Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

miksi sen perustajan OLISI OLTAVA mamu?

Jos mä haluasin perustaa yrityksen ulkomailla, niin kyllä mua vituttaisi tollaset pellet, jotka ihmettelee et "Miksköhän tuonkin yrityksen perustajan pitää olla suomalainen, eikä meikäläisiä?!"

Jami2003 sanoi:
Tiedän kokemuksesta kun olen ollut perustamassa yritystä sekä Suomeen että Viroon.

Olisiko ollut mukavaa, jos virolaiset olisivat estelleet sua yrittämästä, koska olet suomalainen? Ja perusteena "Miksei tän yrityksen perustaja voisi olla meidän omia, eli virolainen?"

Yritys lähtee kuitenkin aina ideasta liikkeelle. Oli se sitten suomalaisen tai mamun idea, niin pitäähän sen toteuttamisen vittu olla ihonväristä/alkuperäiskansalaisuudesta huolimatta mahdollista.

Kyllä mä ainakin tykkään siitä ajatuksesta, että mulla on suomalaisena mahdollisuus perustaa yritys myös ulkomailla, jos jossain muualla aion vielä joskus asua.

Yleensä yritykset pitserioita, jotka ei juurikaan veroja maksele :D
Jep.Työllistävät Suomalaisia?En ole vielä valkonaamaa nähnyt turkkilaisen pitseriassa töissä.
Varmasti lähettävät rahaa kotimaahansa,hyötyä Suomelle?
En ymmärrä miksi pitäisi tukea pitserioita mitkä vain heikentevät ihmisten terveyttä.Roskaruoka vero niille pitäisi lätkäistä.

Olisiko ollut mukavaa, jos virolaiset olisivat estelleet sua yrittämästä, koska olet suomalainen? Ja perusteena "Miksei tän yrityksen perustaja voisi olla meidän omia, eli virolainen?"

Ei kai sitä kukaan hullu firmaa pistä maahan jossa porukka on lynkkausmielialalla. Virolaiset ovat aina olleet todella positiivisia suomalaisia kohtaan. 2000 luvun puolessa välin kun laitettiin firma pystyyn venäläiset oli vielä virossa oma lukunsa, täynnä venäläistä kansallistunnetta ja tulossa suomalaistenkin silmille, mutta sekin on aika hyvin nykyään poistunut. Tällä hetkellä firmassamme työskentelee viittä eri kansallisuutta eikä mitään kansallisuuteen liittyviä ongelmia ole. Työkielinä on viro, suomi, venäjä ja englanti.

Ja epäilijöille tiedoksi, Viron firma ei ole rakennusliike, emme työskentele suomessa emmekä edes tuo tuotteitamme suomeen ;)

Jos mä haluasin perustaa yrityksen ulkomailla, niin kyllä mua vituttaisi tollaset pellet, jotka ihmettelee et "Miksköhän tuonkin yrityksen perustajan pitää olla suomalainen, eikä meikäläisiä?!"

Voisin aavistella sun olevan hieman yksinkertasta sorttia sitten huomattavasti alle täysi-ikäinen. Sen takia en viestiisi puutukkaan enempää kuin että miten se eroaa jos mahdollisesti somali sanoo näin

Jos mä haluaisin tulla Suomeen lorvimaan, niin kyllä mua vituttaisi tollaset pellet, jotka ihmettelee et "Miksköhän tuonkin lorvijan pitää olla juurikin ulkomaalainen"

Ei kovin lupaavasti alkanut sun pakkotoisto uras. Pyri edes joltain määrin rakentavaan keskusteluun ja skippaa nämä "vittu, pelle, vittu, !?" ei täälä muutkaan hyökkää pyskista noin kärkevästi haukkuen ja lisäksi tuomatta keskuteluun mitään uutta.

