Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En minäkään halua uida puolialastin kenenkään kanssa, joten minulle on järjestettävä oma vuoro!!!!! Ei jumalauta diskusti ulalla TAAS!

Jos sun ulosanti on tuollaista luokkaa 21-vuotiaana, vaadin ehdottomasti että sulle on järjestettävä oma vuoro internettiin jollekin omalle foorumille.

Meidänkin taloyhtiön yleiset saunavuorot (joulusaunat sun muut) on eritelty niin, että miehet erikseen ja naiset erikseen. Vittu mitä paskaa. Vittu mitä vaatimuksia. Vittu mihin suuntaan tää maa on menossa!

Aika typerä vertaus, nyt puhuttiin yleisistä paikoista joihin on saatu eri vapauksia johtuen uskonnon asioista. Taloyhtiön miesten ja naisten saunavuorot on aina ollu eri aikaan mikä on ihan luonnollista.

Ovat nekin suomalaisia, jotka suomalaiset on sinne äänestäneet. Ja ne on suomalaisia, jotka ne kaikki edut mamuille antaa. Mä oon ennenkin sanonu, et Suomi on ihan liian helppo maa. Mutta se on se suomalainen solidaarisuus joka sen on aiheuttanut. Don`t hate the player, hate the game. Turha syyttää päätöksestä hyötyvää, vaan syytä päätöksen tekijää.

Tuossa olet täysin oikeassa et suurin vika on juuri näissä jotka näitä päätöksiä tekee, osa varmaan ihan sen takia et vedetään se rasismi kortti esiin heti jos johonkin ei suostuta. Usko huvikses niin näiden kukkahattujen solidaarisuus muuttuu vielä ajan kanssa, mitä enemmän saadaan lukea mamujen perseilyjä sitä enemmän tulee vastustusta.

Mitä se on sulta pois? Miks sulla meni hiekkaa pipariin, kun luit ton jutun? Miksi se häiritsee sua, jos normaali aukioloaikojen ulkopuolella avataan pariks hassuksi tunniksi uimavuoro muille? Siellä laitetaan korkeintaan valot päälle ja yksi uimavalvoja saa parin tunnin lisävuoron (joka tuskin panee pahakseen lisäduuneille). Ei ole helppoa ei, jos tämmönenkin asia vie jonkun yöunet..

Kuinka joku erillinen ryhmä voi mielestäsi olla oikeutettu tämänkaltaiseen palveluun? Jos uimahallilla on resursseja pitää hallia avoinna nykyisten aukiloaikojen ulkopuolellakin, niin millä perusteella on oikeutettua sallia se vain joillekkin tietylle ryhmälle? Etkö tosiaan kokisi sitä rasismiksi tai syrjinnäksi jos satutkin menemään uimaan ja sinut käännytetään ovella tekosyyllä että seuraavat kaksi tuntia on varattu muslimeille? Jos taas asia perustellaan mitäseonsultapois-tyylillä niin sen puitteissa meillä olisi oikeus kieltää jokaisen muukalaisen uimaantulo näinä virallisina aukioloaikoina, ja pistää jokaiselle erilliselle ryhmälle kuten lihaville, lahoille, miehille naisille, muslimeille, kristityille, homoille, vasemmistolaisille, äpäröille ja aviottomille oma puolituntinen kerran viikossa uinti aikaa. Asiahan on silloin ilmeisesti mielestäsi perusteltu sillä että heillä on oikeus uida kuitenkin altaassa? Olisiko asia ollut täysin oikeutettua mikäli minä menisin vaatimaan itselleni sekä muutamalle nahkapäälle omaa 2-tuntista uintivuoroa joka päivä, sillä avoimina vuoroina on vaarana mustan miehen joutuminen samaan altaaseen. En enää millään asteella pysty käsittämään sun lässytystä ja hyysäämistä vaikka tämäkin erivapauksien vaatiminen täyttää kaikki kriteerit rasismiin, lokerointiin ja täydelliseen sopeutumattomuuteen jotain toista ryhmää kohtaan. Mitähän pojat Irakissa tuumisi kun menisi vaatimaan suomalaisille omia aukioloaikoja ruokakauppoihin, perustelisi asian vaikka aikaerolla jonka vuoksi ei ehdi kauppaan näinä yleisinä aikoina.

Jos ei muiden ihmisten kanssa voi uida samassa altaassa niin sit voi jäädä kotiin. Kaikenlaisten erivapauksien jakaminen on vähän vaarallista koska mitä seuraavaksi aletaan vaatia?

