Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

^^Kuinka monta suomalaista on "kadonnut" 70 -luvulta lähtien? :D

Laske 70-luvulla olleiden maahanmuuttajien suhde vuoteen 2010 ja vertaa prosenttuaalista osaa kantaväestön kasvuun. Lisää maahanmuuttajien lukuun laittomasti oleilevat ja kerro summa suuremmalla sikiämiskertoimella. Avauttuko silmät? Kantaväestön ei tarvitse numeerisesti kadota, mutta mitä se hyödyttää jos vuonna 2060 maahanmuuttajien määrä on 15miljoonaa ja kantaväestön 6, koetko enää olevasi kotona.

Eikö mielestäsi kantaväestö ole katoamassa? :D Kuinka monta pitseriaa ala ähläm oli 70-luvulla? Ja se, että sinun vanhempasi ovat rikollisia ja selkärangattomia ei tarkoita ettäkö kaikki kotimaiset yritykset olisivat. Veroja tottakai meilläkin osa firmoista kiertää, mutta ei siinä mittakaavassa mitä esim juurikin nämä kohderyhmän pitseriat.

Eivat ne suomalaiset mihinkaan katoa. Tai ainakaan maahanmuuttajien takia. En minakaan sanonut jaahyvaisia kotimaalleni mamujen takia :) Jossain maarin veronkiertoa harrastavat lahes kaikki yritykset. Royhkeasta veronkierrosta jaa aika helposti kiinni mutta ns. pienemman mittakaavan huijailu on ihan perussettia ainakin sen perusteella mita olen itse nahnyt ja kuullut. Mihin perustat vaittamasi, etta pitseriat jne. kiertaisivat paljon enemman veroja kuin muut?

Olenko aikaisemmin nussinut pilkkua? Pahoittelut jos niin on päässyt käymään, itse pyrin kyllä näkemään kokonaiskuvan ja se onkin erittäin tärkeää.

-Sähkötie 1 ja sen lähialueella ei ole autokorjaamoa
-Alueen asukkaat antavat näkyvästi ymmärtää että sille olisi käyttöä koska tulevan korjaamon asiakaskunta olisi niin laaja että sillä tekisi tulosta.
-Suomalainen perustaa autokorjaamon
- Sähkötie 1:en ja lähiseudun asukkaat saavat autokorjaamopalveluita.
- Autokorjaamo maksaa veroja Suomeen.
- Autokorjaamo työllistää muutaman suomalaisen mekaanikon ja sesonkiajaksi pari ylimääräistä renkaanvaihtajaa.

Eli edelleen haen sitä asiaa minkä takia sen korjaamon omistajan / perustajan olisi oltava ulkomaalainen? Me kyllä pystymme itsekkin hoitamaan asian, vaatimuksena kotimainen yhteistyö

ööö.. ootko kuullut bisnesmaailmassa semmoisesta termistä, kuin "tarpeen herättäminen"?

Autokorjaamolle ei välttämättä ole tarvetta, ennen kuin semmoinen avataan. Tätä ei välttämättä suomalainen ole tajunnut / halunnut tehdä, joten jos ulkomaalainen ei olisi avannut autokorjaamoa, ei Sähkötiellä tällöin välttämättä olisi autokorjaamoa ollenkaan ja näin ollen -> vähemmän verorahoja Suomeen, vähemmän työpaikkoja ja Sähkötien asukkaat, joutuvat ajaa Lampputielle asti huoltamaan autot.

..mitäs oot mieltä, kuinka paljon Suomessa olisi lähiökebuloita, jos ei ulkomaalaiset olisi niitä Suomeen näin paljon avannut? Mitä haittaa näistä kebuloista on Suomelle? Ketkä ovat lähiöpizzakebabravintoloiden suurkuluttajia?

suomalaiset

Tottakai persuja pitää pilkata, kaverithan myyvät uskomuksiaan joka päivä. Vieläkö muistatte mikä oli persujen ja Soinin alkuperäinen kanta EU:n suhteen? Sieltä piti lähteä takki viuhuen vittuun. .

Voipi olla myös niin, että on viisautta vaihtaa mielipidettä jos olosuhteet vaihtuvat... EU:sta irrottautuminen on niin vaikea juttu, että parempi yrittää lypsää siitä nykyään kaikki hyöty mikä irti saadaan.

Sama asia kuin vaikkapa ydinvoimalla. Oli mielestäni järkevää vastustaa sitä lukioikäisenä 1982, jolloin emme tienneet vielä ilmastomuutoksesta. Nykyään tajuan sen saasteettomuuden esim. kivihiileen nähden, joten kannatan ydinvoimaa.