Edit: Kyllähän osuu sormet väärille namiskoille näin ennen puoltapäivää :)

Voisin aavistella sun olevan hieman yksinkertasta sorttia sitten huomattavasti alle täysi-ikäinen. Sen takia en viestiisi puutukkaan enempää kuin että miten se eroaa jos mahdollisesti somali sanoo näin "Jos mä haluaisin tulla Suomeen lorvimaan, niin kyllä mua vituttaisi tollaset pellet, jotka ihmettelee et "Miksköhän tuonkin lorvijan pitää olla juurikin ulkomaalainen"

Jos et pysty vastaamaan argumenttiini muulla kuin tällä tavalla, että vedät somalilorvijat keskusteluun kun puhuttiin yrittämisestä, niin kyllä tässä olet sitä yksinkertaisempaa sorttia. Olen minäkin vain sossumasseilla täällä elämistä vastaan, mutta nyt puhutaan yrittäjyydestä.

Ei kovin lupaavasti alkanut sun pakkotoisto uras. Pyri edes joltain määrin rakentavaan keskusteluun ja skippaa nämä "vittu, pelle, vittu, !?" ei täälä muutkaan hyökkää pyskista noin kärkevästi haukkuen ja lisäksi tuomatta keskuteluun mitään uutta.

Ei ollut tarkoitus olla haukkuva tai hyökkäävä, sorry jos loukkaannuit sanasta vittu. Mut kyllä mä silti pidän sellaista ihmistä vitun pellenä, joka yrittäisi estellä mun yrityksen perustamista ulkomailla vain ja ainoastaan sen takia, etten ole kyseisen maan kantaväestöön kuuluva ihminen.

Vastaa sä puolestasi seuraavaan kysymykseen: Jos ulkomaalainen keksii hyvän liikeidean, MIKSI TÄMÄ EI SAISI TOTEUTTAA SITÄ?

^^Osuipa osuvasti tähän meidän opiskeluaiheeseen. 22-vuotta, kuinka voisi valmistua lääkäriksi jos ei omaa edes kohtuullista kielitaitoa niinkin tärkeässä ammatissa. Olisko ollut parempi käydä 15-vuotta kielikursseilla ja sitten vasta lekuriksi loppuajalla.

Jos et pysty vastaamaan argumenttiini muulla kuin tällä tavalla, että vedät somalilorvijat keskusteluun kun puhuttiin yrittämisestä, niin kyllä tässä olet sitä yksinkertaisempaa sorttia.

Ei ollut tarkoitus olla haukkuva tai hyökkäävä, sorry jos loukkaannuit sanasta vittu. Mut kyllä mä silti pidän sellaista ihmistä vitun pellenä, joka yrittäisi estellä mun yrityksen perustamista ulkomailla vain ja ainoastaan sen takia, etten ole kyseisen maan kantaväestöön kuuluva ihminen.

Vastaa sä puolestasi seuraavaan kysymykseen: Jos ulkomaalainen keksii hyvän liikeidean, MIKSI TÄMÄ EI SAISI TOTEUTTAA SITÄ?

Kerrotko miksi oman mielipiteen kertominen siitä mikä vituttaa on mielestäsi argumentti? :D Samalla tavallahan se mun vertauskuvallisen somalimiehen mielipide on argumentti. Ja tämän kaltaisilla "argumenteilla" ei koskaan päästäisi edes viidakkoa pidemmälle. Eli mietihän vielä mikä osa tästä sun "argumentista" oli se johon kaipaat vastausta ja mikä tekee minusta sen nojalla yksinkertaisen.

No pidä mua sitten vitun pellenä, mäkin saatan omata susta vastaavia näkökulmia mutta en koe että mun tarttis niitä tuoda aina esille jokaisen ihmisen osalta jonka kanssa keskustelen, päinvastoin suurinosa saattaa pitää sua vielä astetta typerämpänä jos näin teet.

Ja kysymykseen. Tottakai hän saa sen toteuttaa, miksei saisi? Eri asia on missä maassa hän sen toteuttaa, ja mikä on se erikoinen syy jonka vuoksi hän vartavasten halua kotimaastaan tulla Suomeen asti sen tekemään. Ja jos taas tästä palaat rodullisiin syihin koskien yrittämistä juurikin Suomessa niin selaa trediä taakse päin, olen siihen jo vastannut aika useaankin kertaan. Toisitko siis ensi kerralla keskusteluun jotain uutta edelleen näiden "vitun pellejen" ja capslocki päällä kirjotettujen lauseiden sijaan.