Täsmälleen näin.

:D

Eiköhän se kuitenkin siitä johdu, etteivät halua miesten edessä vetää uikkareissaan. Sillä ole mitään tekemistä valkoisten kanssa..

Milloin on vuorostaan sitten se laajennettu aukioloaika niille jotka eivat halua naisten katsovan itseään? Eli voisiko esim homoseksuaalit vaatia itselleen oikeutetusti omaa uintivuoroa edelleen laajennetusti. Ihan vaikka seksuaalisista syistä.

En kiertele vaan ihmettelen miten tämmösestäkin asiasta jaksetaan itkeä. Ei pysty käsittää. On se ihme miten joku jaksaa itkeä joka vitun asiasta mikä liittyy millään tavalla maahanmuuttoon. Jos jotkut naiset ei ole tottunut pyörimään uikkareissaan puolialastomana miesten katseiden alla, niin mitä pahaa siinä on, jos heidän tottumuksiaan tässä asiassa kunnioitetaan ja päästetään sisään uimaan tunniksi tai kahdeksi ennen kuin ovet avataan? Millä tavalla tämä asia haittaa ketään tai on pois keneltäkään? On kyl säälittävän tylsä elämä itellään, jos tämmönen asia häiritsee näin pahasti.

No minkä takia itse jaksat puuttua asiaan joka on hieman suurempi, eli jos joku ei ole omassa kotimaassaan tottunut katsomaan neekereitä? Oletko tosiaan sitä mieltä että jokainen on oikeutettu omaan yksityiseen uintivuoroon samanhenkisten ihmisten kanssa? Päteekö sama kuntoilukeskuksiin (jos vaikka ei siedä miehen hajuja)? Sun asenne olisi täysin sama vaikka koko helvetin uimahalli olisi nimitetty somalien käyttöön. "Mitä se on sulta pois kun kuitenkaan et tamperelaisena edes käyttäisi ko. hallin palveluja" Käsittämätöntä. Ja missä menee se viisas raja mitä "tottumuksia" on hyvä kunnioittaa ja sen nojalla päästetään uimaan erikseen sovittuina aikoina? Eli käykö syyksi vaikka se että olen tottunut kusemaan porealtaaseen ja sen tehdessäni saan pahija katseita enkä koe että minut hyväksytään ryhmään, eli voisinko saada oman kaksituntisen vuoron vaikka perjantaiaamulle. Huhhuh

On ne mamut kovia yrittämään! Työperäinen maahanmuutto on hei in. Maksavat veroja ja silleen!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/m...vat-innolla-yrityksia-/art-1288431534735.html

Tosin todellisuus voikin olla jotain muuta. Eli tässä yksi miettisen aihe esim Rokulialle mitä pitsasi sisältää. Toivottavasti et satu asumaan turussa.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/283267.html

EDIT: Oisko Disgustilla heittää jotain ko ravintoloiden käyttämistä raaka-aineista. Itse voim lähes 100% varmuudella sanoa että eivät olleet kotimaisia.

On ne mamut kovia yrittämään! Työperäinen maahanmuutto on hei in. Maksavat veroja ja silleen!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/m...vat-innolla-yrityksia-/art-1288431534735.html

Tosin todellisuus voikin olla jotain muuta. Eli tässä yksi miettisen aihe esim Rokulialle mitä pitsasi sisältää. Toivottavasti et satu asumaan turussa.

EDIT: Oisko Disgustilla heittää jotain ko ravintoloiden käyttämistä raaka-aineista. Itse voim lähes 100% varmuudella sanoa että eivät olleet kotimaisia.

powder, en asu turussa, käyny kylläkin harrastuksen takia useat kerrat turussa mutta ihan pääkaupunki seudulla asun, ja olen 99,9 prosenttisesti samaa mieltä mamu asioissa kuin sinä. Käyn kuitenkin edelleen siellä vakio paikassa pitsalla tai kebabilla, he kuitenkin tekevät työtä ja toivottavasti maksavat myös veronsa.

Nykyisestä noin 4000 Uudenmaan maahanmuuttajayrityksestä yli puolet on syntynyt vuoden 2005 jälkeen

Jos pelkästään uudellamaalla on noin 4000 maahanmuuttajayritystä, niin koko Suomessa on mitä? Lähemmäs kymmentä tuhatta? Tai vaikka kuusi tuhatta?