Olisi tosi tyhmää ja änkyrää lukita itsensä yhteen vastaukseen, vaikka yhteiskunta muuttuu ympärillämme koko ajan.

Eivat ne suomalaiset mihinkaan katoa. Tai ainakaan maahanmuuttajien takia. En minakaan sanonut jaahyvaisia kotimaalleni mamujen takia :) Jossain maarin veronkiertoa harrastavat lahes kaikki yritykset. Royhkeasta veronkierrosta jaa aika helposti kiinni mutta ns. pienemman mittakaavan huijailu on ihan perussettia ainakin sen perusteella mita olen itse nahnyt ja kuullut. Mihin perustat vaittamasi, etta pitseriat jne. kiertaisivat paljon enemman veroja kuin muut?

Ihme homma kun itse olen miettinyt juurikin seuraavaa asuinmaata jos täälä mamupuoli pääsee totaalisesti hanskasta. Ihan pakenen naisellisesti ongelmia :D

Mihin väite perustuu: Se onkin jäännä ettei näistä ole kukaan tehnyt (minuntietääkseni) virallista lukua. Mutta mitä veikkaat mistä nämä mielikuvia luodaan, tuulesta temmaten? Kyllä me jokainen tiedetään mistä (Mikeä sivuten) sen kuitin suuremmalla prosentilla saa mukaansa maksun jälkeen.

Ja täytyy kyllä antaa taas propsit ulkomaalaiselle yrittämiselle. Äsken lukasin taas nettimarkkinan sähköpostin jossa paketin ostaja halusi tuotteen nigeriaan. Miksi lie sitten tahtoi pankki- ja henkilötietoni..

Laske 70-luvulla olleiden maahanmuuttajien suhde vuoteen 2010 ja vertaa prosenttuaalista osaa kantaväestön kasvuun. Lisää maahanmuuttajien lukuun laittomasti oleilevat ja kerro summa suuremmalla sikiämiskertoimella. Avauttuko silmät? Kantaväestön ei tarvitse numeerisesti kadota, mutta mitä se hyödyttää jos vuonna 2060 maahanmuuttajien määrä on 15miljoonaa ja kantaväestön 6, koetko enää olevasi kotona.

- 2060 tuskin olen enää elossa
- 2060 kantaväestöä on varmasti enemmän kuin 6 miljoonaa
- 2060 maahanmuuttajia on varmasti vähemmän kuin kantaväestöä
- En pelkää maahanmuuttajia, joten tuo sun maalaama pelkokuva ei haittaisi mua, jos olisin elossa

..onneksi olkoon, olet vienyt maahanmuuttokritiikin aivan uudelle levelille.

Aika hassu argumentti mielestani tuo "yrittamista ei saisi tukea". Oli kyse sitten ulkomaalaisesta tai suomalaisesta yrityksesta, silla on tyollistava vaikutus ja yritykset myos maksavat paljon veroja. Omasta mielestani yrittajyys on juurikin sita mita pitaa tukea. Ulkomaalaiset yritykset tyollistavat monesti myos suomalaisia, jolloin saadaan muutama suomiryokale sohvalta pois. Ulkomaalaisia itseaan tyollistaessaan yritykset ottavat jengia pois sossun luukulta, saastaen nain taas yhteiskunnan varoja.

Se raha mita yrityksen perustamisen tukemiseen kaytetaan, on aika pieni verrattuna niihin verotuloihin ja saastoihin mita yritys tuottaa. Konkurssiin meneviakin toki on, mutta saastoa tulee jo siita jos suurin osa selviaa ja menestyy.

Yritystuet vääristävät kilpailua ja lisäävät turhaa byrokratiaa. Sekä vaikeuttavat yrityksen perustamista. Tiedän kokemuksesta kun olen ollut perustamassa yritystä sekä Suomeen että Viroon. Suomessa on paljon erilaisia yritystukia, helvetillinen byrokratia viidakko ja paljon erilaisia veroja ja veron luontoisia maksuja. Virossa ei ole yritystukia eikä kovin pahaa byrokratiaa ja verotus on erittäin yksinkertainen. Arvaappa kumpaan on helpompaa ja mieluisampaa perustaa yritys, ja kumpi järjestelmä toimii myös kilpailukykyisemmin valtiolle ;)

ööö.. ootko kuullut bisnesmaailmassa semmoisesta termistä, kuin "tarpeen herättäminen"?