^^Et siis edelleenkään pysty kertomaan, että miksi ulkomaalainen EI saisi perustaa suomessa yritystä, jos on saanut siihen hyvän idean. Ja jos haluat viimein kertoa, niin kerro myös sitten samalla, että pitäisikö sun mielestä suomalaisen saada perustaa yritys ulkomailla jos haluaa asua jossain muualla kuin suomessa? Toi SirMax esimerkiksi ilmeisesti haluaa joskus asua jenkeissä, kieltäisitkö häneltä oikeuden perustaa siellä yrityksen ja millä perustelet vastauksesi?

^^Et siis edelleenkään pysty kertomaan, että miksi ulkomaalainen EI saisi perustaa suomessa yritystä, jos on saanut siihen hyvän idean. Ja jos haluat viimein kertoa, niin kerro myös sitten samalla, että pitäisikö sun mielestä suomalaisen saada perustaa yritys ulkomailla jos haluaa asua jossain muualla kuin suomessa? Toi SirMax esimerkiksi ilmeisesti haluaa joskus asua jenkeissä, kieltäisitkö häneltä oikeuden perustaa siellä yrityksen ja millä perustelet vastauksesi?

Et siis edelleenkään ole lukenut mitään mitä olen tänne aikaisemmin kirjoittanut. Ei jaksaisi itseään toistaa yhden ihmisen takia koska asiaa pysty tiivistämään yhteen järkevään lauseeseen niin että sinäkin sen saattaisit ymmärtää.

En kieltäisi SirMaxia perustamasta siellä yritystä, ennemminkin vastaustaisin hänen lähtöään. Selvästi huomaa kuka on lukenut mitä tänne on kirjoitettu ja kuka ei. Voisitko ennen seuraavaa viestiä vaikka lukea viimesiset 100-200viestiä niin et ehkä olisi niin, sanotaan vaikka suomi24:mäinen.

Edit: oli muuten taas hyvin muotoiltua ja painotettua tekstiä. Kuten "..jos haluat VIIMEIN kertoa,.." :D Sanoo mies joka pyörinyt tässä ketjussa 2? viestin verran. Tässä ketjussa odotetaan muutamalta taholta vastausia sen olemassaolo ajan alkupäästä asti.

Ai oikein vuoden päivät. Kyllästyitkö omiin näkymyksiisi kun et tunnu niitä tuovan kanssakeskustelussa ollenkaan esille? Puhut kyllä lampputien autokorjaamosta mutta et perustele maahanmuuton kannalta miksi sen perustajan OLISI OLTAVA mamu.

Kuten aiemmin sanottua, juuri sen autokorjaamon perustajan EI OLE PAKKO olla mamu. Mutta jos sitä ei olisi mamu avannut, ei sitä olisi välttämättä avattu ollenkaan. Ja se ei silti poista sitä tosiasiaa, etteikö sitä autokorjaamoa tarvittaisi. Kuten myös aiemmin sanottua: "tarpeiden herätys".

Autokorjaamohan on meillä vertauskuvana ja jos sanot ettei perustajan täydy olla ulkomaalainen, silloin sanot myös ettei maahanmuutto ole välttämätöntä. Ja tällöinhän olet mun kanssa täysin samoilla linjoilla. Eli miksi ottaa siihen mamuomistaja jos pystymme ottamaan yhden omistamme? Ei teekkin pahaa huomata että lopulta olet mun kanssa samaa mieltä? Et vain vielä tiedä sitä itse.