Yhteensä 50–60 virkamiestä iski tiistaiaamuna kolmeen turkulaiseen kebab-ravintolaan.

Ja nämäkin kolme omistaa yksi ja sama henkilö. Oletko tosissaan sitä mieltä, että tämän yhden yrittäjän takia kaikki tuhannet yrittäjät toimivat lain toisella puolella?

Kuinka joku erillinen ryhmä voi mielestäsi olla oikeutettu tämänkaltaiseen palveluun?

Mikään muu erillinen ryhmä ei käsittääkseni ole edes tämmöistä palvelua pyytänyt. Joten miksi ei?

Jos uimahallilla on resursseja pitää hallia avoinna nykyisten aukiloaikojen ulkopuolellakin, niin millä perusteella on oikeutettua sallia se vain joillekkin tietylle ryhmälle?

Siksi, koska se on 100 vuotta ollut auki samoilla aukioloajoilla ja paatuneet mummot ja papat on tottunut sinne raahautumaan aina samoihin aikoihin, eikä toi pari hassua ylimääräistä tuntia häiritse ketään muita kuin muutamaa vakioitkijää ja promillea Pakkotoiston käyttäjistä. Jos toi koituu niin isoksi "ongelmaksi" jollekin, niin siitä vaan laatimaan vasta-adressia tuon uintivuoron kumoamiseksi.

Meidän paikallinen kaupungin kuntosali on joka keskiviikko suljettu, koska naisten päivä.

http://www.hel.fi/hki/Liv/fi/liikuntapaikat/kunto-+ja+voimailusalit/oulunkyl_n+liikuntapuiston+kuntosali

Mitä oot tästä mieltä? Martinlaakson uimahallia ei suljeta kokonaiseksi päiväksi mamunaisten takia, vaan normiaukioloaikojen ulkopuolella se avataan pariksi tunniksi, eli se ei haittaa kenenkään uimatottumuksia. Toi punttisali lyödään kylmästi kiinni koko keskiviikoksi, eikä liity maahanmuuttajiin millään tavalla

Etkö tosiaan kokisi sitä rasismiksi tai syrjinnäksi jos satutkin menemään uimaan ja sinut käännytetään ovella tekosyyllä että seuraavat kaksi tuntia on varattu muslimeille?

En, koska mä selvitän etukäteen, että monelta se uimahalli aukeaa, ennen kuin sinne asti raahaudun, koska mä tiedän ettei se ole auki 24 h. Ja jos sinne raahautuisin pari tuntia etukäteen tarkistamatta aukioloaikoja, niin ovessa ei lue "varattu muslimeille". Siellä vaan on ovet kiinni, niin kuin aina ennenkin

Jos taas asia perustellaan mitäseonsultapois-tyylillä niin sen puitteissa meillä olisi oikeus kieltää jokaisen muukalaisen uimaantulo näinä virallisina aukioloaikoina, ja pistää jokaiselle erilliselle ryhmälle kuten lihaville, lahoille, miehille naisille, muslimeille, kristityille, homoille, vasemmistolaisille, äpäröille ja aviottomille oma puolituntinen kerran viikossa uinti aikaa. Asiahan on silloin ilmeisesti mielestäsi perusteltu sillä että heillä on oikeus uida kuitenkin altaassa? Olisiko asia ollut täysin oikeutettua mikäli minä menisin vaatimaan itselleni sekä muutamalle nahkapäälle omaa 2-tuntista uintivuoroa joka päivä

Sulla ja sun nahkapääkavereilla on oikeus pyytää mitä tahansa. Vaatimalla se ei välttämättä onnistu. Mutta perustellusti pyytämällä mikä tahansa voi olla mahdollista. Nämä naiset eivät ole tottuneet (eikä myöskään näiden äidit, isoäidit ja isoisoäidit) pyörimään puolialasti miesten edessä. Kulttuurieroja katos ja mun silmissä on hienoa, että eri kulttuureja kunnioitetaan, varsinkaan jos siitä ei mitään haittaa ole kenellekään.

, sillä avoimina vuoroina on vaarana mustan miehen joutuminen samaan altaaseen.

Tämä taas on sitä kuuluisaa rotusyrjintää. Nämä naiset eivät syrji valkoista miestä. Eikä edes miestä. Nämä naisethan synnyttävät miehille ja ovat naimisissa miesten kanssa, joten mistään syrjinnästä ei ole kyse. Jos sulle ja sun nahkapääkavereille myönnetään aukioloaikojen ulkopuolella parin tunnin uintivuoro (koska mustanmiehen kammo), eikä se häiritse mun normaaliaikojen uintireissuja joihin olen tottunut, niin siitä vaan. Totta kai mä ihmettelen, että miten helvetissä tää on mahdollista, mutta se ei ole multa pois, joten ihan vitun sama.