Autokorjaamolle ei välttämättä ole tarvetta, ennen kuin semmoinen avataan. Tätä ei välttämättä suomalainen ole tajunnut / halunnut tehdä, joten jos ulkomaalainen ei olisi avannut autokorjaamoa, ei Sähkötiellä tällöin välttämättä olisi autokorjaamoa ollenkaan ja näin ollen -> vähemmän verorahoja Suomeen, vähemmän työpaikkoja ja Sähkötien asukkaat, joutuvat ajaa Lampputielle asti huoltamaan autot.

..mitäs oot mieltä, kuinka paljon Suomessa olisi lähiökebuloita, jos ei ulkomaalaiset olisi niitä Suomeen näin paljon avannut? Mitä haittaa näistä kebuloista on Suomelle? Ketkä ovat lähiöpizzakebabravintoloiden suurkuluttajia?

suomalaiset

Niimpä, bisnesmaailmassa, itse ainakin elän Suomessa enkä bisnesmaailmassa. Sustakin on näköjään jo tehty pelkkä rahaahavitteleva pelinappula tässä vitun isossa pyramidihuijauksessa. Ei elämä perustu rahaan vaan tarpeeseen.

Ja vieläkään en ymmärrä miksi sen perustajan täytyy olla juurikin ulkomaalainen, kertoisitko? Kyllä suomalaisetkin kokeilevat kepillä jäätä, tosin suuremmin varauksin koska heillä ei ole mahdollisuutta painua takaisin kotimaahan velkojen jäädessä maahan jossa oli vierailulla.

Mitä olen mieltä: Mielestäni Suomessa ei tarvita jokaisessa lähiössä kebulaa. Haittana on terveiden elämäntapojen kariseminen kantaväestöltä, mahdollinen veronkierto, raaka-aineiden huono laatu koska pienellä katteella ei ole varaa käyttää kotimaisia ainesosia vaan ne tuodaan ulkomailta, pahimmassa tapauksessa ostamamme kebu on sijoitus terrorismiin ja juurikin eilen syömälläsi pitsasta saadulla katteella ostettiin kaukosytytin mannerheimintiellä räjähtävään autopommiin (tervetuloa tulevaisuus, terrosimin rahoitustahan suomessa jo onkin), kebulan omistajan ja hänen mahdollisen perheensä (eli ystävien) lisääntyminen tai yleinen kanssakäynti ja kulttuurien sekoitus alkuperäisväestöön, muut mahdolliset rikokset kulttuurieroista johtuen..... Onhan noita kun sieniä sateella. Luuletko tosiaan etten tiedä ketkä Suomessa sijaitsevissa "ravintoloissa" ruokailee? Voit lopettaa ton vitun naurettavan vähättelyn. Tai no voinhan mäkin alkaa kyselemään suomen valuutasta ja pistää spoileriin "euro", oisko siistiä lukee sitä?

- 2060 tuskin olen enää elossa
- 2060 kantaväestöä on varmasti enemmän kuin 6 miljoonaa
- 2060 maahanmuuttajia on varmasti vähemmän kuin kantaväestöä
- En pelkää maahanmuuttajia, joten tuo sun maalaama pelkokuva ei haittaisi mua, jos olisin elossa

2060 suomi ei ole enää suomi!

Onneksi olkoon, itse et ole ottanut siihen mitään kantaa tai tuonut uusia näkymyksiä edes esille. Paitsi sen että olet 2060 kuollut. Luulin että pystyt keskustelemaan mutta alkaa sullakin mennä pelkäksi päivittelyksi koko homma. Vai haluatko että listään nyt tähän perään mitä itse teen vuonna 2060?

Onneksi olkoon, itse et ole ottanut siihen mitään kantaa tai tuonut uusia näkymyksiä edes esille. Paitsi sen että olet 2060 kuollut. Luulin että pystyt keskustelemaan mutta alkaa sullakin mennä pelkäksi päivittelyksi koko homma. Vai haluatko että listään nyt tähän perään mitä itse teen vuonna 2060?

Olet juuri liittynyt tähän tarua ihmeellisempään maahanmuuttokeskusteluun ja täällä olen melkein vuoden päivät kertonut omia kantojani ja näkemyksiäni asiasta.

Pakko sanoa tähän väliin et sulta tulee kyllä helvetin järkevää ja hyvin perusteltua tekstiä paljon, en ymmärrä miten noinkin tietävä ja hyvin asioista perillä oleva hemmo sortuu välissä typerään vittuiluun ja trollaamiseen.