Suomalaisten työpanos yksinään ei riitä. Et pysty tietämään mikä olisi tilanne, jos maahanmuuttajia ei olisi / ei tulisi. Haluat uskoa, että Suomi poiketen kaikista muista maista pärjäisi ilman ulkomaista työvoimaa / ulkomaisia yrittäjiä. Talous kasvaa ja sitä mukaa tarvitaan työvoimaa. Suomessa on työttömyyttä jo nyt kyllä, mutta se ei tarkoita, että kaikki työttömät aktiivisesti edes etsii töitä. Joukkoon mahtuu kaikennäköistä vipeltäjää, osa laiskoja, osa sairaita, osa syrjäytyneitä ja en tiedä kuinka iso osa on keski-ikäisiä, joita ei edes ikänsä puolesta voi moneen tehtävään ottaa. Ja kylmä totuushan on, että suomalaisille ei kaikki työt edes kelpaa. Suomen sossujärjestelmä on liian hyvä. Mennäänpä powder sossun odotushuoneeseen tarjoamaan kaikille suomalaisille metrosiivojan paikkaa..

Lopeta jo se halventaminen ja koita rauhouttua. Lue mitä mä kirjotan. Taas olet samaa mieltä kanssani että raha juurikin vaikuttaa kaikkeen, sehän mulla tossa olikin ideana. Rahan ei pitäisi vaikuttaa juuri mihinkään vaikka se on varmasti sinunkin elämässä kaikki syyt minkä takia elät sen ainakin todistaa mainitsemasi Tarve=Raha. Tarve on ihmisen halu olla tyytyväinen ja terve, niin mieleltään kuin keholtaan. Kaavastasi päätellen sä et tarvitse kuin rahaa jotta saavutat tän kaiken. Tästä voidaan olettaa ettei sulla ole mitään rahaa rakkaampaa kuten vaimo, perhe ja se elämän suola eli lapset. Vaihtoehtoisesti sulla voi olla sitten vaikka Veyroni. Miten muuten nyt käy kaavallesi kun maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa? Kenen tarpeet ei täyty.

Rahan ei pitäisi vaikuttaa kaikkeen, mutta raha valitettavasti vaikuttaa kaikkeen. Pitää olla todella naiivi, jos ei nykypäivänä hiffaa sitä, että kaikki pyöri rahan ympärillä. Mun perse ei pyöri rahan takia, vaan rahan mukana. Myös maahanmuuttokeskustelussa useimmiten esiintyvä termi on kustannukset, eli raha.

Tässäkin ketjussa joku kysyi joskus että en vissiin ole käynyt ulkomailla. Vastauksena että noin 5-vuotiaasta asti joka kesä noin 0,5-3kk moottoripyörällä faijan kanssa teltta kyydissä Eurooppaa kierrellen aina täysi-ikäisyyteen asti. Eli veikkaampa että useammassa maassa on tullut käyty kuin mitä osaat edes Euroopan kartalta näyttää.

Sanoinko että raaka-aineiden pitäisi aina mun syödessä olla kotimaisia? TOTTAKAI suosin rahatilanteen ja tarjonnan mukaan suomalaista, mutta ajattelutapana se että otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan ei johda hyvään lopputulemaan.

Eli näet kebabaravintoloissa suurena uhkana sen, ettei sitä lihamötikkää ole jalostettu Maijan ja Reijon maatilalla Mikkelin mk:ssa? Kuka muuten sanoi ja mistä vedit johtopäätöksen, että kebabravintolat käyttävät aina halvimpia mahdollisia raaka-aineita? Näetkö myös suurena uhkana Rainbown ja Euroshopperin tuotteiden myynnin lähi Alepassa ja Siwassa? Aiheuttaako ne vatsatautiepidemiaa Suomessa? Onko Suomen kebabravintoloiden todettu aiheuttavan suuria terveydellisiä haittoja kansan keskuudessa? Samalla periaatteella jokainen snägärikin pitäisi sulkea ja samalla sitten jokainen hesburger ja mäkki myös... nyt kun ollaan vauhdissa, niin kaikki Shellit pitäisi myös lakkauttaa, sillä tilalle haluaa suomalaiset avata omat bensa-asemansa (just joo..). Sä elät haavemaailmassa kamuseni.

