POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

No se nyt vaan on niin, että yleisössä se valituskynnys määräytyy sillä, kuinka selkeitä virheet ovat ja kuinka viihdyttävää se on katsoa, eikö? Täytyy nyt muistaa, että kirjoittajat täällä ovat yleisöä, eikä tuomareita, vaikka välillä se ei siltä vaikutakaan. Totta kai näillä asioilla on merkitystä siihen, miten paljon kukakin jaksaa huomauttaa noista.

Jos ei ole oikea tuomari, saa huomauttaa, nillittää, arvostella, tuomita ja ampua alas noston, jonka kisassa parhailla paikoilla olleet tuomarikortin suorittaneet (=oikeat) tuomarit ovat hyväksyneet ja/tai hylänneet? Tämähän on todella laadukas argumentti! Tässä ei voi oikein välttyä siltä ajatukselta, että raakanostaja saa anteeksi ne virheet, jotka tuomitsevat varustenostajan alimpaan helvettiin.

Jos näkee selkeät virheet varustenostossa, näkee selkeät virheet raakanostoissa. Se ei vaikuta mielipiteeseen nostetaanko varusteissa vai raakana. Silloin ollaan todella tekopyhää poikaa, jos mielipide määräytyy missä varusteissa kisa käydään. No se nyt vaan on niin, että sääntöjen vastainen suoritus on sääntöjen vastainen suoritus varusteista riippumatta.

TS

Virheet eivät ole älyttömän silmiinpistäviä? Sanothan itsekin, että kyykky on nippanappa ja penkissä olisi saanut olla selkeämpi stoppi. Virheet on virheitä ja ne katsotaan kaikilta samalla tavalla; oli varusteet tai ei.

Erinomainen aspekti tuo viihdyttävyys! Sehän se nimenomaan ratkaisee, onko nostot hyviä vai ei. Ei muuta kuin Rammstein rokkaamaan ja tanko taipumaan! Mitäs niistä säännöistä, turhia semmoset...

TS

Nojoo, sun pointti on selvä ja mielestäni oikea. Netissä vaan on käytäntönä, että varustenostoista nillitetään aina. Raakanostoista nillitetään, jos ne ovat vajaita JA tangossa ei ole kauheasti rautaa. Tämä sama logiikka toimii muissakin konteksteissa. Esimerkiksi tangon paukuttelu pinnoihin on täysin ok ja sallittua, jos siinä on rautaa tarpeeksi. Mutta auta armias, jos joku erehtyy kolauttamaan tangon pinnoihin pienillä painoilla, niin johan tulee satikutia "tangon rikkomisesta" ja kieroista tangoista.

Nettituomaristo toimii eri tavalla ja logiikalla kuin kisatuomarit :)

Jokaikinen noista konstan kyykyistä on nippanappa siinä ja siinä, minun mieleen ehkä korkeita mutta niin rajoilla että ymmärrän ne valkoisetkin, varmasti hankala tuomaroida rajatapauksia kisoissa. Sitä mieltä ainakin yksi tuomari kun punaista heitti eka nostossa, ja saattoihan noissa punaista tulla muissakin kun ei näe joka tuomarin päätöstä.
Samoin tuo Efferdingin viimeinen kyykky osuu monoliftiin ennen kuin nosto on etes valmis siitä olisi minulta tullut punaista kuten myös lähtöasento on jo koukussa.

Konstan penkeissä en näe mitään vikaa. Itse en näe mitään tekopyhää siinä että rajoilla olevaa nostoa ei huudeta että VAJAA ja sitten kun o 15 cm korkea kyykky että siitä huudetaan että vajaa.

Raw Power ry:kin varmaan myöntää että varmasti hankalempi tuomaroida rajoilla oleva nosto kuin sellainen nosto joka ei ole sinnepäinkään.

Siinä on konstalle ja Stanille kyykyn mallia, penkissä kyllä kitisisin...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jotenkin omaan ajattelumalliin ei tunnu yhtään istuvan täällä harjoitettava tapa keskustella eri voimasuorituksista. Jatkuvaa jotenkin negatiiviselta haiskahtavaa virheiden etsintää joka nostosta. Itse jonkinlaisia rautoja nostaneena ja voimailua ja voimailijoita seuranneena henkilönä mieleen on jäänyt muutama mielenkiintoinen ero voimailijoiden kesken. Jos itse näen että joku nostaa 300kg penkistä niin ei tule mieleenikään että mitä mahdollisia virheitä voisin suorituksesta löytää, vaan ainoa mitä mieleen tulee on hiljainen kunnioitus. Voin kertoa että useimmat niistä jotka ovat jo saavuttaneet, tai tulevat saavuttamaan edes jossain määrin merkittäviä tuloksia ajattelevat samoin, nöyrästi. Sitten havaintojeni mukaan on tämä virheiden etsijöiden porukka joista useimmat myös tuntuvat jatkuvasti saleilla ja netissä vertailevan itseään huippuhin, ainoana erona vaan ilmeisesti on että kyseiset vinkuheinät eivät roinaa, ( eivät edes uskaltaisi ) . Ja arvostelevat myös jatkuvasti videoilla esiintyvien eliittinostajien nostotekniikoita. Siis voi jumalauta! En voi käsittää että joku ei tajua että huiput treenaavat tavalla joka on heidät huipulle vienyt, ja EHKÄ ovat kokeilleet useita eri tekniikoita ja lähestymistapoja. Eli jos jotain voisi kirjoittelijoilta täälläkin toivoa niin sitä vitun kunnioitusta kavereille jotka syö teidän kehonpainon verran aamupalaksi.

