Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En ole mustannut. Tollainen "kalvo" saattaa ilmestyä yhtäkkiä, jos vaikka olen juuri klikannut kuvan auki.

Eilen huomasin, että toisinaan sellainen sininen "kalvo" tulee myös tekstien päälle, vaikka en ole mustannut. Enemmän kuitenkin kuvien päälle. Pohdin, että onko ongelma mun tietokoneessa vai FB:ssä?

Ja sä et oo vahingossa painanut ctrl + a:ta? Se toimii samoin kun hiirellä maalaaminen.

Kertokaapa viisaammat mulle ennen kuin hermo menee: jos verokanta on 23% ja tiedän tuotteen veron osuuden olevan tietty summa, niin miten saan laskettua tuon veron perusteella saman tuotteen verottoman tai verollisen hinnan? esim. jos vero on 30e, niin mikä on veroton/verollinen hinta? Olen pyöritellyt ties minkälaisia kaavoja ja yrittänyt yksinkertaistaa asiaa, mutta en saa valaistusta! ja olen satavarma, että tää on kuitenkin joku tosi helppo toimitus :jahas:

no sehän lasketaan tietenkin siten että 30e/23% saadaan 1%=1,304€ 100%-23%=77% ja tuo 77% on veroton hinta eli 77x1,304=100,43€ ja verollinen olisi tuo 100,42€+kyseinen 30€ eli 130,42€

Onko kenelläkään muodin orjalla tietoa mistä voisi löytää Van Dammen Kickboxerissa käyttämän hihattoman paidan jossa on HENKSELIT? Tyyli- ja laatutietoisen valinta kesäkuumalla, säädettävä malli. Oheisessa videossa näkyy kyseinen vaatekappale, mikäli tanssimooveilta sitä ehtii katsomaan.

http://www.youtube.com/watch?v=CE8XKeN0zk4

Oliko tuossa purenutritionin ja professorin esimerkissä nyt saatu hinta sitten verollinen vai veroton?
Voisi kuvitella, että verollinen, mutta jos vähennetään siitä tuo veron osuus 30e niin jää 100,43 ja 100,43*1,23=123,52

Eli mun mielestä verollisen hinnan verottoman osuuden laskeminen ei mene ihan tuolla kaavalla.?

Mitä tarkoittaa ohjelmatiedoissa (S)?

Esim. Areenassa Muumilaakson tarinoita (S). Tommosta merkintää ei vielä viime viikonloppuna tainnu olla.

Oliko tuossa purenutritionin ja professorin esimerkissä nyt saatu hinta sitten verollinen vai veroton?
Voisi kuvitella, että verollinen, mutta jos vähennetään siitä tuo veron osuus 30e niin jää 100,43 ja 100,43*1,23=123,52

Eli mun mielestä verollisen hinnan verottoman osuuden laskeminen ei mene ihan tuolla kaavalla.?

Totta. Tuolla hyvä ohje ja laskurikin -> http://www.laskurit.fi/talous/arvonlisaveron-laskeminen/

Veroton hinta: 0,23 * x = 30 => x = 130,43

Verollinen hinta: 1,23 * 130,43 = 160,43

Kuinka kauan avattu normaali ketsuppi (siis kaikilla lisäaineherkuilla kyllästetty) säilyy jääkapissa?
Lidlin säilöntäaineeton saksalainen ketsuppi säilyy etikettinsä mukaan vain 2 viikkoa, joten sai miettimään pilaantuvatko muutkin ketsupit yhtä nopeasti.

onko musiikin puolella tuommoista IMDB:n kaltaista sivustoa, jossa käyttäjät ovat arvostelleet levyjä tai yksittäisiä kappaleita?

Kuinka suuri ero nyt loppupeleissä on perus mono krealla ja puvy krealla, nesteen kerääntymisen kannalta? Puvy sitoo myös nestettä jonkin verran, joten kannattaako siitä maksaa moninkertanen hinta? Ja kuinka paljon perus krean nesteen kerääntyminen näkyy? Esim häviääkö sixpäkki ja naama paisuu yms?
oon lukenu krea keskustelua

Palavereihin liittyen... muistan lukeneeni artikkelin joku aika sitten, missä joku suomalainen yritys oli hommannut neukkariin kuntopyörät tms - muistaako kukaan linkkiä artikkeliin?

Kiinnostaisi kuulla myös lisää, josko joku pakkislaisista on vastaavassa firmassa duunissa. Osaisko joku valaista vielä lisää, että mitä esim. Googlella on neukkareissaan (tähän liittyen on tainnut olla joku dokkarikin ehkä)?

Ajattelin ehdottaa duunissa josko saataisiin yksi kuntoneukkari näin alkuun kun noita vakiopalavereita on ihan riittämiin.

Ostat sitä monoa, niillä ei ole käytännöntasolla mitään eroa. Krean teho perustuu hyvin pitkälti tohon nesteen keräämiseen, tietty se toisto tai kaks voidaan rutistaa kreatiinifosfaatin voimin kun ATP loppuu, mutta se kerääntynyt neste suojaa niveliä vähän venyttää lihaskalvojakin.

Toi nestehän kertyy lihassoluvälitilaan, ja naamassa on suhteellisen vähän lihasta verrattuna muuhun kroppaan joten se nyt ei ihan pullataikinamaisesti paisu mutta voihan siinä pientä eroa huomata. Päkki nyt tuskin häviää jos se näkyvissä on, turpoaa ne lihatkin siinä mukana.

Back
Ylös Bottom