Kyllä, olen syönyt Snickerssiä ja juonut Cokista. Kaikki ajattelemattomat vanhemmatkinhan noita lapsillee oikein tuputtaa. Mutta kokisitko mut jotenkin retardiksi tai typeräksi jos en olisi niitä syönyt. Kyllä mä olisin helvetin ylpeä jo ihan ravintotieteellisestikkin itestäni jos en koskaan olisi oppinut karkkia syömään tai limuja juomaan. Ja kaiken kukkuraksi on hienoa että tiedät että ne eivät ole kotimaisia. Usko tai älä niin itsekkin tiesin. "Argumentti" ei ollut paska, sä vaan tulkitsin sen kysymyksistäsi päätellen jotenkin erittäin perverssisti.

En ole ihan varma oletko trolli. Jos olet, niin hemmetin hyvää duunia.. u got me.

Et siis edelleenkään ole lukenut mitään mitä olen tänne aikaisemmin kirjoittanut. Ei jaksaisi itseään toistaa yhden ihmisen takia koska asiaa pysty tiivistämään yhteen järkevään lauseeseen niin että sinäkin sen saattaisit ymmärtää.

En kieltäisi SirMaxia perustamasta siellä yritystä, ennemminkin vastaustaisin hänen lähtöään. Selvästi huomaa kuka on lukenut mitä tänne on kirjoitettu ja kuka ei. Voisitko ennen seuraavaa viestiä vaikka lukea viimesiset 100-200viestiä niin et ehkä olisi niin, sanotaan vaikka suomi24:mäinen.

Edit: oli muuten taas hyvin muotoiltua ja painotettua tekstiä. Kuten "..jos haluat VIIMEIN kertoa,.." :D Sanoo mies joka pyörinyt tässä ketjussa 2? viestin verran. Tässä ketjussa odotetaan muutamalta taholta vastausia sen olemassaolo ajan alkupäästä asti.

Sanoo mies, joka sanoi aikaisemmin:

Kyllästyitkö omiin näkymyksiisi kun et tunnu niitä tuovan kanssakeskustelussa ollenkaan esille?

..vastauksena siihen, kun minä sanoin:

Olet juuri liittynyt tähän tarua ihmeellisempään maahanmuuttokeskusteluun ja täällä olen melkein vuoden päivät kertonut omia kantojani ja näkemyksiäni asiasta.

ps. Anteeksi, että otin kantaa sun ja donin debaattiin.

En ole ihan varma oletko trolli. Jos olet, niin hemmetin hyvää duunia.. u got me.

Sä ilmeisesti puhut siitä onko mamulla mahdollisuus saada suomeen toimivaa yritystä? Itse puhun aiheesta jossa maahanmuuttajia tulisi tänne yrittämään, kun vaihtoehtoisesti meillä ei edelleenkään ole mitään tarvetta mamuyrittäjille. Chapter 1 dismissed ja pommi ohi laivan.

Tottakai me pärjätään ilman ulkomaista työpanosta. Heittelet kyllä kovasti juttua vaikka nimenomaan sun pitäisi kertoa että miksi me ei pärjättäisi ilman mamuduunareita. Ja kyllä, en voikkaan tietää mikä olisi tilanne ilman mamuja, eihän kukaan (älä, ihanko totta) voi, mutta se ei sulje pois sitä tosi asiaa että maahanmuuttajien positiiviset tekemiset suhteessa negatiivisiin on vähäiset tai liioiteltuja. Ja mitä työttymyystietämyyteesi ja sossuesimerkkiin tulee niin veikkaan että jokainen oli ongelmasta tietoinen jo ennen kuin luki ajanhukkana kirjoituksesi.

Mitä raha-asiaan tulee niin sulla on tyypillinen näkemys siitä että elämän täytyy olla massan mukana menoa. Itsekkin totesin että kaikki pyörii rahan ympärillä, kenelle siis tuo naiivi osio oli tarkoitettu? Vai täytätkö vaan rivimäärää täysin turhalla jorinalla. Ja nyt kun puhut maahanmuutosta ja sen tuomista yrityksistä ja valtion rikastumisesta niin minkä takia nyt yht'äkkiä oletkin puhunut jossain vaiheessa kustannuksista? Myönnätkö siis että maahanmuutosta koituu kustannuksia joita ei muutamilla Sähkötien autokorjaamoilla nollata? Eli olisiko taas tässäkin yksi syy miksi Sähkötien autokorjaamon omistajan olisi hyvä olla suomalainen?

