Ai oikein vuoden päivät. Kyllästyitkö omiin näkymyksiisi kun et tunnu niitä tuovan kanssakeskustelussa ollenkaan esille? Puhut kyllä lampputien autokorjaamosta mutta et perustele maahanmuuton kannalta miksi sen perustajan OLISI OLTAVA mamu.
Kuten aiemmin sanottua, juuri sen autokorjaamon perustajan EI OLE PAKKO olla mamu. Mutta jos sitä ei olisi mamu avannut, ei sitä olisi välttämättä avattu ollenkaan. Ja se ei silti poista sitä tosiasiaa, etteikö sitä autokorjaamoa tarvittaisi. Kuten myös aiemmin sanottua: "tarpeiden herätys".
Autokorjaamohan on meillä vertauskuvana ja jos sanot ettei perustajan täydy olla ulkomaalainen, silloin sanot myös ettei maahanmuutto ole välttämätöntä. Ja tällöinhän olet mun kanssa täysin samoilla linjoilla. Eli miksi ottaa siihen mamuomistaja jos pystymme ottamaan yhden omistamme? Ei teekkin pahaa huomata että lopulta olet mun kanssa samaa mieltä? Et vain vielä tiedä sitä itse.
Suomalaisten työpanos yksinään ei riitä. Et pysty tietämään mikä olisi tilanne, jos maahanmuuttajia ei olisi / ei tulisi. Haluat uskoa, että Suomi poiketen kaikista muista maista pärjäisi ilman ulkomaista työvoimaa / ulkomaisia yrittäjiä. Talous kasvaa ja sitä mukaa tarvitaan työvoimaa. Suomessa on työttömyyttä jo nyt kyllä, mutta se ei tarkoita, että kaikki työttömät aktiivisesti edes etsii töitä. Joukkoon mahtuu kaikennäköistä vipeltäjää, osa laiskoja, osa sairaita, osa syrjäytyneitä ja en tiedä kuinka iso osa on keski-ikäisiä, joita ei edes ikänsä puolesta voi moneen tehtävään ottaa. Ja kylmä totuushan on, että suomalaisille ei kaikki työt edes kelpaa. Suomen sossujärjestelmä on liian hyvä. Mennäänpä powder sossun odotushuoneeseen tarjoamaan kaikille suomalaisille metrosiivojan paikkaa..
Lopeta jo se halventaminen ja koita rauhouttua. Lue mitä mä kirjotan. Taas olet samaa mieltä kanssani että raha juurikin vaikuttaa kaikkeen, sehän mulla tossa olikin ideana. Rahan ei pitäisi vaikuttaa juuri mihinkään vaikka se on varmasti sinunkin elämässä kaikki syyt minkä takia elät sen ainakin todistaa mainitsemasi Tarve=Raha. Tarve on ihmisen halu olla tyytyväinen ja terve, niin mieleltään kuin keholtaan. Kaavastasi päätellen sä et tarvitse kuin rahaa jotta saavutat tän kaiken. Tästä voidaan olettaa ettei sulla ole mitään rahaa rakkaampaa kuten vaimo, perhe ja se elämän suola eli lapset. Vaihtoehtoisesti sulla voi olla sitten vaikka Veyroni. Miten muuten nyt käy kaavallesi kun maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa? Kenen tarpeet ei täyty.
Rahan ei pitäisi vaikuttaa kaikkeen, mutta raha valitettavasti vaikuttaa kaikkeen. Pitää olla todella naiivi, jos ei nykypäivänä hiffaa sitä, että kaikki pyöri rahan ympärillä. Mun perse ei pyöri rahan takia, vaan rahan mukana. Myös maahanmuuttokeskustelussa useimmiten esiintyvä termi on kustannukset, eli raha.
Tässäkin ketjussa joku kysyi joskus että en vissiin ole käynyt ulkomailla. Vastauksena että noin 5-vuotiaasta asti joka kesä noin 0,5-3kk moottoripyörällä faijan kanssa teltta kyydissä Eurooppaa kierrellen aina täysi-ikäisyyteen asti. Eli veikkaampa että useammassa maassa on tullut käyty kuin mitä osaat edes Euroopan kartalta näyttää.
Sanoinko että raaka-aineiden pitäisi aina mun syödessä olla kotimaisia? TOTTAKAI suosin rahatilanteen ja tarjonnan mukaan suomalaista, mutta ajattelutapana se että otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan ei johda hyvään lopputulemaan.
Eli näet kebabaravintoloissa suurena uhkana sen, ettei sitä lihamötikkää ole jalostettu Maijan ja Reijon maatilalla Mikkelin mk:ssa? Kuka muuten sanoi ja mistä vedit johtopäätöksen, että kebabravintolat käyttävät aina halvimpia mahdollisia raaka-aineita? Näetkö myös suurena uhkana Rainbown ja Euroshopperin tuotteiden myynnin lähi Alepassa ja Siwassa? Aiheuttaako ne vatsatautiepidemiaa Suomessa? Onko Suomen kebabravintoloiden todettu aiheuttavan suuria terveydellisiä haittoja kansan keskuudessa? Samalla periaatteella jokainen snägärikin pitäisi sulkea ja samalla sitten jokainen hesburger ja mäkki myös... nyt kun ollaan vauhdissa, niin kaikki Shellit pitäisi myös lakkauttaa, sillä tilalle haluaa suomalaiset avata omat bensa-asemansa (just joo..). Sä elät haavemaailmassa kamuseni.
Kyllä, olen syönyt Snickerssiä ja juonut Cokista. Kaikki ajattelemattomat vanhemmatkinhan noita lapsillee oikein tuputtaa. Mutta kokisitko mut jotenkin retardiksi tai typeräksi jos en olisi niitä syönyt. Kyllä mä olisin helvetin ylpeä jo ihan ravintotieteellisestikkin itestäni jos en koskaan olisi oppinut karkkia syömään tai limuja juomaan. Ja kaiken kukkuraksi on hienoa että tiedät että ne eivät ole kotimaisia. Usko tai älä niin itsekkin tiesin. "Argumentti" ei ollut paska, sä vaan tulkitsin sen kysymyksistäsi päätellen jotenkin erittäin perverssisti.