En enää millään asteella pysty käsittämään sun lässytystä ja hyysäämistä vaikka tämäkin erivapauksien vaatiminen täyttää kaikki kriteerit rasismiin, lokerointiin ja täydelliseen sopeutumattomuuteen jotain toista ryhmää kohtaan.

Mitä ryhmää kohtaan? Miehiä kohtaan?

Mitähän pojat Irakissa tuumisi kun menisi vaatimaan suomalaisille omia aukioloaikoja ruokakauppoihin, perustelisi asian vaikka aikaerolla jonka vuoksi ei ehdi kauppaan näinä yleisinä aikoina.

Kuinka monta kertaa pitää selittää, että tää menee kaaliin.. kyse ei ole mistään rotujutuista hyvä mies.

Milloin on vuorostaan sitten se laajennettu aukioloaika niille jotka eivat halua naisten katsovan itseään? Eli voisiko esim homoseksuaalit vaatia itselleen oikeutetusti omaa uintivuoroa edelleen laajennetusti. Ihan vaikka seksuaalisista syistä.

Voivat laittaa hakemuksen sisään. Kuka tahansa saa pyytää mitä tahansa. Eihän se ole väärin. Ase ohimolla vaatia jotain, on sitten toinen asia. likeaboss -nimimerkkiä lainaten:

Turha syyttää päätöksestä hyötyvää, vaan syytä päätöksen tekijää.

No minkä takia itse jaksat puuttua asiaan joka on hieman suurempi, eli jos joku ei ole omassa kotimaassaan tottunut katsomaan neekereitä?

Mä ihmettelin vaan, että miten ketään voi häiritä tämä asia näin pahasti. Mutta se, että sä et ole tottunut kotimaassasi katsomaan neekereitä on mulle yhdentekevää. Tämähän on keskustelupalsta ja täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä ja keskustella maahanmuutosta. Nyt aiheena oli maahanmuuttajanaisten ylimääräinen uimavuoro

Oletko tosiaan sitä mieltä että jokainen on oikeutettu omaan yksityiseen uintivuoroon samanhenkisten ihmisten kanssa? Päteekö sama kuntoilukeskuksiin (jos vaikka ei siedä miehen hajuja)? Sun asenne olisi täysin sama vaikka koko helvetin uimahalli olisi nimitetty somalien käyttöön.

Ei pidä paikkansa..

"Mitä se on sulta pois kun kuitenkaan et tamperelaisena edes käyttäisi ko. hallin palveluja" Käsittämätöntä. Ja missä menee se viisas raja mitä "tottumuksia" on hyvä kunnioittaa ja sen nojalla päästetään uimaan erikseen sovittuina aikoina?

Muslimimaissa monet naiset eivät ui bikineissä tai uimapuvuissa miesten edessä. Meressäkin vetävät t-paidat päällä, ettei tarvii puskureitaan näyttää tuntemattomille miehille, mikä on todella dorkan näköistä. Mutta se on heidän tapansa. Suomen uimahalleissa, kun ei saa t-paidat päällä uida, joten näin ollen he eivät uimassa voi käydä, sillä he kunnioittavat omia perinteitään ja tapojaan. Hakemus pantiin vireille (mitä ikinä kautta menikin) ja nyt nämä naiset pääsevät biksuissaan hetkeksi polskimaan omassa rauhassaan. Hui kamalaa..

Eli käykö syyksi vaikka se että olen tottunut kusemaan porealtaaseen ja sen tehdessäni saan pahija katseita enkä koe että minut hyväksytään ryhmään, eli voisinko saada oman kaksituntisen vuoron vaikka perjantaiaamulle. Huhhuh

Tuohon viimeiseen lauseeseen en valitettavasti keksi järkevää vastausta. Oli sen verran kaukaa haettua. Kerää kasaan 100 kaveria ja lähesty Mäkelänrinteen uimahallia ja kerro heille näistä tottumuksista. Jos saatte oman kaksituntisen perjantaiaamulle, niin nostan hattua.