Ja kyllä, näen sen suurena uhkana ettei etenkään Suomessa toimivat ravintolat käyttäisi kotimaisia (siis suomalaisia) raaka-aineita. Jos itse et koe tätä uhkana niin uskotko että Suomessa tarvitaan ollenkaan maataloutta ja yrittäjiä? Faktahan on se että jos hinnan perässä juostaan niin eihän mitään kannata ostaa Suomesta. Vaikka kaikki varmasti ainakin hetken pohdinnan jälkeen ymmärtävät että ulkomailta ostetuista tai tuoduista raaka-aineista ei tuotto tai sen valmistuksessa voitettu summa todellakaan mene Suomen kassaan. Ja oletko sä tosiaan noin typerä että jostain revit mun mielipiteenä ulkomaisen kaupankäynnin lopettamisen? JOS Suomella olisi mahdollisuus itse porata se bensa sieltä vitun fossiilista niin olisiko hieman älytöntä sen sijaan että se tuodaan rättipäiltä? Ja väitätkö todella että kebabit ja pitsat on erittäin terveelistä ravintoa?

Onneksi edes yksi asia näytti sulla menevän perille, se että kusit omaan nilkkaas epäilemällä mun ulkomaanmatkojen määrää. Oliko rusketusta liian vähän vai mistä senkin vinhan ajatuksen päähäsi loit? Sulla tuntuu olevan aivan helvetisti ennakkoluuloja ja tota johdattelevaa paskaa jossa saatat korvata koko asian ytimen puhumalla Shellien laukkauttamisesta vaikka ydinasia koskee ulkomailta tuotavia raaka-aineita suhteessa siihen että niitä olisi saatavana myös Suomesta. Mä en koe sellaisessa keskustelussa mitään järkeä koska et tuo mitään uutta satikaan edes mielenkiintoista esille jota vois kelailla edes hetken. Noita sun juttujas pystyy ylä-asteikäinenkin heittämään röökipaikalla miettimättä yhtään sen enempää tarkoitusperää.

Sanoo mies, joka sanoi aikaisemmin:

..vastauksena siihen, kun minä sanoin:
ps. Anteeksi, että otin kantaa sun ja donin debaattiin.

Ja tässäkin kusit omaan nilkkaas. Huomaatko että nimimerkin alla on päivämäärä jolloin foorumille on rekisteröitynyt? Olen siis tässäkin ketjussa höptellyt jo vuosia ennen kuin sua edes on näkynyt koko foorumin kirjoilla. Suotavaa siis olisi että itse olisit lukenut vaikka KOKO tredin läpi ja miettinyt onko sun erittäin tiukkiin näkemyksiin Sähkötien autokorjaamosta kenties jo joku joskus vastannut, ja parhaassa tapauksessa siinä muodossa että olisit jotain ymmärtänyt ja osannut muuttaa näkemystä tai mielipidettä asian suhteen. Jos tänne aina vuoden välein tulisi joku neropatti heittämään samat jutut kun ei osaa / yleensä jaksa lukea mitä muilla kenties on sanottavaa niin eihän tämä edityisi mihinkään. Lisäksi säälittävä tosiasia on se että juurin näin tässä on käynyt. Sinun kaltaiset aina löytää tän ketjun ja luulevat että voivat vain kertoa sinne se yhden ainoan viisaas ratkaisun josta on intetty jo 5-vuotta sitten. Vai huomasitko edes että tredi sisältää "asiaa" yli 30000 viestiä ja kattaa 8-9 vuoden ajanjakson? Eli jos jotain niin sortaen sua voisi jopa pitää noobina ja feilata kokonaan pois osaamattomuuden takia :D Just what i did last night on CS!

Back
Ylös Bottom