Kuinka joku erillinen ryhmä voi mielestäsi olla oikeutettu tämänkaltaiseen palveluun?
Mikään muu erillinen ryhmä ei käsittääkseni ole edes tämmöistä palvelua pyytänyt. Joten miksi ei?
Jos uimahallilla on resursseja pitää hallia avoinna nykyisten aukiloaikojen ulkopuolellakin, niin millä perusteella on oikeutettua sallia se vain joillekkin tietylle ryhmälle?
Siksi, koska se on 100 vuotta ollut auki samoilla aukioloajoilla ja paatuneet mummot ja papat on tottunut sinne raahautumaan aina samoihin aikoihin, eikä toi pari hassua ylimääräistä tuntia häiritse ketään muita kuin muutamaa vakioitkijää ja promillea Pakkotoiston käyttäjistä. Jos toi koituu niin isoksi "ongelmaksi" jollekin, niin siitä vaan laatimaan vasta-adressia tuon uintivuoron kumoamiseksi.
Meidän paikallinen kaupungin kuntosali on joka keskiviikko suljettu, koska naisten päivä.
http://www.hel.fi/hki/Liv/fi/liikuntapaikat/kunto-+ja+voimailusalit/oulunkyl_n+liikuntapuiston+kuntosali
Mitä oot tästä mieltä? Martinlaakson uimahallia ei suljeta kokonaiseksi päiväksi mamunaisten takia, vaan normiaukioloaikojen ulkopuolella se avataan pariksi tunniksi, eli se ei haittaa kenenkään uimatottumuksia. Toi punttisali lyödään kylmästi kiinni koko keskiviikoksi, eikä liity maahanmuuttajiin millään tavalla
Etkö tosiaan kokisi sitä rasismiksi tai syrjinnäksi jos satutkin menemään uimaan ja sinut käännytetään ovella tekosyyllä että seuraavat kaksi tuntia on varattu muslimeille?
En, koska mä selvitän etukäteen, että monelta se uimahalli aukeaa, ennen kuin sinne asti raahaudun, koska mä tiedän ettei se ole auki 24 h. Ja jos sinne raahautuisin pari tuntia etukäteen tarkistamatta aukioloaikoja, niin ovessa ei lue "varattu muslimeille". Siellä vaan on ovet kiinni, niin kuin aina ennenkin
Jos taas asia perustellaan mitäseonsultapois-tyylillä niin sen puitteissa meillä olisi oikeus kieltää jokaisen muukalaisen uimaantulo näinä virallisina aukioloaikoina, ja pistää jokaiselle erilliselle ryhmälle kuten lihaville, lahoille, miehille naisille, muslimeille, kristityille, homoille, vasemmistolaisille, äpäröille ja aviottomille oma puolituntinen kerran viikossa uinti aikaa. Asiahan on silloin ilmeisesti mielestäsi perusteltu sillä että heillä on oikeus uida kuitenkin altaassa? Olisiko asia ollut täysin oikeutettua mikäli minä menisin vaatimaan itselleni sekä muutamalle nahkapäälle omaa 2-tuntista uintivuoroa joka päivä
Sulla ja sun nahkapääkavereilla on oikeus pyytää mitä tahansa. Vaatimalla se ei välttämättä onnistu. Mutta perustellusti pyytämällä mikä tahansa voi olla mahdollista. Nämä naiset eivät ole tottuneet (eikä myöskään näiden äidit, isoäidit ja isoisoäidit) pyörimään puolialasti miesten edessä. Kulttuurieroja katos ja mun silmissä on hienoa, että eri kulttuureja kunnioitetaan, varsinkaan jos siitä ei mitään haittaa ole kenellekään.
, sillä avoimina vuoroina on vaarana mustan miehen joutuminen samaan altaaseen.