"Muslimimaissa monet naiset eivät ui bikineissä tai uimapuvuissa miesten edessä. Meressäkin vetävät t-paidat päällä, ettei tarvii puskureitaan näyttää tuntemattomille miehille, mikä on todella dorkan näköistä. Mutta se on heidän tapansa. Suomen uimahalleissa, kun ei saa t-paidat päällä uida, joten näin ollen he eivät uimassa voi käydä, sillä he kunnioittavat omia perinteitään ja tapojaan. Hakemus pantiin vireille (mitä ikinä kautta menikin) ja nyt nämä naiset pääsevät biksuissaan hetkeksi polskimaan omassa rauhassaan. Hui kamalaa.."

------------------------------------

Multa on varmaan mennyt jotain ohi jos suomesta on tullut muslimimaa. Ne perinteet ja tavat voi jättää sinne mistä on tullutkin ja täytyy omaksua uuden kotimaansa tavat. Kokoajan jankutetaan miten pitäisi helpottaa heidän sopeutumistaan tänne ja sitten kuitenkin tehdään tällaisia päätöksia omista uintivuoroista eli käytännössä päätetään ettei heidän tarvitsekaan sopeutua vaan sopeutetaan suomi heidän tavoilleen.

Ne perinteet ja tavat voi jättää sinne mistä on tullutkin ja täytyy omaksua uuden kotimaansa tavat. Kokoajan jankutetaan miten pitäisi helpottaa heidän sopeutumistaan tänne ja sitten kuitenkin tehdään tällaisia päätöksia omista uintivuoroista eli käytännössä päätetään ettei heidän tarvitsekaan sopeutua vaan sopeutetaan suomi heidän tavoilleen.

Eli jos sä joskus päätät muuttaa ulkomaille, aiot jättää pois kaikki sun suomalaiset tavat ja perinteet joita olet koko elämäsi aikana vaalinut?

Meidän paikallinen kaupungin kuntosali on joka keskiviikko suljettu, koska naisten päivä.

http://www.hel.fi/hki/Liv/fi/liikunt...ston+kuntosali

Mitä oot tästä mieltä? Martinlaakson uimahallia ei suljeta kokonaiseksi päiväksi mamunaisten takia, vaan normiaukioloaikojen ulkopuolella se avataan pariksi tunniksi, eli se ei haittaa kenenkään uimatottumuksia. Toi punttisali lyödään kylmästi kiinni koko keskiviikoksi, eikä liity maahanmuuttajiin millään tavalla.
Toi kertoo miten pahasti oot kassalla ton "rasisteja kaikkialla!"-hommas kanssa. Totta helvetissä toi on väärin ja perseestä, yllättääkö? Voisit joku päivä avata silmät ja huomata, että ihmisiä vituttaa kaikki vääryys, eikä vain maahanmuuttajiin liittyvät.

Joo, eipä tule montaa asiaa mieleen mitä tapoja mulla olisi jotka eivät muussa modernissa kulttuurissa kävisi päinsä. Varsinkin tuo "perinne" mikä nyt on kyseessä, eli naisen surkea asema ko. kulttuureissa (näyttäytyminen ulkona ilman mustaa kokovartalokortsua, vaikka sitten siellä uimahallissa ei käy päinsä) voisi olla ihan terveellistä jättää sinne kotimaahansa.

Hulvatonta kun maahanmuuttokriitikot esittävät olevansa kiinnostuneita naisten oikeuksista, sitten menevät toiseen ketjuun haukkumaan aktivistinaisia feministilesboiksi.

Toi kertoo miten pahasti oot kassalla ton "rasisteja kaikkialla!"-hommas kanssa. Totta helvetissä toi on väärin ja perseestä, yllättääkö? Voisit joku päivä avata silmät ja huomata, että ihmisiä vituttaa kaikki vääryys, eikä vain maahanmuuttajiin liittyvät.

En ole sitä mieltä, että rasisteja on kaikkialla. Tälläkin keskustelupalstalla, jolla on tuhansia aktiivisia käyttäjiä, vain muutama marisee tässä ketjussa. Joten sulla on nyt väärä kuva. Sori jos mun kärjistetyt kommentit on antanut semmoisen kuvan. :piis:

Kysyin vaan nimimerkki powderilta, mitä hän on mieltä tästä naisten kuntosalipäivästä vs tämä maahanmuuttajanaisten uintivuoro..

Hulvatonta kun maahanmuuttokriitikot esittävät olevansa kiinnostuneita naisten oikeuksista, sitten menevät toiseen ketjuun haukkumaan aktivistinaisia feministilesboiksi.
Tietääkseni oma salipäivä kaupungin salilla ei ole mikään naisten oikeus tai liity mitenkään tasa-arvoon. Samoin pörssiyhtiöiden naiskiintiöt. Eli jos vastustaa miesten sortamista, niin ei voi olla kiinnostunut naisten oikeuksista?