Sori OT

Powderin ajatukset sivuavat pitkälti alkuperäisten vihreiden (Linkola ja kumppanit) ajatuksia. Aika kauaksi on nykyiset vihervasurit tulleet alku isiensä mietteistä :)

Powderin ajatukset sivuavat pitkälti alkuperäisten vihreiden (Linkola ja kumppanit) ajatuksia. Aika kauaksi on nykyiset vihervasurit tulleet alku isiensä mietteistä :)

En puhunutkaan siitä et olisin samaa mieltä kaikista Powderin kirjoituksista vaan siitä et perustelee järkevästi asiat. Samaa mieltä en ole kuin osasta asioista.

En puhunutkaan siitä et olisin samaa mieltä kaikista Powderin kirjoituksista vaan siitä et perustelee järkevästi asiat. Samaa mieltä en ole kuin osasta asioista.

En viitannut ollenkaan siihen mitä mieltä sinä olet Powderin ajatuksista vaan tarkoitin sitä mitä sanoin. Eli nämä Powderin viimeiset vakavasti kirjoitukset ajatukset kaikenlaisen turhakkeen tarpeellisuudesta (joissa on vinha perä) ovat saman tyyppisiä kuin esimerkiksi Linkolan (olen ollut herran pitämässä esitelmässä -90 luvulla ja vaikka erilailla ajattelenkin niin fiksu kaveri ja joka elää kuten saarnaa). Ja surullisinta on se että Powderin joka siis vastustaa maahanmuuttoa, ajatukset ovat hyvin lähellä Linkolan ajatuksia, joka oli yksi vihreiden kantaisistä, mutta hyvin kaukana nykyisten vihreiden ajatusmaailmasta. Ei siis surullista Powderin kannalta vaan nykyisten vihreiden.

Eli siis ratakiskosta, joskus vihreidenkin kannattaisi katsoa historiaan että mikäs se liikkeen alkuperäinen ajatus oli...

Juu sori et puhunutkaan, korjasin vaan ettei tule väärinkäsityksiä. Onhan nuo aika radikaaleja mielipiteitä mutta kyllä noissa on paljon asiaakin.

Niimpä, bisnesmaailmassa, itse ainakin elän Suomessa enkä bisnesmaailmassa. Sustakin on näköjään jo tehty pelkkä rahaahavitteleva pelinappula tässä vitun isossa pyramidihuijauksessa. Ei elämä perustu rahaan vaan tarpeeseen.

Elät vitun isossa haavemaailmassa, jos luulet, ettei raha vaikuta kaikkeen. Kaikki pyörii rahan ympärillä. Tarve = raha.

Ja vieläkään en ymmärrä miksi sen perustajan täytyy olla juurikin ulkomaalainen, kertoisitko? Kyllä suomalaisetkin kokeilevat kepillä jäätä, tosin suuremmin varauksin koska heillä ei ole mahdollisuutta painua takaisin kotimaahan velkojen jäädessä maahan jossa oli vierailulla.

Ei sen perustajan täydy olla ulkomaalainen. Mutta siitä ei ole mitään haittaa, jos se sattuu olemaan ulkomaalainen. Niin kuin sanoin aikaisemmin (mutta hienosti ignorasit): Autokorjaamolle ei välttämättä ole tarvetta, ennen kuin semmoinen avataan. Tätä ei välttämättä suomalainen ole tajunnut / halunnut tehdä, joten jos ulkomaalainen ei olisi avannut autokorjaamoa, ei Sähkötiellä tällöin välttämättä olisi autokorjaamoa ollenkaan ja näin ollen -> vähemmän verorahoja Suomeen, vähemmän työpaikkoja ja Sähkötien asukkaat, joutuvat ajaa Lampputielle asti huoltamaan autot.

Mitä olen mieltä: Mielestäni Suomessa ei tarvita jokaisessa lähiössä kebulaa. Haittana on terveiden elämäntapojen kariseminen kantaväestöltä, mahdollinen veronkierto, raaka-aineiden huono laatu koska pienellä katteella ei ole varaa käyttää kotimaisia ainesosia

hahahaha jos tämä ei ole Vuoden Kukkahattutäti 2011 suusta, niin en tiedä kenen! Ootko koskaan käynyt ulkomailla? Ootko koskaan lounastanut ulkomailla? Onko sun kriteerit ravintolalle (Suomessa tai ulkomailla), että kaikki raaka-aineet on suomalaisia? Ootko koskaan syönyt Snickers patukkaa tai juonut Cokista? Viimeksi kun mä tshekkasin, niin näistä kumpikaan ei ole suomalaisista raaka-aineista tehty. Toi oli ehkä sun tähänastisin paskin argumentti.

