa lukenut mitään E-koodeista.

Nopeasti vilkaistuna sisältää sakeuttamisainetta(ksantaanikumi), paakkuuntumisenestoainetta(fosfaatti) sekä säilöntä- ja kosteudensitoja-ainetta(pentanatrium). Mikään noista ei ole erityisen tappavaa, mutta onhan niiden käyttö hieman kyseenalaista siinä mielessä, että niillä haettava vaikutus on etupäässä visuaalinen. Sen mitä suikaleita ehtii nyt katsella, kun paketin harakirittää veitsellä auki ja lötkäyttää sisällön pannulle...

Back
Ylös Bottom