Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koska ne on vanhanaikaiset enkä älynnyt pyytää jättämään niitä pois. Ne on siis ruuvattu eikä liimattu tms?

Ainakin mitä olen itse joskus irrottanut niin ovat olleet liimattuja. En suosittele irroittamaan jos eivät ole aivan hirveät. Mutta toisaalta jos yläkaapit ovat suhteellisen matalalla niin harvemmin niitä jälkiä näkee.

Sama juttu, mutta luulen ratkaisseeni ongelman ainakin omalta kohdaltani. Näitä reikiä alkoi ilmaantua niihin t-paitoihin, joita käytin kädenvääntötreeneissä. Etenkin jos farkuissa väänsin, niin se nappi tai vyö vielä lisäsi reikääntymistä, kun se kangas jäi pöydänreunan ja sen napin/vyön väliin. Nojailetko kovastikin johonkin tiskiin tai pöytään tms. esim. töissä?
Itsellä myös vastaava ongelma, hieman navan alapuolella t-paidoissa reikiä. En ole muuta selitystä keksinyt, kuin, että paitaa housun sisällä pidettäessä se saattaa jäädä hieman housun vetoketjun väliin vaikka hetkellisestikin ja ajan mittaan kuluttaa reiän.

Ainakin mitä olen itse joskus irrottanut niin ovat olleet liimattuja. En suosittele irroittamaan jos eivät ole aivan hirveät. Mutta toisaalta jos yläkaapit ovat suhteellisen matalalla niin harvemmin niitä jälkiä näkee.

Mä tutkailin vähän tarkemmin niitä listoja, niissä on kulmaraudat näköjään, ne varmaan saisi ruuvattua irti, mutta sitä en näe onko ne liimattu. Liuottaminen ei varmaan ole hyvä idea.. Kai mä sitten vaan katselen niitä.

Nouseeko kehon D-vitamiinin tarve sitä mukaa, mitä enemmän ihminen harrastaa liikuntaa?

Mä tutkailin vähän tarkemmin niitä listoja, niissä on kulmaraudat näköjään, ne varmaan saisi ruuvattua irti, mutta sitä en näe onko ne liimattu. Liuottaminen ei varmaan ole hyvä idea.. Kai mä sitten vaan katselen niitä.

Koita ruuvata yhden kulmaraudan ruuvit irti ja pikkasen heilutella sitä, jos heiluu niin voi olla ilman liimaaki...
Sit jos näyttää siltä, että on liimatki laitettu, niin ei muutaku ruuvit takas ja antaa olla jos ei niitä haluu ruveta väkisin irrottamaan..
Joskus asentanu noita muutaman niin en oo ikinä laittanu liimaa väliin.

Itsehän taisit jo vastata itsellesi tällä kysymyksellä, eli mietit mitä haluat opiskella. Eikös ammattikoulun jälkeen järkevä vaihtoehto ole ammattikorkeakoulu, ilmeisesti pohjakoulutuksena sulla on joku teknillinen ala, joten opiskele insinööriksi.
Mulla on matikkapää ala-asteelaisen tasoa ja oman alan inssejä koulutetaan muutenkin ihan liikaa.

Koita ruuvata yhden kulmaraudan ruuvit irti ja pikkasen heilutella sitä, jos heiluu niin voi olla ilman liimaaki...
Sit jos näyttää siltä, että on liimatki laitettu, niin ei muutaku ruuvit takas ja antaa olla jos ei niitä haluu ruveta väkisin irrottamaan..
Joskus asentanu noita muutaman niin en oo ikinä laittanu liimaa väliin.

Kiitti, toi oli hyvä idea:)

Tänää ois ollu uintireenit, mutta oltiin peruttu. (espoos oli jotku kisat joihin pari tyyppii lähti) No en kuitenkaa muistanu tätä vaa menin vaa reeneihin, kysyin myyjältä että olihan sinne merkitty perjantai puol 6 (treeniaikoja vaihettii vuen vaihtees ni piti varmistaa). Myyjä kysy multa tosissaan jotain 'ootko varma että tänään on reenit. niit muita kolmee ei oo näkyny tääl' jne. sanoin et eiköhän ne ois ilmotellu jos ei olis. Menin kuitenki uimaa sit ja uin sellasen vajaan tunnin. Ku tulin takas nii se ämmä pisti mut kirjottaan oman nimen johonki erilliselle paperille aivan ku oisin tehny jotain väärää..

Unohin et perjantain reenit oli peruttu espoon kisojen takia, mutta ihmetyttää miks ihmees se myyjä toimi niin..
Myyjä tietää, että kuulun treeniseuraan, joten se ei voinu luulla että oon joku ulkopuolinen joka käyttää tilanteen hyväkseen.
Kaiken lisäks eikö se oo yks hailee jos yks harrastaja käy vetää omat treenit seuran treeneissä? Tietääkseen seura maksaa joka vuos jonku x summan rahaa, että voi käyttää allasta 6x/vk vuoden ympäri tms.

Kellää tietoo miten tää koko systeemi toimii?
Riippuu hallista miten menetellään.
Joissain halleissa pitää aina kirjoittaa nimi paperiin, josta ilmenee seura jne. Joissain saa elektronisen avainkortin, joka päästää sisään vain tiettyinä päivinä, jne.

Harvemmin noi myyjät / kassat tietää mitään seurojen vuoroista, ellei kyse ole sitten jostain pienestä hallista, jossa siis on varattu 1-2 seuralle rata 24/7 käyttöön.

Mulla on matikkapää ala-asteelaisen tasoa ja oman alan inssejä koulutetaan muutenkin ihan liikaa.
Kouluun vaan, älä lannistu. Minulla on amiksen juuri ja juuri läpipäässyt serkkupoika, joka aloitti raksapuolella amk:ssa ja olin varma, ettei hän pääse läpi kaikista kursseista. Niin vain hänkin valmistui inssiksi ja vielä tavoiteajassa.

Miten sais ruuansulatusta nopeutettua?Apteekista maitohappobakteereja?Vettä tulee juotua pitkin päivää tosi paljon.(Myös ennen nukkumaanmenoa, pitäis varmaan silloin rajoittaa sitä?)

Onko väliä missä käy vaihdattamassa patterin Suunnon kelloon ja sykevyöhön? Vai tilaa patterin jostain netin syövereistä ja vaihtaa itse.

Meet pöntölle ja tunget semmosen perseärsyke puikon sinne sun papana-aukkoon. Venaat hetken ni sielt tulee ainaki osa ulos. Emmä tiiä onko tämmönen mahollista et saa ittensä tyhjäks mitenkää muute ku jollain suolihuuhtelu juomajutulla näin kotitekosesti.

Haluaisin ottaa aamupainon tyhjänä päivittäin (dieetillä), aamulla käyn vain kusella, ei ehdi elimistö prosessoida ruokaa aamuksi..
Käy aamulla ***kalla ja mittaa painosi sen jälkeen ja ota tulokset ylös. Laske niistä viikkokeskiarvo ja vertaile näin saatuja eri viikkojen keskiarvoja toisiinsa. Parempaa ja luotettavampaa painon seuraustapaa tuskin on.

Back
Ylös Bottom