Terve!
Olen viisitoistavuotias pesäpalloa harrastava poika. Tekniikkaa treenamme 2 kertaa viikossa.
Käymme kerran viikossa salilla ja valmentaja suosittelee, että kävisimme omaehtoisesti toisenkin kerran viikossa.
Hän tietää yleisesti salilla käymisesta, mutta haluaisin täältä tarkempaa treeniohjelmaa.
Itse teen tällä hetkellä kotona 300-200 punnerrusta per. päivä 35 punnerruksen sarjoina ja 200 vatsalihasliikettä pidossa 50 sarjoina. Perjantaina minulla on lepopäivä omaehtoisesta.
Haluaisinkin kysellä tuosta omaehtoisesta sali kerrasta, että millaisia liikkeitä minulle suosittelisitte?
Ja miten tuo kotona suorittamani punnerrus + vatsalihas, onko se ok, jos ei millaista kotona tehtävää treeniä suosittelisitte koko viikolle?
Kiitos jo etukäteen!
Jos oot pesiksen pelaaja, niin miten harjottelet nopeutta?
Salille suosittelisin aiankin perusvoimaa seuraavsita liikkeistä:
-Kyykky
-Etureidet
-Takareidet
-Askelkyykky
-Shoulder fly, eteen ja sivuille, selkä suorana.
-Shoulder press
-Raskaita vatsaliikkeitä(Ylätaljassa vatsarutistukset esim.)
Kotona jos teet, niin punerruksista vaihtele niitä otteita.
Esim.
-Timantteja
-Leveä
-Kapea
-Toinen käsi pitkällä, toinen lähellä
-Läpsypunerrusket
Sitten vatsalihasliikkeiten sijasta tekisin itse linkkareita. Heittäessä se kiertoliike on kuitenkin aika räjähtävä. Eli esim. linkkareita 10 linkkarin sarjoina ja mahd. nopeesti ne.
Punerruksissakin ei tarvii tehä noin paljoo. Jos tuntuu helpolta niin vaihat vaikeempiin punnerruksiin.
Vatsoihin sais poweria varmasti jos treenailis planchea ja siitä variaatioita.
Kai sä jotenkin treenaat nopeutta?
Eli jos pesistä pelaat niin se minkä käsityksen ite oon saanu on, että fyysisesti tärkeimmät ominaisuudet on räjähtävä voima vatsoissa, lantiossa, olkapäiden hyvä kunto(loukaantumisten välttämiseks) ja nopeus?
Eli oonko oikeessa tossa? En kyl nää noihin kotitreeneihin pakkoa, ei niistä kovaa hyötyä tuu. Mielummin jos mahdollista niin meet juokseen jonnekki niitä lyhyitä matkoja. Paljon se pesien väli nyt on.