vaan ne tuodaan ulkomailta, pahimmassa tapauksessa ostamamme kebu on sijoitus terrorismiin ja juurikin eilen syömälläsi pitsasta saadulla katteella ostettiin kaukosytytin mannerheimintiellä räjähtävään autopommiin (tervetuloa tulevaisuus, terrosimin rahoitustahan suomessa jo onkin), kebulan omistajan ja hänen mahdollisen perheensä (eli ystävien) lisääntyminen tai yleinen kanssakäynti ja kulttuurien sekoitus alkuperäisväestöön, muut mahdolliset rikokset kulttuurieroista johtuen..... Onhan noita kun sieniä sateella. Luuletko tosiaan etten tiedä ketkä Suomessa sijaitsevissa "ravintoloissa" ruokailee? Voit lopettaa ton vitun naurettavan vähättelyn. Tai no voinhan mäkin alkaa kyselemään suomen valuutasta ja pistää spoileriin "euro", oisko siistiä lukee sitä?

Ei ole helppoa elämä, jos elät noin pahassa muukalaispelossa ja se sen kuin vaikeutuu..

Olet juuri liittynyt tähän tarua ihmeellisempään maahanmuuttokeskusteluun ja täällä olen melkein vuoden päivät kertonut omia kantojani ja näkemyksiäni asiasta.

Ai oikein vuoden päivät. Kyllästyitkö omiin näkymyksiisi kun et tunnu niitä tuovan kanssakeskustelussa ollenkaan esille? Puhut kyllä lampputien autokorjaamosta mutta et perustele maahanmuuton kannalta miksi sen perustajan OLISI OLTAVA mamu. Autokorjaamohan on meillä vertauskuvana ja jos sanot ettei perustajan täydy olla ulkomaalainen, silloin sanot myös ettei maahanmuutto ole välttämätöntä. Ja tällöinhän olet mun kanssa täysin samoilla linjoilla. Eli miksi ottaa siihen mamuomistaja jos pystymme ottamaan yhden omistamme? Ei teekkin pahaa huomata että lopulta olet mun kanssa samaa mieltä? Et vain vielä tiedä sitä itse.

Ei ole helppoa elämä, jos elät noin pahassa muukalaispelossa ja se sen kuin vaikeutuu..

Lopeta jo se halventaminen ja koita rauhouttua. Lue mitä mä kirjotan. Taas olet samaa mieltä kanssani että raha juurikin vaikuttaa kaikkeen, sehän mulla tossa olikin ideana. Rahan ei pitäisi vaikuttaa juuri mihinkään vaikka se on varmasti sinunkin elämässä kaikki syyt minkä takia elät sen ainakin todistaa mainitsemasi Tarve=Raha. Tarve on ihmisen halu olla tyytyväinen ja terve, niin mieleltään kuin keholtaan. Kaavastasi päätellen sä et tarvitse kuin rahaa jotta saavutat tän kaiken. Tästä voidaan olettaa ettei sulla ole mitään rahaa rakkaampaa kuten vaimo, perhe ja se elämän suola eli lapset. Vaihtoehtoisesti sulla voi olla sitten vaikka Veyroni. Miten muuten nyt käy kaavallesi kun maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa? Kenen tarpeet ei täyty.

Tässäkin ketjussa joku kysyi joskus että en vissiin ole käynyt ulkomailla. Vastauksena että noin 5-vuotiaasta asti joka kesä noin 0,5-3kk moottoripyörällä faijan kanssa teltta kyydissä Eurooppaa kierrellen aina täysi-ikäisyyteen asti. Eli veikkaampa että useammassa maassa on tullut käyty kuin mitä osaat edes Euroopan kartalta näyttää.

Sanoinko että raaka-aineiden pitäisi aina mun syödessä olla kotimaisia? TOTTAKAI suosin rahatilanteen ja tarjonnan mukaan suomalaista, mutta ajattelutapana se että otetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan ei johda hyvään lopputulemaan.

Kyllä, olen syönyt Snickerssiä ja juonut Cokista. Kaikki ajattelemattomat vanhemmatkinhan noita lapsillee oikein tuputtaa. Mutta kokisitko mut jotenkin retardiksi tai typeräksi jos en olisi niitä syönyt. Kyllä mä olisin helvetin ylpeä jo ihan ravintotieteellisestikkin itestäni jos en koskaan olisi oppinut karkkia syömään tai limuja juomaan. Ja kaiken kukkuraksi on hienoa että tiedät että ne eivät ole kotimaisia. Usko tai älä niin itsekkin tiesin. "Argumentti" ei ollut paska, sä vaan tulkitsin sen kysymyksistäsi päätellen jotenkin erittäin perverssisti.

Back
Ylös Bottom