Ei siinä arvostuksesta tai mistään muusta ole kiinni. Kisoissa on säännöt ja kisoissa pitää sääntöjä noudattaa. Salilla jokainen voi nostaa miten tahtoo.

Jälleen esimerkki :)
Eka kaveri vetää 400kg todella puhtaasti eikä jaa suorituksesta mitään moitittavaa, 3 valkoista
Toinen kaveri vetää 400Kg reisikannatuksella ja loppuojennusta suorittamatta, 3 valkoista

Silloin pitää etes jonku kitistä jos tuomarit eivät älynneet eroa niin etes meidän, lajin harrastajien pitää nähdä ero ja nostaa eka kaveri voittajaksi etes täällä netissä :)

Tämähän on todella laadukas argumentti!

Ensinnäkin mun postini ei ollut mikään argumentti. Toiseksi, mä en missään vaiheessa ole sanonut kuka saa sanoa mitäkin. Vaikka mun puolestani on kyllä ihan sama kuka sanoo mitäkin ja mistäkin.

Oot kovin hyökkäävä, vaikka mä totesin vain miten asiat ovat. Sä et tainnut ollenkaan ymmärtää mun pointtiani.
Mä en muistaakseni edes ole täällä koskaan oma-aloitteisesti huomauttanut mistään nostoista yhtään mitään, en varuste- enkä raakanostoista, joten turha muhun on purkaa patoutumia.

Jotenkin omaan ajattelumalliin ei tunnu yhtään istuvan täällä harjoitettava tapa keskustella eri voimasuorituksista. Jatkuvaa jotenkin negatiiviselta haiskahtavaa virheiden etsintää joka nostosta. Itse jonkinlaisia rautoja nostaneena ja voimailua ja voimailijoita seuranneena henkilönä mieleen on jäänyt muutama mielenkiintoinen ero voimailijoiden kesken. Jos itse näen että joku nostaa 300kg penkistä niin ei tule mieleenikään että mitä mahdollisia virheitä voisin suorituksesta löytää, vaan ainoa mitä mieleen tulee on hiljainen kunnioitus. Voin kertoa että useimmat niistä jotka ovat jo saavuttaneet, tai tulevat saavuttamaan edes jossain määrin merkittäviä tuloksia ajattelevat samoin, nöyrästi. Sitten havaintojeni mukaan on tämä virheiden etsijöiden porukka joista useimmat myös tuntuvat jatkuvasti saleilla ja netissä vertailevan itseään huippuhin, ainoana erona vaan ilmeisesti on että kyseiset vinkuheinät eivät roinaa, ( eivät edes uskaltaisi ) . Ja arvostelevat myös jatkuvasti videoilla esiintyvien eliittinostajien nostotekniikoita. Siis voi jumalauta! En voi käsittää että joku ei tajua että huiput treenaavat tavalla joka on heidät huipulle vienyt, ja EHKÄ ovat kokeilleet useita eri tekniikoita ja lähestymistapoja. Eli jos jotain voisi kirjoittelijoilta täälläkin toivoa niin sitä vitun kunnioitusta kavereille jotka syö teidän kehonpainon verran aamupalaksi.

:face:

Raw Power RY:lle pitää nostaa hattua, ovat Suomessa ainoana organisaationa onnistuneet löytämään hyvän tuomarilinjan ja pysymään siinä! Ei pahemmin ole kuulunut edes nettituomareilta napinaa.

[video=youtube_share;j1Ud1HjfNUY]http://youtu.be/j1Ud1HjfNUY[/video]

@3:40 eteenpäin. Kyllä maailman huipulla nostavatkin ovat natuja (sarkasmivaroitus) :face:
Jääkuningas taisi vain ilmaista sitä, että pari kertaa viikossa vähän pomppupenkkiä tekevät sohvaperunat niin mielellään tuomaroivat huippunostajien nostoista yksityiskohtia. Se on ihan turhaa ja monesti nettituomareilta puuttuu asiantuntemusta oikeastaan tietää oliko nosto hyvä vai ei (esim kameran kulman vaikutus) saati ymmärtämään kunnon saavuttamiseen vaadittuja uhrauksia ja työtä.