Tämä taas on sitä kuuluisaa rotusyrjintää. Nämä naiset eivät syrji valkoista miestä. Eikä edes miestä. Nämä naisethan synnyttävät miehille ja ovat naimisissa miesten kanssa, joten mistään syrjinnästä ei ole kyse. Jos sulle ja sun nahkapääkavereille myönnetään aukioloaikojen ulkopuolella parin tunnin uintivuoro (koska mustanmiehen kammo), eikä se häiritse mun normaaliaikojen uintireissuja joihin olen tottunut, niin siitä vaan. Totta kai mä ihmettelen, että miten helvetissä tää on mahdollista, mutta se ei ole multa pois, joten ihan vitun sama.
En enää millään asteella pysty käsittämään sun lässytystä ja hyysäämistä vaikka tämäkin erivapauksien vaatiminen täyttää kaikki kriteerit rasismiin, lokerointiin ja täydelliseen sopeutumattomuuteen jotain toista ryhmää kohtaan.
Mitä ryhmää kohtaan? Miehiä kohtaan?
Mitähän pojat Irakissa tuumisi kun menisi vaatimaan suomalaisille omia aukioloaikoja ruokakauppoihin, perustelisi asian vaikka aikaerolla jonka vuoksi ei ehdi kauppaan näinä yleisinä aikoina.
Kuinka monta kertaa pitää selittää, että tää menee kaaliin.. kyse ei ole mistään rotujutuista hyvä mies.
Milloin on vuorostaan sitten se laajennettu aukioloaika niille jotka eivat halua naisten katsovan itseään? Eli voisiko esim homoseksuaalit vaatia itselleen oikeutetusti omaa uintivuoroa edelleen laajennetusti. Ihan vaikka seksuaalisista syistä.
Voivat laittaa hakemuksen sisään. Kuka tahansa saa pyytää mitä tahansa. Eihän se ole väärin. Ase ohimolla vaatia jotain, on sitten toinen asia. likeaboss -nimimerkkiä lainaten:
Turha syyttää päätöksestä hyötyvää, vaan syytä päätöksen tekijää.
No minkä takia itse jaksat puuttua asiaan joka on hieman suurempi, eli jos joku ei ole omassa kotimaassaan tottunut katsomaan neekereitä?
Mä ihmettelin vaan, että miten ketään voi häiritä tämä asia näin pahasti. Mutta se, että sä et ole tottunut kotimaassasi katsomaan neekereitä on mulle yhdentekevää. Tämähän on keskustelupalsta ja täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä ja keskustella maahanmuutosta. Nyt aiheena oli maahanmuuttajanaisten ylimääräinen uimavuoro
Oletko tosiaan sitä mieltä että jokainen on oikeutettu omaan yksityiseen uintivuoroon samanhenkisten ihmisten kanssa? Päteekö sama kuntoilukeskuksiin (jos vaikka ei siedä miehen hajuja)?
Sun asenne olisi täysin sama vaikka koko helvetin uimahalli olisi nimitetty somalien käyttöön.
Ei pidä paikkansa..
"Mitä se on sulta pois kun kuitenkaan et tamperelaisena edes käyttäisi ko. hallin palveluja" Käsittämätöntä. Ja missä menee se viisas raja mitä "tottumuksia" on hyvä kunnioittaa ja sen nojalla päästetään uimaan erikseen sovittuina aikoina?
Muslimimaissa monet naiset eivät ui bikineissä tai uimapuvuissa miesten edessä. Meressäkin vetävät t-paidat päällä, ettei tarvii puskureitaan näyttää tuntemattomille miehille, mikä on todella dorkan näköistä. Mutta se on heidän tapansa. Suomen uimahalleissa, kun ei saa t-paidat päällä uida, joten näin ollen he eivät uimassa voi käydä, sillä he kunnioittavat omia perinteitään ja tapojaan. Hakemus pantiin vireille (mitä ikinä kautta menikin) ja nyt nämä naiset pääsevät biksuissaan hetkeksi polskimaan omassa rauhassaan. Hui kamalaa..
Eli käykö syyksi vaikka se että olen tottunut kusemaan porealtaaseen ja sen tehdessäni saan pahija katseita enkä koe että minut hyväksytään ryhmään, eli voisinko saada oman kaksituntisen vuoron vaikka perjantaiaamulle. Huhhuh