Kysyin vaan nimimerkki powderilta, mitä hän on mieltä tästä naisten kuntosalipäivästä vs tämä maahanmuuttajanaisten uintivuoro..
En ole asiaan perehtynyt sen kummemmin, mutta minkä takia sen pitää olla maahanmuuttajanaisten uintivuoro? Eikö ihan pelkkä naisten uintivuoro riittäisi, johon siis voisi osallistua muutkin naiset kuin mamut, jos yleisellä vuorolla uiminen ahdistaa syystä tai toisesta? Onhan esim. Yrjönkadun uimahallissa omat päivät naisille ja miehille, joskin siellä syynä on se, että hallissa saa halutessaan uida nakkena. :) Ei minua haittaa se, jos naissukupuolelle sallitaan omia vuoroja tms., kunhan sitten myös miehillä on tasa-arvon nimissä oikeus samaan.

Eli sukupuoli on mielestäni ihan järkevä tapa kategorisoida tällaisissa asioissa, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että maahanmuuttajanaisten pitäisi saada erioikeuksia vain sen takia, että ovat maahanmuuttajia. Varmasti tämäkin case olisi ohitettu olankohautuksella, jos halliin olisi otettu muutama women only -uimavuoro mm. sillä perusteella, että mamunaisten uimassakäynti helpottuisi.

En ole asiaan perehtynyt sen kummemmin, mutta minkä takia sen pitää olla maahanmuuttajanaisten uintivuoro? Eikö ihan pelkkä naisten uintivuoro riittäisi, johon siis voisi osallistua muutkin naiset kuin mamut, jos yleisellä vuorolla uiminen ahdistaa syystä tai toisesta?

Hyvä pointti. Miksipä ei. Oon ihan samaa mieltä. Se nyt sattuu kulkemaan sillä termillä, koska nimenomaan maahanmuuttajanaiset on tätä uintivuoroa pyytäneet. En usko, että muut kuin maahanmuuttajanaiset näkee kovaa tarvetta osallistua tähän kyseiseen uintivuoroon. Tosin jos haluavat osallistua niin ehdottomasti pitäisi sallia.

Onhan esim. Yrjönkadun uimahallissa omat päivät naisille ja miehille, joskin siellä syynä on se, että hallissa saa halutessaan uida nakkena. :) Ei minua haittaa se, jos naissukupuolelle sallitaan omia vuoroja tms., kunhan sitten myös miehillä on tasa-arvon nimissä oikeus samaan.

Eli sukupuoli on mielestäni ihan järkevä tapa kategorisoida tällaisissa asioissa, mutta sitä en kyllä ymmärrä, että maahanmuuttajanaisten pitäisi saada erioikeuksia vain sen takia, että ovat maahanmuuttajia. Varmasti tämäkin case olisi ohitettu olankohautuksella, jos halliin olisi otettu muutama women only -uimavuoro mm. sillä perusteella, että mamunaisten uimassakäynti helpottuisi.

Tästä ei olankohautuksella selvitty, sillä sana "maahanmuuttaja" esiintyi tässä jutussa, niin heti on joku itkemässä. Mutta mutta.. ei maahanmuuttajanaisten pitäisikään saada eri oikeuksia kuin muut naiset. En vaan näe miten tämä on eri oikeus, kun ei kukaan muu ole tämmöistä edes pyytänyt. (Tai en ainakaan usko, että on)

En ole asiaan perehtynyt sen kummemmin, mutta minkä takia sen pitää olla maahanmuuttajanaisten uintivuoro? Eikö ihan pelkkä naisten uintivuoro riittäisi, johon siis voisi osallistua muutkin naiset kuin mamut, jos yleisellä vuorolla uiminen ahdistaa syystä tai toisesta?

Näinhän se olisi pitänyt hoitaa. Naisille oma ylimääräinen uintivuoro, johon mamunaiset voivat sitten osallistua. Luulenpa ettei tämän päätöksen tehnyt taho miettinyt asiaa noin pitkälle. Siellä varmaan vaan päätettiin, että mamuille oma uintivuoro eikä kukaan kelannut asiaa sen enempää ennenkuin päätös lyötiin lukkoon. Hyvä pointti!

Back
Ylös Bottom