Raw Power RY:lle pitää nostaa hattua, ovat Suomessa ainoana organisaationa onnistuneet löytämään hyvän tuomarilinjan ja pysymään siinä! Ei pahemmin ole kuulunut edes nettituomareilta napinaa.

Itsekkään en ole tainnut napista yhdestäkään heidän kisoissa tehdyssä nostoissa. Oikeasti todella hyvä tuomarilinja.

taitaa samat tuomari mitkä on bullfarmin powerlift...

Joo samoja tuomareita löytyy vaikka mistä kisoista mutta kai heille on pidetty hyvä palopuhe että nostojen pitää oikesti olla hyviä eikä sinnepäin!

Komeaa paskaa! Ja tanko kirjaimellisesti munissa.

[video=youtube_share;j1Ud1HjfNUY]http://youtu.be/j1Ud1HjfNUY[/video]

@3:40 eteenpäin. Kyllä maailman huipulla nostavatkin ovat natuja (sarkasmivaroitus) :face:
Jääkuningas taisi vain ilmaista sitä, että pari kertaa viikossa vähän pomppupenkkiä tekevät sohvaperunat niin mielellään tuomaroivat huippunostajien nostoista yksityiskohtia. Se on ihan turhaa ja monesti nettituomareilta puuttuu asiantuntemusta oikeastaan tietää oliko nosto hyvä vai ei (esim kameran kulman vaikutus) saati ymmärtämään kunnon saavuttamiseen vaadittuja uhrauksia ja työtä.
Sillälailla kuka nyt hormooneita voimailussa huipulla käyttää, tai ainakaan kun se ei ole edes kiellettyä ammattilaisliitoissa, ei voi muuta kuin nauraa.

mua nyt vaan ärsytti toi että Jääkuningas kirjoitti ettei jengi roinaa koska ei uskalla roinata.

Jääkuninkaalta oli muutenkin erittäin asiantuntevaa analyysiä :D

Eiköhän asian laita ole kuitenkin siten, että meillä, joille puhtaana reenaaminen on itseisarvo ja jotka jaksamme uhrata aikaa ja energiaa siihen, on sitä oikeaa rohkeutta. Ja ne tissiposket, jotka haluavat hetikaikkiminullenytkeinojakaihtamatta, ole niitä anti-rohkeita ;) Onhan se rankkaa miettiä ruokailut, levot, kuunnella kehoa, reenata äärirajoilla ilman lääkkeitä... Mutta come on mään! että rohkeutta vaatisi se piikin pistäminen? huhhuijaa.. Aikamoista skeidaa sitä tälläkin sivustolla eteen tulee..

Siinä on konstalle ja Stanille kyykyn mallia, penkissä kyllä kitisisin...

Pääsen Sergein kanssa taas reenailemaan tuonne Saksan maalle :) pakko siis kai kehaista, että samassa seurassa ollaan nosteltu ;)

Tuo "roinaaminen kiinni uskalluksesta" juttu kyllä tosissaan huvittava. Mutta ei mun mielestä monilla roinaajilla todellakaan ole mitään hetikaikkimullenyt syndroomaa. Lienee valinta haluaako riskeerata terveytensä, ja mahdollistaa rakentaa itselleen erityisen lihaksikkaan kehon ja/tai luonnottoman suuret voimat siinä ohella. Mikäli tollainen on tavotteena, niin ei ole muuta mahdollisuutta.Taas jos normijamppaa lihaksikkaampi ja voimakkaampi kroppa riittää, ja se että kehitystä tulee voimissakin hitaammin, on valinta natutreenaus. Pitää kunnon ja terveyden kunnossa(jos ei mitään +2000kcal bulkkeja vedä). Ja kun dopingtestit löytyy, ei kilpaileminen ja pärjääminenkään(ainakaan varusteilla) ole ongelma jos lahjoja löytyy.

Itse treenailen naturaalina, mutta en ole kuitenkaan millään tavalla katkera roinaajille. Ainoa mitä ei voi sietää, on sen väittäminen että kaikki voimailijat roinaa, ja vertaillaan sitten omia tuloksiaan heikompien naturaalien rautoihin. Onhan se älyttömän kova suoritus jos 100-kiloinen naturaali tökkää 200kg penkistä, ja siihen pystyy vain harvat ja lahjakkaat. Mutta että parhaat ton painoiset steroidiköntit penkkaa voimakestävyysalueelle menevän sarjan tuolla raudalla, kertoo että se ero on kuin yö ja päivä loppupeleissä. Tuloksia ei pitäs vertailla, toiset tyytyy Ladaan , toiset haluaa Ferrarin.

Toisaalta se on hyvin kiehtovaa seurata bodareita ja voimailijoita, joilla on kaikki kovimmat menetelmät käytössä. Kyllähän ihmiskehon suorituskyvyn äärirajoille vienti on mielenkiintoista, vaikka itse ei tulisi koskaan koskemaan piikkiin/nappeihin erinäisistä syistä.

Back
Ylös Bottom